***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Bambinalle ja Amatille tsemppiä huomiseen koitokseen!! Toivon mukaan muutaman viikon päästä on jo munkin vuoro ;)
Mulla insuliinin määrä vaan nousee ja tuntuu, ettei mikään määrä pidä arvoja kunnossa. Aamun pitkävaikutteinen on 14 yksikköä plus 8 yksikköä lyhytvaikutteista (ja tästä huolimatta aamupalan jälkeen sokerit on kymmenen molemmin puolin) ja illalla menee pitkävaikutteista 28 yksikköä, joka sekään ei riitä, vaan varmaan huomenna mennään jo 30 yksikköön, koska paasto oli tänäkin aamuna 6.0. Tiistaina onkin sit Naikkarin kontrolli eli näkee onko tää tilanne alkanut vaikuttaa Neiti Näpsän kasvuun.

Theresia ja kyytiläinen Neiti Näpsä 33+
 
Bambinalle ja Amatille tsemppiä :hug:

Ens viikolla soittelevat äippäpolilta noista sokeriarvoista, katotaan mitä niistä nyt sitten tällä kertaa tykkäävät. Kait sitten jo aletaankin pikkuhiljaa sopimaan sitä painoarvio aikaakin... ainakin niin toivon.

Nyt hetkeksi nukkumaan...

Maijamehi ja Toukka rv 35+0 :heart:
 
Onko muilla tällasta??
Olen kahtena päivänä kokeillu, että syön ison annoksen ruokaa ( perunaa tai pastaa aika iso satsi ruuassa) ja sit viel herkkuja päälle. Toissapäivänäki vedin ruoan ja 1/2 suklaalevyä ja arvo tunnin päästä 7,3.. tänään söin ranskalaisia, nuggetteja annoksen ja pari suklaa palaa siihen jälkkäriks ja arvo 7.5

Vähän ihmetyttää, että miten paha tää rd sit oikeen on, että pitääkö tosissaan herkutella et näkyy jossain arvoissa. Paitsi se aamupalan jälkeinen on huonon paastoarvon jälkeen ylittäny sen rajan kyllä pari kertaa..

no ke ois rakenneultra ja eiköhän siinä jo jotain kokoa katsota kans =)
 
bambinalle ja amatille onnea käynnistyksiin, kohta on nyytit sylissä :hug:

Itte olen nyt mittaillut vain paastot ja 1h aamupalasta..ne olleet ok..huomenna sitten taas mittauspäivä...on kyllä tullut syötyä vähän liikaakin ja kaikkea hyvää, ei yksinkertaisesti ole jaksanut ajatella..niin on ollut kuuma, että olen kyllä armotta syönyt sen mikä on maistunut...mutta ei siis mitenkään ylettömästä nyt kummiskaan... Huomenissa takas normaaleihin arkirytmeihin kun kotiin päästään... Perjantain ä-poliaikaa odotellessa...itte olen aika varma, että tuolla 3-3,5kg tienoilla pieni varmaan painaa...pe on 37+1...

Mutta nyt soffalle lepäileen :D
 
tullut kanssa nyt juhannuksena herkuteltua :ashamed: No ehkä se nyt sallitaan... huomenna sitten taas normaaliin päivärytmiin, lisäks huomenna onkin sit taas mittauspäivä. Torstaina ne soittelevat äippäpolilta, toivotaan ettei nyt sitten pariin päivään tuu enää ylityksiä, kun tossa viime soitto kerran jälkeen on tullut pari ylitystä:( ei kiva. Ja jos tosiaan sit jo mietittäis koska meen siihen painoarvioon.

Tässä tänään just tuli mieleen, että eihän siihen synnytykseen nyt enää välttämättä ole niin kauheesti aikaa, viikkoja kuitenkin nyt kasassa 35.. hui kauhistus
 
Hei vaan kaikille!!Olisin kysynyt sellaista asiaa,että paljonko vaikuttaa pienokaisen kasvuun se kun paastoarvot heittelee silloin tällöin ihan pikkuisen yli sallittujen rajojen??Mulla on nyt keskiviikkona lääkäriaika Naistenklinikalle ja silloin saan painoarvion meidän pojasta!! =)
miita1969 & Walter 27+4
 
