***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

kommentoin vaan lyhyesti että ei vauvaa vieläkään. :'( elimistö ei suostunut yhteistyöhön käynnistyslääkkeiden kanssa ja laittoivat taas kotiin odottamaan että josko luonto saisi vkl:n aikana jotain aikaiseksi. maanantaina sitten uudestaan mennään yrittämään. sitten kai yritetään jo jotain muitakin keinoja... v*tuttaa tällä hetkellä sen verran kovaa etten pysty muuta kommentoimaan.

37+5 :heart: :heart: :heart:
 
Bambina :(

Bubbeli, kuulun KAKS:n piiriin (kainuussa). Joo on siis hyvä että kuitenkin pääsen tuonne sokereista puhumaan, menihän tuossa tosiaan lähetteestä tähän ilmoitettuun ajankohtaan liki 2kk! Niin pitää varmaan nyt useammin kulkea tuolla polilla, kun eiväthän ne vielä ala kääntämään (vai alkaako jo rv 35+?) eli erikseen se reissu ja varmaan jää sitten se rv 38+ painoarvio pois. Kyllähän tuolla muuten kulkis useamminkin mutta matkaa 110km yhteen suuntaan..

Marlin , onko sulle jo puhuttu tuosta kääntämisestä? Pelottaa se, mutta pelottaa myös sektio sekä perätilasynnytyskin! No, jospa vaavi hoksais itse kääntyä ettei nyt sitäkin tarvis alkaa stressaamaan.
Muutenki ollu stressiä kun isompaa asuntoa ei löydy ja nää sokerit perhanat!

Jes tänä aamuna oli taas normaali paasto, 4.8. Kannatti syödä iltapalaksi juustoleipää ja bulgarialaista. Mut olishan tuo kiva syödä joskus jotain muutaki :whistle:

MiljaK 33+5

*muoks* SF-mitta kulki esikoisen aikaan kuten nytkin keskikäyrän alapuolella, lähellä alakäyrää, mutta ihan tavallisen kokoinen oli syntyissään esikko, 3,3kg. Tietysti sitä luultiin vauvaa mitan mukaisesti pienemmäksi. Ultran PA meni sillon pieleen, kun arvio oli viikolla 38 3,4kg ja laskettuna aikana 3,8kg, mutta oli siis syntyissään vähemmän kuin tuo viikon 38 arvio (syntyi pari pv ennen LA). Onneksi noin päin toi heitto, mutta sehän sit jännittää, että jos povataan pientä ja tuleekin isompi.
 
:wave:

bambina
Voi persus :kieh: Toivon, että maanantaina teille onni sitten vihdoin koittaisi!
Oliko sulla tapahtunut mitään muutosta kohdunsuulla tai kaulalla?

MiljaK
Huh! Ymmärrän, ettei ihan joka viikko viitsi tuota matkaa hurautella! Saatko Kela korvauksen matkoista?

Meillä mies valittaa 35km matkasta... Yritän aina lohduttaa, että hei, mietippä niitä, jotka asuvat Utsjoella ja lähin sairaala Rovaniemelle 450km/suunta.. Muistaa aina mainita, että ei me onneksi asuta siellä. Miehet :headwall:

Bubbeli 24+1
 
Taidan joutua liittymään joukkoon. RD oli edellisestä raskaudesta. Nyt eka mittaus viikoilla jotakin meni hienosti. Tänään jäin kiinni 25+5 uusinnassa lukemilla 5.2, 13.0 ja 10.8. Miitausta viikonloppu ja maanantaina lääkäri neuvola muutenkin. Kyllä otti päähän, kun soitin. Ihan pääsi itku, kun tietää, mitä rumbaa tämä merkitsee. Mittaat, piikität ja ravaat seurannassa polilla.

Masentunut Discovery 25+5
 
MiljaK No sen verran vaan puhuttu siitä kääntämisestä, että jos ens torstain ultrassa on edelleen perätilassa niin laitetaan lähete äitipolille. Mua ei oikeestaan niinkään pelota se perätilasynnytys, mutta se että jos sektioon joudun. Se on semmonen mitä en missään nimessä haluais :/

bambinalle kovasti tsemppiä odotukseen. Voin vaan kuvitella miten vatuttaa :hug:

Marlin ja Justiina 35+4
 
Kiva kun täällä on nykyään tälläinen aktiivinen rd pino =) . Itse kirjoittelin siinä aiemmassa pinossa, ja voin sanoa että oli kiva kun oli paikka jossa purkaa tuntemuksia rd:n suhteen. Tätä on ollut kiva käydä välillä lueskelemassa, koska nuo sokerijutut on vieläkin niin tuoreessa muistissa.

