***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Tervehdys kaikille!!Mulla on kans tuo Freestyle lite-mittari!!Nyt on taas pysynyt sokeriarvot suht.koht. hyvänä!!Ei oo mitään suurempia hypähdyksiä ollut!!Tänään kävin sitten Naistenklinikalla lääkärissä ja hän ei suuremmin kommentoinut noita mun sokeriarvoja!!Kohdunsuu oli napakasti kiinni ja pituutta 4cm,vaikka neuvolalääkäri sanoi että ulkosuu on sormelle raolla ja pituutta 3cm!!Nyt ne vielä tänään meinaan tarkisti ultralla!!Voiko se mennä uudestaan kiinni??Paljonko te ootte saanut vauvan painoarvio viikoilla 27-28??Meidän poika painaa nyt tasaan 1kg!!Mulla on viikkoja tänään 27+6!!Lääkäri sanoi mulle että hän on ihan hyvän kokoinen!!Kertokaa mielellään omia kokemuksia!! =)

miita1969 & Walter 27+6
 
Miula oli painoarvio rv 28+0 1,3kg... Sen lääkärin mukaan vastas rv 29+0, mut sanoi sen olevan normaalia....nythän mie sitten olen ihan hepalossa ollut, että jos samaa monsterimaista kasvuaan on jatkanut ni uskallankohan edes perjantaina kuunnella millanen mötkylä siellä on :eek:

Huomenissa taas mittailupäivä
 
:wave:

t 77
Tervetuloa joukkoon :) Meitä alkaa olemaan monta jo tuolta lokakuisista! Onkohan meidät kirottu :D

(.)
Tänään käyty ultrassa ja kuukauden päästä rv28+0 uudelleen. Sen jälkeen menenkin kuulema uudelleen jo rv30.
En saanut oikein puhuttua noista peloista yms, mutta kirjasin ylös synnytystoiveita ja se jotenkin helpotti jo oloa. Toiveena olisi ainakin se alatiesynnytys. Kiitos :)

Bubbeli 23+6
 
Voi prkle etten mä taas ymmärrä :kieh: Niin tosi hyvänä ollu arvot, kun olen niiden omien ohjeiden mukaan syöny ja tänä aamuna olikin yllättäen paasto 6.0!!
Sitten terkkari soitti aamusella ihan yhtäkkiä ja sanoi miettineensä mun painonnousua, ja oli vissiin puhunu lääkärinkin kanssa ja nyt mun pitäis alkaa syödä 2000kcal päivässä. Melkoinen muutos 1600kcal tuohon.
Enkä siis ymmärrä, miten se nyt yhtäkkiä onkin ongelma kun ei aiemmin ole ollut (terkkarille).
Oli sitten samalla puhe, ettei poliaikaa ole vieläkään tullut niin terkkari soitti uudelleen puolen päivän maissa ja oli ollut yhteydessä polille. On kuulemma sössineet minun asiat siellä, olleet eri mieltä tapaamisen tarpeesta jne. Kuulemma aika tulee kiireellisesti. Juu, meneeköhän taas muutama viikko :|

Ja en tosiaan tiedä mistä tämä kamala v*tutus johtuu. Hormoneista kait. Joskus tosiaan jos menee liian monta tuntia syömisen väliä niin alkaa käyrä nousta, mutta nyt tää on jotain muuta.
Tänään päivä meni pilalle A) naapurit huudatti musaa läpi yön ja B ) paaston takia.

Anteeksi avautuminen :ashamed: Menis vaan nää viikot nyt äkkiä....

MiljaK 33+3
 
soittivat sieltä äippäpolilta, nyt eivät sitten enää soittele. Itse voin soittaa jos näyttää siltä et arvot alkavat nousta. Kokoarvioonkaan en pääse ellei neuvolasta laiteta lähetettä.. Vähän tuli sellainen olo et niinkuin olis jääny tyhjän päälle.. No kait sit kaikki on ihan hyvin, vaikka noita ylityksiä onkin ollut pari taas.

Maijamehi ja Toukka rv 35+4
 
Ultrassa käyty :) Painoarvio 2.6-2.7kg, eli nätisti keskikäyrillä. Kuhan nyt vaan pijän huolen sokereista, niin alle neljän kilon on laskettuna-aikana. Nythän vauva kasvaa noin 200g/vko. Viikon päästä mennään sitten uudestaan ultraan, koska neitipä onkin nyt perätilassa :headwall: Samalla voi kattoo sitten uudestaan painoa että miten se on viikossa kehittyny.

Marlin ja Justiina 35+2
 
MiljaK Kiitos :heart: Kyllä sitä itellekkin välillä epätoivo iski, että pääseekö ikkään tänne asti vaan nopeestihhan tuo aika meni :D Eikä tuota siulakaan enää ole pitkä aika :hug:

marlin Teillähän jo hyvänkokoinen neiti, mukava, että pääsette ultraan vielä ens viikollakin katselamaan pientä, toivottavasti vielä kääntyy rt:hen, onhan siula vielä vähän aikaa =)

Nyt oikeesti alkaa toden teolla jännittämään... Mitä Vau:n kirjasta lueskelin ni näillä viikoilla vauvan pitäs olla siinä 3kg tienoilla..saas nährä miten on... Pienoista menkkajuilintaa havaittavissa....
 
