***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Mulla ollut noita ylityksiä ja lukuina ollut 8.1, 9.1, eikä ne äippäpolilla oo mitenkään eirtyisesti puuttuneet. Ihmettelen vaan että mitä ne nyt sitten oikeen meinaa näiden mun arvojen kanssa, no kait siellä sitten on ammattitaitoiset hoitajat jotka ymmärtää et onko niitä ylityksiä liikaa vai ei. Mun tarvis vaan vielä saada itseäni niskasta kunnolla kiinni, jotta saisin nää viimiset viikot pidettyä arvot kunnolla kurissa
 
Hola kanssasisaret! Mitkä mittarit teillä on käytössä? Omalla (contour jotain) sain eilen mielenkiintoisen tunnin arvon, 16.4 :eek: No tietty heti uudestaan mittaus, joka näyttikin jo maltillisempaa 7.1. Kerta kiellon päälle ja 6.6. Alkaa tuntua siltä että me vedetään lottorivi kohta tolla maanantaikappaleella.

Rv 36 ja risat.

 
Thess mulla on myös contourin mittari ja ollu hieman samaa ongelmaa. sokereista heittää aamupaasto ja useampana kertana tuli korkeita arvoja ja samalta istumalta mitattuna arvo olikin ihanteellinen (esim. ensin 6.5 ja heti perään mittaus 4.6). no, kävin vaihtaa mittarin ja sama juttu. totesin että kait minun veri on sitte niin epätasaista!! :LOL: huono vaan ku nyt jääny päälle et aina mittaa kahteen kertaan aamulla.
 
mul on one touch ultra2, ja suuria heittoja on tullut 3-4 krt.

edelleenkin mulla nää aamuarvot on pysynyt aisoissa kohta 2 viikkoa, vaikka vielä 3 viikkoa sitten en saanut alle 5,5 arvoja vaikka olisin mitannut monta kertaa ja vaikka päällä seisoen.
ruokailun jälkeiset arvot on olleet ihan hyviä; nyt äsken vetäisin aamupalaksi JÄÄTELÖÄ ison satsin, joten katsotaan mitä tekee. ... en oo tälleen repsahtanut näin aikaisin päivästä. :LOL: :saint: - mut tehdäänpä koe.
 
Aamun paastoarvo oli 5.1 ja tunti aamupalan jälkeen arvo oli 5.4, mitä ihmettä mun keho oikeen tekee.. Eilen aamun paasto oli 4.3 ja tunti aamupalan jälkeen 7.8. Vähän vaan muutin aamupalaa ja heti ihan erilainen tulos vaikkakin tänään toi paasto oli korkeempi. Ota tästä nyt sitten selvää.

Jaahas tänään taas uimaan:) Jospa sen puolen tuntia jaksais tänäänkin uida niin olis ihan kiva. Tähän viikkoon varmaan tää uiminen sit jääkin :LOL: tai no kait sitä ens viikolla vielä vois vähän käydä uimassa
 
ei vieläkään mitään... huominen yritetään vielä näillä lääkkeillä (yht. siis 3 päivää ) ja sitten pidetään tauko! :eek: :eek: helvetti sentään...kun on asennoitunut siihen että käynnistyksestä n. 3-4 päivää niin saattaakin mennä roimasti enemmän. helvetti!!! :kieh: :headwall:
 
Voi ei bambina! Tsemppiä tulevaan, mitä sitten seuraavaksi onkin luvassa :headwall:

Täällä ollut outo päivä, aamun paasto yli arvojen kuten myös tunnin arvo sen jälkeen. Muilla aterioilla ennen-arvo oli siellä 4,5 kohdalla ja siitä seuras oksettava olo. Huhhuijaa tätäkin. Loppupäivän tunnin jälkeiset arvot oli kunnossa myös. Kun tohon aamupaastoonkin tulis nyt muutos, tänään tosiaan otettu eka kahden tabletin satsi....
 
Bambina lle voimia!

KeuKeu, saako kysyä että miks sulle aloitettiin tablettihoito eikä insuliinia?

Kauhee että tänään on väsyttäny ja ollu pinna kireellä... eikä asiaa auta yhtään esikoisen orastava uhma |O

MiljaK 33+2
 
:wave:

Thess ja Tasse
Vitsit, meitä vedätetään selväti noitten mittareiden kanssa :LOL: Niillä on varmaan joku salaliitto, jotta tulis paljon lääkkeiden käyttäjiä.. No ei sentäs!
Käytän myös tuota Contour-mittaria ja joskus tuntuu, että arvot saattavat heittelehtiä nopeallakin tahdilla.
Olenkin yrittänyt uusintakokeita ottaa samasta sormesta, jotta ainakaan veri ei liikaa vaihtuisi (juu, onpa logiikka :LOL: )

Hyvä Dreamer
Mullakaan ei muuten toi jätski nosta arvoja, sitä vissiin sitten voi herkutella mielinmäärin, eikö niin :D

Maijamehi
Mullakin heittelee päivien välillä todella paljon noi arvot. Edellisenä päivänä paasto on saattanut olla 4.3 ja seuraavana 5.3! En myöskään käsitä yhtään..