Onneksi meillä meni kaikki lopulta hyvin ja poika terve / ei haitaa mun rd:stä. Synnärillä otettiin se verikoe missä katsottiin diabeteksen (siis tavallisen) riskigeenejä ja niitä ei meillä ollut =) . Nyt poika on jo reilu 10 viikkoa ja ihana on :heart:

bambina tsemppiä käynnistelyyn. Mulla on molemmat lapset käynnistetty. Tämä kuopus antoi odotuttaa itseään parin päivän verran, mutta sitten tulikin vauhdilla kun kalvot puhkaistiin (kesto 2h15min). Se että sulla ei vielä ihan hirveesti ole viikkoja (vaikka täysiaikainen jo onkin) niin varmasti vaikuttaa siihen ettei oon vielä lähtenyt syntymään.

Poppeliini
 
Tulin tutustumaan teihin... :) Itsellänikin diagnosoitu radi ja jo pidemmän aikaa olen pistellyt iltainsuliinia, kun sokerit nousee yön aikana (eli illan vika mittaus on vähemmän kuin aamun eka..). Ruokailuja ennen ja jälkeen ei ongelmia ole isommin ollut ja paino on noussut noin kilon alusta, joten suht ok olen saanut sokruja hallittua. Vauvelinkin kasvu on keskikäyrällä, mutta tietysti vaikein eli loppuraskaus on vielä edessä.. Meillä odotellaan esikoista, minä olen ylipainoinen, pian 28 v. ja mies 31 v. LA on 3.10.2010.
 
:wave:

Teretulemast uusille!
On mukava saada tänne lisää porukkaa, kun alkaa kohta osa jo jakautumaan :) Ei ihan kuole pystyyn tämä sitten :)

(.)
Väsyneenä eilisistä häistä, joissa olimme. Onneksi pystyin pitämään karkkihimot ja kakkuhimot hyvin pienessä. Pysyttelin oikeassa ruoassa ja salaatissa!
Nyt on taas insuliinin tarve noussut :kieh:
Keskiviikosta tähän päivään on pitkävaikutteinen noussut 18 --> 22 ja tänä aamuna oli paasto silti yli. Kohta menee se koko kynä kerralla varmaan :LOL:


Bubbeli 24+3
 
Itse olin eilen ristiäisissä ja pystyin kanssa suht hyvin pysymään erossa kakusta (täytekakkua otin kerran ja voileipäkakkua kaks kertaa), tosin sitten tuli juotua hieman limua. Huomenna mittailen sokereita, vaikka jotenkin nyt tuntuu ihan tyhmältä kun kukaan ei niitä pahemmin enää kysele:(
Keskiviikkona neuvolaan, jolloin sittenn näkee kuinka paljon oikeen tää turvotus on nyt painoa nostanut, pelottaa ihan hirveesti.
 
kotona, ja olipa reissu...turvottaa |O painoaki tullu lisää :ashamed: ...

huomena alkaa sitte taas mittaaminen, pidin lomaa mittarista tän viikon ku oltii reissun päällä, ku muutenki nii epäsäännöllistä elämää tuo reissaaminen :)

Tiistaina sitte neuvolaan ja huomena poksutaan :heart:

vauvis ja aksu 32+6
 
Maijamehi
Tämä on selvästi henkinen juttu! Mulla on nyt hyvän tasapainon vuoksi siirryttä kahden viikon välein soitteluun. Jotenkin olen ihan laiskistunut mittailussa! Kun soiteltiin kerran viikossa, niin muisti mitata kaikki, ettei tarvitse nolona esitellä tyhjää vihkoa.

Eikö sulla neuvolantäti kysele arvoja?

Vauvahaaveita
Sampurin turvotus! Mehän ei oltais näitä helteitä haluttu, eihän :LOL:

(.)
Jes! Melkein viikkoon ensimmäinen hyvä paastoarvo! Nyt on aihetta juhlaan, kakut esiin, eiku siis..... porkkanat :saint: (onneksi kaapissa on melkein pelkkä valo)

Bubbeli 24+4
 
Oma neuvolatäti on kysellyt kyllä, mut nyt on kesälomalla (oli jo viimeks), ni tää sijainen ei varmaankaan kysele, vaikka on diabeteshoitaja. tää sijainen keskitty enemmän nyt tähän mun painooni kun sit taas oma neuvolatäti on ollu todella kannustava. Tarvii ottaa nyt keskiviikkona toi vihko mukaan ku lääkäri varmaankin niitä arvoja vähän kyselee.

