Saasta, kaikki elarit meni

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ehkä kyse olikin siitä,
onko järkevää hummata/juopotella elarit vai...?
Kai nyt jokainen vanhempi voi ostaa vaikka mistä rahasta esim.lasten lääkkeet tai kengät tai ruoat,mutta kuulostaa tosi älykkäälle juopotella ne rahat!!!Luulisi että lapsiperheessä jokainen raha tulisi tarpeeseen ja jos ei hankittavaa sillä hetkellä olisi,niin säästöön sitten!

Ei kaikki lapsiperheet elä kädestä suuhun, ja kaikki yksinhuoltajat eivät ole työttömiä ja köyhiä.
Sama se kai on, meneekö viihteelle niillä elarirahoilla vai omalla palkallaan. Kaikki rahat on kuitenkin samalla tilillä, ja mä vähän luulen että Kirveen perheessä ei nähdä nälkää tai kuljeta liian pienissä kengissä vaikka mami kävikin pitämässä hauskaa.
Rahaa voi toki säästääkin, mutta ei ole pakko. Säästäminen on aika tylsää. Rentoutuminen tavalla tai toisella ei ole, se kasvattaa henkistä pääomaa, mikä taas on vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin :xmas:

Ehkä kyse olikin siitä,
onko järkevää hummata/juopotella elarit vai...?
Kai nyt jokainen vanhempi voi ostaa vaikka mistä rahasta esim.lasten lääkkeet tai kengät tai ruoat,mutta kuulostaa tosi älykkäälle juopotella ne rahat!!!Luulisi että lapsiperheessä jokainen raha tulisi tarpeeseen ja jos ei hankittavaa sillä hetkellä olisi,niin säästöön sitten!

Ei kai rahan käyttäminen hippaamiseen, koskaan ole järkevää, mutta nyt vain teki mieli. Ei aina jaksa säästää :D

Voi elämä taas! Jo otsikosta arvasin että ihan varmasti jonkun nyt pitää tähän jotain älykästä laukasta, siksi oli ihan pakko lukea tää ketju :D. Meillä meni mun esikoisen elareista osa auton katsastukseen, mutta siis se lapsihan kulkee myös auton kyydissä niin senhän kuuluukin siitä maksaa. Meillä myös yleensä lapsilisistä lyhennetään autolainaa, ja taas sama syy kuin edellä.

Mites vuokra? Meillä on yhteinen tili, mutta kyllä yleensä mun palkasta se maksetaan, eli mä ainoastaan päätän täällä ja muut saa armosta asua. Ja lapsillehan ei tietenkään osteta vaatetta tms meidän palkoista, koska sitä varten on elarit ja lapsilisät, mutta kun nekin menee tohon autoon (mehän ei tarvittais autoa jos ei olis lapsia, eli niiden vika ja saavat siitä myös maksaa) niin aika paha paikka...

Ihan oikeesti en tiiä itkiskö vai nauraisko välillä kun näitä juttuja täällä lukee.

Mulla onki niin että opintotuki menee yhelle tilille ja sillä ostelen vain koulujuttuja. Sit opintolaina menee yhdelle tilille, jolla elätän ITSENI ja johon siirrän lapsen tilille menevästä lapsilisästä aina sen 36,60e yh-korotuksen ja jäljellä olevasta satasesta elätän lapseni. Sit elarit menee vielä yhdelle tilille, josta rahaa saa käyttää vain lapsen vaatteisiin ja isän tapaamisiin. Kaupan täti tykkää meistä kun jaottelen ostokset lapsen ostoksiin ja omat omiini ja sitten vielä kahdet rahat. Kotona sitte vielä merkitsen tiimarin vihkoon, kumpi nyt makso esim. vessapaperit ellen ole ostanut molemmille omia papereita. Odottelen nyt meille omia sähkölaskuja, soittelin sinne viimeksi että jos viittisivät kattoa kumman huoneesta kuluu enempi sähköä ja sen mukaan sitten jakaisivat sen laskun niin meidän olis helpompi lapsen kanssa jakaa kulut. En vaan ehtiny kysymään millon ne lähettää meille ne laskut ku puhelu katkes sieltä päästä... Pyykit pestään vuorotellen, nyt on mun vaatteiden vuoro. Mietin tuossa, että pitääkö lapsen ostaa itelleen toinen paketti pyykkipulveria elarirahoista, jolla se pesee sit isänsä ostamat vaatteet? =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja poika 3v.:
Mulla onki niin että opintotuki menee yhelle tilille ja sillä ostelen vain koulujuttuja. Sit opintolaina menee yhdelle tilille, jolla elätän ITSENI ja johon siirrän lapsen tilille menevästä lapsilisästä aina sen 36,60e yh-korotuksen ja jäljellä olevasta satasesta elätän lapseni. Sit elarit menee vielä yhdelle tilille, josta rahaa saa käyttää vain lapsen vaatteisiin ja isän tapaamisiin. Kaupan täti tykkää meistä kun jaottelen ostokset lapsen ostoksiin ja omat omiini ja sitten vielä kahdet rahat. Kotona sitte vielä merkitsen tiimarin vihkoon, kumpi nyt makso esim. vessapaperit ellen ole ostanut molemmille omia papereita. Odottelen nyt meille omia sähkölaskuja, soittelin sinne viimeksi että jos viittisivät kattoa kumman huoneesta kuluu enempi sähköä ja sen mukaan sitten jakaisivat sen laskun niin meidän olis helpompi lapsen kanssa jakaa kulut. En vaan ehtiny kysymään millon ne lähettää meille ne laskut ku puhelu katkes sieltä päästä... Pyykit pestään vuorotellen, nyt on mun vaatteiden vuoro. Mietin tuossa, että pitääkö lapsen ostaa itelleen toinen paketti pyykkipulveria elarirahoista, jolla se pesee sit isänsä ostamat vaatteet? =)

:laugh: :D B)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti ja poika 3v.:

Juuri näin toimii vastuullinen yh!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
kävin viikonloppuna hippaamassa, ja elarit meni tilinylitykseen.. Onneksi pe. on tili :D Ja keitän just 10 litran kattilalla jauhelihasoppaa :p

No tämä on se syy miksi minulla on aina yksinhuoltajia vastaan jotain hampaankolossa-ne elatusmaksut on tarkoitettu teidän lapsillenne eikä teidän omiin huvituksiinne !

tota et oo tullu ajatelleeks et yh elättää kautta ostaa lapselle koko kuukauden aikana..mitä helvetin väliä sillä on minä päivänä äiti käy jossain..mä en ymmärrä tota asennetta |O

ei sen puoleen, niin meni mullakin tänään viimeiset rahat elareista, mutta eilen kävinkin kaupassa ostamassa meille ruokaa, tänään ostin tytön kaverille synttärilahjan ja omat lääkkeet sekä jotain ruokatavaraa lähikaupasta, en mä ainakaan erittele noita rahoja, kaikki tulee samalle tilille josta sitten maksetaan laskuja ja yleensä maksan ne alkukuusta jo muuten noi elarit sekä lapsilisät menee lähestulkoon ruokaan

Yhteistyössä