Saan nyt kakkaa niskaan, mutta en ymmärrä tällaisia äitejä/isiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MeMyselfandIrene:
Mä ainakin aion lähteä reissuhommiin ensi talvena. Lapset ovat silloin isällään. Olen viikot pois, ja viikonlopuiksi tulen kotiin. Aina olen halunnut kokeilla.

Siis täh? :o sen vielä ymmärtää, jos joku tekee niin pakon edessä, mutta että vapaaehtoisesti eroon lapsista? Toivottavasti sulla ei ole pieniä lapsia! Lapsi tarvitsee äitiään enemmän kuin 2 kertaa viikossa! Onko työ mielekkäämpää kuin aika lapsen kanssa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sätitte niin paljon ap:tä? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...Tottahan se on, että lapsi kärsii, jos vanhempi/vanhemmat on liikaa poissa kotoa. Usein tällaiset lapset joutuvat liian varhain itsenäistymään ja pitämään huolta itsestään. Jos perheen muodostaa, kuuluu olla lyhyempiä kuin 12 tunnin mittaisia työpäiviä, lapset kuuluu kasvattaa itse, kun ne kerran on tehnyt. vanhuksena sitten harmittaa, kun omat lapset on jääny vieraiksi. Onneksi jotkut ymmärtävät jo nuorena elämän arvon...perhe on tärkein!

No mutta eihän ne molemmat vanhemmat kai yleensä tee yhtä aikaa 12 tuntisia päiviä sentään? Ja jos sanot, että molempien pitää olla läsnä eli olla poijes korkeintaan sen 12 tuntia, niin voisiko vetää sen johtopäätöksen, että yksinhuoltajien lapset kärsivät ihan suunnattomasti?

Ja sen perheen tärkeyden jokainen perheellinen osoittaa läheisilleen tavallansa, ei liene meidän asia määrätä, mikä se on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Olisiko sitten parempi maata kotona työttömänä ja syljeskellä kattoon? Laskea senttejä, että saa ruokaan rahaa. Ja paskaa tulisi sitten niskaan siitä, että on työtön. Kun mikään ei ole joillekin hyvä.

Jokainen perhe tekee itse omat ratkaisunsa eikä ne kuulu paskan vertaa kenellekään muulle. Ei tarvitse ymmärtää, mutta eipä kukaan muitten ymmärtämistä ja hyväksyntää haluakaan.

Ja muuta työtä ei ole tarjolla kuin töitä jotka vaativat ulkomailla työskentelyä tai 12 tunnin työpäiviä? Tuskinpa!!

Jaa että sitä pitäisi luopua työstä jossa mahdollisesti viihtyy ja joka vastaa koulutusta ja siirtyä vaikka paskaa lappamaan tien pientareelle?

En ymmärrä edes, miksi joku kouluttautuu sellaiseen työhön. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita, joissa olisi mahdollista saada muu työ, mutta rahan takia ottaa työn, jossa joutuu eroon perheestään. Surettaa lapset, jotka näkevät äitiä tai isiä vaan osan vuodesta tai muuten tosi harvoin :(

Ai et ymmärrä, miksi jouku kouluttautuu sellaiseen työhön? Onko sun mielestä väärin tehdä ja kouluttautua sellaiseen työhön, josta oikeasti tykkää? Pitäiskö meidän kaikkien tehdä kahdeksasta neljään työtä ihan vaan sen takia, et se on sun mielestä oikein lapsia kohtaan? Monelle perheelle on varmasti parempi, että perheenjäsenet tekevät sellaista työtä, josta pitävät, vaikka työajat eivät nyt olisikaan perinteisen päivätyön kaltaisia. Eipä sitten tarvitse koko iltaa voivotella ja surkutella, kun on paska työ, ihan vaan sen takia, että se 8-16 työaika on niin ihannoitavaa! Hei haloo tollo!!!!

