~~ RD odottajat 2010-2011 ~~

vici* mulla ei ole yhtään arvojen ylitystä tullu siis kotimittauksella. Keittojen ja aamiaismurojen jälkeen mitatun tunnin arvon jälkeen vaan näyttää olevan korkeimmillaan mutta silloinkin vain 6.7 MAX.. eli ei paha! Ruokavaliosta en ole kyllä liiemmälti välittäny hirveesti.. syön vain vähän ja useasti :D ja herkuttelen aika paljon herkkusuu kun olen ;)

bubbeli mitenkä sulla nuin paljon on nuita paino-arvioita :eek: mulla ei ole kyllä esikoisestakaan ku kaks niitä :eek: rakenneultran ja synnytystapa arvion..

22+0
 
Heippa kaikille,

uusi odottava äiti 24v rv12+3 liittyisi joukkoon - vielä eivät lekurit ole varmistaneet mikä diabetes on, mutta koska ilmenu nyt raskausaikana, pitävät sitä toistaiseksi raskausajan diabeteksena vaikka ensimmäinen Hda1c arvo 9.8% antoikin ymmärtää, että olisi sokrut olleet korkealla jo pidemmän aikaa. Kolme viikkoa tuosta arvo oli 8.6%.

Kovin yleiseltä ongelmalta vaikuttaa minunkin suurin ongelma eli aamun paastot - menevät siinä 6.5-7.5 välillä. Ateroita ennemminkin saisi arvot olla alhaisemmat, nyt ovat siinä 6.0-6.8 väillä, ateroiden jälkeiset arvot ovat ok eli <7.6. Aamun paaston tavoitearvoksi annettiin <5.2 ja siihen pitäisi jollain tavalla päästä... Nelisen viikkoa olen pistänyt iltaisin Protaphanea annosta nostaen, tänään nousee 18 yksikköön.

Ruokavalioni on ala-/hyväkarppia, riisiä/perunaa/sokeria en syö ollenkaan, viljatkin olen jättänyt pois kun täysjyväleivät (etenkin ruisleivät/hapankorppu/näkkäri) eivät vatsalle sovi, saan tosi kipeän vatsan ja aamun juoksen sitten vessassa. Ainut syömäni herkku on marjat kohtuullisesti, sekä yli 70% tumma suklaa muutaman kerran viikossa pari palaa. Niitäkään "makeita" ei edes kaipaa. Maitotuotteista joudun valitsemaan laktoosittomat/hyla vaihtoehdot, koska nyt raskausaikana on ilmennyt tavistuotteiden kanssa ikävästi ilmavaivoja.

Olisiko teillä antaa vinkkiä, mitä hitaastisulavahiilarista kannattaisi kokeilla myöhäiseksi iltapalaksi, kun ruisleipä/näkkäri/hapankorppu ei sovi? Hiilariton iltapala ei asiaa ainakaan auta, seuraavaksi kokeilen syödä vähän myöhemmin vielä jonkinlaisen iltapalan jossa olisi nimenomaan niitä hitaasti sulavia hiilareita, jos ne vaikuttaisivat myönteisesti aamun paastoarvoon. Minulla on ollut vähän pitkä yö iltapalan ja aamupalan välissä, joten jos sen lyhentäminen auttaisi.

Taas olisi asiaa ja kysyttävää tällaisella kokemattomalla aloittelijalla ja vaikka miten, mutta työt kutsuu, joten on pakko tulla jatkamaan toiste :)

hukkasukka 12+3
***LA on siis 7.4. :heart:***
 
Viimeksi muokattu:
kääkkis
Hei kaikille :wave: Vasta huomasin, että on tällainenkin pino olemassa :ashamed:

