raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Olen niin paljon lueskellut tàtà listaa ettà tàytyy nyt kirjoittaakin vihdoin! Kun kerran mahdollinen testaus on edessà sunnuntaina, ellei menkat sità ennen tule.

- alavatsatuntemuksia ja kiristelyà melkeinpà sieltà oletetusta oviksesta làhtien
- pissillà on tàytynyt kàydà usein mutta niin kàyn kyllà muutenkin, nyt vaan outoutena semmoinen ettà joskus tuntuu ettà pissittàà mutta mitààn ei tule!
- minulla tavallinen menkkaoire (noin vajaata viikkoa ennen alkua) eli rintojen kipeytyminen ja turvotus on puuttunut
- ... paitsi viime yònà ja tànààn pàikkàreillà koski tosi kovasti rintoihin ja ajattelinkin ettà tàssà sità ollaan.. mutta rinnat on mielestàni eri lailla turvonneet, nyt pehmeàmmàt (joku sanoi "hòskyvàt" ja kuvaa aika hyvin minunkin tilannetta!) kuin ennen kuukautisia; kipeàmmàt nukkuessa kuin jalkeilla ollessa
- aika turvonnut olo ollut muutenkin, vatsanseudulla
- ei kyllà ole mitàà yòkòtyksià... vaikka hajuaisti tuntuukin olevan herkillà! Aina se kyllà on ollut joten en oikein osaa sanoa onko eroa normaaliin

Eli.. voi olla tai sitten ei.... :D

Plussaonnea kaikille +++++++++ :flower:
 
Bianca72
Alkuperäinen kirjoittaja Pulcina:
Lisààn tissituntemuksiin semmoisen yksityiskohdan ettà nyt kun tàssà tunnustelin niin ne on kipeàt vain sivuilta, yleensà ennen menkkoja turvotuskipu on kokonaisvaltaisempaa
Mullakin ajoittain just sivuilta.
 
kp 29/26,
-alku viikosta alkoi jo kurkkukipu
-nenän tukkoisuus ja flunssainen olo, väliin palelee ja väliin taas hikihelmet kihoo pintaan pienimmästäkin hommasta,
-vähän välii nälän tunne,
-pissittäs, mut ei aina pissi tulekaan,
-pääkipee ja huimaa ja lämpö ollut hiukka korkeemmal.
-Olo ihan älyttömän väsynyt, mutta silti yöt menny repaleisesti, ei ole löytyny sopivaa asentoo kun rintoi kivistäny niin ja muutenkin levottomia "seksiunia vieraan miehen kanssa" joita olen kyl nähny vain kahta ekaakin alkaes oottaan

testi odottas kaapis, mut en uskalla tehdä.....ehkä huomenna, tai ylihuomenna.....ellei täti sit tule...

onnea kaikil plussanneil ja onnee muillekin "touhuun" :)
 
Lisààn vielà:

- palelua tààllàkin ja iltaisin mittaillut n. 37 asteen làmpòjà mutta koskapa olin muutenkin flunssainen niin en niin uskalla niità ajatella r-oireiksi... mutta SAATTAISI siis olla =)
- semmoinen ei-oire ettà ei kyllà yhtààn vàsytà, pàin vastoin melkein tavallista virkeàmpi olen ollut.... outoa

Kaksi testià tànààn ostettu, huomenna kai testataan... jànnàà. Tulen sitten kertomaan kuinka kàvi.
 
Ihana lueskella näitä. Ja tulla kertomaan omat. Kun ei viitti tolle ukollekkaan selitellä ja herätellä turhia toiveita.

- Vasemmalla puolella alamahassa hirveitä vihlovia kipuja vähintään kerran pari päivässä.
- Noin viikko arvatusta oviksesta flussa ja kuumetta, joka meni jo ohi.
- Rinnat todella arat kauttaaltaan
- Valkovuotoa tulee aika reilusti, alko 2 päivää sitten eli kp 35.
- Yleensä olen aika kuiva nainen, nyt ollut aika kosteet ja hyvät ajat miehellä :D
- Väsymys
- Nälkä, mutta ruoka ei maistu.
- Paha maku suussa 24/7.

Siinä nyt jotain... Tuntuu ettei tässä edes muista kaikkea mitä sitä on...
Nyt kp 37 / 30-35. Nega testin olen myös tänään tehny.

Täysin samat oireet on nyt kun aikaisemmin. Aikaisempi meni vk 8 kesken. Plussan sain tuolloinkin vasta viikolla 6-7.
 
