raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Päätin minäkin sitten vielä tännekkin vuodatella oireitani :D

Eli tänään kp 32/29, luulen kuitenkin ovuloineeni viikon myöhässä jolloin tänään dpo9. En tosin ole varma koska en tikutellut. Tänään parin tunnin pidätyksellä testasin negan :kieh: Mutta oireita:

-viikon verran tuntunut nippaillut selkää ja mahaa
-joudun käymään useammin vessassa kuin yleensä
- toissapäivänä sain aamusta aivan järkyttävän päänsärkykohtauksen ( mulla ei ole migreeniä)
-eilisestä asti viluttanut ja ollut flunssainen olo, lämmöt 37.

HMMMP, toivoisin raskautta mutta en jaksais odottaa että saan varmuuden :ashamed:
 
nyt pakko on itsekkin vastata. :D en myöskään ole varma asiastani

mutta menkat on nyt 7 päivää myöhässä, ei ole täti punainen koskaan ollut näin paljoa myöhässä ja viikon verran menkka kipujen kaltaista nipistelyä alavatsassa, normaalia kiperänpiä. Yleensä menkkojen aikana kipu on ihan pientä ja se tulee pariin otteeseen mutta nyt se on kiinnittänyt huomion kun viikon jo jatkunut. :p
Myös yhtenä aamuna tuli yhtäkkiä niin huono olo että olisi tehnyt mieli juosta pöntölle, mutta huono olo kuitenkin haihtui nopeasti ja sen jälkeen ei ole ollut. :)

Haluaisin kuulla edes yhden ihmisen mielipiteen asiasta, mahdollisesti raskaanako? :p
 
liittyy tännekkin :)

mulla menkat myöhässä 4-5 päivää. :D tännään oli oksennuspäivä. :ashamed: seki tuli ihan yllättäen tiskatessa.

Ja menkkakipukohtausjomotuksista pahin oli maanantaina ja eilen. Nyt muka olis sellanen kutina että ollaan raskaana,mutta jossain takaraivossa on taas kutina ettei olla.

Rinnat on "käyttäytyneet" omituisesti, ne ei oo niin kipeät ku niiden pitäisi olla jos menkat alkais lähiaikoina. Nää on turvonneet ja jos painelee niin arat. :saint:

niin ja eilen haistoin voimmakkaan tequilan hajun ( en tiä kirjotinko oikein) vaikka olen tuotaki juonu viimeksi vuonna reino ja nakki ulkomailla. :) mies jo luuli että hourailen.

ja pissattaa kokoajan.
 
Musta tuntuu että mun rinnat on kans turvoksissa, mies kysy että onko sulla jotku bush upit tai jotain ku noin pursuilee ulos :D mutta muuten ei oo kyllä mitenkään arat tai muuta,tosin ei ollu esikoisestakaan eikä mulla ikinä ennen menkkojakaan rinnat oireile..

Tänään 5päivää jo myöhässä, toiveet on korkialla, ja maahan pitkä matka :ashamed:
 
pitäiskös munkin ihmetellä oireitani, en tosin yhtään usko luomuraskautumiseen ( muut raskaudet kun on aikaansaatu hoidoilla vaikka 8v oltu ilman ehkäsyä )

mut listaanpas nyt jotain oireitani
-ovistuntemuksia, jos nyt lie ees ovuloittin kp28
-kp34 oksensin kahvit kahdesti, viluttaa
- tän jälkeen on röyhityttänyt tasaseen tahtiin, kyökkinyt niin kauan et oon saanut röyhyn tulemaan, sit ajoittain ollut kp37 illasta asti jonkinlaista pientää viiltelyä tonne alakertaan hetkellisesti

nyt siis kp40 menos ja edelleen röyhityttää ja aamul viimeks kävin hetkellisesti kyökkimäs mut helpotti kun sain röyhtäistyksi..onks mulla sit kuitenkin vaan närästysvaivaa vain ja nyt pääkoppa on vain saanut koko kropan sekasin
:/
testin ostin varoiks tonne kaapin perukoille mut en tiiä viittiskö sitä ees testata kun negaa se kuiteskin näyttää, olis se kyllä ihme jos nyt jollain ilveellä olis raskaaks tullut näiden vuosien jälkeen mut seuraillaan nyt tilannetta viel