Odotan kolmatta ja pojan LA on 24.1.11 :heart: Ennestään on 2 tyttöä: 8/06 ja 5/08 syntyneet. Ikää on minulla vielä vajaan kuukauden ajan 27v. ja harrastan koirien kanssa puuhailua, joita taloudessa 3 kpl :)
Nyt on tosiaan rd- diagnoosi tullut jo ensimmäisestä rasitustestistä, jossa keskimmäinen arvo oli nippanappa koholla ( 10, 1 ). Edellisessä raskaudessa oli myös diabetes, joka pysyi ruokavaliolla kurissa. Nyt sitten tavoite on sama, ettei insuliinia tarvisi missään vaiheessa. Arvot ovat pysyneet hyvinä ja hyvin siedän jälkiruuaksi pari palaa suklaata tms. joten aivan järjettömän tiukka ei ole tarvinnut olla. Keitoissa perunat nostivat arvot yli 9, joten ne ovat olleet toistaiseksi pahimmat merkinnät ja keitossa olevia perunoita en nyt enää syö. Perusruoka on käynyt hyvin ja lisäksi olen yrittänyt syödä niin paljon kasviksia kun menee. Huomiota olen yrittänyt kiinnittää annoskokoihin, tykkään ruuasta nimittäin aivan järjettömän paljon... :snotty: Tällä hetkellä riittää 2 mittausta/vko, koska lääkärin mukaan arvot olivat erinomaiset. Tuli niin hyvä olo, kun sen kuulin :) Painokin lähti alkuun laskuun ja nyt on tullut vasta 1 kg takaisin, mutta en vieläkään ole lähtöpainossa. Turvotusta ei ole ja olen muutenkin oikein hyvässä kunnossa :) Ajattelin kuitenkin liittyä tähän pinoon ( en tiedä miten ehdin kirjoitella, kun kuulun lisäksi kolmeen muuhunkin pinoon ), koska täältä varmasti saa vertaistukea tarvittaessa ja tulen mielelläni ihan lueskelemaankin :)

Hukkasukka: Mulle on sopinut iltapalaksi tosi hyvin munakas. On kyllä proteiinia, mutta ilta-arvo ja seuraava aamuarvo ovat olleet aina tosi hyvät :) Syön lisäksi aika paljon erilaisia salaatteja ja myös hedelmäsalaatti antaa itselleni aivan älyttömän hyvät arvot. Olen aika usein syönyt sitä iltapalana. Ovat aika yksilöllisiä asioita ilmeisesti, että täytyy vaan lähteä kokeilemaan mikä käy. Olen myös vähentänyt leivän syöntiä, kun ei niin hirveästi sitä tee mieli.

terv, kääkkis ja "osku" 22+6
 
Painoarvioista
Edellisessä raskaudessa niitä taisi alkuun tulla "turhien käyntien" vuoksi (Apua, varmaan lapsivettä, nyt taitaa supistella... tiedätte ehkä nämä käynnit..)
Tässä raskaudessa minut passitettiin sokerirasitukseen heti alussa ja insuliinit tuli kehiin 12+6.
Sen vuoksi olen saanut/joutunut kulkemaan samalla hoitosuunnitelmalla kuin ykköstyypin diabeetikot, eli alkuun 4vkon välein, 2vkon ja lopulta 1vkon välein seuranta. Alussa painoarvio ei ole se tärkein juttu, koska vasta lopussa tulee kasvupyrähdykset. Insuliinia käyttävien äitien lapsilla on herkemmin mahdollisuus kärsiä sydänoireista ja sydäntä seurattiin aluksi tarkemmin.
Tämä raskaus on haluttu tarkkaan seurantaan, koska esikoinen oli yli 5kg syntyessään insuliineista huolimatta.

Hukkasukka ja kääkkis
Tervetuloa joukkoomme :)

bubbeli 36+4
 
:wave: Hei vain hukkasukka ja kääkkis. Kiva, että löysitte tämän pinon.

kääkkiksen selostus antaa minulle toivoa suunnattomasti. Minulla, kun on vielä toistaiseksi pysyneet sokerit kurissa (vain 2 ylitystä 6:ssa viikossa). Lauantaina olime hääjuhlassa. Sinne en mittausvaivaa ottanut itselleni, mutta sunnuntaina sitten mittailin. Ilokseni arvot olivat alle rajojen, vaikka launataina tuli syötyä makeaa ja pari lasia limsaakin juotua. Ehkä tästä voi selvitä ilman insuliinia... :rolleyes:

Mahtaisiko hukkasukka joku ruokaisa salaatti sopia sinulle myöhäiseksi iltapalaksi, esim. kanasalaatti, kinkku-kananmunasalaatti tai savulohisalaatti.
 
