Suunnattomat kiitokset tästä pinosta. Olen ollut sangen ulalla raskausdipeeteksesta, mutta kiitos kirjoittamienne juttujen, olen saanut paljon mielenkiintoisia vinkkelä.
Olen "Pikku kakkosta" odottava pian kolmekymppinen, joka kolmisen viikkoa sitten "narahti" (kuten täällä taitaa olla tapana sanoa) sokerirasitustestissä. Kyseessä oli alkuraskauden sokerirasitustesti, johon minut ohjattiin ylipainon vuoksi. Sokerirasituksessa arvot olivat 5,8/9,8/8,7, eli ensimmäinen ja viimeinen arvo ylittivät rajat. Raskausviikkoja tuolloin oli 9+. Eli piiiiiitkään seurantaan joudun. Aluksi ihan masennuin, mutta nyt kun olen päässyt vauhtiin sokerimittauksessa (1,5 viikkoa takana) ei enää masenna, vaan mielenkiinnolla seuraan lukuja.
Kovinkaan pahalta ei ole vielä vaikuttanut, sillä yksikään mitatuista arvoista ei ole ylittänyt rajoja. Minuakin on pyydetty mittaamaan kolmena päivänä viikossa ja siten että ennen aamupalaa, 1h aamupalan jälkeen, 1 h lounaan jälkeen ja 1 h päivällisen jälkeen. Raja paastoarvossa on 5,5 ja ruuan jälkeisissä arvoissa 7,8. Vielä en ole muuttanut mitään ruokavaiossani, koska halusin nähdä miltä arvot näyttää "tällä hetkellä". Nyt alan testailemaan kuinka ruokavalio ja ruokailujen säännöllistäminen sekä annoskokojen tarkempi huomioiminen vaikuttavat. Tätä raskautta on vielä sen verran reilusti jäljellä, että asia kannattaa ottaa tosissaan.
Niin tosiaan laskettu aika on 12.3.2011 ja ruokavaliohoidolla mennään, toinen lapsi tulossa. Ensimmäisetä ei raskausdiapetesta ollut.
Jos halutaan, niin minäkin voin uudistaa pinon sen jälkeen kun vauvahaaveita ei enää täällä päivittele, koska roikun täällä tämänhetkisistä odottajista luultavasti pisimpään.