Saan nyt kakkaa niskaan, mutta en ymmärrä tällaisia äitejä/isiä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla taas isä joka teki aina säännöllistä päivätyötä ja aina kotona töiden jälkeen oli. Luonteeltaan on vain sellanen ei-sosiaalinen tapaus joten vähän etäiseksi isä jäänyt. Ehkä se olisi jaksanut panostaa enempi, jos olisi välillä ollut poiskin. Äitini ja minä oltiin varmaan niin itsestäänselvyyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Alkuperäinen kirjoittaja willasukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
En ymmärrä minäkään semmosia ihmisiä.
Tuntuu vähän että siitä perheestä halutaan pysyä kaukana, vaikka semmonen on hommattu.
Enkä nyt tarkota tavallisia työtä tekeviä vanhempia, vaan just niitä työnarkomaaneja, joista ap puhu ---->Jotka tekee 12h päiviä tai hilluu kuukausia poissa yms.

joo en mäkään yhtään tajuu :whistle: :whistle: munkin mies tuollainen työnarkomaani kun tekee 10-16h päiviä. Tänään mies lähti 13 aikaan töihin, tulee kotiin 03 aikaan ja nukkuu sitten tuonne 10 asti ja kiireisenä aikana on lapsen kanssa noin 2 tuntia ennen kuin taas lähtee töihin. Voishan se tietenkin nukkua vähemmän aikaa, mutta sitten vaarana on että nukahtaa rekan rattiin ja seuraukset voi olla todella isot. Työpäivää ei voi lyhentää, koska monet asiat eivät ole kuljettajasta kiinni (liikenne, lastaus ja purkupaikat..)
Tulis varmaan Suomessa iso ongelma löytää ihmisiä töihin jos pitkää päivää tekevät ja reissutyötä tekevät olisi vain lapsettomia. Asfalttimiehet, lentäjät, osa myyntityötä tekevistä, rekkakuskit...jne.

En vain tajua. Voiko miehesi olla onnellinen? Elämä on oikeastaan pelkkää työtä. Miten isä ja lapsi kestävät olla niin vähän yhdessä? Lapsi on varmasti paljon enemmän kiintynyt sinuun kuin isäänsä? Harvoin perheelliset valitsevat työn, jonka takia lapset kärsii eikä näe isäänsä ja isä lapsiaan.

Aamulla just soittelin kaverilleni "valittaakseni" (huumorilla) kun tyttö on niin isin tyttö. Neiti on reilu 2 v ja nukati tänään päikkäreille lukien rekkalehteä ja katsoen miehen kuvaa (lehdessä oli juttua ukosta). Tänä aamuna pesivät miehen kanssa auton yhdessä ja olivat tuolla pihalla kahdestaan puuhastellen. Ja kun mies on kotona, niin neiti on koko ajan isässään kiinni :heart:
Mies on erittäin onnellinen työstään, jossa on 80% perheellisiä. Joskus leikilläni kiusaan ja kinuan miehelle, että mene normaali töihin. Ja heitellään juttua 8h työpäivistä. :D Mies ei harrasta mitään ylimääräistä, siis viikonloput on yleensä vapaana ja ne kuluu kotona perheen kanssa kotitöitä tehdessä.

joku kirjoitti rahasta ja palkasta: Mutta mitä iloa siitä palkasta ja perheestä on, kun sitä rahaa ei ehdi käyttää eikä perhettä tavata, kun on aina töissä? En vain nyt jaksa alkaa lainaan koko tekstiä..

niin ei rekkakuski ainakaan huimia summia tienaa, ehkä ne jotka ovat sitten ulkomaan ajossa, siinä voi raha näkyä. Mutta monilla kuljetusaloilla ei ylitöistä makseta mitään ylimääräistä, ei ilta-yölisiä, tai pyhälisiä. sama tunti taksa pyörii koko ajan. En nyt viitsi miehen palkkaa alkaa täällä julkistaan.

joku kirjoitti rahasta ja palkasta: Mutta mitä iloa siitä palkasta ja perheestä on, kun sitä rahaa ei ehdi käyttää eikä perhettä tavata, kun on aina töissä? En vain nyt jaksa alkaa lainaan koko tekstiä..

niin ei rekkakuski ainakaan huimia summia tienaa, ehkä ne jotka ovat sitten ulkomaan ajossa, siinä voi raha näkyä. Mutta monilla kuljetusaloilla ei ylitöistä makseta mitään ylimääräistä, ei ilta-yölisiä, tai pyhälisiä. sama tunti taksa pyörii koko ajan. En nyt viitsi miehen palkkaa alkaa täällä julkistaan.