Kiitos teille :wave:

Pitää kokeilla seuraavaksi salaatteja ja munakasta - eilen iltana otin ja kokeilin vielä yhtä täysjyväruisleipälaatua maitojuomalasillisen kanssa päivän viimeisenä ravintona, aamun paastoarvoon jäi viimeisestä suupalasta noin 8h ja paastoarvo oli vähän matalampi, 6.7 - mutta samat ikävät vatsankivistelyt ja aamulla melkein rupeli eivät kyllä enää houkuttele kokeilemaan. Eli siis uusia kokeiluja päin...

Mulla oli tänään toinen varsinainen neuvolaterkalla käynti, asiat vauvalla pitäisi olla ok ja mullakin vähän paremmin, mutta on tässä hakemista tuon paastosokerin kanssa. Positiivista olisi jos se nyt alkaisi löytymään edes hetkeksi sopiva annos tuota Protaa, niin sekin stressi helpottaisi. Vaikka suurin helpotus tuli jo viime äitiyspolikäynnillä, kun näki vaavin eloisana jammailemassa kohdussa. Kätilölle ja miehelle nauroinkin, että mahtaako olla noin kova halu jo poniratsastajaksi vai traktorilla kaasuttelemaan :D

Ainut mikä oli laskenut arvo ja mistä terkka huomautti, oli hemoglobiini - ekalla kertaa 138 ja nyt 121. Mutta ei vielä puhunut, että pitäisi rautapurkille mennä. Syöttekö te lisäravinteita ja jos, niin millaisia - mitä? Missä vaiheessa olette rautalisän ottaneet mukaan ruokavalioon? Mä kun en syö sitä ruisleipääkään mistä sitä saisi... Onko teillä kokemuksia Ladyvita Mamasta? Yksi kaveri suositteli sitä, mutta en vielä käynyt purkkia ostamassa, kun ajattelin tiedustella olisiko muita, kenties parempia vaihtoehtoja?

hukkasukka
*** 12+4 :heart: ***
 
Itse olen syönyt tuota Ladyvita Mamaa, tosin en kauhean säännöllisesti kun aina sitä ei tahdo muistaa ottaa. Tiedä sitten onko siitä jotain hyötyä ollut. Minulla hemoglobiini on pysynyt tosin koko ajan hyvänä, mutta en pysyt sanomaan onko Ladyvitalla ollut asiaan juurikaan vaikutusta.

Noi aamun paastoarvot on kyllä vaikeat hallita. Itsellä toimi pitkän aikaa se, että ei jättänyt iltapalan ja aamupalan väliin turhan pitkää aikaa. Nyt on muutaman kerran ollut aamun paastoarvo taas max 5.7, joten näyttäisi siltä että jotain täytyy taas muuttaa.

Lueskelin itse Guarem rakeista jotka ovat raskaana olevallekin turvallisia. Guarem rakeet ovat geelimäistä kuitua, joiden pitäisi hidastaa hiilihydraattien imeytymistä ja näin tasata verensokerin nousua. Parhaiten Guarem juuri tämän takia toimiikin sitten ruoan jälkeisiin arvoihin (kuulema), mutta mietin jos sitä kokeilisi myös tuohon aamupaastoarvojen korjaamiseen. Tosin joitain ikäviä sivuoireita (mahavaivoja) tuolla voi alkuun olla, mutta jos sillä saisi vältettyä sen hiton insuliinin tai muun lääkityksen.

Pitää ensin kuitenkin konsultoida lääkäriä kannattaako noita nyt sitten alkaa ottamaan vai ei.

Googlettamalla Guarem tai guarkumi löytyy lisätietoa.

Toisaalta, eihän se insuliinikään mikään maailmanloppu ole - sitä nyt on kropassa luonnollisesti muutenkin ja lääkityksellähän vain lisätään sitä puuttuvaa insuliinin tuotantoa.

Mut askel kerrallaan. Sen olen muuten huomannut, että näillä loppuviikoilla tosiaan rytmistä poikkeaminen (pieniä ruokia väh. 2h välein) tuntuu aiheuttavan juuri aamuarvoissa tms. muutoksia, joita saakin sitten korjata päivän jos toisenkin.
 