Tahtoo turvotuksesta eroon, jalat on kuin mitkäkin norsun jalat.. :LOL: Noiden tukisukkien ostamista oon harkinnu, jos niistä edes vähän olis apua. Sit kun pitäis täällä kotona saada vaikka mitä aikaiseks, mut jotenkin on koko ajan ihan veto pois:( Ilkeetä ku haluais et koti olis siisti ku mies tulee perjantaisin/lauantaisin viikonlopuks kotiin, mut ei vaan nyt jaksa. Eikä voi olettaa et mies jaksais työviikon jälkeen alkaa raivaamaan kotia kuntoon.
 
Juu, nää helteet ei vaan taida sopia meille raskaana oleville.. :/
Jalat ja kädet turpoaa jo heti aamusta ja suihkussa pääsee käymään kolmekin kertaa päivässä.

terv
bubbeli joka istuu kotona pelkät alkkarit jalassa :LOL:
 
täälläkin mittailut jatkuneet entiseen malliin paitsi kesälomareissulla otin löysin rantein :whistle: Nyt kotona taas oon mittaillu ja arvot olleet hyviä, paitsi ne paastot. No, näinhän ollu 2 kuukautta ja lääkärit ei asialle mitään ala tekemään niin olkoon sitte niin. Itse olisin ollu valmis niihin insuihin. Huvittavaa on myös se että mulla on sille RD kätilölle EKA aika vasta 14.7 (viikkoja silloin jo melkeen 35) ja uskonpa että synnytänki jo ennen viikkoa 38 =)
 
Uusille teretulemast!

UD mulla on kans EKA aika lääkärille sokeriasioissa ens maanantaina ja viikkoja sillon 35+1! Ja jo viikolla 12+ todettiin RD.

Mä kans alan toivoa niitä insuja, tänä aamuna taas paasto yli rajan, 5.6.

Liuskoja on enää yksi, pitää säästää aamua varten. Neuvola onkin heti aamusta niin saan lisää niitä.
Liekkö nyt sitten paino noussu kun olen enemmän koettanut syödä, tosin nyt helteellä ei haluta syödä! Miten te muut näin helteellä syötte kun jotainhan sitä pitäs säännöllisesti syödä jotta pysyis sokerit tasasina?
Hedelmiä haluttaa mutta niitäpä ei passaa syödä.

Oijjoi minä menin ostamaan sitä Aino-jäätelöä lakritsilla (lakritsi on suurimpia suosikkejani) ja nyt se polttelee tuolla pakkasessa :ashamed:

MiljaK 34+1
 
Mä kävin sokereiden takia lääkärillä muistaakseni rv 14, jonka jälkeen oon vaan jutellut puhelimessa aina jonkun diabeteshoitajan kanssa ja nythän sit ei enää ne soittele äippäpolilta vaan jättivät asian tähän. Neuvolatäti sit kattoo et tarviiko tehdä enää mitään, jos se edes huomaa seurata mun sokereita. Lisäks jos neuvolassa ollaan sitä mieltä et tää on isonkokoinen niin tekevät sitten lähetteen äippäpolille kokoarvioon..

Ihanaa kun täällä meni aurinko pilveen:)

ai niin kävin hakemassa ns. lentosukat katotaan nyt sitten onko niistä yhtään mitään apua

Maijamehi ja Toukka rv 36+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Oijjoi minä menin ostamaan sitä Aino-jäätelöä lakritsilla (lakritsi on suurimpia suosikkejani) ja nyt se polttelee tuolla pakkasessa :ashamed:
Oi laku on niiiiin hyvää, 'suosittelen' (vaikka sitte raskauden jälkeen) Ingmanin Creamy lakua, aaah :p

Mulla on nyt ruvennut palamaan niitä sokerittomia kingiksiä, puikko/päivä :whistle: :saint:

37&risat
 
Alkuperäinen kirjoittaja Thess:
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Oijjoi minä menin ostamaan sitä Aino-jäätelöä lakritsilla (lakritsi on suurimpia suosikkejani) ja nyt se polttelee tuolla pakkasessa :ashamed:
Oi laku on niiiiin hyvää, 'suosittelen' (vaikka sitte raskauden jälkeen) Ingmanin Creamy lakua, aaah :p

Mulla on nyt ruvennut palamaan niitä sokerittomia kingiksiä, puikko/päivä :whistle: :saint:

37&risat
tuommostako jädeä on, kiitos vinkistä :p :p :p Heti huomenna käyn ostaan :p :p :p
 

Yhteistyössä