Ukko käväs äsken kaupas ja toi "kipeelle" vaimolleen hänen lempikarkkeitaan.. :LOL: ku panin ensimmäisen suuhuni nous yrjo suuhun ja oli pakko sylkee koko karkki pois. Miestä nauratti homma =) virnuili että on se kumma ku flunssasena ei edes lempikarkitkaan maistu. :LOL:

kumpa oiskin jotai muuta ku flunssaa :)
 
Tiitukka kysyit kiertopàivistàni; nyt olis kp 30 tai 32/27-30 (sen takia tuo tai kun en oikein tiedà mistà pàivàstà menkkojen alkamisen laskisin kun alkuun oli omituista tuhruvuotoa kaksi pàivàà). Menkkoja ei ole tànààn nàkynyt, rinnat edelleen aristaa ja vatsassa outo tunne, ei kuitenkaan samanlainen kuin aiempina pàivinà. Taitaa jànnittàà huominen testaaminen. ;)

Toivottavasti mulla plussa huomenna nàkyy jos kerran raskaana olen... :p

Plussaonnea kaikille :flower:
 
oletko testannut jo? Täällä pidetään peukkuja, että plussa tulee. Mulla on viikot 8+5 ja olo on kamala ympäri vuorokauden:( Greippiä. omenaa ja mandariinia kuluu aika paljon. Kävin alkuraskauden ultrassa, kun en malttanut odottaa viikon 11 ultraa. Siellä oli yksi pikkuinen heiluttelemassa:)
Kaikille paljon plussaonnea!
 
Toivottavasti Pulcina sulle plussa onnea tulee. Miul kävi aikasta hassu ilmiö....aamul heräsin kuuden mais ku pissitti. Aattelin sit et kaivanpas testin ja tekasen ku täti yhä poissa tuntui olevan. Siihen tuli jälleen hailakan hailakan hailakka plussa. Sit tikun kans marssin takaisin sänkyyn ja herätin miehen kahtomaan..kyl hänki sen plussan siin huomas ja innostui nii että... :hug: meni aamu pupuiluksi....ysiltä sit päästii sängystä ylös ku lapsetkin heräili, nii poissa oli oksettava olo, pääkipu, hartee ja niskakipu, kuumeinen olo, kaikki oudot tuntemukset......kävelin sit suihkuun ja siel alkoi sit masuun sattuu. Istuin lattialle kippuraan ja huomasin että valskaan ku seula verta......eli täti tuli.....tai sit plussa lähti poikkeen. Et täl hetkel siis kp 1.

Onnea muuten DOORAlle !! Jospa olo helpottaa pian ja kuiten.. =) ihanan asian vuoksi pahaa oloo kärsit.
 
Voi itku Tiitukka kuinka kàvi! Pahoitteluni tàdistà.

Tààllà ei juuri olla hullua hurskaampia.. tein testin aamulla, mulla siihen tuli myòs tosi hailakka viiva, eli liekò haamu vaiko pelkkà viivanpaikka. Muutaman pàivàn kuluttua testaan uudelleen ja tulen sitten taas kertomaan vahvistuiko vai mità. Itsellà on sellainen tunne ettà kyllà tuolla jotain tapahtuu. Menkkoja siis ei kuulu eikà này, rinnat kyllà edelleen arat.

Plussatuulia! :wave:
 
Pulcina toivottavasti se siu tätönen ei tule.. :) Hassua et ku sun tekstejäs olen seurannu, jännitän täs kovasti =) ihan ku omaa oottas =)

Jup, iha älyttömät on ollu ny vuodot, tuntuu ettei mikää piättele noit lorotuksii, yhä vuodan tosi reippaasti, eli epäilen vähän et oikeasti jotain ois ollu tapahtunu tuol, mutta sit ei kuiten tarttunu mukaan...

mut noh, huomen ratsastamaan ja ajattelu positiiviseks, et onpahan mahdollisuus täs kuus kokeil jos tärppäis..jännitystä elämään... =)
 
Vitsit kun ei oikeen osaa tietää mitä tapahtuu :D

Elikkäs viime kierron puolenvälin jälkeen alko tulla kummallisia oireita:
-vatsa ja rinnat hellinä + rinnat turvoksissa
-alavatsakipuja, vähän semmosia menkkakipumaisia ja välillä pistelyä
-paha olo useina aamuina
-väsytti niin pirusti vaik nukku yli 10h/yö
-huimausta

ja testasin kp 33/29-31 ja negatiivinen..
mutta.
menkat tuli ja oli tosi niukat ja alavatsakivut jatkuu edelleen..
Lääkärissä kävin ja saattaapi olla kysta tai sitten jotain muuta. ei oikee tietoo vielä.. testeihin pitäs mennä.
Osaiskos kukaa arvailla mitä vois olla?