Takana äitiyspolin onnistunut reissu, toisinsanoen vauva oli kääntynyt itekseen raivotarjontaan viime viikosta!!!! Aivan huippua! Voin siis näillä näkymin asennoitua kuitenkin alatiesynnytykseen. Lisäksi painoarvio oli sama, jopa vielä pienempi kuin viime viikolla eli nyt 3250g (37+6) kun viime viikolla 3300g (37+1). Hihii! Ja muutenkin oli tosi mukava lääkäri. Nyt taas tuntuu oikeesti hyvältä ja ei ahista niin paljoa tää loppuaika. Ja saa ihan rauhassa alkaa touhuamaan niitä "käynnistäviä toimenpiteitä kotosalla" eli oisko seksiä isännälle tiedossa jossain välissä? :LOL:
 
Tervetuloa munkin puolesta hukkasukka ja kääkkis, vaikka itsekkin uusi olen :)

Jeccican kanssa taidettiin kuumeilla joku aika sitten näistä pikkukakkosista samassa pinossa :p

bubbeli: kivasti sulla tosiaan noita painoarvioita!! Mulla ei ole esikoisesta yhtään "virallista" painoarviota, koska koko raskaus sujui ongelmitta, mutta kävin yksityisellä 4d ultrassa, sekä muutenvaan ultrtassa pari kertaa, ja niissä kyllä annettiin arvio vauvasta.

Eli esikoinen: vk 26+1: 908g....vk 36+0: 2795...ja syntyi 38+4 painaen 3720g.

Ja tässä raskaudessa kävin myös samoilla viikoilla 4dssä...sekä nyt oli painoarvio ultra viime viikolla, ja seuraava on vk36.

ELI : :D........vk 26+0: 902g....vk 32+0: 2000g....

Että näin :)

Keukeulle onnittelut vaavin kääntymisestä :)

Hukkasukka Mulla mitattiin hb nyt toisen kerran vasta rv 28. Oli tippunut 127 --> 98! Alotin raudan syönnin, ja kahden viikon syömisen jälkeen oli noussut peräti 104 :) Huomenna neuvola, joten saa nähdä onko mahtanut nousta lisää...2 viikkoa sitten siis oli tuon 104. Obsidania olen syönyt.

Mulla on myös, niinkuin tuntuu monella muullakin olevan, ongelmana tuo paastoarvo! Nyt tuon Metforem lääkkeen aloituksen jälkeen on nuo tunnin arvot olleet tosi hyviä! Paastoarvo sen sijaan oli tänäänkin aamulla taas 5.7, vaikka illalla olin syönyt vain maustamatonta jugurttia kera mustikoiden ja pari näkkileipää. Ja olen kyllä ennenkin syönyt samanmoise iltapalan, ja paasto on ollut hyvä...tiedä näistä sitten..
Mutta eipä muuta tälläerää :)

Ansku 32+5
 
Hienoa KeuKeu, että vauveli kääntynyt. Toivottavasti minullakin olis keskiviikkona asiallinen lääkäri, ettei mene hermot (ai siis mitkä ?). Kaksi yötä olis vielä kärsittävänä, jos pitäis paikkansa.

Positiivinen olo, kun saatiin asuntoautokin myytyä. Saadaan rahaa uuteen autoon, joka jo tullut Suomeen. Vielä vähän laitettavana.

Ajatelkaa. Mulla parikymmentä vuotta viimeiseen alatiesynnytykseen. Voi olla, että hymyt hyytyy, kun ensimmäinen kunnon suppari tulee :O.

Discovery 38+1
 
annsku noni! Sie olet kymmenisen viikkoa pitemmällä :) pikkukakkosissahan me oltiin yhtäaikaa! Onneks ne on nyt molemmilla hyvässä vaiheessa! :p

Mie en ole nyt jaksanu mitata oikein ollenkaan.. pitäs jotaki tuohon paperiin saada ja liikuntaa lupasin lisätä mutten sitäkään ole lisänny.. ei tule lähettyä uimahalliinkaan tuon yks veen kanssa :S

Tänään menen neuvolaan ja saa nähä miten on painon käyny :) toivottavasti pysyny suunnilleen samoissa lukemissa!