jos testaan niin korkeintaa aikasintaan huomen tai maanantaina ellei menkat oo sitä ennen alkanu
 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
pitäiskös munkin ihmetellä oireitani, en tosin yhtään usko luomuraskautumiseen ( muut raskaudet kun on aikaansaatu hoidoilla vaikka 8v oltu ilman ehkäsyä )

mut listaanpas nyt jotain oireitani
-ovistuntemuksia, jos nyt lie ees ovuloittin kp28
-kp34 oksensin kahvit kahdesti, viluttaa
- tän jälkeen on röyhityttänyt tasaseen tahtiin, kyökkinyt niin kauan et oon saanut röyhyn tulemaan, sit ajoittain ollut kp37 illasta asti jonkinlaista pientää viiltelyä tonne alakertaan hetkellisesti

nyt siis kp40 menos ja edelleen röyhityttää ja aamul viimeks kävin hetkellisesti kyökkimäs mut helpotti kun sain röyhtäistyksi..onks mulla sit kuitenkin vaan närästysvaivaa vain ja nyt pääkoppa on vain saanut koko kropan sekasin
:/


testin ostin varoiks tonne kaapin perukoille mut en tiiä viittiskö sitä ees testata kun negaa se kuiteskin näyttää, olis se kyllä ihme jos nyt jollain ilveellä olis raskaaks tullut näiden vuosien jälkeen mut seuraillaan nyt tilannetta viel

jos testaan niin korkeintaa aikasintaan huomen tai maanantaina ellei menkat oo sitä ennen alkanu
testasin tänäaamuna kp41 selkeän PLUSSAN!!!!!
:eek: :D
 
kurpitsalle oikein paljon onnea!!!

muutama oire (dpo7), vai oiskos nämä PMS-oireita ;)
- pää on ihan tyhjä, töitä ei tule mitään, kun aivoissa ei liikettä! (tavallisesti jotain sentään tapahtuu...)
- meinasin eilen oksentaa jo pelkästä viinin hajusta, maku aiheutti vielä pahemman olon
- suklaata tekee mieli!!!
- limpsat tökkiin tosi pahasti, vaikka tavallisesti juon 5-10dl päivässä

 
Onnea Kurpitsalle!!!!!! :heart: Ihanaa! minä täällä hissukseni kuumeilen, vuoden sisään ollaan ukkokullan kans puheltu että alettas yrittämään ihan kunnolla, tosin minä koitan hiljalleen saada taivuteltua häntä vähän aikaistamaan ;) En syö pillereitä joten periaatteessa raskautuminen ois mahdollista, tosin rutonkia ollaan yleensä käytetty :D
 
Oireet ennen testiä:
- Rinnat eivät kipeytyneet ja muuttuneet painaviksi kuten yleensä n. 1-2vko ennen menkkoja.
- Kova jano.
- Röyhtäyksiä.
- Epämääräistä heikotusta
- Alavatsakipua

Testit kp 24/27, 25/27 ja 27/27 = kaikki plussaa, yhä vahvistuen
- Oireet kuten edellä
- Palelua & hikoilua
- Tihentynyt pissaaminen
- Mielialavaihtelut
- Heräily aamuisin anivarhain, päivällä ja iltaa kohden hyvin väsynyt
- Menkkamaista alavatsa- ja selkäkipua
- Rinnat aavistuksen aristavat

Yhä siis jännäilen kurvaako täti kylään... vielä epäuskoinen olo raskauden suhteen.
 
Nyt menossa kierrolla kp19/30. Ovislimat bongasin kp14, eli ovulaatio oli 5 päivää sitten.
Ovulaation jälkeen vatsan vihlominen loppui pariksi päiväksi ja on nyt alkanut taas. Pääsääntöisesti vihloo oikealla puolella alavatsaa. Pieniä, teräviä ja välillä vähän vaimeampia vihlaisuja. Toisinaan vain vaimeata jomotusta.

Eli siis listana noita mahdollisia raskausoireita:

-Alavatsan vihlonta
-Pissalla ramppaaminen
-Vatsan seudulla turvonnut olo, varsinkin töiden jälkeen.
-Päänsärky
-Ajoittainen huippaus
-Vatsa toimii miten sattuu
-Himoitsen outoja ruokia, joita en koskaan halua syödä.
-Voimakas supistuksen tunne alavatsassa tänään. Kävi niin kipeää, että henkeä jouduin haukkumaan.
-Jatkuva, kyltymätön seksinhimo! Olen yleensäkin seksuaalisesti varsin aktiivinen, mutta nyt on tullut peuhattua niin paljon, että miehelläni on penis jo kipeä. Ei minun tapaistani.
-Voimakas palelu nyt parina päivänä, vaikken ole ulkonakaan itseäni palelluttanut.
 