Voi ketutuksen ketutus...taas oli yksi ennen ruokaa arvo rajoilla..pitäs olla ALLE 5.5 ni nyt oli 5.5 ja oli vielä 4h edellisestä syömisestä...nyt reilun kuukauden aikana tullut 7 nuita ylityksiä nuihin ennen ruokaa arvoihin...onneks huomenna se ä-poli ni jos siellä olis joku viisaampi joka osais kertoo mitä tuo meinaa vai meinaako mitään!!!!
 
:wave:

rae89
En nyt halua yhtään olla ilkeä, mutta oikeasti, ei sulla ole yhtään hätää! Tuokin raja on aivan kohillaan ja jos kuukauden aikana on ollut vain seitsemän ylitystä..
Minulla on ollut kolmen päivän aikana lähes kaikki arvot koholla, eli se tekee todella monta ylitystä todella lyhyessä ajassa! Ja insuliinien pitäisi minun kohdallani vielä olla tasaamassa hommaa..


Bubbeli 24+0

 
Alkuperäinen kirjoittaja Rae89:
Voi ketutuksen ketutus...taas oli yksi ennen ruokaa arvo rajoilla..pitäs olla ALLE 5.5 ni nyt oli 5.5 ja oli vielä 4h edellisestä syömisestä...nyt reilun kuukauden aikana tullut 7 nuita ylityksiä nuihin ennen ruokaa arvoihin...onneks huomenna se ä-poli ni jos siellä olis joku viisaampi joka osais kertoo mitä tuo meinaa vai meinaako mitään!!!!
:eek: eihän tuossa ole mitään kamalaa! Ja mä kyllä oikeasti vähän ihmettelen kun stressaat noin paljon mittauksia ja sitten olet kertonut kuitenkin miten olet syönyt mitä sattuu etkä mittaillut. Kultainen keskitie :hug:

tänään rv36+6, kokoarvio eilisessä ultrassa 3,5kg.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Maijamehi, mikset pääse sinne kokoarvioon?!

Juu taas paasto yli hilseen :(

*muoks* Onnittelut Rae täysiaikaisuudesta! Kunpa itsekin olis jo noin pitkällä
Kuulemma kun arvot olleet suht hyvin kohdillaan ja ruokavaliolla menty eikä mulle oo painoakaan juurikaan tullut niin ei nähdä tarvetta kokoarviolle. Vaikkakin tuo sf-mitta mennyt kokoajan yli käyrän. Jos kuitenkin neuvola on sitä mieltä että vauva tuntuu isolta niin sitten pääsen äippäpolille kokoarvioon, mutta muuten mennään näillä tiedoilla ja jos mennään yli lasketun ajan niin sitten mennään.
 
Maijamehi Taitaa olla eri käytännöt eri paikkakunnilla... Mulla nimittäin oikeastaan sama tilanne kuin sulla, eli ruokavaliolla menty, arvot pysyneet suht hyvinä nyt viime viikkoina, ja painoa alusta ei juurikaan tullut- alunperin kylläkin liikaa :ashamed:
Sf-mitta täälläkin huidellut yli käyrien. Nyt siis kahden viikon välein käyty kokokontrolleissa ja käynnistys tod.näk. edessä 38+ jotain.
Mutta toisaalta meillä vauva on tuntunut terkkarin mielestä käteenkin aika isolta. Joten eiköhän ne neuvolassakin osaa arvioida myös, jos sulla on tarvetta tarkempaan syyniin :)
Tessu ja hikkaileva Vauva 37+0 (POKS!!)
 
Maijamehi ok :) Tuohan on toisaalta siinä mielessä hyvä merkki, etteivät pidä tilannetta hälyyttävänä ja jos saisit itsekin olla nyt rennommin :)

Mulla supisteli tuossa klo 17-20. Suht säännöllisesti ja osa oli kipeitäkin, suurin osa kuitenkin vain kovettumisia jotka pisti haukkomaan henkeä. Kävi jo silti mielessä kaikenlaista..!

Minulle tuli tänään postissa se aika, joka on 12.7. Että ei tuo nyt minusta oikein kiireelliseltä vaikuta. Viikkoja on silloin 35+1. Pitääköhän sitä sitten seuraavalla viikolla hyökästä uudelleen sinne polille jos muksu edelleen perätilassa. Ja siitä taas parin viikon päästä siihen kokoarvioon... Kai se kokoarvio jää sit pois, voi olla, että jää jo nyt seuraavan käynnin takia. Minusta olisi kyllä kiva, että kasvua ja vauvan vointia noin niinkuin muutenkin seurataan.
Mulla on sellanen hassu ajatus, että aina kun tulee poikkeava arvo niin SIMSALABIM -vauva kasvaa 100g :D

