Sain vauvan; miehen eksä sekosi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nykyinen vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin kun tämä eksä sai vauvansa, niin pyysi miestäni soittelemaan kotiin jääville ISOILLE lapsille sinä aikana, kun oli sairaalassa. Vaikka siis kotona oli tämä uusi mieskin. Pyysi jopa, että voisi käydä siellä katsomassa tilanteen, kun uuden vauvan isä oli myös sairaalassa.

Silloin kun tämä eksä sai vauvansa, niin pyysi miestäni soittelemaan kotiin jääville ISOILLE lapsille sinä aikana, kun oli sairaalassa. Vaikka siis kotona oli tämä uusi mieskin. Pyysi jopa, että voisi käydä siellä katsomassa tilanteen, kun uuden vauvan isä oli myös sairaalassa.
Siis voi härregyyd, miten se akka kehtaa...ettäkö isä OMILLE lapsilleen soittelisi, tai kävisi OMIA lapsiaan katsomassa kun äiti & isäpuoli on sairaalassa! :O

O tempora, o mores.

Miten isoja nämä miehesi isot lapset jo ovat? 17 ja 18?

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25007267:
Jos ketjun aloittaja olisi ydinperheen äiti, joka kertoisi synnyttäneensä alkuviikosta ja sanoisi että nyt tuntuu siltä että haluaisi hengähtää hetken isän ja vauvan kanssa, niin olisiko vastaukset samankaltaisia?
Vai jaettaisiko virtuaalihaleja, kyseltäisi tukiverkostoa ja ehdotettaisi että muksut menisi viettämään viikonlopun mummolaan?

Uusperheiden äideiltä puuttuu vapaus sanoa että ei just nyt jaksais, se on tabu.

Olisi hyvin outoa jos tuossa tilanteessa äiti olisi viemässä lapsia muualle isänpäiväksi ja sanoisi että lapset voivat piipahtaa pari tuntia mummon kanssa kakulla.

Outoa että miehesi ei pyytänyt lapsia luokseen, kun olisi ollut hyvä tilaisuus.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Ap kyllä provoaa tosi hyvin. On siinä rajalla koko ajan ettei oikeasti tiedä että voiko näin tyhmää ihmistä olla, muttei vedä yli niin että räikeästi näkee että on provo. Tää on hauskaa, tälläisiä perjantaiprovojen pitää olla. :D

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Alkuperäinen kirjoittaja täh?;25006856:
Tän kirjoituksen on pakko olla provo, ei tällaisia ihmisiä ole olemassakaan.

Kyllä näitä on. Just oli Kodin Kuvalehdessä juttu nuorten turvataloista ja siitä miten uusperheissä "entiset lapset" halutaan pois jaloista, koska moni uusperhe yrittää elää kuin ydinperhe. Surullista, niin surullista niiden lasten kannalta erityisesti.

Ap kyllä provoaa tosi hyvin. On siinä rajalla koko ajan ettei oikeasti tiedä että voiko näin tyhmää ihmistä olla, muttei vedä yli niin että räikeästi näkee että on provo. Tää on hauskaa, tälläisiä perjantaiprovojen pitää olla. :D
Niinpä, tää on hyvä. Taidokas! Ei ole pitkään aikaan näin älykästä provoketjua ollutkaan. Parhaissa provoissa on ns. totta toinen puoli - joku VOISI olla niin daiju.

Mä epäilen että tämän takana on mun lenkkikaverini :snotty:

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25007361:
Kohta tarvitaan kyllä jo joku käänne. Yleisö alkaa puutumaan.

Hyvin se on nostattanut koko ajan, heti kun puutumista tapahtuu. Kuten äsken esim. tolla kun miehen piti soittaa lapsilleen kun äiti oli synnärillä. Heti kirjottelut taas lähti kulkemaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja voi kyllä näitä on;25007359:
Kyllä näitä on. Just oli Kodin Kuvalehdessä juttu nuorten turvataloista ja siitä miten uusperheissä "entiset lapset" halutaan pois jaloista, koska moni uusperhe yrittää elää kuin ydinperhe. Surullista, niin surullista niiden lasten kannalta erityisesti.

Onhan näitä oikeestikin, valitettavasti. Pahin tapaus oli mun tuttavapiirissä kun vanhemmat halusivat teini-ikäisen (siis molempien vanhempien biologisenlapsen) tytön alta pois kun heille syntyi vihdoin ja viimein uusi vauva. Tyttö sijoitettiin sitten nuorten asuntolaan sosiaalitoimen puolesta. Ihan kamalaa!!!!

Mies ei ole vastannut eksänsä pariin yhteydenottoon. En ymmärrä, miksi siitä lapsen kouluongelmasta edes pitäisi nyt niiden puhua tai siis miksi äiti ei hoida asiaa itse. Aiemminkin, kun oli ongelmia toisen lapsen kanssa, niin pommitti miestäni jatkuvasti. Soitteli, että mitä tekee sen mukulan kanssa, kun on niin mahdoton.

Ajattelepa tilanne siltä kantilta, että mitä jos teille tulee miehen kanssa ero, ja lapsellasi tulee ongelmia. Onko silloinkin ihan ok, jos miehellä on vauva jonkun uuden naisen kanssa, että sinä et voikaan jakaa vastuuta lapsesta lapsen isän kanssa?

Kyllähän elämän muuten voi rauhoittaa vauvan syntymän jälkeen, mutta miehen entiset lapset ovat hänen lapsiaan ja samalla tavalla perheen jäseniä kuin sinä ja uusi vauva. Isä on aivan samalla tavalla vastuussa heidän asioistaan joka hetki, kuin tämän vastasyntyneen vauvankin.

