Saatteko usein palautetta, että teidän sukunimenne on todella kaunis tai

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En todellakaan saa, tai kukaan muutenkaan kiinnitä mitään huomiota. Nimi kun sattuu olemaan tyyliä Järvinen. Tai no joskus joku kysyy olenko sukua sille ja sille "Järviselle". Ihan kuin sattuisi osumaan juuri sukulainen kaikkien sukunimikaimojen joukosta:D Ja varsinkin kun suku on tosi pieni, niin koskaan ei kukaan ole mulle sukua:D Ja sitten kyselijät on melkein pettyneitä.

Mulle aina heitetään muka-hauskaa läppää vääntelemällä mun sukunimeä. Yhden kirjaimen erolla siitä tulee muka kauheen hauska. Ja kaikki vissiin ihan oikeasti luulee, että on ensimmäinen joka sen keksii. Ainakin ilmeet on aina semmosia "ai vähän niinku XXXXX?" ja sitten hihitystä päälle. Mä olen alkanukki vastaamaan, että "ei hitto niinpä onki, enpä oo ite huomannutkaan!"

Ja joo, sitten virallisissa yhteyksissä saa tavata, että miten se kirjoitetaan.

On kyllä usein kehuttu kauniiksi. Viimeeksi jälkitarkastuksessa lekuri oikein innostuneesti puhui... :D
Meitä on Suomessa 7 saman sukunimistä, meidän perheeseen kuuluu 3.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Multa kysytään yleensä että:
- Mikä?
- Miten se kirjoitetaan?
- Miten tää lausutaan?
- Onks tää saksalainen nimi?
- Onks tää amerikkalainen nimi?
=)
näin meilläkin ja sit kun tavaat,niin menee silti väärin :o

ei ikinä

korkeintaan mikä? niin mikä? oliko sen kirjaimen jälkeen se? ja toisin siitä on tullut lukuisia jäljitelmiä miten eri ihmiset kuulee jollain m tilalla n tai v
ja muutenkin

ylensä joudun sen tavuttamaan eikä viä silloinkaan onnistu. ehkä savolaisten kieli ei taivu mun outoon sukunimeen

Yleensä saan kuulla sukunimestäni "anteeksi mikä". Lähes jokainen kuulee sen väärin :D
Jos taas henkkareita täytyy näyttää niin monesti olen kuullut ihasteluja toisesta nimestäni. Viimeksi yhdessä paikassa olivat oikein porukalla ihastelleet sitä. Ja monesti multa on kysytty mikis en käytä sitä kutsumanimenäni.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Yleensä saan kuulla sukunimestäni "anteeksi mikä". Lähes jokainen kuulee sen väärin :D
Jos taas henkkareita täytyy näyttää niin monesti olen kuullut ihasteluja toisesta nimestäni. Viimeksi yhdessä paikassa olivat oikein porukalla ihastelleet sitä. Ja monesti multa on kysytty mikis en käytä sitä kutsumanimenäni.

Mikä sun toinen nimi on? :D Utelias :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Mikä sun toinen nimi on? :D Utelias :ashamed:

Auringonkukka :D

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
No enpä ole saanut.

Luulis kuitenkin et aika usein joudut tavaamaan tota sukunimeäs ja, että kysyttäis et onko tää englantilainen nimi ja miten se lausutaan. ;) (no joo ei kukaan varmaan ees tajua miun omituista huumoria...)

Yhteistyössä