:wave:

piprane ema
Pitää kysyä tarkennukseksi, että tarkoititko ettei sinulla välttämättä ole kovin paha rd? Sehän tietenkin on toivottavaa :)
Viikkojen määrä vaikuttaa myös aikalailla tuohon arvojen heittelyyn. Isommilla viikoilla alkaa isommat ylitykset (näin karkeasti)

theresia
Huh! Sulla menee "kivat" määrät insuliinia! Etkö nosta ollenkaan ateriainsuliinia, jos ruoan jälkeiset on koholla? Vai ymmärsinköhän nyt viestisi ihan väärin.
Kun tuo minulla oleva pitkävaikutteinen (protaphane) vaikuttaa parhaiten noin 4h kohdalla. Sehän ei siis kauheasti ehdi alentaa nuita aterian jälkeisiä arvoja.

Itelläni ei mene ollenkaan pitkävaikutteista aamulla, mutta aamupalainsuliini on 14yksikköä.
Iltaisin menee 18yksikköä pitkävaikutteista. Ja saa nähdä missä lukemissa ollaan loppuvaiheessa... :eek:

Omaa kiukkupurkautumista
Mulla on kamala fiilis synnytyksen ja sen käynnistämisen suhteen! Edellinen raskaus jätettiin käynnistämättä, koska kaikki oli ns. hyvin ja lapsi on ihan normaali kokoinen (joku ehkä muistanee, että näin ei todellakaan sitten ollut!!)
Nyt olen aivan varma, että näin käy tälläkin kertaa! Esim. yhdellä tutullani oli painoarvio vauvasta n.3.2-3.4kg ja aamusokerit vähän koholla niin käynnistettiin laskettunapäivänä. Syntymäpaino alle 3,2kg!
Arvatakaa vain annetaanko mulla ihan varmasti mennä yli niin että hujahtaa ja sittenkin vielä odotellaan! Mä olen tästä ihan sataprosenttisen varma ja asia masentaa jo valmiiksi! Muuten saisikin mennä normaalisti, onhan se aina paras, mutta alatiesynnytys olisi ihan kiva ja sitä kauheasti tule, jos käy samallalailla kuin viimeksi!
Voi että mä olen vieläkin katkera ja vihainen :kieh: :kieh:
Ja ärsyttää, että ystävällänikin käynnistettiin oikeasti ihan mitättömistä syistä ja mulla jätetään kumminkin käynnistämättä, jos on oikea tarve!

Bubbeli 23+4
(ja keskiviikkona lääkäri ja aijon siellä kyllä avautua)
 
Miita1969
Omassa kiukunpurkauksessani unohdin kokonaan vastata sinulle.
Onhan noilla kaikilla ylityksillä vaikutus lapseen. Pahimpana tietojeni mukaan pidetään paastoarvoja ja sitten sitä 1h arvoa.
Joillain vaikuttaa tietenkin enemmän kuin toisilla nämä heittelyt.
Tarkemmin en osaa vastata.

Bubbeli 23+4
 
Reissusta eilen kotiuduttu ja vasta heräsin..Oltiin puol 3 yöllä kotona....

Tänään taas mittailupäivä ja ainakin paasto ja 1h aamupalasta vielä ok... Saas nähdä mitä päivä tuo tuollessaan..tosin olo näin 1,5h aamupalasta on taas melko huono eli varmaan jatkanut tuo sokeri taas nousuaan tuosta 1h arvosta, mutta en jaksa mitata... Toivotaan, että arvot on hyviä.. Viikonloppuna olis varmaan pitänyt mittailla ku tuli syötyä kaikkea hyvää (pitsaa, hamppareita.. :ashamed: ) mutta ei yksinkertaisesti pystynyt..muutenkin oli melkoisen huono olla kun oli kuuma ja alavatsalle on alkanut juilia...

Innolla odottelen sitä perjantaina ä-poliaikaa...haluun jo vähän vastauksia kysymyksiini ja tiedon siitä, minkä kokoinen mötkylä massussa asusta.. Oman villin veikkauksen mukaan on kuten tuolla aikasemmin jo sanoin ni varmasti yli 3kg...no mutta onneksi sinne ei enää ole montaa päivää ja toivottavasti mies pääsee mukaan..yksin en todellakaan halua mennä jos sieltä kuuluu jotain huonoja uutisia...

Nyt se kait olis mentävä purkamaan nuita reissutavaroita ja alotettava pyykin pesu...

