Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25008329]Siis kuka tässä ei ole väleissä? Mä en kutsuisi juhliin ihmistä, jonka kanssa en haluaisi olla jollain tavalla yhteydessä ;-)[/QUOTE]

mutta jos lasten isä ei tule ilman uutta puolisoa? meillä kävi näin=)

Pari asiaa on nyt jäänyt multa epätietoon ketjua lukiessani. Siispä: Minkä ikäiset nämä "isot ja entiset lapset" ovat?
Ja jos jo alkuviikosta oli ongelmia heillä äidin luona ja vasta keskiviikkona tai torstaina miehellesi niistä soitti niin eikös se kuitenkin odottanut hetken. Ainakin minusta (nuoriso-ohjaaja) on aiheellista kummankin vanhemman puuttua asiaan jos lapsi/ nuori on luvatta poissa kotoa yön ylitse. Taidat oikeasti pitä eksän vanhempia lapsia inhottavina, niin rumaan sävyyn olet kirjoittanut heistä.

Lisäksi mieltäni on askarruttanut, että oletko niin kipeä, että tarvitset miehesi apua aivan kaikessa? Vai miksi miehesi ei voi tehdä muuta kuin keskittyä sinuun ja vauvaan?

Niin ja luulen miehen menneen puhumaan autotalliin koska sinä et halua kuulla eksästä ja eksän lapsien ongelmista mitään.

Joustavuutta näissä kaikissa asioissa tarvitaan ja kaikilta. Mutta kaikilla näillä lapsilla on oikeus isään!

Lopuksi vielä onnea vauvasta jota olet kovasti kaivannut! Älä pilaa heti alkuun kaikkea kaunista olemalla kateellinen ja ahdasmielinen.

Olen todella pahoittanut mieleni monista viesteistä, mitä olen tässä vauvanhoidon ohella lukenut. Musta on tehty kauhea ihminen, vaikka haluan vain olla muutaman päivän rauhassa uuden vauvan ja miehen kanssa. En ole kipeä, pärjään kyllä, mutta jotenkin tuntuu, että nuo miehen eksän yhteydenotot, kun olin sairaalassa vauvan kanssa olivat tunkeutumista minulle herkkänä aikana.

Olen todella pahoittanut mieleni monista viesteistä, mitä olen tässä vauvanhoidon ohella lukenut. Musta on tehty kauhea ihminen, vaikka haluan vain olla muutaman päivän rauhassa uuden vauvan ja miehen kanssa. En ole kipeä, pärjään kyllä, mutta jotenkin tuntuu, että nuo miehen eksän yhteydenotot, kun olin sairaalassa vauvan kanssa olivat tunkeutumista minulle herkkänä aikana.

Mites ajattelit toimia jos tekisitte toisen lapsen ja haluaisit olla rauhassa uuden vauvan ja miehen kanssa?

Kylläpä osataan ivata ja pilkata! Minä odotin rauhallista viikonloppua ja ihanaa ekaa isänpäivää, mutta entiset lapset ovatkin tässä ja vielä teini, joka mököttää, kun isä piti puhuttelun. Eksvaimo oli yrittänyt soittaa minullekin, mutta en vastannut. En jaksa.

Olen hänelle katkera takavuosien haukkumisistaan. Ja että sai oman vauvansa paljon ennen minua. Minulla ollut hankaluuksia saada vauva.

Kylläpä osataan ivata ja pilkata! Minä odotin rauhallista viikonloppua ja ihanaa ekaa isänpäivää, mutta entiset lapset ovatkin tässä ja vielä teini, joka mököttää, kun isä piti puhuttelun. Eksvaimo oli yrittänyt soittaa minullekin, mutta en vastannut. En jaksa.

Olen hänelle katkera takavuosien haukkumisistaan. Ja että sai oman vauvansa paljon ennen minua. Minulla ollut hankaluuksia saada vauva.

Oikeasti et voi vaatia, että lapset eivät saisi olla isänsä kanssa isänpäivä viikonloppuna! Ja oikeasti sillä miehellä on ollut jo monta isänpäivää (ja vauvahan ei ekaa edes muista) joten tämä on vain sinun päähänpinttymäsi nyt.

Ja siitä ei kannata ainakaan olla katkera, että joku on saanut vauvansa ennen sinua, se ei ole sinulta pois. Se vain rasittaa sinua itseäsi ja aivan turhaan nyt sinulla on ihana vauva (joka oletettavasti nukkuu melko paljon vielä tässä vaiheessa) johon kyllä ehditte tutustua miehesi kanssa. Ole aikuinen.

Eksälle sinun ei tarvitse vastata jos et halua mutta nämä kaikki lapset kuuluvat teidän elämäänne ja heidän pitäisi olla isälleen yhtä tärkeitä kuin teidän yhteisenkin lapsen.

[QUOTE="öö";25008705]eli mies joka on isä on `käytetty`` aika paksua....[/QUOTE]
Nussi ihmeessä pilkkua...