No sit mä en ainakaan tajua sun miestä! Tekee siis 12h työpäiviä huonolla palkalla ennemmin kuin ottaa toisen työn ja näkee enemmän lastaan?? :o

Rankkaa se on kun mies on pois viikot ja kotona pieni ihmisen alku mutta isän ja tyttären jälleen näkeminen on niin ihanaa katseltavaa että huh liikutun joka kerta,ja pelko on kamala joka pe kun tietää miehen ajelevan kotiinpäin työ reissusta toiseltapuolelta suomea.mutta maailman paras iskä on ja luulen isä tyttö suhteestakin tulevan eritynen!!

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:

No sit mä en ainakaan tajua sun miestä! Tekee siis 12h työpäiviä huonolla palkalla ennemmin kuin ottaa toisen työn ja näkee enemmän lastaan?? :o

Miehellä on hyvin asiat. Joissakin paikoissa ei edes makseta mitään ylitöistä (yli 8h) vaan ne joutuu ottamaan vapaapäivinä :/ Mutta kuljetusala on tällaista. Mikä on hyvä ja mikä huono palkka.

Olisi kurjaa jättää lapset tekemättä sen vuoksi että toinen tai vaikka kumpikin on reissutöissä (kuten meillä). Kaikkea ei voi aina saada. Mutta asiat tuppaavaat järjestymään parhain päin :) Ja piakkoin ollaan melkein joka yö saman peiton alla. Totutteleminen se on siihenkin ;)
Mä olen lasten kanssa ollut kotona ja miestä on kovasti harmittanut, kun lasten kasvu menee sivu suun, kun enimmäkseen vain viikonloppuisin näkee. Se harmittaa mukakin. Mutta eilen juuri keskusteltiin, kuinka onnellisia olemmekaan.
Mies hommasi työkokemuksen edellisessä reissutyöpaikassaan ja nyt poimii hedelmät. Ja minä sitten varmaan voinkin jäädä pysyvästi kotiin, jos ei mielekästä työtä muuton vuoksi löydy.

NO TÄÄLLÄ PERHE JOSSA ISÄ MATKUSTELEE! eli mieheni on pari krtaa kuukaudessa tyämatkalla joka kest'' 3-6pvää.joskus saattaa olla myös pidemmällä reissulla 4vkoakin ja on sitä oltu 11vkoakin. milloin mitenkin työt kutsuu,eli ei ole säännöllistä vaan tarpeen mukaista.

tästä syystä minä ja tietty omasta tahdosta , olen ollut kotiäitinä viimeiset 12v. en koe mieheni matkustelua ongelmaksi. usein toiset ulkopuoliset ihmiset kokevat niin ja varsinkin ne jotka itse eivät ole tälläistä työtä tehneet. mutta kyllä meillä lasten suhde isään on mielestäni ihan hyvä. ja ilman näitä isän työreisuuja ei olisi meidän perhekkään saanut nähdä maailmaa niin paljon..olemmehan usein matkalla mukana, ei lyhyillä matkoilla,mutta pidemmillä kylläkin.en tiedä miksi mieheni työ tekisi hänestä huonomman isän? emme ole ajatelleet asiassa taloutta vaan ihan isän omaa halua tehdä työtä joka antaa hänelle haastetta. ja hänen työ antaa minulle mahdollisuuden olla kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Käsi ylös jokainen, joka uskoo apn olevan ihan vilpittömästi vain huolissaan muiden lapsista eikä tippaakaan halua kiusallaan tai itseään paremmaksi tehden sättiä muita!

Omaani en nosta.

En nosta mäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja eppu:
Mä en ainakaan kestäis noita lapsia, jos en kävisi töissä. Pää hajois, jos muuta elämää ei olis...

kyllä minulla on muutakin elämää kuin lapset,vaikka mies matkustelee. harrastan säännöllisesti hydrobickiä ja epäsäännöllisesti ratsastusta ja tennistä.tapaan ystäviä, käyn lounailla. nautin puutarhan hoidosta ja sisutamisesta.ja näin kesällä ollaan lasten kanssa mökillä.meillä käy paljon ystäviä ja sukulaisia. ja osaan minä kulkea lasteni kanssa maailmalla ,ilman miestänikin...ja hemmottelen itseäni kampaajalla,hierojalla ja silloin tällöin kosmetologilla....

