***RD ODOTTAJAT 2010-2011!***

Löysinpä juttua siitä että miksi aamun paasto saattaa olla korkea, ja se voi johtua siitä jos kovinkin hiilaripitosen iltapalan syö. Mulla ku normaalisti paasto on ollu 4.2-4.3 ja nyt ruvennu nouseen, vaihellu 4.6-5.3 välillä. Söin sitten eilen vähähiilarisen iltapalan ja paasto oli 4.2 :)

Sain sen diabeteshoitajankin kiinni vihdoin. Kaks kertaa ollu aamupalan jälkeen arvot koholla (7.7 ja 7.8) vaan eipä se nuista mitään sanonu ku tiesin mistä johtuu. Jugurttia ei vaan passaa enään aamupalalla syyä, tai sitten kokeilla vaihtaa se maustamattomaan. Ens to mennä käymään ultran jälkeen siinä hänen luonaan niin katotaan sitten jatkoja, riippuen ihan vauvan painoarviosta. Jännittää kyllä tuo ultra niin pirusti että minkä kokonen tuo vauva on. Paino ei kuitenkaan oo noussu rv:n 23 jälkeen yhtään.

Marlin ja Justiina 34+1
 
Merkkiä! Nettipimennossa olen ollut pari päivää. Heitin leivät, perunan ja riisit pois. Tilalle siis kasviksia ja munaa sekää juustoleipää (leipäjuustoa kuten muualla sanotaan) sekä kaikkein hillarittominta jogua -> arvot tosi hyvät, mutta paino näyttäs nousseen. No huomenna neuvola niin näkee senkin asian oikean laidan. Mut ei kai se ole paljoa jos olis 6kg tähän mennessä tullu ja lähtö-BMI 17...

MiljaK 32+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Merkkiä! Nettipimennossa olen ollut pari päivää. Heitin leivät, perunan ja riisit pois. Tilalle siis kasviksia ja munaa sekää juustoleipää (leipäjuustoa kuten muualla sanotaan) sekä kaikkein hillarittominta jogua -> arvot tosi hyvät, mutta paino näyttäs nousseen. No huomenna neuvola niin näkee senkin asian oikean laidan. Mut ei kai se ole paljoa jos olis 6kg tähän mennessä tullu ja lähtö-BMI 17...

MiljaK 32+3
mitä jugurttia käytät? uteliaana kyselen jos on joku mitä ite en oo hoksannu.
 
Täällä takana äippäpolin käynti eilen. Tuloksena pillerihoito, Metformin Actacis 500mg. Alotellaan ensin viikko 2Xpv ja sitten toisesta viikosta 4xpv (siis kaksi pilleriä aamuin illoin). Vielä siis keplottelen insuliinitta. Tän lääkkeen pitäis muuten vaan vaikuttaa noihin arvoihin sillä erolla että verensokeri ei laske näillä liian alas ollenkaan. Tässä on nyt vaan yks vika.... se että heti kun eilen nää tabut alotin, otin sitä lasagnettela lisää. Eli alkaako tästä nyt se herpaantuminen sen ruuan määrän ja laadun suhteen kun enää ei tarvii olla niin tarkka? Ja alkaako se paino sitten nousta? VOIH!! Nyt paino oli ennallaan, jopa vähän tippunu.

bubbeli, älä soimaa itseäs liiikaa, tsemppiä vaan :hug:

Pitäis alkaa tässä alkaa miettiä juhannusta ja syömisiä. Vähän ehkä kiukuttaa sekin kun olen yleensä juonu noita alkoholittomia siidereitä mut nehän on aivan järkyttävän sokerisia. Ehkä mä itelleni yhden suon...?

Mä kävin muuten tänään lisäksi neuvolassa. Oli sijainen ja aivan paska sellainen! Alko selittää jotain mun painosta ja miten mun polvet kestää. Siis mitä paskaa! Ja muutenkin se oli ihan ihmeellinen, en edes viitti lähtee kertomaan mitä kaikkea. Toivottavasti ei tarvii tätä sijaista enää koskaan kohdata. Mutta joka tapauksessa jäi sitten siitäkin paskan maku suuhun.