Minusta vaikutat hyvin epäkypsältä ja nuorelta. Mietipä asiaa nyt siltä kantilta jos kyse olisi tästä sinun lapsestasi... antaisitko sinä miehen olla että saa olla rauhassa uuden perheensä kanssa, vai odottaisitko miehen kantavan vastuutaan lapsestaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;25007409:
Totta, mutta illan mittaan tarvitaan joko rikos, seksiä tai väkivaltaa, jotta palsta kihisee.
Aviorikoksellahan jo hieman vihjailtiin. Että suhde olisi mahdollisesti saattanut alkaa sellaisesta.

Illan mittaan saatamme saada paljastuksen siitä, että ex on lukuisia kertoja yrittänyt tyrkyttää itseään ap:n miehelle? Toivossa on hyvä elää. Olen optimisti ja teen popparit jo valmiiksi.

• Tykkää
Reactions: Sanna80
Nyt en oikein ymmärrä palstamammojen reaktiota.

Toinen tulee synnytyslaitokselta vastasyntyneen kanssa ja ei edes muutamaa päivää saa olla uusi perhe rauhassa?

Onko täällä näin paljon niitä 'exiä' kommentoimassa vai mistä moinen yksipuoleisuus kommenteissa.

Se että muutaman päivän tai vaikka 2 viikkoa otetaan paussia ja orientoidutaan uuteen tilanteeseen ei liene liikaa vaadittu. Ei ne toiset lapset siihen kuole.

:laugh: :laugh:
Että ihan rauhassa, ja mihinköhän komeroon nuo lapset kuuluu laittaa normaalissa ydinperheessä että saadaan olla vauvan kanssa vain sen 2viikkoa :D
Ottaakohan lastenkoti siksi ajaksi nuo meidän muut, tokihan se on saatava olla vaivanen 2viikon loma muista ja elettävä vauvan ympärillä eikä elää mitään normi elämää :laugh:

Voihan hyvänen aika.. En halua asettua kummankaan puolelle, miehesi exän enkä sinun, mutta minulla onkin hyvä tarina kerrottavana..

Nimittäin eräällä tuntemallani entisellä ydinperheellä, on esiteini-ikäinen poika. Poika asuu virallisesti isänsä kanssa, sillä kaverit asuvat siellä suunnalla ja äiti muutti uuden perheensä kanssa vähän pidemmälle.

No, pojan isä ja uusi tyttöystävä saivat lapsen. Asunto on naisen nimissä, joten hän ei anna edes kotiavainta pojalle. Uusi vauva menee tietysti kaiken edelle ja ikävä kyllä pojan isäkin ajattelee näin :( Eli lapsesta tuli hylkiö. Ei ole tervetullut isälleen eikä sen enempää äidilleen. Tunnen niin suurta surua tämän lapsen puolesta.

Vaikka sinun miehesi lapsilla on äiti, jonka kanssa asua, niin ole kiltti äläkä suhtaudu lapsiin hyljeksivästi. He ovat kuitenkin vaan lapsia, eikä millään tavalla uhka sinulle!

Aviorikoksellahan jo hieman vihjailtiin. Että suhde olisi mahdollisesti saattanut alkaa sellaisesta.

Illan mittaan saatamme saada paljastuksen siitä, että ex on lukuisia kertoja yrittänyt tyrkyttää itseään ap:n miehelle? Toivossa on hyvä elää. Olen optimisti ja teen popparit jo valmiiksi.

Mä kävin ihan vasiten Alkon kautta ni jaksaa sit istua koko illan koneella, mussuttaa tortilloita ja lipittää punkkua. Onneksi lapset menee nukkumaan jo kasilta ja mies pääsee vasta yhdeksältä töistä ja onneksi sillä on kaverin hääjuhlat sen jälkeen ni kukaan ei estä mua istumasta koneella :D

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Noniin. Mies sitten meni ilmottaan, että hakee lapset sittenkin. Sanoi, että eihän se voi niitä kieltää juhlimasta kanssaan isänpäivää. Hemmetti. Samalla se kävi pitkän keskustelun siitä ongelmalapsesta. Meni meidän autotalliin puhuun, että mä en kuullut. :( Itkettää.

Noniin. Mies sitten meni ilmottaan, että hakee lapset sittenkin. Sanoi, että eihän se voi niitä kieltää juhlimasta kanssaan isänpäivää. Hemmetti. Samalla se kävi pitkän keskustelun siitä ongelmalapsesta. Meni meidän autotalliin puhuun, että mä en kuullut. :( Itkettää.

Ihkua että sä jaksoit sittenkin vielä jatkaa!!

Eli sun miehelläsi ja sen exällä on siis suhde koska mies meni autotalliin puhumaan... Se sika!!!

Tosi ilkeää tekstiä. Mä olisin halunnut vain olla vähän rauhassa. Nyt tiedossa on mökötystä teinin taholta, mun mies saarnaa ja paasaa.

Joo, mä valitettavasti taidan sitten olla ilkeä luonteeltani. :snotty:

Mut hei, josset vielä tiennyt niin nyt tiedät: se on sitä normaalia perhe-elämää. Sitä on tiedossa lisää teille vahvennetulla kokoonpanolla sitten kun teidän vauva vähän kasvaa. Kyllä sä siihen totut, pakkohan se on. :) Sillon ei voi sanoa että äiti on nyt vähän väsynyt, menkää pois...

Yhteistyössä