Saan nyt kakkaa niskaan, mutta en ymmärrä tällaisia äitejä/isiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jaa että sitä pitäisi luopua työstä jossa mahdollisesti viihtyy ja joka vastaa koulutusta ja siirtyä vaikka paskaa lappamaan tien pientareelle?

Niin, mitenpä luulet ap tämän vaikuttavan perheeseen, jos tekee sellaista duunia joka veetuttaa, eli illalla kotiin tullessa ei voi kuin valittaa, aina on paska fiilis, jne -jos olisi ollut sekin mahdollisuus että tekisi työtä josta sentäs enempi pitää?

En ymmärrä minäkään. Eräs "nuori mies" sanoi että raha on tärkeämpää kuin lapsen kanssa yhdessä vietetty aika. Siis että lapsi arvostaa enemmän sitä, että isi tienaa, kuin että isi on läsnä. Sen avovaimo oli juuri odottamassa vauvaa. Tärkeysjärjestys pielessä. Sen ymmärrän jos väliaikaisesti pitää tuollaista tehdä, mutta johonkin se raja pitää vetää.

Meillä mies on välillä viisi päivää viikosta pois. Sillä ei mikään huippu peruspalkka ole ja näiden reissujen vuoksi saa hyvät lisät. Hyvät lisät sitten taas mahdollistaa sen, että mä voin olla lapsen kanssa kotiäitinä. Jos mies tekisi pelkkää päivätyötä niin tarvisi munkin lähteä töihin. Sitten olisi isä enempi paikalla, mutta äiti vähempi...Meille tämä on sopinut hyvin näin. Mä en olisi valmis elintasostakaan tinkimään kamalasti. Ei tässä nytkään leveästi eletä, mutta en haluaisi luopua esim. omasta asunnosta tai autosta. Me ollaan tähän elämäntyyliin totuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Minä taas olen yrittänyt puhua miehelleni, että menisi keikkatöihin, 3-4 päivää pois kotoa ja loppuviikon kotona. Siitä maksetaan ruhtinaalisesti enemmän, kun mitä nyt. Mutta mies tahtoo olla nykyisessä työssään. Ihan hyvin silti pärjätään... Ite teen kaksivuorotyötä, eli aika paljon hoitotunteja tulee. Mutta kyllä se raha on hyvinvoinnin kannalta aika oleellista! Ainakin meillä, joilla se palaa taskunpohjalla :) Mutta toki, jos lotosta voitetaan, kotiin jäädään... :D

Mutta oletko ajatellut, miltä lapsista tuntuu nähdä isää vain 3-4 päivää viikossa?

Hän tekee nyt sellasta työvuoroa, ettei näe sitä vähääkään, eikä ole vielä kuoltu. Paitsi nyt ollut 3vko kesälomalla :) Jokainen tallaa tyylillään. Valitettavasti tässä verohelvetti valtiossa on pakko tehdä töitä, jotta pärjää! Mutta jos te pärjäätte ilman työntekoa, niin kertokaa ihmeessä hyvä vinkki miten?? Soskuun en mene, joten ei kannata ehdottaa B)

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ymmärrän siinä tapauksessa, jos toinen vaihtoehto olisi olla työtön ja rahoja ei saisi sitten millään muuten riittämään.

Näimpä..ja pahimmassa tapauksessa se on meillä edessä 7kuukauden verran jos mies pääsee kurssille toiseen kaupunkiin(ammattiin valmistava) ja me joudutaan pojan kaa jäämään tänne.
Tahi sitten tän kuun lopulla lähtee keikka työhön toiseen kaupunkiin kuukaudeksi, mutta joskus se on vain näin pakko.
Ei siitä kukaan meistä nauti(en minä,poika eikä varsinkaan mies joka on erossa perheestään), mutta ei se leipä ilmaiseksi pöytään tule. Joskus on vaan "kärsittävä" sen hyvän eteen.