Voipihan se olla että vaan kuvitellut oireita, kun serkku sai lapsen viime kuussa :)
 
DOORA: ei tärpänny tässäkään kierrossa, mut mä oonkin tullu siihen tulokseen et mä en synnytä kuin syysvauvoja eli tärppäiskö tos tammikuussa.
ihana kuulla et teillä kaikki hyvin, on se ihanaa nähdä se pikkuinen siel ultrassa :heart:
hyvää jatkoa sulle ja vauvalle. kyl mä tääl joskus plussaan, uskon niin!!
 
Jätimme ehkäisyn ennen edellisiä menkkojani eli syyskuun 19pvä..Lisääntymisen yritystä on ollut ennen ovulaatioo,ovulaatiopäivänä ja päivänä sen jälkeen..Koska voi aikaisintaan tietää onko raskaana? Menkkojen pitäs alkaa ens viikolla ja tällä viikolla on ollu runsasta valkovuotoo (ihan niinkun aina ennen menkkoja).. Alavatsaa on "nipistellyt" jo viikon ja toista rintaa nipistelee harvoin..sitten on lisäks jo toista viikkoo kauheet ilmavaivat.. :ashamed: ja sitten on ollut kahtena edellisenä päivänä vasemmassa silmässä elohiiri useesti päivän aikana..ja vaikka olen yleensäkin tosi säikky, niin oon nyt alkanut pelkään entistä enemmän kaikkea.. Oonko jo ihan vainoharhainen, kun todellakin raskaus olisi toivottu juttu.. :heart: :/ =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiitukka84:
Pulcina toivottavasti se siu tätönen ei tule.. :) Hassua et ku sun tekstejäs olen seurannu, jännitän täs kovasti =) ihan ku omaa oottas =)
:hug: Tiitukka! Kyllàhàn sinun tilanne kuulostaisi siltà ettà jotain olisi saattanut tapahtua. Positiivista mieltà nyt kuitenkin ja jospa tàssà kierrossa kaveri jàisi kyytiin! Onnea matkaan.

Eilen testasin kaksi uutta haamua. Menkkoja ei này (nyt olis kp36/27-30), rinnat on selkeàsti normaalia suuremmat ja erittàin arat, ja ihan lievàà òklòtystà on aamu- ja iltapàivisin, menee onneksi ohi vàlipaloilla. Alavatsassa edelleen kiristàvià tuntemuksia. Kai tàssà vàhitellen tàytyy alkaa uskomaan ettà jotain tapahtuu...! Eli en kai sitten aiempiakaan oireita ihan itse keksinyt.. *helpottunut*
 
Toivottavasti en ole sekoamassa.... Olen jo kauan halunnut lasta ja nyt on tullut joitain oireita kuten: Rusehtavaa vuotoa, sitä kesti kolme päivää.... Rintojen pientä turvotusta, pisulla käyn useammin ja muutaman kerran on tullut pahaolo kahvin hajusta, mutta siltikin pelkään koko ajan että minä itse aiheutan nämä oireet jotenkin tahdonvoimalla tai jotain :'( Tuntuu että sekoon!!!
Toivon vaan että lapsi sieltä olisi tulossa..... =)
Haluisin tietää että minkälaisia oireita tulee ihan alussa....
 
onnea Pulcinalle ja toivottavasti jää kaveri kyytiin :)

jenskuli itsellä ei ole tullut kahvista paha haju ( toisaalta en oo kyl ees testannu nyt.. kp25/30) mutta kuulemma esim äidillä on tullut tosi huono olo kahvista ja sen hajusta kun on oottanut miuta ! että saattaapi olla siulla pikkunen mahassa.. Kamalaa kyllä ku tuntuu et oireita kuvittelee..

Miulla on nyt tosiaan kp 25/30 ja jotekin on huono olo ain välillä ja kamalia mielialanvaihteluita (ei oo ollu semmosia sen jälkee ku pillerit lopetin).. Välillä heikottaa ja huono olo.. Mutta pitää kattella miten käy.
 

Yhteistyössä