Ja kyllä se karu totuus on, että raha ratkaiseen jossakin määrin. On selvä, että jos reissuhommista tienaa tuplana sen, mitä ehkä jonkun toisen alan päivätyöstä, niin moni kuitenkin valitsee sen parempipalkkaisen homman, jossa toisinaan tarvitsee olla reissussa. Eikä nää tällaiset työt tarkoita sitä, että ollaan joka kuukausi poissa se kolme viikkoa. Ja vielä lopuksi, ihmisen työ ei kuule määritä hänen lastansa kohtaan kokemaa rakkautta tai kiintymystä. Ennemmin lapsikin ehkä kattelee sellaista vanhempaa, joka ei ole vittuuntuneena omaan elämäntilanteeseensa ihan vain sen vuoksi, että olisi joku sääntö, mikä määrää, että perheelliset tekevät vain sännöllistä päivätyötä.. Muutenhan sitä ollaan taas niin huonoa vanhempaa.. Mutta huomaa kyllä, että ap:n juttu on taas jonkun kotiäidin kirjoitelma, joka ei ymmärrä tosielämästä pätkän vertaa!!

mun isä oli aina himassa kun olin pieni, se oli aina joko kännissä -kun sen elämä oli niin tylsää...tai sit se oli kavereiden kanssa jossain...en kyllä saanu mielestäni hienoa hoitoa lapsena vaikka isä kotona löhöili(työtön) ja äiti oli töis vain apv (kun ei ollu töitä sillä kun aamusiivousta)...en muista et ne olis leikkiny tms tehnyt kanssani....eli vaik ei tekis paljon töitä ja olisi kotona ei se välttämättä takaa lapselle kultaisia aikoja.mielummin olisivat olleet töissä paljon ja sit vähän edes mun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap ihmeissään:
Mä ainakin aion lähteä reissuhommiin ensi talvena. Lapset ovat silloin isällään. Olen viikot pois, ja viikonlopuiksi tulen kotiin. Aina olen halunnut kokeilla.

Siis täh? :o sen vielä ymmärtää, jos joku tekee niin pakon edessä, mutta että vapaaehtoisesti eroon lapsista? Toivottavasti sulla ei ole pieniä lapsia! Lapsi tarvitsee äitiään enemmän kuin 2 kertaa viikossa! Onko työ mielekkäämpää kuin aika lapsen kanssa?

Sinä olet ap kyllä säälittävä! Mikä oikeus sulla on tuomita muita sen perusteella, mitä he haluavat tehdä työkseen? Voi luoja. Katso peiliin enne kuin alat noin kovasti puuttumaan muiden asioihin. Ei varmaan ole sun tehtävä kantaa huolta muiden kersoista... Varmaan tässä maailmassa on suurempiakin epäkohtia, joille ehkä itsekin voisit tehdä jotain tai jotka ovat sinun puuttumisesi arvoisia.

Ap, arvaapa mita. Ma olen huomannut elamassani sellaisen seika, etta ne ihmiset, jotka yleisluontoisesti arvostelevat paljon muiden ihmisten ratkaisuja, ovat aika onnettomia itse, kuin myos heidan lapsensakin. Ihan oikeasti.

me ollaan molemmat aika paljon mieheni kanssa töissä. ollaan molemmat lääkäreitä. tehdään töitä yksityisille lääkärifirmoille sekä eri kunnille -toinen lastenlääkäri ja toinen korvalääkäri. toki määrittelemme itse työajat ja niihin vaikuttaa lasten menot. käymme myös muutamia matkoja tekemässä ulkomailla,vuoden aikana.en koe että olisimme huonoja vanhempia.kuka teidänkään sairautenne hoitaisi jos joku ei päivystäisi yölläkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Ap, arvaapa mita. Ma olen huomannut elamassani sellaisen seika, etta ne ihmiset, jotka yleisluontoisesti arvostelevat paljon muiden ihmisten ratkaisuja, ovat aika onnettomia itse, kuin myos heidan lapsensakin. Ihan oikeasti.