22+2
 
Hei,

oon ollu hävettävän epäaktiivinen tällä puolella, mut silti meinaan kysästä teiltä jotain, joka mua hämmästytti tänä aamuna.

Mulla siis on pysynyt homma kurissa tähän asti ruokavaliolla, mut nyt tuo aamun paasto alkaa hiukan kohoilla. Se on ollu tasaseen aiemmin 4,7-4,9. Nyt se nousi eka viime viikolla 5,3:een ja nyt eilen ja tänä aamuna 5,5.

Mut se mikä mua oudoksuttaa on, kun mittasin sokerit eilen iltapalan jälkeen ja ne oli 5,1. :O Siis ihan hyvä veritippa sieltä tuli. Ton jälkeen otin tasan monivitamiinin ja omega 3 -kapselit veden kanssa, yöllä join vettä.

Miten tuo on mahdollista, että aamulla oli korkeampi lukema, vaikken ollut syönyt? Vai onko se vaan ollut virheellinen lukema eilen iltana...

Tänään meillä oli rakenneultra ja kaikki oli kunnossa. Ei ollut ainakaan vielä sokerit vaikuttaneet vauvaan (tai ei vaikuttanut siltä). Mutta kohtahan se kovin riskiaika vasta alkaakin.

T. Kärppä ja toukkapoika 21+0
 
Viimeksi muokattu:
kääkkis
Kärppä: Mulla on sama homma :O Vaikka ilta-arvo olisi alle 5, on aamupaasto ollut aina n.5,2-5,3. Ihmettelen miten se voi nousta ??? Aamupalan jälkeen laskee aina tuosta paastosta, mutta ei kukaan ole siitä mitään sanonut, varmaan kun kuitenkin on rajan alapuolella. Ihmetyttää vain itseäni.

Jeccika: Mä aloitan kohtapuoliin vesijumpan, kun agilitytreenit loppuvat ensi viikolla :) Olen kanssa niin saamaton, että pakko jatkaa ohjattua liikuntaa kerran viikossa. Ja saanpa vähän vaihtelua pelkkään kävelyyn :)

kääkkis rv 23+1
 
Kääkkis ja Kärppänä heinälatoon, kyse on siitä että oma kroppa alkaa tuottaa tuota sokeria. Eli niin se vaan toimii, ei mitään logiikkaa... Ja siihen aamuun ei sitten auta mikään ruokavaliojuttu, ei liikunta, ei mikään muu kun insuliini, siitten jos siihen tarvii mennä. Mulla itellä koko raskauden ongelmana ollut tuo aamupaasto ja sitten jostain rv 26 alotin pillerihoidon ja siitä ehkä nelisen viikkoa, alotin iltainsuliiinin. Nyt on aamut kohdillaan ja muita lukuja ei tarvii enää edes mitata. Tosin loppumetreillä tässä jo mennään :)

Discovery, toivotaan sulle yhtä hyvää lekuria huomiselle! Voi kun pääsisit jo synnyttämään! Mulla taas uus käynti tiistaina jollon uus arvio. Käsitin kylläkin että ei päästetä lasketun yli, mutta mistä sen koskaan tietää :headwall:

Oikeesti vähän raivostuttaa kun ei "tunnu vielä missään". Tänään shoppailun jälkeen yksi minisupistus. Lähinnä alko naurattaan että yrittääkö tää maha nyt muka jotain :LOL:

Nyt hakemaan esikoista hoidosta. Voimia kanssasisaret!

Koossa 38+0
 
Onnittelut KeuKeu raivotarjonnan johdosta! Eiköhän se jo tarjolla pysy. Nyt kun bubbeli vielä saisi samalaisen uutisen.

Kääkkis ja Kärppänä heinälatoon suosittelen lukemaan Beth_esdan kirjoituksen sivun neljä lopusta. Hän tuntuu tutustuneen erinomaisesti paastoarvoon ja kuinka yö sokereihin vaikuttaa. Jos tuosta tekstistä olisi teille apua ja vinkkiä.

