Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: r0s ja Echo
r0s
Tuota sammaltakin on joka paikassa...ja samannäkösiä puita...ei silti suppiksia...ei jummarra, ei...:unsure:

Pitääks mun mennä kaikki tuonnäköset sammalet kääntämään ympäri? Kohta paikallislehdessä "raivokkaan karhun jälkiä Peräkorven uumenissa".

Ne ovat oikeasti ovelia! Pitää olla tarkkasilmäinen. Ja sit kun bongaa sen yhden suppiksen tai suppisryhmän, pitää pysähtyä, kyykistyä ja katsella tarkkaan lähimaastoa. Sit niitä alkaa löytyä.

Tänään saaliina mulla ja miehellä tunnin tarkkailusta kymmenen litraa kohmeisia vahveroita. :p
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ne ovat oikeasti ovelia! Pitää olla tarkkasilmäinen. Ja sit kun bongaa sen yhden suppiksen tai suppisryhmän, pitää pysähtyä, kyykistyä ja katsella tarkkaan lähimaastoa. Sit niitä alkaa löytyä.

Tänään saaliina mulla ja miehellä tunnin tarkkailusta kymmenen litraa kohmeisia vahveroita. :p
Mä löysin täs joku päivä kanttarelleja. (y) Lohduttivat mua kun kierot suppikset lymysi jossain mättään sisällä.:sneaky:
 
mulla ei tuo veneily kiinnosta yhtään, vanhana (eli ihan kohta) vietän kesät maatilalla etelässä ja talvet tunturissa
En ole ja koskaan tajunnut veneilyn viehätystä. Siis ihan hyvä kulkupeli, silloin kun tarvitsee. Vähän sama kuin auto. Harvemmin jaksaa ihan vain huvikseen lähteä autoilemaan, mutta jos johonkin on päästävä, niin ihan kiva.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
Ne ovat oikeasti ovelia! Pitää olla tarkkasilmäinen. Ja sit kun bongaa sen yhden suppiksen tai suppisryhmän, pitää pysähtyä, kyykistyä ja katsella tarkkaan lähimaastoa. Sit niitä alkaa löytyä.

Tänään saaliina mulla ja miehellä tunnin tarkkailusta kymmenen litraa kohmeisia vahveroita. :p
Se on kyllä ihme, kun voi olla, että on parikin kertaa kulkenut jonkun paikan ohi mitään näkemättä. Mutta sitten kun näkee sen yhen, alkaa löytäään satoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais, Echo ja r0s
r0s
Pitääkö aina olla niin monta rautaa tulessa? :unsure:

Uunissa kohoaa hapanjuuri-siemen-taateli-ruisleipä. Sekä foccacia-pohja. Jälkimmäisen päälle paistuu sieniä, sipulia ja pekonit odottelevat jo paistettuina.

Kattilassa kiehuu porkkana-suppilovahvero-omenakeitto joka myöhemmin soseutetaan ja sekaan lisätään koskenlaskijajuustoa.

Ja sit pitäis plokkailla noita sieniä myös kuivumaan.
 
Veneilyhän on ihanaa:eek:

Mieti sellasta kuumaa kesäpäivää, raikkaan järven vesi liplattelee puuveneen reunoilla, itte istut veneen nokassa ja roikotat varpaita vedessä ja oottelet millon ensimmäiset ahvenet nykäsee vapaa...ihmisiä ei mailla eikä halmeilla, olet vaan sinä ja vene sekä taivaalla lentelevät lokit...ja jostain kaukaa kuuluu lehmien ammunta laitumella:love::love:

Kuvasin tuohon lapsuuden mummolan kalastusreissujen tunnelmat isän kanssa:love::love:
Näinhän sen pitäisi olla. Todellisuudessa 15 minuttia siitä kun olet päässyt vesille ja tarpeaksi pitkälle rannasta, alkaa satamaan ja metrinen aallokko piiskaa venettä.
Sitkeästi pidät uistimet vedessä ja joku hauen tumppi saakin siimat potkurin ympärille. Revit siimoja potkurista kaatosateessa aaltojen armoilla.
Mukavaa puuhaa toki. Melkein päivittäin tulee kesällä vesillä oltua.
Aina se kotiolot voittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis ja Echo
Näinhän sen pitäisi olla. Todellisuudessa 15 minuttia siitä kun olet päässyt vesille ja tarpeaksi pitkälle rannasta, alkaa satamaan ja metrinen aallokko piiskaa venettä.
Sitkeästi pidät uistimet vedessä ja joku hauen tumppi saakin siimat potkurin ympärille. Revit siimoja potkurista kaatosateessa aaltojen armoilla.
Mukavaa puuhaa toki. Melkein päivittäin tulee kesällä vesillä oltua.
Aina se kotiolot voittaa.
Joo tuonkin olen kokenut monet kerrat isän kanssa joskus:D
Mutt hei silti!!
Siinä ON se jokin!!:love::love:
 
Aqela
Veneilyhän on ihanaa:eek:

Mieti sellasta kuumaa kesäpäivää, raikkaan järven vesi liplattelee puuveneen reunoilla, itte istut veneen nokassa ja roikotat varpaita vedessä ja oottelet millon ensimmäiset ahvenet nykäsee vapaa...ihmisiä ei mailla eikä halmeilla, olet vaan sinä ja vene sekä taivaalla lentelevät lokit...ja jostain kaukaa kuuluu lehmien ammunta laitumella:love::love:

Kuvasin tuohon lapsuuden mummolan kalastusreissujen tunnelmat isän kanssa:love::love:
Niin on. Harmi että siihen ei ole mahdollisuutta.
 
Pitääkö aina olla niin monta rautaa tulessa? :unsure:

Uunissa kohoaa hapanjuuri-siemen-taateli-ruisleipä. Sekä foccacia-pohja. Jälkimmäisen päälle paistuu sieniä, sipulia ja pekonit odottelevat jo paistettuina.

Kattilassa kiehuu porkkana-suppilovahvero-omenakeitto joka myöhemmin soseutetaan ja sekaan lisätään koskenlaskijajuustoa.

Ja sit pitäis plokkailla noita sieniä myös kuivumaan.
:p:p
 
Meillä syötiin pottumuussia,salaattia jogurtti-öljykastikkeella ja revittyä possua sinapilla ja chilikastikkeella. :p
Namskis ja röyh :oops:

Kahvia ja mansikkakääretorttua tunnin päästä :coffee:sketch-1570370622823.png
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Aqela

Yhteistyössä