Bambina
Tsemppiä sinne sairaalaan! Toivottavasti siellä alkaisi nyt tapahtumaan oikein todenteolla :hug:

Marlin
Tule kertomaan kuulumiset, kun olet käynyt. Itsekin menen huomenna rv24:n ultraan. Jännittää jo valmiiksi..

KeuKeu
Piti jo aiemmin kirjotella tosta metforminista ak. metusta.
Mulla oli ennen raskautta ja alkuraskaudessa rv 12+6 saakka ne käytössä ja ei sitten enää teho riittänyt niissä.
Menikö sulla vatsa kovaksi tai vastaavasti löysäksi niistä?
Toivottavasti noi riittää, etkä tarvitse insuliineja!

MiljaK
Se on varmaan joko tää kuumuus ja raskaus tai ne hormonit.
Itellä on pinna tosi kireellä iltasin ja huomaan muuten, että sokerit onkin sitten jo aika matalalla tai edellisestä ruokailusta on jo yli 3-4h!
Ootko huomannut kohdallasi samanlaista syy-seuraussuhdetta?

(.)
Huomenna rv24 ultra ja pitäisi ne nimet jo kertoa sairaalaan. Arvatkaapas olenko ehtinyt miehen kanssa niitä miettiä..
Tänään tuli muuten aika epämieluisia lukuja aamupalan jälkeen, 8.1 (1h), 9,1 (1h20min) 8.8 (1h40min). Hip hei ja hurraa! Eipä ole noin suuria lukuja tullutkaan kuin ehkä kerran. Huomenna vielä tarkkailen ja sitten vaan lisää insuliinia. Kiva.

Bubbeli 23+5
 
MiljaK , eli mä halusin kokeilla ensin jotain muuta kuin insuliinia ja tää on mun ja taysin kompromissi. Katsotaan mihin saakka tää homma kantaa. Yleisestihän se insuliini otetaan käyttöön mutkun mä oon tämmönen vastarannan kiiski :D

bubbeli, mulla meni tolla ekalla viikolla ensin pariks päiväks pakki löysälle, mutta nyt se vaihtu tonne kovempaan suuntaan. Mun pitäis syödä myös noita rautoja, jotka varmaan tekee vielä oman värityksensä tohon vatsan toimimiseen, mutta toivotaan että ei tule ongelmaa. Mutta kieltämättä se alun vatsanvääntö pisti vakavaks, että tätäkö tää sitten on loppuajan :headwall: Mä jaksan edelleen toivoa että homma alkaa luistamaan :D . Toivottavasti sullakin noi tän päivän luvut oli vaan jotain omituisuuksia... niin mä ainakin itelleni selittelen kun keksi järkevää syytä luvuille :LOL:

Täällä muuten myös tota kiukkaa havaittavissa aika paljonkin ja aika vähästä. Asiaa ei auta että meillä on appivanhemmat viikon kylässä :headwall: . Isännän kanssa nyt sujuu mutta on sekin saanu kyllä aika paljon "rakentavaa palautetta" viime aikoina :D

Nyt nukkumaan että taas jaksaa, hyvää yötä!

Keukeu ja Tirppi 25 tasan :heart:
 
tänään olis taas mittauspäivä, sekä vielä huomenna, kun tuo maanantain mittaus meni ihan pipariks.. Katsotaan nyt onko tolla uimisella sit mitään vaikutusta näihin arvoihin, ku oon tällä viikolla tähän asti joka päivä uinut puolen tuntia, vauhti ei päätä huimaa, mut tuleepahan ainakin hiukan liikuttua=) Jospa sitä sitten yrittäis loppuajan hiukan enemmän liikkua.. varmaan ei ihan loppuun asti uskalla uiskennella, nytkään en kyllä tiedä mitä tonne alakertaan kuuluu.

Ai niin huomenna ne sitten soittaakin tuolta äippäpolilta niitä sokeriarvoja taas.. toivottavasti nyt näyttäis edes hiukan hyviltä noi arvot, vaikka toisaalta tykkäisin käydä siellä jo nyt näytillä.. Mut en kuitenkaan tykkäis aloittaa insuliineja..