Vici 16+3
 
Vici* - kiitos minunkin puolestani tuosta vinkistä! Pitääkin ottaa ja kokeilla, olisiko minullekin vielä apua jos rukkaisi vielä paremmin tuota iltapalan aikaa ja nukkumaan menoa!

Minulla oli tänään aamulla hitusen parempi paastoarvo, 6.1 (edelliset päivät 7.5 - 6.7 - 6.5 ja tänään tuo 6.1), kun söin illalla pikkuisen myöhemmin ja uskalsin kokeilla vaasan ruispuikulaa ja vatsa kesti ne pari palaa hyvin, eikä tullut kipeäksi eikä mennyt kuralle. Leivän (kinkulla, juustolla, kasviksilla) ohessa söin puolipurkkia bulgarian jogurttia, jota en kerrallaan pysty enempää syömään, ja join lasin maitojuomaa. Protaa pistin 18 yksikköä, voihan olla, että se alkaa vähitellen senkin oikea määrä tulemaan vastaan... Toivotaan näin!

Aamulla mun ei kärsi syödä paljon mitään hiilareita, tuntuvat vaikuttavan tosi herkästi (muut paitsi kasviksista saatavat), joten olen ne jättänyt enimmäkseen sitten lounaan ja päivällisen yhteyteen. Illalla sokerit myös tuntuu kestävän myös paremmin nuo hiilarit, mutta mulla mittausten mukana on myös parhaimmat arvot tuosta lounaan jälkeen aina myöhään iltaan asti.

Kerroimme miehen kanssa eilen vanhemmillemme tulevasta perheenlisästä ja kovin ottivat uutisen iloisena ja ihastuneena vastaan. Mun vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi, olen vanhin sisaruksistani (sisko 21 ja veli 19), siskoni on menossa naimisiin ensi kesänä. Miehen vanhemmille tämä meidän vauva on neljäs lapsenlapsi, hänen siskollaan on aiemmin kaksi poikaa ja yksi tyttö ja hänen veljellään vaimonsa kanssa on adoptiosysteemit olleet käynnissä jo kaksi-kolme vuotta. Toivomme kovasti, että he saisivat myös perheenlisää sitä kautta, kun muuten ei ole mahdollista.

Iltatyöt kutsuu jälleen, tänään oli ihana aurinkoinen päivä olla ulkona ja rakentaa ponien tarhojen aitoja. Huomenna on lomitusrenkaan kokous ja tiedossa olisi lomaa ensi kuun loppuun. Pitäisi päästä jonnekin kylpylään vähän rentoutumaan ja hemmottelemaan itseään - ja tietysti shoppailemaan ja hypistelemään kaikkia vauvajuttuja :heart:

hukkasukka 12+5
 
Aamupaasto voi olla koholla, koska maksa alkaa tietyn ajan kuluttua tuottamaan sokeria, kun elimistössä ei ole hiilareita saatavilla. Se on ihmiselimistön normaali reaktio. Toisilla maksa tuottaa sitä sokeria vain liian nopeasti. Jos heräät esim. klo 5 mittaamaan paaston, on se huomattavasti alemmalla tasolla. Eli tuolla paaston pituudella voi hiukan kikkailla sitä aamupaaston lukemaa. Kaikilla ei auta mikään. Haima ja maksa tekevät siis elimistössä yhteistyötä varmistaakseen, että elimistössä on aina tietty määrä sokeria käytössä. Sokeriaineenvaihdunnan häiriö voipi näkyä myös siten maksan ongelmina. Kyllä siinä on paljon logiikkaa, mutta systeemin syvällinen ymmärtäminen ei ole ihan yksinkertainen homma.
 
Discovery - Täällä toinen astmaatikko.. ollut aiemminkin oireilua, lääkkeitä en kuitenkaan käyttänyt kuin hetken.. sit jätin ne ja tulin toimeen. Nyt sit tän raskauden aikaan sain keuhkokuumeen, ja astma dg, ja lääkityksen taas. Alkuun, ja nyt loppua kohden olen joutunut ottamaan avaavaa aikasta usein.. Keskivaiheilla oli paremmalla tolalla. en tiennytkään, että voi tulla ongelmaa synnytyksessä, kakkosella ei ollut tuon suhteen, tosin ei silloin ollut lääkitystä, eikä oireita, vaikka samat lähtökohdat oli jo silloin..