Rae ja Nyytti 36+4
 
eka käynnistyslääke saatu! nyt vaan sitten odotellaan...saattaa tulla ens yönä tai sitten mennä parikin päivää... mutta kuitenkin jotain tapahtuu ihan lähipäivinä! :D :heart:

jäädään odottelemaan...! :wave:
 
Bambinalle voimia :flower: :heart: Odotellaan täällä innokkaana..

Olo on aika tukala, kun on taas niin kuuma. Jalat turpoaa enkä voi mennä selälleni maaten ja nostaa jalkojani ylös, kun tuo selkä tykkää oireilla:( no jos kohta menis maikkalaan vähän polskimaan ku pojulla alkaa uimakoulu.

Maijamehi ja Toukka rv 35+1
 
Vieläkö ehtii... Tsemppiä Bambina!!!!!!

Täältä kans palauduttu juhannuksen vietosta ja siellä ruokailut meni päin pyllyä ja meni nuo aamupaastotkin kumminkin hiukan edelleen yli vaikka noi pillerit onkin. Huomenna on nosto annostuksessa (siis siihen normitasoon) joten toivotaan että sitten alkaa tapahtua. Juhannuksena tuli vedeltyä suklaata melko huolettomasti ja keksejä. Ja pari alkoholitonta siideriä. Mutta mielestäni olisin voinu vetää vielä pahemmatkin överit
:LOL:

Nyt paluu arkeen ja huomenna taas töhin melkein viikon loman jälkeen. Sitten mulla on enää jäljellä tää ja ens viikko töitä! Jipii!! :D
 
Tänään käyty neuvolassa ja kaikki ihan ok. Paino ei oo noussu viime kerrasta, tosin käyn useemman kerran viikossa puntarilla ku hieman neuroottiseksi oon sen suhteen tullu :ashamed: Joten ei siis ollu yllätys vaikka ei ookkaan noussu :D Tosin hieman pelotti näin juhannuksen jälkeen nousta siihen ku tuli syötyä vähän miten ja mitä sattuu :kieh: Vauvalla kuulemma vielä tuntu hyvin olevan tilaa joten ei mikään iso ole. Torstaina ois sitten se painoarvioultra, saas nähä mikä on arvio. Jännittää enempi ku rakenneultraa oottaessa ;)

Bambinalle tsemppiä synnytykseen. Oispa itekkin jo vastaavassa tilanteessa.

Marlin ja Justiina 34+6
 
Bubbeli... Mulla mennään nyt noilla pitkävaikutteisilla. Naikkarin sisätautilääkäri taitaa olla sitä mieltä, että mieluiten niillä, en tiedä miksi. Edellisessä raskaudessa mulla oli pitkävaikutteisten lisäksi ateriainsuliinit ja pahimmillaan pistin Novorapidia aamupalalle 24 yksikköä :D En mä tajua miksi tuo mun aamupalan jälkeinen on ihan tolkuton aina vaan, vaikka söisin mitä ja vaikka pistäisin insuliinia tykillä. Tänään muuten nousee iltainska 30 yksikköön, oli sit paasto 6.8... Mielenkiinnolla todella odotan, että mitä huomisessa kontrollissa sanotaan.

Käynnistämisestä... Viimeeksi kun asiasta puhuin, niin Naikkarin protokolla kuulemma on, ettei insuliinidiabeetikkoa päästetä yli lasketun ajan... Musta sekin on jo hiukan liian pitkällä. Olet vaan Bubbeli tiukkana sen käynnistämisen kanssa.

Nyt pakkailemaan tyttären leirikamoja ja muun perheen tavaroita, että päästään mummilaan kyläilemään :)
 
Bambina, tsemppiä vielä uudelleen niiden käynnistyslääkkeiden kanssa. Toivotaan, että sulla ne tekevät hommansa!

Mä olen kahdessa eri käynnistysyrityksessä saanut Cytoteceja yhteensä 13... ilman mitään vaikutusta ja nyt olen päättänyt, etten suostu niitä ottamaan yhtään. Vaan saapa nähdä miten on, kun sinne asti päästään :D
 
Mun piti niin tänään kiltisti mitata sokerit ja unohdin kai mä mittarin kotiin ku lähdin poikaa kuskaamaan uimakouluun :headwall: Voi hiivatti sentään, tarttee siis tällä viikolla vielä kolmena päivänä mitata. No eipä voi mitään ku on sama pää kesät talvet.
Torstaina soittelevat sieltä äippäpolilta, mut mun mielestä se kuulostaa turhalta. No jospa sitten rv 38 pääsis sinne painoarvioon, ni näkee sitten millainen jättiläinen täältä on tulossa :LOL: toivotaan kuitenkin et tulee isoveljeensä ja on pieni kokoinen..