Mies, joka on jo isä, on mies jolla on menneisyys, painolastia, velvollisuuksia, miten asian haluaakin muotoilla. Eikä sellaista kannata ottaa, jos ei ole valmis ottamaan myös miehen mukana tulevaa menneisyyttä, kuten vaikka niitä "entisiä lapsia" & heihin liittyviä velvollisuuksia.

• Tykkää
Reactions: Micosa

Jospa lähtisit nyt lääkäriin -päivystykseen mielellään. Älä säikähdä, mutta kuulostat hieman sellaiselta joka on menossa synnytyksen jälkeiseen masennukseen/ psykoosiin. Sulla on nyt todellisuuden taju hämärtynyt. Apua tuohon on saatavilla - ota se vastaan ennen kuin tilanne menee vielä vainoharhaisemmaksi.

Et voi tollaista katkeruutta kantaa - se tulee tappamaan teidän nykyisenkin perheen. Saanko kysyä ikääsi?

Nussi ihmeessä pilkkua...

Mies, joka on jo isä, on mies jolla on menneisyys, painolastia, velvollisuuksia, miten asian haluaakin muotoilla. Eikä sellaista kannata ottaa, jos ei ole valmis ottamaan myös miehen mukana tulevaa menneisyyttä, kuten vaikka niitä "entisiä lapsia" & heihin liittyviä velvollisuuksia.

eli oikeesti on sinunkin mielestä miehen entiset lapset painolasti-haa,nopeasti se selvisi=)

[QUOTE="joo";25008814]eli oikeesti on sinunkin mielestä miehen entiset lapset painolasti-haa,nopeasti se selvisi=)[/QUOTE]
Vau mikä Sherlock...ainahan mä olen sanonut etten ottaisi miestä jolla on jo entuudestaan lapsia, sillä minusta ei olisi uusperheen äidiksi kaikkine koukeroineen ja todennäköisine hankaluuksineen, ts. painolasteineen. Perhe-elämä on ihan tarpeeksi haastavaa ilman että pitää miettiä eksää ja eksän nyksää ja viikonlopuksi isänsä luo tulevia lapsia.

• Tykkää
Reactions: Micosa
Karvan voisit miettiä miehesi exää (sikälimikäli hän oikeasti muka kiusaa teitä, tarkoituksella).

Mitäs jos miehesi nyt päättäisi erota sinusta, vaikka teillä on lapsi. Ja hetken päästä kertoisi uudesta tyttöystävästä (joka on vongannut miestäsi jo pitkään) Mitä tuntisit? Miten ajattelisit, ja miten käyttäytyisit?

Alkaisitko miettiä tämä uuden naisen jokaista tunnetta ja tilannetta? alkaisitko varoa viestittelyä teidän yhteisestä lapsesta? Miettisitkö joka yhteyden oton kohdalla onko sopiva hetki soittaa? Olisitko niin taitava tilanteissa? Entäpä jos lapsesi pyytää isän luo, kieltäisitkö sen vedoten että isällä ja hänen uudella naisella on nyt muuta. Pystyisitkö sen lapsellesi sanomaan?

Ehkä sinulla on nyt paikka kasvaa aikuiseksi ja miettiä elämän realiteetteja. Tunteita on helppo hanskata teoriassa - ja teoriassa on aina helppo käyttäytyä oikein. Mutta tietänet että elämä ei ole teoriaa

Mä menen nyt nukkumaan. Muutaman kommentti jäi niin kaiveleen, että palaan huomenissa vielä. Tulin hakeen sympatiaa.

Mieti kun menet nukkumaan että millaista sympatiaa oikeasti odotat viesteilläsi? Sitäkö että miehesi unohtaisi entiset lapsensa sinun ja uuden vuoksi, vallankin isän päivänä.

mitäs jos sinulta olisi evätty mahdollisuus nähdä isääsi isänpäivänä?

Olet lapsellinen, en voi muuta todeta. Isänpäivänä hän on isä näille vanhemmille lapsilleenkin, ei vain sinun ekalle.
Totta helvetissä ne lapset näkee isäänsä isänpäivänä. Heidän OMAA ISÄÄNSÄ perkele!

Ap...

Jos sinä ja miehesi joskus eroatte, niin muistathan olla häiritsemättä miestä lapsenne asioilla. Ja anna hänen olla rauhassa isänpäivänä.

Ja jos löydät uuden miehen, ja saatte lapsen, niin älä missään nimessä tee vauvaa ennen kun miehesi ja hänen uusi naisensa ovat vauvan saaneet.

Jooko?

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Taas kerran kesken kasvuinen on saannut lapsen. Eipä muuta voi sanoa. Onneks elämä opettaa häntäkin ja jonain päivänä tämä juttu lähinnä nolottaa.

AP yksi vinkki: Mieti joskus muidenkin kannalta asiaa kuin vain itsesi. Et ole maailman napa.

Yhteistyössä