Rintakipuja nuorella ihmisellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minätäällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minätäällä

Vieras
Siis voiko olla totta, olen 24 vuotias ja minulla oli rintakipuja viime yönä. Heräsin niihin, eikä missään asennossa ollut hyvät, tuntui että poltti... kamalaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Minätäällä:
Siis voiko olla totta, olen 24 vuotias ja minulla oli rintakipuja viime yönä. Heräsin niihin, eikä missään asennossa ollut hyvät, tuntui että poltti... kamalaa...

oikein paha närästyskin voi säikäyttää ja tuntua sydänkohtaukselta samoin jos on huomaamattaan venäyttänyt rintalihaksen, niin se voi yllättäen yöllä tulla tosi kipeeksi (anoppi on vieläki mukamas vihanen ku oli poikaansa keskellä yötä vieny rintakipujen takia sairaalaan ja olikin "vaan" lihaskipu ollut :headwall: ).

Jos on oikeasti sydänkohtaus, niin kipua ei oikein pysty paikantamaan, eli on vaikea näyttää että kipu on juuri esim. rinnassa. Sydänperäinen kipu säteilee usein selkään ja rintaa puristaa ja on vaikea hengittää. Jos pystyy näyttämään/paikantamaan kivun esim. rinnan kohdalle niin usein kyse on jostain muusta, just närästys voisi kuulostaa ap:n kuvailemille oireille.

Yhteistyössä