Aatelkaas miten maailmassa kävis, jos jokainen perheellinen ihminen tekis työtä vain 8-16 välillä :D

Vaikuttais muuten aika moneen asiaan :whistle:

Tai noi reissuhommat, rekkakuskit ei ajais kuormia minnekkään,laivat ei kulkis, ei lentokoneet ym missä työajat eivät ole säännölliset vaan joutuu olemaan pois kotoota ;)

Joillekkin perheille sopii tuollainen työrytmi, aina ei tosin jokainen osapuoli perheessä pysty siihen vaikuttamaan ja onhan se selvää että perheessä useinkin joku kärsii enemmän tai vähemmän tuollaisesta :/ Mutta kaipa tuollaiseen epäsäännnölliseen työrytmiin jopa tottuu, ja jotkut ihmiset jopa pitäävät epäsäännöllisestä tai keikkaduunista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Olisiko sitten parempi maata kotona työttömänä ja syljeskellä kattoon? Laskea senttejä, että saa ruokaan rahaa. Ja paskaa tulisi sitten niskaan siitä, että on työtön. Kun mikään ei ole joillekin hyvä.

Jokainen perhe tekee itse omat ratkaisunsa eikä ne kuulu paskan vertaa kenellekään muulle. Ei tarvitse ymmärtää, mutta eipä kukaan muitten ymmärtämistä ja hyväksyntää haluakaan.

Ja muuta työtä ei ole tarjolla kuin töitä jotka vaativat ulkomailla työskentelyä tai 12 tunnin työpäiviä? Tuskinpa!!

Jaa että sitä pitäisi luopua työstä jossa mahdollisesti viihtyy ja joka vastaa koulutusta ja siirtyä vaikka paskaa lappamaan tien pientareelle?

En ymmärrä edes, miksi joku kouluttautuu sellaiseen työhön. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita, joissa olisi mahdollista saada muu työ, mutta rahan takia ottaa työn, jossa joutuu eroon perheestään. Surettaa lapset, jotka näkevät äitiä tai isiä vaan osan vuodesta tai muuten tosi harvoin :(

Mä olen samaa mieltä ap:n kanssa, vaikka mies onkin välillä paljon töissä... 2 päivää on kuitenkin enin aika jona poika ei nää isänsä, mutta kyllä sen pojasta huomaa. On sitten jotenkin tosi kiukkunen isilleen kun ei ole nähnyt. Toivotaan kuitenkin kaikki että parempia töitä järjestyy. :)

Monen mielestä oon varmaan inhottava akka, mut mä olen suoraan sanonut miehelle että jos hän tekis työtä johon kuuluis reissaaminen niin että olisi usein vaikka viikon poissa, niin en tekis hänen kanssaan enempää lapsia, ja erokin saattaisi tulla... Minusta siinä ei yksinkertaisesti olis järkeä. :ashamed: Onneks ymmärsi mua hyvin kun tästä oli puhetta.

Surettaa lapset, jotka näkevät äitiä tai isiä vaan osan vuodesta tai muuten tosi harvoin :(

Voi hyvänen aika, älä nyt masenna itseäsi tällaisilla asioilla :hug: varsinkin kun maailmassa on niin paljon enemmänkin ja isompiakin ongelmia, ihan lapsiakin koskettavia. Saat vielä mahahaavan tjtn.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Aatelkaas miten maailmassa kävis, jos jokainen perheellinen ihminen tekis työtä vain 8-16 välillä :D

Tai noi reissuhommat, rekkakuskit ei ajais kuormia minnekkään,laivat ei kulkis, ei lentokoneet ym missä työajat eivät ole säännölliset vaan joutuu olemaan pois kotoota ;)

synnyttamaankin paasis vaan ajanvarauksella ja ajat 8-16. ja jos ei synny niin tuuppa takas aamulla taas yrittaan. lahti naas laakari himaan imukuppinsa kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:

synnyttamaankin paasis vaan ajanvarauksella ja ajat 8-16. ja jos ei synny niin tuuppa takas aamulla taas yrittaan. lahti naas laakari himaan imukuppinsa kanssa.

:laugh:

:laugh:

Olisiko sitten parempi maata kotona työttömänä ja syljeskellä kattoon? Laskea senttejä, että saa ruokaan rahaa. Ja paskaa tulisi sitten niskaan siitä, että on työtön. Kun mikään ei ole joillekin hyvä.

Jokainen perhe tekee itse omat ratkaisunsa eikä ne kuulu paskan vertaa kenellekään muulle. Ei tarvitse ymmärtää, mutta eipä kukaan muitten ymmärtämistä ja hyväksyntää haluakaan.