Maijamehi ja Toukka rv 35+3
 
Siis minä en käsitä tätä painon sahausta. Maanantaina puntari näytti 85.1kg ja tänään 84.4kg. Se on nyt viimeset 2-3kk hiissannu ees taas 84.6-85.5kg:n väliä. Ja ihan samanlailla kyllä oon syöny. Tiiän sen että jos perjantaina käyn puntarilla niin se on taas tuon päälle 85kg:n. Miksi ei voi vaan pysyä alle sen :kieh:

Vielä 26½ tuntia ultraan. Miten niin muka ootan :LOL:

Niin ja bambinalle tsemppiä ja jaksamisia käynnistykseen. Toivotaan että ei kovin kauaa tarvis yritellä enään.

Marlin ja Justiins 35+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja bubbeli:
Hyvä Dreamer
Mullakaan ei muuten toi jätski nosta arvoja, sitä vissiin sitten voi herkutella mielinmäärin, eikö niin :D


Bubbeli 23+5
joo, ei jätski pahemmin nosta arvoja; edes yksinään syötynä. :p
eilen söin 4 krt jäätelöö ja tänään on taas mennyt kipollinen, mutta tällä kertaa ruuan yhteydessä - ei sentään aamupalana. :saint:
 
Bambina Kovasti tsemppiä! Toivottavasti tänään alkaa tapahtua!

Meillä eilen taas äippäpolikäynti takana, vauvan kokoa on nyt seurailtu siellä kolme kertaa kahden viikon välein. Aika isolta, mutta tosi söpöltä :heart: näyttää. Näillä näkymin vika kokokontrolli vajaan kahden viikon päästä, ja sitten todennäköisesti käynnistellään n. 38+4 kohdilla. Yli lasketun ajan ei kuulemma päästetä :) Jotenkin itsellä kova huoli, että meneekö toikin aika aikas pitkälle, kun toivoisin kovasti, että alakautta synnytys onnistuisi. No, täytyy luottaa vaan lääkäreihin, eiköhän ne sen osaa arvioida.

Mulla on muuten mittarina se Freestyle lite, välillä tulee kyllä heittoja peräkkäisten mittausten kanssa, muttei mitään älyttömiä. Oon nyt yrittänyt ottaa vaan yhden mittauksen, koska muuten sormet kohta ihan rei'illä. Kun arvo on siinä rajoilla, houkutus on kyllä ottaa uusi mittaus, että jos se sittenkin olis alempi :LOL: Mutta ilmeisesti nyt tämä raskaus menee ilman insuliineja =) Pari viikkoa sitä jaksaa vielä tätä tarkkaa ruokavaliota noudattaa vaikka päällään seisten, tai jos nyt vähän jätskiä ;)

Ihanaa kesäpäivää kaikille, Tessu ja Vauva 36+6
 
Itseäni huolestuttaa kovasti tuo vauvan koko ja kun täällä ei kerran nähdä tarvetta tulla kokoarvioon ennenkuin vasta rv 38 niin siihen asti nyt on vaan odotettava. Toivottavasti huomenna siihen jo aikaa mietittäisiin kun soittelevat noista sokeriarvoista. Mahtaakohan syy olla tossa kun oon ruokavaliolla mennyt ettei oo tarvittu tota insuliinia niin sen takia katsovat ton kokoarvion vasta noin myöhään.
 
Täällä on perjantaina se kokoarvio... sitä odotellessa..olen kyllä kun tulisilla hiilillä... Omasta puolestani olis saanut olla jo se arvio, mutta näillähän se on mentävä mitä on annettu..

Huomenna sitä sitten oltas varmaankin täysiaikaisia...poksuu rv 37...

Nyt jos vaikka yrittäs tänään saada jotain aikaseksi ja menis pesemään kylppäriä
 
Moi! Olen ihan pudonnut kelkasta mutta kirjoittelen vähän kuulumisia tähän. Sokeriarvoja en nyt ole mittaillut mutta rv 26 taas uusi sokerirasitus :whistle: . Syön nykyään aika rasvaista ruokaa ja täällähän oli puhetta siitä rasvan vaikutuksesta verensokeriiin...niin tuntuu että neuvoloissa saa niin erilaista tietoa kun eilen mulla oli neuvola jossa täti totesi että rasva on sokerin kannlata pahin (en oikeesti ihan uskonut mutta annoin hänen paasata). Pissassa ei onneksi mitään sokereita löytynyt. Sokereita olen edelleen vältellyt. Sellkainen paha takapakki tuli että hemppa oli romahtanut 102:een joten rd-ruokavalio ei ainakaan suosiollisesti siihen vaikuttanut vaikka olen syönyt paprikaa, ruisleipää, pinaattikeittoa ym. niin että korvista pursuaa ja jatkuva närästys. Jotenkin petyin ja jätinkin eilen paprikat sun muut kauppaan. Eli nyt sitten purkista rautaa tupla-annoksia ja oma-aloitteisesti otan vielä ferronol-nimistä luontaistuotetta. Onko teillä ollut ongelmia raudan kanssa? Pelottaa että joudun vielä veritankkaukseen. Olo on aika hutera. Se ferronol ainakin varmasti nostattaa verensokeria. Sitten mulla on vielä kauhee ummetus johon tuo eilen aloitettu rautakuuri ei varmaan suosiollisesti vaikuta ;) . Joudun syömään luumuja pussin per päivä jotta edes jotenkin suoli toimii. Mites ne kuivatut luumut niin nostavatko paljonkin verensokeria?? JOstain sain sellaisen käsityksen että kaikki kuivatut hedelmät ovat oikein sokeripommeja!!!

