Saasta, kaikki elarit meni

Hyvä se on joskus käydä. Mieki kävisin varmaan useemmin mut pelkkiin takseihin menis jo 50 euroa. Aika paljon sie sitä keittoa keität, meinaikko ens viikonki sitä syyä vai kuinka monta tenavaa sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
kävin viikonloppuna hippaamassa, ja elarit meni tilinylitykseen.. Onneksi pe. on tili :D Ja keitän just 10 litran kattilalla jauhelihasoppaa :p

No tämä on se syy miksi minulla on aina yksinhuoltajia vastaan jotain hampaankolossa-ne elatusmaksut on tarkoitettu teidän lapsillenne eikä teidän omiin huvituksiinne !

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kävin viikonloppuna hippaamassa, ja elarit meni tilinylitykseen.. Onneksi pe. on tili :D Ja keitän just 10 litran kattilalla jauhelihasoppaa :p

No tämä on se syy miksi minulla on aina yksinhuoltajia vastaan jotain hampaankolossa-ne elatusmaksut on tarkoitettu teidän lapsillenne eikä teidän omiin huvituksiinne !

Onko ne yh:n rahat sitten tarkoitettu vain sille yh:lle? Pitäisikö olla eri tilit elareille ja äidin tuloille ettei vain mene senttiäkään sekaisin mistä tulolähteestä on milloinkin kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Entäs tavisperhe, saako ne käyttää lapsilisiä, kotihoidontukea yms muuhunkin kuin lapsiin?

Ei missään nimessä, kaikki pitää laskea :D ! Nytkin kun on talvivaatteiden ostoa yms niin aion kyllä laskea kuinka paljon lapsi jää velkaa mulle elareista ja lapsilisistä vuokriin, veteen, sähköön, kännykkälaskuihin, harrastuksiin ja ruokiin. Meillä on myös sellanen systeemi, että jokatoinen viikko lapsen elareista käytetään osa maitokauppaan ja jokatoinen mun rahoista, oishan se nyt vääryyttä muuten! :xmas:

Voi luoja mikä pahvi taas laukomassa kommenttejaan. Pitäisikö mun perustaa useampi tili, että kaikki rahat menisivat omille tileilleen etteivät vain mene sekaisin?

Kyllä mun mielestä on paljon helpompaa, että kaikki rahat menevät samalle tilille ja sieltä maksan mitä nyt sitten on maksettavaa. Koskaan ei ole mun lapsni nähnyt nälkää tai ollut ilman vaatteita tai leluja, vaikka mä olen saattanut käydä baarissa. Että revi siitä. :laugh: :laugh:

Olinko mä ihan nolo, kun ostin mulle tulleilla rahoilla likalle nasolinia ja kurkkutabletteja? Olisiko pitänyt antaa likan kärsiä ja odottaa, että lapsilisä tulee? :whistle: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Olinko mä ihan nolo, kun ostin mulle tulleilla rahoilla likalle nasolinia ja kurkkutabletteja? Olisiko pitänyt antaa likan kärsiä ja odottaa, että lapsilisä tulee? :whistle: :xmas:

Paa se siihen pieneen tiimarin vihkoon mitä likka on sulle ny velkaa sitten B)

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:

Paa se siihen pieneen tiimarin vihkoon mitä likka on sulle ny velkaa sitten B)

Näin täytyy tehdä! :D

No olit, muista sitten lapsilisistä ottaa pois kai kuitin säilytit että muistat sitten jokaisen sentin veloittaa takaisin.

Ehkä kyse olikin siitä,
onko järkevää hummata/juopotella elarit vai...?
Kai nyt jokainen vanhempi voi ostaa vaikka mistä rahasta esim.lasten lääkkeet tai kengät tai ruoat,mutta kuulostaa tosi älykkäälle juopotella ne rahat!!!Luulisi että lapsiperheessä jokainen raha tulisi tarpeeseen ja jos ei hankittavaa sillä hetkellä olisi,niin säästöön sitten!

Siis, hetkonen, mulle tuli tänään tili ja elarit, samalle tilille. Jos mun nyt tekis mieli mennä vaikka lauantaina humppaamaan, ni en vois, koska en tiedä käyttäisinkö vahingossa elareita?
Hei haloo, oikeesti..

Ehkä kyse olikin siitä,
onko järkevää hummata/juopotella elarit vai...?
Kai nyt jokainen vanhempi voi ostaa vaikka mistä rahasta esim.lasten lääkkeet tai kengät tai ruoat,mutta kuulostaa tosi älykkäälle juopotella ne rahat!!!Luulisi että lapsiperheessä jokainen raha tulisi tarpeeseen ja jos ei hankittavaa sillä hetkellä olisi,niin säästöön sitten!

Aivan oikeasti, mitä merkitystä sillä on mikä raha käytetään mihin? Kunhan lapset saa sen mitä tarvitsee?

Ihmettelen vaan,onko se hummaaminen lapsiperheessä niin pakollista,että tullaan sitten tänne palstalle vonkumaan että elarit on mennyt ja yhyy yhyy ja voi kyynel...

No ap ei kyllä vaikuttanut olevan mitenkään tosissaan vaan lähinnä huumorimielellä, mutta joiltakin tuntuu huumorintaju puuttuvan kokonaan... :whistle: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Entäs lapsilisien kanssa, pitääkö joka lapseen käyttää se summa minkä siitä kyseisestä lapsesta saa? Vanhin lapsista sais aina vähiten..

Ja kuinka katkera siitä vanhimmasta lapsesta tulisi, kun saisi aina vähemmän kuin sisarukset? :xmas: :whistle:

Aivan loistavasti kuvasit syyn, miksi minua ei yhtään houkuta lähteä mihinkään "juhlimaan".. mitäs muuta siellä juhlitaan ku kulutusjuhlaa? :kieh:

Sama kai tuo nyt on, elätänkö lapseni elareilla vai palkallani, elättää ne kuitenkin pitää. Ja jos olisin juonu esim. koko palkkani, jäis lapsille vähemmän ruokarahaa, kuin nyt, kun hippasin vaan elarit.

:D

Yhteistyössä