Saan nyt kakkaa niskaan, mutta en ymmärrä tällaisia äitejä/isiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Olisiko quote]

En ymmärrä edes, miksi joku kouluttautuu sellaiseen työhön. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita, joissa olisi mahdollista saada muu työ, mutta rahan takia ottaa työn, jossa joutuu eroon perheestään. Surettaa lapset, jotka näkevät äitiä tai isiä vaan osan vuodesta tai muuten tosi harvoin :(

siis ihan älytön kommentti!! että pitäis alusta asti suunnitella koulutus ja työpaikka vain mahdollisen perheen mukaan.... kun ei kaikki aattele kouluttautuessaan vain sitä että saisi sopivat työajat sitten tuleivaisuudessa syntyvän lapsen mukaan. hohhoi. kyllä kai sitä ihminen saa tehdä sellaista työtä missä viihtyy vai pitääkö aina vain nostaa sossusta jos on lapsi.

Jokainen tekee itse ratkaisunsa, ne eivät kuulu muille.

Kyllä mun mielestä lasten hyvinvointi kuuluu kaikille. Jos näen, kun esim. joku naapuri lyö lastaan naamaan, onko sekin vain heidän oma asiansa?

Kyllä mun mielestä lasten hyvinvointi kuuluu kaikille. Jos näen, kun esim. joku naapuri lyö lastaan naamaan, onko sekin vain heidän oma asiansa?

Tuo nyt on vähän eri asia, aika paljonkin itse asiassa. :o

Mä tarkoitin työn suhteen! Siitähän tässä ketjussa on ollut puhe eikä mistään lapsen lyömisestä :headwall: |O Sekin on jokaisen oma valinta viekö lapsen hoitoon ja missä iässä vai hoitaako kotona koulun alkuun asti. Ne päätökset ei aivan oikeasti kuulu muille.

Alkuperäinen kirjoittaja jessus:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Olisiko quote]

En ymmärrä edes, miksi joku kouluttautuu sellaiseen työhön. Tarkoitan nyt lähinnä tilanteita, joissa olisi mahdollista saada muu työ, mutta rahan takia ottaa työn, jossa joutuu eroon perheestään. Surettaa lapset, jotka näkevät äitiä tai isiä vaan osan vuodesta tai muuten tosi harvoin :(

siis ihan älytön kommentti!! että pitäis alusta asti suunnitella koulutus ja työpaikka vain mahdollisen perheen mukaan.... kun ei kaikki aattele kouluttautuessaan vain sitä että saisi sopivat työajat sitten tuleivaisuudessa syntyvän lapsen mukaan. hohhoi. kyllä kai sitä ihminen saa tehdä sellaista työtä missä viihtyy vai pitääkö aina vain nostaa sossusta jos on lapsi.

No niinpä...alkaa noi ap:n kommentit vahvasti haiskahtamaan provolle, siis ei kukaan voi oikeasti olla noin...ööö...jätetään sanomatta.

meitinkin lasten isä rekkamies ja tuohan työ ei ole mitään 8-16 työtä. Eli onko minulla nyt perheestä piittaamaton mies,kun paljon poissa?
Aina kun kotona,niin sata lasissa on kyllä lasten touhuissa mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En ymmärrä minäkään semmosia ihmisiä.
Tuntuu vähän että siitä perheestä halutaan pysyä kaukana, vaikka semmonen on hommattu.
Enkä nyt tarkota tavallisia työtä tekeviä vanhempia, vaan just niitä työnarkomaaneja, joista ap puhu ---->Jotka tekee 12h päiviä tai hilluu kuukausia poissa yms.

joo en mäkään yhtään tajuu :whistle: :whistle: munkin mies tuollainen työnarkomaani kun tekee 10-16h päiviä. Tänään mies lähti 13 aikaan töihin, tulee kotiin 03 aikaan ja nukkuu sitten tuonne 10 asti ja kiireisenä aikana on lapsen kanssa noin 2 tuntia ennen kuin taas lähtee töihin. Voishan se tietenkin nukkua vähemmän aikaa, mutta sitten vaarana on että nukahtaa rekan rattiin ja seuraukset voi olla todella isot. Työpäivää ei voi lyhentää, koska monet asiat eivät ole kuljettajasta kiinni (liikenne, lastaus ja purkupaikat..)
Tulis varmaan Suomessa iso ongelma löytää ihmisiä töihin jos pitkää päivää tekevät ja reissutyötä tekevät olisi vain lapsettomia. Asfalttimiehet, lentäjät, osa myyntityötä tekevistä, rekkakuskit...jne.