No näinpä, olen huomannut.

Alkuperäinen kirjoittaja lekuri:
me ollaan molemmat aika paljon mieheni kanssa töissä. ollaan molemmat lääkäreitä. tehdään töitä yksityisille lääkärifirmoille sekä eri kunnille -toinen lastenlääkäri ja toinen korvalääkäri. toki määrittelemme itse työajat ja niihin vaikuttaa lasten menot. käymme myös muutamia matkoja tekemässä ulkomailla,vuoden aikana.en koe että olisimme huonoja vanhempia.kuka teidänkään sairautenne hoitaisi jos joku ei päivystäisi yölläkin?

Teidan olisi kuulunut uhrautua uranne tahden ja jattaa lapset tekematta. Laakarin tyohan on kutsumusammatti.

|O

Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
joku kirjoitti rahasta ja palkasta: Mutta mitä iloa siitä palkasta ja perheestä on, kun sitä rahaa ei ehdi käyttää eikä perhettä tavata, kun on aina töissä? En vain nyt jaksa alkaa lainaan koko tekstiä..

niin ei rekkakuski ainakaan huimia summia tienaa, ehkä ne jotka ovat sitten ulkomaan ajossa, siinä voi raha näkyä. Mutta monilla kuljetusaloilla ei ylitöistä makseta mitään ylimääräistä, ei ilta-yölisiä, tai pyhälisiä. sama tunti taksa pyörii koko ajan. En nyt viitsi miehen palkkaa alkaa täällä julkistaan.

Mun mies ajaa rekkaa ja tienaa kyllä helvetin hyvin, että eipä kannata yleistää. Eikä tee ulkomaankeikkaa. Ymmärrän kyllä täysin, jos ei kiinnosta vaihtaa toisen alan hommiin, päivätyöhön, josta tienaa ainakin sen puolet vähemmän. Se ei silti tarkoita sitä, et mun mies ei rakastais lastaan tai viettäis aikaa sen kanssa. Liika on liikaa, ihan kaikessa.

Teidan olisi kuulunut uhrautua uranne tahden ja jattaa lapset tekematta. Laakarin tyohan on kutsumusammatti.

Mutta silloinhan maailma olisi ollut paljon köyhempi!meidän kaikki neljä lasta ovat aivan ihania, heistä tulee upeita,tasapainoisia aikuisia!

Alkuperäinen kirjoittaja ap ihmeissään:

7- ja 9-vuotiaat. En pidä itseäni korvaamattomana lasteni elämässä, todella tärkeänä kylläkin. Enkä lapsiani ole heitteille jättämässä, hehän ovat isänsä kanssa.

Ja ainakin minun alallani reissuhommista maksetaan tuntuvasti enemmän, että kyllä se rahakin motivoi.

Meillä mies on unelma-ammatissaan, siinä mistä on pikkupojasta asti haaveillut. Ja työ vie hänet yleensä koko viikoksi pois kotoa. Tottakai hän tahtoisi olla enemmän kotona lapsen kanssa, mutta eipä sitä ammattiakaan voi noin vain vaihtaa kun ei muuta osaa / ole koulutusta. Ja ei meillä lapsi mitenkään ole traumatisoitunut iskän poissaoloista, hän ku ei ole muuhunkaan tottunut niin mitäpä tuo osaisi sitten kaivata? Kotona ollessaan isä hoitaa lasta siinä missä minäkin, jopa enemmänkin.
Kaikki kun ei voi tehdä sitä 8 - 16 työtä omalla paikkakunnallaan. Turha arvostella työtä tekeviä ihmisiä, ne rahat on sentäs itse ansaittuja. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja lekuri:

Mutta silloinhan maailma olisi ollut paljon köyhempi!meidän kaikki neljä lasta ovat aivan ihania, heistä tulee upeita,tasapainoisia aikuisia!