Täällä kp 25.
Eilen iltapäivällä töissä alkoi etova olo ja oksennus nousikin suuhun :x
Tänä aamuna yökkäsin 2 kertaa ylös asti.
Nyt äsken tuli lounas ylös :x
Koko ajan etoo aaltomaisesti.
Muita oireita, viluttaa, pyörryttää, rinnat hieman arat, ihmeen levollinen olo.

Esikoisesta aamusta iltaan kestänyt pahoinvointi alkoi rv 6 ja kesti loppuun saakka.

Enteileekö nämä oireet vain menkkoja tai vatsatautia :/
 
Vilinäiti> kyllä tuo minusta kuulostaisi "aamupahoinvoinnilta", eli voi hyvinkin olla, että masuasukki olisi tarttunut matkaan. :heart: Toivotaan kovasti, että näin olisi käynyt ja, että pikkuinen pysyisi kyydissä koko matkan ajan.
 
Ois kyllä aivan mahtavaa jos pikkukakkonen ois tulossa.
Esikoista väännettiin 3 vuotta.

Mutta, nyt iltasella alkoi menkkajomotus :(
Kauheeta tää odottelu. Viime kierto oli ensimmäinen luomukierto pillereiden jälkeen (sinällään tyytyväinen luomumenkoistakin ja kierto oli 30 päivää ).
 
menkat kohta 1kk myohassa :kieh:
tosin ihan normaalia minulle. Luovutin munasoluaj tammi-helmikuussa, jossa todettiin etta en valttamatta ovuloi ilman lisahormoneja ollenkaan. Ja siita johtuen pitka kierto. Joten paatettiin heittaa rutonki nurkkaan!
Tosiaan menkat myohassa, kp55/30-50, testin tein kp40 tiennoilla selva nega.
kuitenkin alkannu epailyttaa...

-seksin jalkeen vasemmalla puolella alamahassa vihlasuja
-tummempi viiva navasta hapyluuhun, eli kuulemma linea negra.

ei huvittaisi testia hakea, olen ulkomailla ja taalla on hyvanhintasia..ja se on kuitenkin nega :(
onko kellaan muulla ilmestynyt linea negra, alkuvaiheessa....tai voiko se olla vaan jotain? ei mun vainoharhaa kyllakaan, koska mieskin nakee sen ilman silmalaseja :D
 
Ovulaation bongasin ovistestillä ja ovis aika hyödynnettiin oikein hyvin. Noin 6 päivää ovulaation jälkeen oli parina päivänä erillaisia vatsa vihlaisuja ja sitten ne loppuivat. Ja nyt noin 9 tai 10 päivää oviksen jälkeen alkoi aivan kamala selkä särky. Tämä selkä särky alkaa yleensä vain joitakin tunteja ennen menkkoja ja on lievempää.

Voisko tämä selkä särky olla raskaus oire?
Lisäksi on ollut ummetusta ja ilmavaivoja.

Sitä niin toivoo raskautta, että toivoo kaiken mahdollisen merkitsevän raskautta.

Menkat pitäisi alkaa siis noin viiden päivän kuluttua.
 
mullakin olis oireita, testiä en ole vielä tehnyt.

- rinnat on tosi arat, eilen illalla huomasin että nännit on jotenkin erinäköiset, mieskin sanoi samaa.

- aina välillä tulee sellaisia hetkellisiä pahoinvointeja. menee aika nopeasti ohi. etenkin silloin, jos ei ole vähään aikaan syönyt. muutenkin tuntuu vatsa vähän sekavalta, toisaalta on kamala nälkä koko ajan vaikka olis just syönyt, toisaalta taas ei tee mieli ruokaa yhtään vaikka olis hirvee nälkä.

- ummetusta, ilmavaivoja ja muuta mahan sekoilua.

- närästystä (en kyllä oo varma onko tämä edes närästystä mitä mulla on, kun ei ole ollut aiemmin)

- seksiä ei tee yhtään mieli.

- väsyttää ihan älyttömästi, vaikka nukun ihan samanverran kuin aiemminkin. muutenkin olo koko ajan sellainen, ettei jaksaisi muuta kuin makoilla vaan.

- välillä kuuma, sitten taas hetken päästä kamalia vilunväristyksiä, etenkin iltaisin.