Alkuperäinen kirjoittaja virve:
meitinkin lasten isä rekkamies ja tuohan työ ei ole mitään 8-16 työtä. Eli onko minulla nyt perheestä piittaamaton mies,kun paljon poissa?

tervetuloa kerhoon :) mullakin perheestä piittaamaton mies, haluaa vain eroon lapsista ja vaimosta, sen takia ajaa pitkää päivää :D :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Tuntuu vähän että siitä perheestä halutaan pysyä kaukana, vaikka semmonen on hommattu.
Enkä nyt tarkota tavallisia työtä tekeviä vanhempia, vaan just niitä työnarkomaaneja, joista ap puhu ---->Jotka tekee 12h päiviä tai hilluu kuukausia poissa yms.

joo en mäkään yhtään tajuu :whistle: :whistle: munkin mies tuollainen työnarkomaani kun tekee 10-16h päiviä. Tänään mies lähti 13 aikaan töihin, tulee kotiin 03 aikaan ja nukkuu sitten tuonne 10 asti ja kiireisenä aikana on lapsen kanssa noin 2 tuntia ennen kuin taas lähtee töihin. Voishan se tietenkin nukkua vähemmän aikaa, mutta sitten vaarana on että nukahtaa rekan rattiin ja seuraukset voi olla todella isot. Työpäivää ei voi lyhentää, koska monet asiat eivät ole kuljettajasta kiinni (liikenne, lastaus ja purkupaikat..)
Tulis varmaan Suomessa iso ongelma löytää ihmisiä töihin jos pitkää päivää tekevät ja reissutyötä tekevät olisi vain lapsettomia. Asfalttimiehet, lentäjät, osa myyntityötä tekevistä, rekkakuskit...jne.

En vain tajua. Voiko miehesi olla onnellinen? Elämä on oikeastaan pelkkää työtä. Miten isä ja lapsi kestävät olla niin vähän yhdessä? Lapsi on varmasti paljon enemmän kiintynyt sinuun kuin isäänsä? Harvoin perheelliset valitsevat työn, jonka takia lapset kärsii eikä näe isäänsä ja isä lapsiaan.

tervetuloa kerhoon :) mullakin perheestä piittaamaton mies, haluaa vain eroon lapsista ja vaimosta, sen takia ajaa pitkää päivää :D :D :D

mäkin kuulun sit tähän kastiin..... perheestään piittaamattoman miehen vaimo täälä ; )

Mutta mitä iloa siitä palkasta ja perheestä on, kun sitä rahaa ei ehdi käyttää eikä perhettä tavata, kun on aina töissä?

No huh hei, pikkuisen mentiin asian laidasta tyystin toiseen! Jos tuo on perustelusi sille, miksi ruodit tällaista ja arvostelet muiden tekemiä valintoja, niin uskallan väittää, että totuus on se, että haluat vaan mollata muita. Miksi? Ehkä olet epävarma itsestäsi ja äitiydestäsi ja toisten väheksymistä tms. käytät pönkittääksesi omaa heikkoa itsetuntoasi? Vai?

Eikä kun ap:n mukaan sun miehesi tulisi nyt lopettaa ammattinsa harjoittaminen ja ruveta esimerkiksi luuttuamaan lähiSiwanne lattioita - ja tietysti ainoastaan siinä tapauksessa, että työaika on klo 8-16...