Joka tapauksessa kaikille oikein mukavaa juhannusta!

Keukeu ja Tirppi 24+1
 
Miun piti laittaa verensokerimittari hyllylle... Oikeesti rupee tuntumaan siltä, että pää hajoo kun koko aika olisin kyttäämässä sokereita (EI TODELLAKAAN TERVEELLISTÄ :headwall: ) ja sitten oikein kävi ahdistamaan ku olis miljoona kysymystä mutta kukaan ei osaa vastata...onneksi se ä-poli aika reilun viikon päästä..tänään jo paperille kirjottelin kysymyksiä ylös...kaikkein eniten ehkä ahistaa just se, että kellään ei ole vastauksia kysymyksiini...

Hmm...jos sitä nyt yrittäs vähän rauhottua... Muuten käy vippaamaan päästä ja pahasti...

En tiijä miten työ muut kestätte, mut ihan kaikki rispektit teille :hug:
 
UD, en mä tiiä onko toi Bulgarialainen sitä hiilarittominta mutta paljon vähempi kuin tavallisissa. Sitä karppaajien "partaäijää" olin menossa ostamaan, mutta hylly tietysti oli siitä kohtaa tyhjänä joten tutkiskelin purkkeja ja tuohon bulgarialaiseen päädyin.

Raelle tsemppiä samoin! Mä en pysty irtautuu mittarista, vaikka hyvää varmaan tekisi.
 
Mun varmaan tarvis alkaa koittaa tota 15 min liikkumista ruokailun jälkeen, ku kerran yrittää noi arvot nousta. tänään aamusti valitsin sellaisen leivän missä pitäis olla vähemmän hiilihydraattia ja sokeria ni silti sokerit nousi turhan korkeeks, tosin aamupalasta oli aikaa vain 50 min ku mittasin ne sokrut=( No täytyypi yrittää saada ne vaan alas, ku haluais mitään insuliinejakaan käyttöön..

Maijamehi ja Toukka rv 34+3
 
... nyt meni överiksi ... :headwall: vetäisin varmaan 200g karkkia 15min:ssa.. :whistle: :xmas: ääliö. tuli tosi hyvä olo. yök.
en kyllä mittaa.. tai mittaan ellen sammu just. :LOL: :kieh:
aamuarvo onkin sit jännä... tai sit ei. :p
 
heh. arvata saattaa että menin sitten nukkumaan sokerit tapissa. näytti jotain 9+... aikasta kaamee olo oli...
ja aamupaasto tietty 6,0. mut ei silti ton pahempi....
eikä se karkki edes ole hyvää! - idiootti minä, kun en ikinä opi. :headwall:
no, nyt voi taas ottaa normaalisti tänään ja pitää ne sokerit aisoissa. :saint:
 
Liekkö helteistä johtuvaa vai mitä, mutta täällä ollut pientä huimausta ja päänsärkyä muutaman päivän..pitää tänään koettaa kunnolla nesteyttää itseään ja kattoo meneekö ohitse..ei aineskaan mitä sokereita olen mittaillut ni niistä tunnu johtuvan... Nyt on ruenneet tunnin sokerit asettumaan tuonne 6.5 tienoille... Toivottavasti eivät siitä enää nouse sillä aikasemmin olivat tunnin arvot jotain 5.7 paikkeilla melkein koko aika...Eli muutosta on kyllä tapahtunut..paasto edelleen ok. Itekkii pitäs rueta kokeilemaan tuota liikuntajuttua aina syömisen jälkeen..josko se vaikuttas nuihin arvoihin... Paastoja meinasin, että vois rueta mittailemaan useemmin... Näkis heti jos niihin tulee jotain...

Vaan tän päivää kyllä vielä olen mittarista erossa (mitä nyt paaston ja 1h arvon mittasin) ja toivon, että kaikki on hyvin..vielä viikko siihen ä-poli aikaan...
 