Alkuperäinen kirjoittaja kilowattituntimittari:
Käsi ylös jokainen, joka uskoo apn olevan ihan vilpittömästi vain huolissaan muiden lapsista eikä tippaakaan halua kiusallaan tai itseään paremmaksi tehden sättiä muita!

kateellinen on ap.sillä on rahahuolia ja nyt keksi miten on parempi ihminen; ollaan enemmän lasten kanssa vaikka vähemmän rahaa....

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Olisiko sitten parempi maata kotona työttömänä ja syljeskellä kattoon? Laskea senttejä, että saa ruokaan rahaa. Ja paskaa tulisi sitten niskaan siitä, että on työtön. Kun mikään ei ole joillekin hyvä.

Jokainen perhe tekee itse omat ratkaisunsa eikä ne kuulu paskan vertaa kenellekään muulle. Ei tarvitse ymmärtää, mutta eipä kukaan muitten ymmärtämistä ja hyväksyntää haluakaan.

Samaa mieltä. Eiköhän jokainen perhe tee niinkuin heille paraiten sopii. Kovia ollaan aina arvostelemaan ja tuomitsemaan toisten perheiden ratkaisuja, ja omassa perheessä tuntuu kaikki olevan niin täydellistä ja ei mitään moitittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Kovia ollaan aina arvostelemaan ja tuomitsemaan toisten perheiden ratkaisuja, ja omassa perheessä tuntuu kaikki olevan niin täydellistä ja ei mitään moitittavaa.

Niin no, jos sillä arvostelulla ja tuomitsemisella käännetään huomio pois niistä omista luurangoista kaapissa? ;)

Minä olen nyt sit tällainen paheksuttava vanhempi, äiti vielä. On aikoja jolloin lastani en näe, mutta koitan sitten tarpeen tullen korvata kaiken menetetyn ajan jollakin muulla tavoin. raha ei ole pelkkä motiivi, mutta jos meinaan työpaikkani pitää ja työkokemusta saada ja uraani luoda niin tähän on tällä hetkellä taivuttava. Tänään näen lastani hetken verran ennen kuin hän menee unille (kunhan ensin tulee mummulasta hoidosta) ajattelin katsoa jonkun leffan hänen kanssaan, huomenna herään klo 6 ja lähden 14 tunniksi töihin, sinä aikana mies ja tyttö menee mökille, minä tulen töistä kotiin ja jään tänne koska keskiviikkona pitää nukkua päivällä että jaksaa mennä yöksi töihin ja torstaina nyt tietenkin pitää nukkua kunnon ollut yön töissä. Näitä työvuororupeamia aina välillä tulee, ei niille oikeen voi mitään.

Miksi sätitte niin paljon ap:tä? Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa...Tottahan se on, että lapsi kärsii, jos vanhempi/vanhemmat on liikaa poissa kotoa. Usein tällaiset lapset joutuvat liian varhain itsenäistymään ja pitämään huolta itsestään. Jos perheen muodostaa, kuuluu olla lyhyempiä kuin 12 tunnin mittaisia työpäiviä, lapset kuuluu kasvattaa itse, kun ne kerran on tehnyt. vanhuksena sitten harmittaa, kun omat lapset on jääny vieraiksi. Onneksi jotkut ymmärtävät jo nuorena elämän arvon...perhe on tärkein!

Meillä on mies ollut aina paljon poissa töiden vuoksi ja nyt muutimmekin niin, että isi on vain viikonloppuisin, jos silloinkaan kotona. Hän on tottunut siihen ja minä sekä lapset myös. Isi on lapsille etäisempi ja minä olen aina joutunut ottamaan vastuun lapsista, mutta tämä on meidän elämää ymmärrät tai et.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
En ymmärrä yhtään vanhempia, jotka ovat muualla töissä esim. viisi päivää viikossa ja näkevät lapsiaan vain viikonloppuisin tai jopa ovat suuren osan vuodesta ulkomailla, erossa lapsestaan :o Ihmettelen myös niitä, jotka ovat työssä, jossa on joka päivä niin pitkiä työpäiviä, ettei juurikaan ehdi olla perheen kanssa. Herää väkisinkin kysymys: onko raha ja työ tällaisille ihmisille tärkeämpiä kuin omat lapset? Tunnen monia isiä, jotka ovat työntakia poissa useita kuukausia vuodessa ulkomailla tai vain viikonloput kotona..äitejä paljon vähemmän. Onko äidin ja lapsen side lujempi kuin isien ja lasten? Mä en voisi kuvitellakaan olevani erossa lapsestani edes viisi päivää viikossa!! Ottaisin työn, joka tukee myös lapsen etuja. En ymmärrä työnarkomaanivanhempia, sori!

ai niinku salkkareiden hanna vai? :D

Yhteistyössä