Ja muuta työtä ei ole tarjolla kuin töitä jotka vaativat ulkomailla työskentelyä tai 12 tunnin työpäiviä? Tuskinpa!!

En ymmärrä edes, miksi joku kouluttautuu sellaiseen työhön. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita, joissa olisi mahdollista saada muu työ, mutta rahan takia ottaa työn, jossa joutuu eroon perheestään. Surettaa lapset, jotka näkevät äitiä tai isiä vaan osan vuodesta tai muuten tosi harvoin :(

Mutta kun se ei todellakaan aina ole rahasta kiinni. Toinen tykkää että unelma työ on pyritellä lihapullia päivästä toiseen 8-16 lähi koululla ja toisen unelma homma taas voi olla se lentäjä. Miksi omat unelmat pitäisi haudata lapsen saannin myötä? Tottakai sitä tulee tehdä myönnytyksiä ja laittaa omaa elämää uuteen järjestykseen kun lapsi syntyy mutta empä ole koskaan ennen kuullut kenenkään väittävän että uusi ammatti kuuluisi näihin uudistuksiin.
kaikille kun ei ole ihan selvää sillon 16 kesäisenä että aikooko sitä perhettä perustaa ja millon perustaa jos aikoo, että osaisi ottaa tällaisia kysymyksiä huomioon siinä ammattia valitessa =)

Minä taas olen yrittänyt puhua miehelleni, että menisi keikkatöihin, 3-4 päivää pois kotoa ja loppuviikon kotona. Siitä maksetaan ruhtinaalisesti enemmän, kun mitä nyt. Mutta mies tahtoo olla nykyisessä työssään. Ihan hyvin silti pärjätään... Ite teen kaksivuorotyötä, eli aika paljon hoitotunteja tulee. Mutta kyllä se raha on hyvinvoinnin kannalta aika oleellista! Ainakin meillä, joilla se palaa taskunpohjalla :) Mutta toki, jos lotosta voitetaan, kotiin jäädään... :D

Mutta oletko ajatellut, miltä lapsista tuntuu nähdä isää vain 3-4 päivää viikossa?

Hän tekee nyt sellasta työvuoroa, ettei näe sitä vähääkään, eikä ole vielä kuoltu. Paitsi nyt ollut 3vko kesälomalla :) Jokainen tallaa tyylillään. Valitettavasti tässä verohelvetti valtiossa on pakko tehdä töitä, jotta pärjää! Mutta jos te pärjäätte ilman työntekoa, niin kertokaa ihmeessä hyvä vinkki miten?? Soskuun en mene, joten ei kannata ehdottaa B)

Kyllä kuule suurin osa ihmisistä tekee sellaista työtä, jossa näkee päivittäin lapsiaan...eikä tarvitse olla edes mikään hyvätuloinen ollakseen sellaisessa työssä (esim. siivooja, myyjä jne.)

Kyllä kuule suurin osa ihmisistä tekee sellaista työtä, jossa näkee päivittäin lapsiaan...eikä tarvitse olla edes mikään hyvätuloinen ollakseen sellaisessa työssä (esim. siivooja, myyjä jne.)

No juuh, eli muut kuin 8-16 duunit kiellettäisiin perheellisiltä? Varmaanhan se onnistuisi, joo... Miksi ihmeessä sinä tällaisista stressaat? Miksi otat murhetta toisten tekemistä valinnoista, etenkin kun ne eivät asianomaisillekaan ole välttämättä murheen aihe?

:laugh: :laugh: :laugh:

Miehellä on ollut reissutyö jo tavatessamme. Tiedossa oli siis tällänen elämä jo lasta tehdessä. En viitsynyt vaatia, että lähdehän mäkkäriin myymään hampurilaisia tai muuta vastaavaa lapsen synnyttyä. Toinen on kuitenkin vaivaa nähnyt työpaikkansa eteen esim.kouluttautunut. Ja paljon on tehnyt lapsensakin eteen. Että katson sen ansaitsevan kummatkin. Mutta kaikille tämä ei sopisi. Meille ei taas sopisi missään nimessä, että kumpikin täällä kotona pyöris.

