Repa mä oon ihan tosta meidän pienestä K-kaupasta niitä löytäny
Hedelmäversioita on hankalampi löytää, niitä ei ihan kaikilla kaupoilla oo valikoimissa vaikka niitä lakritsisia oliskin. Euroshopperilla tai Pirkalla tms. "halpismerkillä" on myös ihania sokerittomia turkinpippureita. Maistuu melkein aidoilta (olin aiemmin light-tuotteiden suurkuluttaja...)
Mulla on tänään ollu sokereiden kannalta perin juurin kummallinen päivä! Aamuarvo oli ekamittauksella 5,7, jota en kyllä yhtään hyväksynyt! Uusintamittaus hetkeä myöhemmin eri sormesta antoi sitten 5,3. Periaatteessahan tossa on se puolen pykälän heitto mahdollinen, eli ihan kelvolliset arvot, mutta toivoisin että olis matalammat :/
Aamupalan (ruisleipä (13 g hiilaria) juustolla, pätkä kurkkua, keskikokoinen porkkana ja reilu desi itse tehtyä marjakiisseliä jossa n. 10g hiilareita/100g) jälkeen olikin sitten 5,1. Toki tossa välissä siirryin kotoota koululle, joten kävelyä tuli jonkun verran. Ennen lounasta en mitannut, koska tuo aamupalan jälkeinen oli alle sen ennen ateriaa vaadittavan arvon.
Lounaan (1,5 uunimakkaraa HYI, mutta kun ei ollut vaihtoehtoja, paljon salaattia, joulutorttu NAM
) jälkeen oli 5,8 eli ei pahaa heilahdusta siinäkään.
Päivällistä ennen arvo olikin sitten laskenut 4,5 ja aterian (kanan rintafile, paistettuja tomaatteja, KAKSI joulutorttua :ashamed: ) jälkeen oli 6,1. Pari tuntia myöhemmin, kun meinasin ruveta
1. iltapalalle, niin arvo näytti edelleen tuota 6,1?! Ja se ennen ateriaa -raja siis 5,5. Vähän kyllä hämmensi, syömisestä oli kuitenkin jo jonkun aikaa. Liekö ne joulutortut siellä kuitenkin nostaneet pitkäkestoisemmin? No, joka tapauksessa söin 150g maustamatonta jugurttia (7,5 g hiilareita) ja 50 g sitä omatekemää marjakiisseliä ja kävin kävelyllä, nyt tunti syömisestä näytti 5,4. Ihan kiva, ettei aterioiden jälkeen tule ihan hulppeita nousuja, mutta vähän tuntuu että joku mättää... Ehkä se vaan sitten on se mittarin virhemarginaali, joka mua hämää tossa
Nyt vaan yritän saada sen aamuarvon vielä sinne alle viiteen, niin oon tyytyväinen. Tänään kokeilen syödä kaksi iltapalaa, ensimmäisen n. kolme tuntia päivällisestä, kun alkaa olla nälkä, ja toisen sitten vielä ihan ennen nukkumaanmenoa, ettei paastoajasta tulisi niin pitkä. Ajattelin ruisleivän reippailla päällisillä syödä ja kurkkua+porkkanaa kaveriks
Hitaasti imeytyviä hiilareita, että "riittäis" yön yli eikä kehon tarttis itse ruveta niitä sokereita vapauttelemaan.
Huomenna neuvola, saas nähdä mitä loruja joudun laskettelemaan neuvolan tädille ruokavaliosta
Sokeriarvot on ihan jees, mutta ihan ruokaympyrän mukaanhan mä en mene, vaan hiilareita on vähemmän.
Kätsy 30+1