Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Oikeasti hankala vastata, kun viinien vuosikerrat ovat aina eri makuisia.

Mä menisin alkoon ja alkaisin lukea joko puna- tai valkoviinihyllystä viinien luonnehdintoja. Aluksi kannattaa ehkä valita sellainen, missä sokeria on yhä jäljellä jonkin verran (yli 5g/litra). Ja niissähän on ne kuvakkeet. Juuston seuraksi pitää ottaa sellainen missä on juustopalan kuva.

Nii ja liikaa tanniinisuutta pitää välttää aluksi. Ja lopuksikin ku siitä tulee pää kipeäksi jos sattuu kunnolla makuun pääsemään. :whistle:
Kiitos vinkeistä!
Pyrin siihen, että ens vkonl. mulla on maistelutilaisuus ja raportoin sitten tietenkin tänne.:D
 
  • Tykkää
Reactions: r0s
Simmu luppasee siihen malliin että kauniita unia ja hattaran kuvia kun kellahatte!:love: Mää meen jo edeltä.
 
Naapurin vanhempi herras-henkilö sanoi, ettei vesi nouse ennenko tulee kylmä.

Ja nyt ON kylmä! Vois siis olla noussut.
Juu, nää on näitä vanhan kansan "viisauksia" :D

Mullekin yksi saaristolainen sanoi kerran, jotain tyyliin että merivesi nousee reilusti 3x ja laskee myös, ennenkuin tulee talvi.

Sitten aloin seuraamaan, ja kas, tulikin talvi ilman tuota kuviota. Kysyin että mitenkäs nyt suu pannaan? No, hymyili vähän vaivautuneena :D

Teilläpäin :sneaky: pitäisi ennusteen mukaan ensi perjantaina nousta vesi, torstaina on pientä etelätuulta ja perjantaina suoraan lännestä, ei kylläkään kuin 4 m/s parhaimmillaan. Kerro sitten ;)
 
Iltoja!

Ihana, kun viimein voi istahtaa. :) Oltiin melkis kolme tuntia metsässä. Koska yöllä kävi pakkasen puolella, piti kerätä suppilovahverot talteen. Ja sen jälkeen sit putsattiin, pilkottiin ja marinoitiin ja pakastettiin niitä pari tuntia.

Nyt olut.
Mistä sä niitä suppiksia löysit? :eek: Mä en oo löytäny koskaan. Tuntuu että 10 km2 alueella on joku sammal/lehtikasa ja sieltä löytyy jos jaksaa tarpoa 5 vuotta.
 

Yhteistyössä