Ajattelin tässä ensin että kokeilen parina iltana voinko itse vaikuttaa noihin paastoihin taas. Että jos pitää vaihteeksi lyhyemmän paaston ja taas pidemmän mut eiks se oo ihan sama, että syön nyt illalla normaalisti ja aamulla mittaan eka aiemmin arvon ja sit uudestaan vähän myöhemmin, vai sotkeeko se hereillä olo koko homman? Pitäiskö laittaa kello soimaan ekaa mittausta varten ja nukkua sit seuraavalle mittaukselle? Sori jos kyselen tyhmiä :p

*muoks* voih ja Tessullakin jo hyvät viikot :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tessu77:
Maijamehi Taitaa olla eri käytännöt eri paikkakunnilla... Mulla nimittäin oikeastaan sama tilanne kuin sulla, eli ruokavaliolla menty, arvot pysyneet suht hyvinä nyt viime viikkoina, ja painoa alusta ei juurikaan tullut- alunperin kylläkin liikaa :ashamed:
Sf-mitta täälläkin huidellut yli käyrien. Nyt siis kahden viikon välein käyty kokokontrolleissa ja käynnistys tod.näk. edessä 38+ jotain.
Mutta toisaalta meillä vauva on tuntunut terkkarin mielestä käteenkin aika isolta. Joten eiköhän ne neuvolassakin osaa arvioida myös, jos sulla on tarvetta tarkempaan syyniin :)
Tessu ja hikkaileva Vauva 37+0 (POKS!!)
Mullakin tota painoa aivan liikaa, siis lähtöpaino. Kun vauva on syntynyt ni tarvis yli 20 kiloa saada pois, jotta saataisiin riskit pienenemään..
Satks:ssa siis tällainen käytäntö mitä mulla, tai ainakin näin mulle sanottiin. Pelottaa kyllä todella paljon, et jospa tää vauva on siltikin kauheen iso. Kaveri kävi just meillä ja totes et mun maha on ison kokoinen :LOL:
 
MiljaK Minä kävin eilen ultrassa ja siellä paljastu että vauva perätilassa. Viikon päästä sitten uus ultra :)

Maijamehi Voihan sulla olla vaan paljon lapsivettä :) Mulla on sf-mitta samoissa mitoissa mitä esikosta näillä viikoilla, ja eilisen ultran perusteella vauva kuitenki ois melkeen kilon pienempi laskettuna mitä esikoinen oli. Ja mulla siis tuota vettä on kuulemma ihan reippaasti :D

Marlin ja Justiina 35+3
 
Voihan se olla niinkin:) Tuntuu vaan itsestä että vauvaa on koko mahan täydeltä.. Mut voihan se olla niin et se lapsivesi on piilossa tuolla vauvan takana. Olis kyllä kiva kun edes hiukan tietäis et vaikuttaako vauva isolta vai ei. Ens viikolla lääkärineuvola, jospa siellä osattais jotain sanoa
 
Tuosta sf-mitasta, mulla tehtiin paino-arvio esikoisesta ja siellä sanoivat että alle nelikiloiseksi jää. No syntymäpaino oli pikkasta alle 4200g mutta se mikä teki varmasti oman osansa isoon sf-mittaan oli se, että lapsi oli syntyessään 55cm pitkä! :heart:

Täällä aamupaastot kurissa toista aamua, wuhuu!!
 
Hyvä KeuKeu!
Sulla on tainnut metut auttaa :) Hyvä homma!

Sf-mitasta
Enpä muuten ollut aiemmin edes ajatellut, että pituuskin tietenkin vaikuttaa varmasti mittaan. Meillä oli kanssa pitkän huiskea poika, mutta olin aina syyttänyt suurta sf:ää tuosta isosta syntymäpainosta.

MiljaK
Onneksi nyt vihdoin sait sen ajan ja ihmeellisesti ovat siellä sählänneet!
35+ on onneksi vielä ihan turvallinen käyntiaika, etteivät sentään niin radikaaleja olleet ja laitteneet 42+ :D
Meillä on ainakin nuille tutuille tehty kokoarvio samalla, kun on tsekattu perätila. Kuulunee varmaan ihan rutiiniin kaikille.
Missä sairaalassa olet hoidossa?

Maijamehi
Yritä ruinata siltä lääkärineuvolalta lähetettä sinne kokoarvioon. Keksit kaikenlaisia selityksiä ja pelkotiloja (joita varmasti on oikeastikin koon vuoksi).
Toivottavasti pääsisit sinne ultraan!

(.)
Jaa, eipäs tässä ihmeempiä.
Paasto taas yli rajojen vaikka justiin nostin 2 yksikköä tuota iltainsuliinia, jonka pitäisi vaikuttaa arvoon. Huhhahei ja kyllä ärsyttää. Mutta tällanen tää kehitys on aina ollut, kerralla joudun nostamaan reilummin ja taas mennään muutama viikko hyvin ja sitten taas.
Positiivista nyt ainakin on se, että lääkärissä sanoivat, ettei anneta mennä yli lasketunajan. Toivotaan sen myös pitävän kutinsa!

Mitenköhän bambina jakselee?
Kävin keskiviikkona siinä ihan seinän takana, missä hän saattoi olla :)

Bubbeli 24+1
 

Yhteistyössä