:wave:

Nopeat heit ennen juhannuskiireitä! Tulee olemaan haastava viikonloppu ja saattapi olla, etten jaksa olla niin tarkka tänä vkonloppuna... Ja sen jälkeen tulen tänne soimaamaan itseäni :D Näinhän se menee..

Missäköhän Bambina on??

Bubbeli 23+0 POKSUMISpäivä
 
Näemmä tarvitsee muuttaa tota mun aamupala mallia, kun tänä aamuna arvot ihan ok. Sit tarvis vielä tänään mittailla jossain vaiheessa, kunhan vaan kerkeis jotain järkevää syömään:( Kaupassakin tarvis vielä keritä käymään uudestaan, ku en kerralla kaikkea muistanut..

Mukavaa juhannusta kaikille :flower:
 
sorry kun en ehdi nyt kommentoida kenenkään kirjoituksia... :(

nopea pikakelaus keskiviikon punktiosta eteenpäin:
keskiviikko-aamuna punktio-aika, meni tosi kauan ennen kuin löysivät hyvän paikan ja vatsa ihan hellänä painelemisesta. mutta näyte saatiin otettua ja sitten kotiin.
illalla iski tosi huono olo ja maha tuli tosi kipeeksi, muutenkin huono olo ja kävin jopa oksentamassa (ekaa kertaa raskauden aikana!!!). soitin ä-polille että johtuuko aamuisesta punktiosta ja meinasivat ettei kuulosta siihen liittyvältä. mentiin sinne sitten 00.15 ja kotiin päästiin 03.00. otettiin käyrät, ultrattiin ja vielä labrat ja pissat piihen päälle. pissasta löytyi sitten paljon valkosoluja (oli +++) ja epäilivät virtsatietulehdusta. siihen hain nyt tänään sitten lääkkeet... :(
tunti sitten soitti lääkäri punktion tuloksista ja vaikka kaikki arvot eivät ookaan vielä ihan niin hyviä kuin toivosivat niin kaikki tärkeät (keuhkojen kannalta) ovat ns. valmiita joten maanantaina on nyt aika sitten käynnistykseen... huh, sekavat fiilikset, mutta totta tästä tulee nyt sitten ens viikolla!!! :eek: :D :heart:

että sellasta...siinä onkin juhannukseksi mietittävää! :D

36+4 :heart: :heart: :heart:

HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE!!!!! =) :wave:
 
Bambina :) :heart:
Sulla taitaa mennä juhannus ootellessa, että menis jo pian ohi :D Hienoa, että keuhkot on kypsyneet! Mistäköhän lie tosiaan johtunut se huonovointisuus..?

Mulla oli tänään neuvola. Eipä sitä painoa ollutkaan kamalasti tullut, yhteensä nyt 5,5kg.
Napero on perätilassa joten ens kertaan mennessä jos ei ole kääntynyt niin lähete polille jossa kai yrittävät kääntää rv37+.
Toivottavasti nyt kääntyy kuitenkin itsekseen ja saisin alakautta synnyttää.

Ja sitä aikaa sinne lääkärille sokerien takia ei vieläkään ole tullut... no puhutaan asiasta kai sitten synnytyksen jälkeen :whistle:

MiljaK 32+4
 
Tervehdys!!Kovasti tsemppiä Bambinalle!!Mulla on alkanut pysymään nuo verensokeriarvot ihan rajojen sisällä!!Muutenkin on valtakunnassa kaikki hyvin!! =) Poika potkii kovasti ja tänäkin aamuna potki niin kovaa että se näkyi vatsan päältä!! =) Tääl mennään jo viikko 27(eilen vaihtui)Oikein Hyvää Juhannusta teille kaikille!! :flower: :hug:

miita1969 ja Walter 27+1
 
bambinalle tsemppiä huomiselle!!!

Itelläni sama kohtalo huomenna eli aamulla käynnistykseen insujen takia, kun rv39 on poksahtanut täyteen.
Sokerit on vähän ylitelly raja-arvoja mutta kohta ei enää tarvitse ( ehkä ) ;) pistää enää insuja...

amati 38+6
 

Yhteistyössä