Juu. :)
Tuo heittoni oli ihan vitsi. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
joku kirjoitti rahasta ja palkasta: Mutta mitä iloa siitä palkasta ja perheestä on, kun sitä rahaa ei ehdi käyttää eikä perhettä tavata, kun on aina töissä? En vain nyt jaksa alkaa lainaan koko tekstiä..

niin ei rekkakuski ainakaan huimia summia tienaa, ehkä ne jotka ovat sitten ulkomaan ajossa, siinä voi raha näkyä. Mutta monilla kuljetusaloilla ei ylitöistä makseta mitään ylimääräistä, ei ilta-yölisiä, tai pyhälisiä. sama tunti taksa pyörii koko ajan. En nyt viitsi miehen palkkaa alkaa täällä julkistaan.

Mun mies ajaa rekkaa ja tienaa kyllä helvetin hyvin, että eipä kannata yleistää. Eikä tee ulkomaankeikkaa. Ymmärrän kyllä täysin, jos ei kiinnosta vaihtaa toisen alan hommiin, päivätyöhön, josta tienaa ainakin sen puolet vähemmän. Se ei silti tarkoita sitä, et mun mies ei rakastais lastaan tai viettäis aikaa sen kanssa. Liika on liikaa, ihan kaikessa.

voi elämän kevät, en mä oo väittänyt etteikö kukaan rakastais lastaan! Palkasta vaan voi olla monta eri mieltä, se mikä tuntuu toisesta isolta palkalta voi olla toisen mielestä pieni.

Alma Puunaula; arvasin sen heitoksi...oli vaan kommentoitava-koska oikeasti maailma olisi ollut köyhempi,ilman näitä muruja...ja toki meidän vanhempien elämä myös....lapset on lahja!muttei lahjaakaan voi paketoida pussiin ja antaa elää umpiossa;on vanhempienkin jatkettava elämää ja siinä elämässä ne lapsetkin oppivat vanhempiensa työssä käynnin kautta elämästä jotain...niin kuin kaikesta elämän osa-aluesita....voi,kunpa vanhemmat osattaisi antaa elämän kuljattaa ja nauttia lapsista,urasta,kodista,ystävistä----kaikesta--eikä aina suljettaisi ovia---elämässä on niin paljon ja paljon voi saada kun paljon antaa----

Mä olen töissä joka viikko 2 vuorokautta putkeen ja loput vapaalla. En siis käy kotona tuon 2 vuorokauden aikana. Poika (1v) on päivät hoidossa ja illat ja yöt isänsä kanssa kotona. En koe olevani huonompi äiti kuin kukaan muukaan. Tykkään työstäni vaikka välillä on tosi rankkaa kun on niin kova ikävä poikaa. Mutta kaikki on mennyt hyvin. Poika viihtyy hoidossa. Alussa ikävöi minua iltaisin kotona. Vapaapäivät ollaan sitten pojan kanssa tiiviisti yhdessä.

en minäkään ymmärrä,mutta joskus voi olla pakko tehdä tuollaista työtä jos muuten olis työtön.
itselläni oli työpäivät 10-13 tuntii ja neljäkuukatta jaksoin sitten otin loparit,onneks oli viellä koeaika.

tanskasta hellou! täällä ei ole äitiyslomia ym hienouksia niin kuin koto suomessa. olen työssä aika pyöreitä pviä ja matkustelen vkottain ympäri eurooppaan. se on ihan normaalia täällä. lastenhoitaja ja siivooja on käytössä. näen lapsiani mielestäni ihan normaalin rajoissa-joka pvä...ja ei ole säännöllisiä työaikoja..josku kiireempää ja joskus ei..ja lomia voi pidellä kun ehtii..oltiin just suomessa viime kk...

perheet ja elämän tilanteen ja valinnat ovat erilaisia.voi kunpa osaisimme keskittyä itselle olennaiseen ja luottaa että jokainen tekee itse parhaat ratkaisut.ei tarvitsisi pohtia muiden elämän valintoja.

Yhteistyössä