Niin, ja jos mies (miksei nainenkin ) on töissä 8-16, tulee töistä, syö ja sit istuu tietokoneella, puuhastelee jossain autotallissa, käy harrastuksissa tms tms ja tulee kotiin kun lapset jo nukkuu, viikonloput menee samallalailla, ja reissuhommissa oleva on sen 2-3pv viikossa kotona, ja viettää 24/7 lapsen kanssa, niin kumpi on parempi?
:saint:

Mutta mitä iloa siitä palkasta ja perheestä on, kun sitä rahaa ei ehdi käyttää eikä perhettä tavata, kun on aina töissä?

hyvä ap.... kyllähän nuo miehet tekisi lyhyempää päivää,mutta kun se ei ole heidän käsissä! Suomi aikas levee maa ja jos paikasta a viedään paikkaan b tavaraa ja palataan vielä paikkaan a,niin on kuules aikaa mennyt ja paljon.
Mutta jokainen osaa jotain hyvin ja mieheni tuntien se ei osaisi tehdä muuta kuin rahtarin hommaa ; )

Ja muuta työtä ei ole tarjolla kuin töitä jotka vaativat ulkomailla työskentelyä tai 12 tunnin työpäiviä? Tuskinpa!!

Tiesithän että kaikkien miehet eivät ole koulutukseltaan tehtaassa klo 7-15.30 työskenteleviä levyseppä-hitsaajia...? Jonkun ne on tehtävä esim. ne lääkärin työn vaatimat pitkät päivystysvuorotkin että sinunkin lapsesi saisi hyvää hoitoa ja jonkun myös ne tavarat rekka-autolla kaukaa Espanjasta asti kuljetettava että sinun lapsillasi olisi hedelmiä syötävänä...

Kyllä siitä palkasta iloa on. Olenhan mä kotona ja aikaa tuhlata ;) No, ei sentään. Moni mies pitää ammatistaan ja viihtyy töissä. Ja vaikka olisi paljon pois niin ehtiihän sen lapsen kanssa silti olemaan. Ei se määrä vaan laatu.

Mä tarkoitin työn suhteen! Siitähän tässä ketjussa on ollut puhe eikä mistään lapsen lyömisestä :headwall: |O Sekin on jokaisen oma valinta viekö lapsen hoitoon ja missä iässä vai hoitaako kotona koulun alkuun asti. Ne päätökset ei aivan oikeasti kuulu muille.

Ap :attn: :attn: :attn:

Lisäisin tähän keskusteluun, että nekin isät, joilla enemmän vapaa-aikaa saattavat harrastaa tms sen verran, että vaikka eivät pitkää duunipäivää painakaan, ovat silti poissa kotoa.

Voi hyvanen aika.

Mun isa on merimies. Kun me oltiin mukuloita, oli han toissa kuukauden ja lomilla kuukauden. Han oli aloittanut noissa hommissa 16-vuotiaana, eika silloin, naimisiinmennessaan ajatellut edes lopettaa. Mun vanhemmat puhuivat, etta pitaisko isan hakea satamaan hommiin, etta isa voisi olla enemman kotona, mutta mun isa ei olisi vaan pystynyt niihen hommiin. Han nauttii olla laivalla, ja sitten pitkasta vapaasta. Se on hanen unelmatyo, han on vahan sellainen erakkoluonne. Kun han oli lomilla, oli han 100% paneutunut isa, mukana arjessa, ongelmissa jne.

Olisiko mun isan pitanyt "alkaa karsia" toissa, joissa ei olisi varmasti viihtynyt, jotka eivat hanen luonteelleen olisi lainkaan sopineet, vain siksi, etta han sai lapsia? Lisaksi nama muutokset olisivat varmasti vaikuttaneet siihen, millainen isa han oli. Han olisi ollut tyytymattomampi omaan elamaansa, ja taten huonompi isa.

Mun isa oli ja on hyva isa, ei siihen vaikuttanut hanen matkatyonsa muuten kuin positiivisesti. :)

No ei tullu rekkamiehet mieleen, mutta ne nyt on muuten vaan idiootteja. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Lisäisin tähän keskusteluun, että nekin isät, joilla enemmän vapaa-aikaa saattavat harrastaa tms sen verran, että vaikka eivät pitkää duunipäivää painakaan, ovat silti poissa kotoa.

Miehet painaa aina, jos ei muuta niin vierasta akkaa. Näin on. B)

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Miehet painaa aina, jos ei muuta niin vierasta akkaa. Näin on. B)

:laugh: :laugh:

Yhteistyössä