Keukeu - Ihana, että saitkin sittenkin hyviä uutisia, mahtavaa, ja onnea niistä! Toivotaan että saat nyt sen alatie synnytyksen!

Minäkin tuossa joku tovi sitten kyselin rautalääkkeistä, kun tipahti arvot, ja nyt on taas jo hyvissä lukemissa. Maltoferia käytin. Alkuun oli 1/pv.s, sit nostettiin 2 pv.s, ja sit puotettiin taas yhteen, kun oli jo hyvät arvot, ja nyt en oo n. viikkoon syönyt, kun ne loppui, enkä ole uusia muistanut ostaa.. Täytyy ens nlas taas mittauttaa arvo, tarviiko vielä ostaa lisää, vai selviiskö ilman.. Jotain raskaus monivitamiinia on yks purkki, jota oon muistanut ottaa niin säännöllisesti, että.. :ashamed: siinä purkissa on muutama pilleri edelleen.. joten en sen vaikutuksista pysty juuri johtopäätöksiä veteleen.. :whistle:

Täällä se sairaala käynti takana.. Insuliinithan sieltä pätkähti.. ilta inska nyt sit kuvioissa.
Vauva voi hyvin, paras osuus oli se ultraus.. <3 Ihana välillä päästä kurkkaamaan pikkuista <3
Paino arvio oli 2900g, ja viikkoja oli tasan 36, tai 36+1. Tästä on siis tulossa isompi kuin aiemmista muksuista, jos kasvaa edes sen normi 200g/vk.. <3 äänet kuulema erinomaiset :)
Insuliinit aloitettiin sen takia, että jos vauva voisi paremmin niiden ansiosta synnytyään, ei kuulema enää painoon juurikaan tässä vaiheessa aloitettuna vaikutusta.
Suosittelen pitämään herkku himot kurissa, ainakin omalla kohdalla kaduttaa.. nlasta laittoi lähetteen sairaalaan, kun 5/10 peräkkäisestä arvosta oli koholla, paastoja.. olin ollu vain höveliltä tuntuvalla ruokavalio hoidolla, ja sitten yks kaks puhuttiinkin jo insuliineista. Olin osin herkutteluilla saanut noita arvoja, kun siihen asti olivat ihan kunnossa. Ja olinkin siitä sit onnellisena uskaltautunut hieman herkuttelemaan, ja sit nla.ssa olikin nuin tiukkana eteenpäin laitossa.. Tuon jälkeen alkoi kyllä paastot olla koholla useimpina aamuina, vaikka mitä söin.. kauaahan en kyllä ehtinyt testailemaan, viikko oli armon aikaa petrata, ennen tuota srla käyntiä.. mutta näillä mennään..

Alkaa täälläkin rd (ei meinaa muistaa mitata tunnin päästä ruokailusta.. :whistle: ), ja olo kyllästyttään.. Supistelee koko ajan.. Kivuliaasti, alaselkää ja mahaa polttaa, muttei mitään tapahdu.. Yötkin supistelee, niin etten saa nukutuksi kunnolla, ja päivällä sattuu.. niin että..:kieh: tänään otin jo särkylääkkeen, vaikka yritän niitä kovin vältellä.

Miimaamuu ja pikku Ruu 37, poks!
 
Eikö noilla muilla hormoneilla, mitä erittyy raskauden aikana ole myös oma osuutensa aamuarvon nousussa ?

Minulla meni mieli apeaksi huomisen käynnistyksen suhteen, kun lokakuisten ketjussa oli viikkoa minua edellä olevalta evätty käynnistys perusteena kohdunsuun epäkypsyys ja aiemmin tehty sektio. Hänelläkin oli exhaustio lisänä.Taitavat passittaa vielä kotiin kypsyttelemään alapään tilannetta. Yläpään kypsyys on huippuluokkaa, muttei taida riittää :(. No onhan mulla tää rd, rannekanavavaiva ja turvotuksen aiheuttama tinnitus sekä ikääkin riittävästi. Verenpaineet ovat suhteellisen korkealla eli n. 150/90 sekä turvotus taas melkoinen. Meinaa nahka loppua "nilkoista" ja polvitaipeista. Synnytyskin on sentään viides, että jos käynnistyis helpommalla.