Maijamehi ja Toukka rv 35+1
 
miita - mulla oli viime tiistaina painoarvio 1998g ja viikkoja oli silloin 31+3. Lääkäri sanoi että ei tää mikään iso ole, keski- ja yläkäyrän välissä. Mulla siis seurannassa ne paastot on koholla lähes poikkeuksetta, muut ok. Saas nähdä kuinka sitten kasvaa tulevina viikkoina.
 
:wave:

Thresesia
Huh, täytyy sillä aloittaa! Tosi hurjia lukemia noi ateriainsuliinit sulla ollu!
Jos sulla lähdetään käynnistelemään tälläkin kertaa, niin mitä muita vaihtoehtoja on kuin tuo cytotec?
Minulla ei tehnyt kaksi tabua viimeksi mitään, joten tekeeköhän tälläkään kertaa..

(huom. minulla lähdettiin yrittämään käynnistystä rv39+5, koska oli raskausmyrkytysoireita. Synnytys ei lähtenyt käyntiin ja minut lähetettiin kotiin (40+0) päivän-parin yrittämisen jälkeen, koska kaikki oli ok. Synnytys lähti itsekseen käyntiin sitten 41+3. Eli sokerijuttujen tai ison vauvan takia minulla ei ole edes ajateltu käynnistämistä )

Bubbeli 23+4
 
Bambinalle tsempit! Tiedä vaikka olis jo vauva maailmassa :heart:
Voi kun menis itselläkin viikot nopsaan. Tosin tänään jo ehdin miettiä, että jos tää vauva ei käänny itse raivotarjontaan ja joudutaan ulkokäännökseen niin siinähän voi synnytys käynnistyä ja tuohon käännökseen aikaa 3-4viikkoa. Ja mitään en ole vauvalle vielä laitellut.
Mua nyt pelottaa, ettei vauva käänny ja joudun sektioon!

Mulla on nyt hyviä arvoja ollut :) Eilen esim. paasto 4.8, ruuan jälkeiset 5.4, 4.4, 5.2 ja 5.7. Tänään en tiedä mikä mulle kaupassa tuli kun ostin sellaisen mini-karkkipussin (tässä raskaudessa en ole karkkia juurikaan syönyt) ja söin sen sitten lounaan päälle, sokerit 7.2. Oliko sit vaan niin sopiva annos ettei noussut enempää.

bubbeli Pidät vaan puolesi kovana! Mua kans pelotti sama asia esikoisen aikaan ja vähän nytkin tuntuu ahdistavalta ajatella, että raskautta ja vauvan kokoa ei seurata tarpeeksi (kuten nähty on) ja sit tulee yllätyksiä synnytyksessä!

Ai niin, viimeks neuvolassa oli puhetta, että arvot alkaneet hiljokseen nousta, mutta pysyen viitearvoissa niin terkka sanoi, että "syöt vaan niin paljon kuin rajat antaa myöten". Mutta tuskin tekee hyvää jos sokerit olis aina esim. 7.5paikkeilla...?

Hei tietääkö täällä kukaan, että kun sanotaan, että varsinki loppuajasta kannattaa olla tarkempi sokereiden kanssa niin tarkoitetaanko tuolla loppuajalla viimeisiä 2 viikkoa vai 6 viikkoa ennen LA? Tuollahan pyritään siis siihen, ettei vauvan sokerit romahda synnytyksen jälkeen.
Viimeks pidin huolen vielä synnytyssalissa syömisistäni kun mulle tarjottiin jogurttia. Kätilö meinas että etköhän nyt voi jo hellittää tän suhteen :D

MiljaK 33+1
 
:wave:

MiljaK
Luulisin, että tarkoittanee viimeistä kuukautta? Uskoisin, että mitä enemmän on tarkkana, sitä parempi.

Minulla on puututtu jo yli 7.0 ylityksiin eli pyritty pysymään arvojen kanssa kutosella alkavina, vaikka virallinen raja minullakin on tuon 7.8.

Bubbelsoni 23+4
 

Yhteistyössä