- kahvi ei maistu enää samanlailla...

- alavatsaa nippailee aina välillä, varsinkin vasemmalta.

mulla on yleensä aina ennen menkkoja just noita oireita, että rinnat tulee kipeiks yms. mutta nyt on jotenkin erilainen olo... varmempi kuin aiemmin (joka kuukausihan epäilen olevani raskaana, sitä se kova vauvakuume teettää...)

pelkään vaan kovasti että täti tulee ja saan taas pettyä. mun kuukautiskierto on todella pitkä ja epäsäännöllinen, joten ei voi ikinä olla varma milloin menkkojen kuuluisi alkaa... ;./ ilmoittelen tänne sitten miten kävi...

PLUSSAONNEA KAIKILLE ! :heart:
 
Minäpäs kanssa lisään tänne oireeni ensimmäistä kertaa elämässäni (1. IVF, 5v ilman ehkäisyä, ei koskaa plussatestiä). Nyt piinapäivä 6 alkion siirrosta.
Eli:
Vihlaisut vatsassa (aivastaessa, liikkuessa etenkin äkillisesti)
Nenäverenvuoto "ihan tyhjästä" tänä aamuna
Lämmöt norm. 36,6 -> 2 päivän ajan 37,2
Nännit tooodella arat
Hurrrja väsymys (myös unettomuus keskellä yötä, hmmm..tämä johtunee kyllä siitä että on niin paljon kaikkea ajateltavaa)

Täsä siis. Piinailu puolessa välissä. Plussaonnea kaikille :heart:
 
Plussasin tänään, mutta osasin oireiden perusteella sitä odottaakkin :)

Eli oireita:

-ollut jo viikon ajan aamuisin sellanen olo et ois pahaki krapula, janokin koko ajan aivan mieletön
-rinnat on hieman kipeät
-pistelee mahassa ja selässä, pientä menkkamaista jomotusta ajoittain
-turvottaa!!!! ei mee melkeen mitkään housut kunnolla päälle
-väsymys
-päätä särkenyt, ja minulla kun ei oikeasti koskaan ole päänsärkyä
-kiukuttaa
-jotkut hajut etovat

Tässä nyt kai tällä erää. Eteenpäin porskutellaan sitten :) 4+0
 
Jännitää....

Mulla pitäisi menksut alkaa vasta 13 päivänpäästä, mutta nyt jo raskaus oreita:

- Alavatsa kauhean turvonnut ja kipeä (istuessa melkein jatkuvaa juilintaa) alkuviikosta ihan tuntui kun olisi vähän supistellut (???)
( Huolettaa nuo kivut...)

- Paha olo: Aamulla ällöttää, päivällä öklöttää ja llalla oksettaa...

- Itku meinasi tulla kun mies kaatoi lapsen tuttipulloon liikaa vettä

- Naama kukkii ei yhtään mun tapaista! Ei siis pahimpina teinivuosinakaan yhtään finniä ja nyt niitä olis vaikka muille jakaa... (Oon kyllä syönyt jäätelöä paljon)

- Kurkkukipeä


Odottelen tässä alkaako pms jos ei niin...

Haluaisin tietää onko teillä kellään alkanut näin aikaisn oireet tai ylipäätänsä mihin aikohin ne ovat alkaneet (en oikein ymmärrä noita kp juttuja :snotty: )

Plussa tuulia rakkaat :heart:
 
Minulla nyt kp 24/28-30

-Rintoja aristaa "alapuolelta"
-nenä tukkoinen aamusta, aivastuttaa
-kurkun karheutta/kuivuutta (liekkö flunssa tulossa)
-hajuaisti parantunut (haistan hajuja joita mies ei haista)
-selkäsärkyä (alhaalta keskeltä )
-vatsa turvonneen oloinen,välillä särkee kohdun kohdalta
-ilmavaivoja
-väsyttää
-makuaisti parantunut (kaikki ruoka maistuu suolaiselle ja erityisesti sipulin maku maistuu voimakkaasti)
-päänsärkyä
-huimausta
-lämmöt koholla (korvasta mitattuna 37.3-37.5)
-kirkasta (ohkasta,vetistä ) limaa reilusti alakerrasta
-menkkatunne, joka wc-reissu olen varma ettämenkat on alkaneet

Kaikki nämä voi kyllä oireita lähestyvästä tädistäkin..

Toivon kuitenkin parasta ja pelkään pahinta..
 

Yhteistyössä