Tänään rv 17+5.
 
Heissan! Uusi rd-odottaja ilmoittautuu mukaan :/

Eilen oli rv 25+1 ja sokerirasitustesti,tänään neukka soitti aamulla tulokset-eka oli 4.8,toinen 11.jotain ja kolmas just rajalla. Saan lähetteen äippäpolille,jossa ilmeisesti opetetaan sokerin mittaus ja ruokavalio. Edellisessä raskaudessa ei edes sokerirasitusta tehty ja typykkä painoi 2800g.

Nyt pelottaa et millanen pojan möllykkä sieltä olisi tulossa,itselläni kun kokoa on huimat 152cm ja painoa nyt 49kg. Raskausaikana on tullut painoa reipas 3kg.

Voisko joku pikaisesti kertoa mitä kannattaa syödä ja mitä ei? Tai laittaa jonkin hyvän linkin,josta vois lukea.

T. t 77 ja pikku-ukko 25+2 (olen tuolta lokakuisista,josta KeuKeukin on :) )
 
Alkuperäinen kirjoittaja jääräpää:
Moi! Olen ihan pudonnut kelkasta mutta kirjoittelen vähän kuulumisia tähän. Sokeriarvoja en nyt ole mittaillut mutta rv 26 taas uusi sokerirasitus :whistle: . Syön nykyään aika rasvaista ruokaa ja täällähän oli puhetta siitä rasvan vaikutuksesta verensokeriiin...niin tuntuu että neuvoloissa saa niin erilaista tietoa kun eilen mulla oli neuvola jossa täti totesi että rasva on sokerin kannlata pahin (en oikeesti ihan uskonut mutta annoin hänen paasata). Pissassa ei onneksi mitään sokereita löytynyt. Sokereita olen edelleen vältellyt. Sellkainen paha takapakki tuli että hemppa oli romahtanut 102:een joten rd-ruokavalio ei ainakaan suosiollisesti siihen vaikuttanut vaikka olen syönyt paprikaa, ruisleipää, pinaattikeittoa ym. niin että korvista pursuaa ja jatkuva närästys. Jotenkin petyin ja jätinkin eilen paprikat sun muut kauppaan. Eli nyt sitten purkista rautaa tupla-annoksia ja oma-aloitteisesti otan vielä ferronol-nimistä luontaistuotetta. Onko teillä ollut ongelmia raudan kanssa? Pelottaa että joudun vielä veritankkaukseen. Olo on aika hutera. Se ferronol ainakin varmasti nostattaa verensokeria. Sitten mulla on vielä kauhee ummetus johon tuo eilen aloitettu rautakuuri ei varmaan suosiollisesti vaikuta ;) . Joudun syömään luumuja pussin per päivä jotta edes jotenkin suoli toimii. Mites ne kuivatut luumut niin nostavatko paljonkin verensokeria?? JOstain sain sellaisen käsityksen että kaikki kuivatut hedelmät ovat oikein sokeripommeja!!!

Tänään rv 17+5.
heips.
sen verran kommentoin, että rasva tosiaan ei nosta sokereita, ja voi(heh heh; joo VOIkin voi tasoittaa! :D ) jopa tasoittaa niitä parempaan suuntaan. :) eli kannattaa just välttää sokeria ja ylipäätään katsoa, millaisia hiilihydraatteja(leipä, jugurtti, peruna, pasta jne.) syö ja kuinka paljon(mitä vähemmän syö sitä vähemmän sokerit nousee). proteiini on kans verensokeria tasapainottava. tottakai kasviksilla on myös suotuisat vaikutukset vs:ään.
Tosta Ferronolista: ite oon sitä jo kohta 2 pönikkää pistellyt, ja tosiaan se on makeeta! oonkin ottanut sen ruokailun yhteydessä; maitotuotteita välttäen samalla kertaa. ja mulla on kyllä vaikuttanut positiivisesti rauta-arvoon eikä mahakaan ole kovistellut ku oon ottanut magnesiumia hevosen annoksia iltaisin. :D hemppa oli mulla kans sitä 105 luokkaa ja nyt viimeksi parin viikon Ferronolin jälkeen 119. :)

dreamer + hipsunipsut rv35+2 (vaikeuksia jo muistaa viikot...)
 

Yhteistyössä