En ole kyllä paljon valmistautunut jäämään. Tietää huonoa onnea. Jotain heittelin pussukkaan ja värjäsin vielä hiuksia. Pojat ovat olleet pari viikkoa ihan mahdottomia. Kai oma väsymys heijastuu jo heihinkin. Lisäksi sekin vaikuttaa, kun en nuku vieressä.

Ruokahalu on palannut tai sitten syön hermostuksissani. Enpä ole paljon katsellut, mitä suuhuni mätän. Sokerit kuitenkin kuta kuin kohdallaan. Ihan pieniä ylityksiä vaan.

Tsemppiä kaikille. Koettakaahan jaksaa nauttia raskaudesta rd:stä huolimatta. Jotenkin niin ihanaa toisaalta, kun pieni (toivottavasti) elävä olento möyryää sisällä. Kohta kaikki on ohi.

Discovery 38+2
 
Viimeksi muokattu:
Discovery Onnea huomiseen.Jos nyt kuitenkin jotain tapahtuu d:)b

Ja tervetuloa uusille.

Mun kasn varmaan pitää aloittaa nuo insuliinit joka ruualle.Se kynä annettiin jo kotiin.Mut mä en nyt oikein tiedä miten se oikeen oli.Pitääkö sitä pistää silloinkin kun syö aterian josta tietää et arvo ei nouse? Siis vaikka kanaa ja salaattia...Vai vaan silloin kun syö jotain mistä tietää sokereiden nousevan yli suositusten?

Mua kans mietityttää tuo käynnistys.Mulle kans sanottiin et käynnistellään.Mut mitä jos tuolla alapäässä ei ole tapahtunut mitään (ja vauvakaan ei luultavasti ole mikään iso, kasvaa keskikäyrää)...Niin kauankohan sitä sitten odotellaan.Mulla ku on kans sektio takana.Sanoi tuo lääkäri viimmeksi et silloin käynnistellään jollain tipalla.Kaikista mieluiten kuitenkin kalvojen puhkaisulla siis jos mahdollsta ku on toi leikkaushaava.
Ensi viikolla siitä kuitenkin lisää ku synnytystapa-arvio.

Sintsu ja öhkö rv.35 *poks*
 
Sintsu minulla tuli jokunen alle kolmen arvo ja tosi häijy olo. Söin silloin vähän ja takuuvarmasti sellaista, mikä ei nosta minulla verensokeria. Neuvottiin silloin, ettei pistä. Näin olen sitten toiminutkin eli joinakin päivinä vain kaksi ateriainsuliinipistosta. Kyllä äkkiä oppii, mikä omalla kohdalla verensokerin nostaa.

miimaamuu itselläni on ollut astma jo vuodesta -95 diagnosoituna. Olen saanut pahojakin kohtauksia, niin että hengenlähtö on ollut lähellä. Nyt tilanne on ollut vuosikausia parempi. Ed. raskaudessa oli olo ihan ok, mutta nyt huonompi ainakin loppua kohti. Vauva painaa ilmeisesti vielä sen verran ylhäällä palleaa.

Käsi herätti taas. Muuten olisin nukkunut kuin possu. Vauva ei liiku. Nukkuukohan. Vetistä valkkaria valuu ja Scheriproctia toiselta osastolta. Pukamat nyt kyllä lähes pois. Työntyvät kyllä varmasti esiin, kun ponnistaa.

Discovery 38+3
 
täälä saatiin iloista tietoa neuvolasta! Jos arvot jatkavat entiseen malliin ja hyvänä pysyvät niin seuranta ja mittaukset lopetetaan :)
20.10 on ratkaiseva käynti diabeteskätilön tykönä.. sitte nähjään :p viimeks ei ollu yhtään patologista arvoa! toivottavasti ei tuu nytkään..

22+3
 

Yhteistyössä