Meillä näin: minä luovuin hyvin palkatusta, koulutusta vastaavasta työstäni ja jäin kotiin, koska tämä työ olisi edellyttänyt välillä paljonkin matkustelua useinmiten kylläkin kotimaassa. Mieheni taasen on jatkanut uraputkeaan, eli on edelleen vaativissa töissä joihin hän on käynyt koulua useamman vuoden ja nauttii 100%:sti työstään. Ok hän on paljon enemmän pois kuin naapurin ns tavallisessa 8-16 työssä oleva isä, mutta silloin kun vain on mahdollista niin pitää ylimääräisiä vapaapäiviä + joustaa työaikoijen suhteen, jos mulla on menoa niin hän menee myöhemmin töihin jne.
Kaikkea ei voi saada, mutta miksi olisimme molemmat useita vuosia opiskelleet ja sitten meneet työhön johon ei ko koulutusta vaadita ?? Kun lapsemme kasvavat niin minäkin taatusti haen omaa koulutusta vastaavaa työtä ja nautin siitä niinkuin nautin perheestäkin.
Eikö aina sanota että onnelliset vanhemmat - onnelliset lapset.

Ja lisätään vielä että mieheni oli kyllä halukas hänkin jäämään kotiin.

Mutta kun se ei todellakaan aina ole rahasta kiinni. Toinen tykkää että unelma työ on pyritellä lihapullia päivästä toiseen 8-16 lähi koululla ja toisen unelma homma taas voi olla se lentäjä. Miksi omat unelmat pitäisi haudata lapsen saannin myötä? Tottakai sitä tulee tehdä myönnytyksiä ja laittaa omaa elämää uuteen järjestykseen kun lapsi syntyy mutta empä ole koskaan ennen kuullut kenenkään väittävän että uusi ammatti kuuluisi näihin uudistuksiin.
kaikille kun ei ole ihan selvää sillon 16 kesäisenä että aikooko sitä perhettä perustaa ja millon perustaa jos aikoo, että osaisi ottaa tällaisia kysymyksiä huomioon siinä ammattia valitessa =)

Mietin hetken miten kirjoittaisin, olisi tullut liian p*skamaista tekstiä. Mutta viimeisin on kirjoitettu niin mukavaan sävyyn, kiitos :)
en vain osaa kattoa kuka sen kirjoitti.. ööö sekavaa.

En ymmärrä minäkään semmosia ihmisiä.
Tuntuu vähän että siitä perheestä halutaan pysyä kaukana, vaikka semmonen on hommattu.
Enkä nyt tarkota tavallisia työtä tekeviä vanhempia, vaan just niitä työnarkomaaneja, joista ap puhu ---->Jotka tekee 12h päiviä tai hilluu kuukausia poissa yms.

Meillä muuten mies (tehnyt aina työtä ma-pe ) ihmetteli kerran kun tuli puhetta mun uudesta (ehkä joskus löytyvästä ) työpaikasta, kun todennäköisesti mulla tulee olemaan myös viikonloppuisin töitä, et hän ei kyllä viikonloppuisin tekis töitä, eikä ymmärrä miten kukaan viittii tehdä :o
Käskin sen hetken miettimään mitä sanoi, et ajateles kuin tylsää olis viikonloppuisin, kun kukaan ei olis missään töissä, ei olis baarit auki, ei kaupat, huvipuistot, eikä muutkaan paikat, ja voisko sairaat ja muut olla pe-ma välin syömättä, ilman hoitoa jne
Muutti sitten mielensä :whistle:
Mut eihän sitä osaa välttämättä ajatella et ihmisillä on erilaisia työaikoja, jos itsellä on aina ma-pe 8-16..

(meni vähän aiheen vierestä, mut menkööt )

Rahattomuuskaan ei ole mikään onni. Tuolla kun asuis halvimmassa lähiössä pari narkkaria naapurinaan ja tarpoisi 10km lähikauppaan palauttaan pulloja, että saa ranskanleivän niin alkaisi masentamaan. Ja hyvä ei olisi lapselle sekään. Ihan kaikkea mä en ole valmis tekemään lapseni vuoksi silloin kun vaihtoehtoja on.

Yhteistyössä