raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
ajattelin huomenna taas kokeilla ja jos taas nega niin parin päivän välein..... ei jaksa vaan oottaa tuonne kierron 35 päivään asti :)
millos sä testaat? sul rupee varmaan kohta näkymäänkin testissä plussa. toivottavasti on tärpänny!!!
 
taas kauheasti noihin testeihin:=) Jos nämä oireet tästä vahvistuvat iltaa kohden niin sitten käyn varmaan hakemassa testin. Tää on niin piinaavaa! Ei tule töistäkään mitään. Testasitko muuten oviksen?
 
doora: en täs kierrossa käyttäny ovistikkuja, jos ei tärppää niin ens kierros sit. mut toivottavasti ei tarttis. rahaa noihin testeihin kyl menee. mitä testejä oot käyttäny? mä oon nyt testaillu noil rfs:un raskaustesteil, mut meinasin ostaa varmaan apteekista seuraavan, jos olis herkempi.
 
Olen testannut vähän millä sattuu. Voisin nyt ostaa semmoinen kahden paketin, jos vaikka sattuu nega vielä tulemaan:) Eikös noiden rfs- testejen herkkyyn ole 25? Jos vaikka semmoiset ostaisin.
Testasin oviksen tässä kierrossa ekaa kertaa ja se tuli yllättävän myöhään- kp16-18. Yleensä mulla ollut kierto 27-29pv. Tosin lopetin imetyksen kesällä eli ei ole aivan säännöllinen vielä.
Testaatko huomenna aamupissasta?
 
niin mä suunnittelin. nyt testasin eilen päiväpissasta ja ajattelin et jos se olis aamupissas vähän varmempi tuo tulos. jos tuon rfs:un herkkyys on noin matala niin taidan tänään hakee viel sellasen ku siin olis kaks niin olis vile sit yks valmiina. iloitteleppas kun oot testannu.

niin ja osaatkos sanoa et voiks noi mun lämmöt ( 37,8 -38,4 ) johtua vaan raskaudesta ku en ole kuumeinen tai kipeä, voiks ne nousta noin korkeelle?
 
Aika korkeat lämmöt kyllä sulla! Mikä on sun normaalilämpö? Itse en ole lämpöjä mittaillutkaan. Mies kyllä väittää, että olen kuuma:) ja paleltaa.
En ole kyllä ihan varma tosta herkkyydestä. Kahden paketti olis kyllä hyvä:) Ja ne on halpoja.
 
no siinähän se ku normilämpö on 36, 7 mut yleensä jos mulle tulee kuume 37, 2 niin makaan vaan sängyssä ja nyt ei niinku oo mitään ei ymmärrä.

ei muuta ku toivotaan et se plussa siihen testiin ilmestyis aamulla. piinaavia nää päivät on odotelessa niin ku jo sanoit.

 
Joo pidetään peukkuja, että plussat tulee! Kyllähän tuo sun lämpöasia voi raskauteen liittyä. Voiskin illalla mitata! Mulla on varmaan kyllä alilämpöä kun on niin kylmä:) Kuvotus vaan jatkuu, eikä hellitä, vaikka söinkin justiin.
 
minäkin kannan korteni kekoon.
eli meillä yk 2 kiertopäivä 27/25-29,eikä menkkoja kuulu.
eilen oli aavistus tuhrua, harrastettiin seksiä ja sen jälkeen tuli verinenklimppi( anteeksi ällöttävyys) mutta sen jälkeen ei oo tullut yhtään mitään. ja yleensä tuhrua tulee tasaisesti ennen menkkoja.
muita mah. oireita:
-viikon verran huimannut välillä( todella harvoin yleensä, ei koskaan ennen menkkoja)
-raudan makua suussa( ei koskaan ennen)
-vatsaa kiristää kun nostaa esim. käsiä
-kyljet kipeät
-rinnoissa EI mitään(yleensä ennen menkkoja turpoavat paljon ja särkevät)

mutta eiköhän ne menkat sieltä saavu :(
 
Testasin justiin plussan:) En tiedä nyt oikein kuinka tässä olisi. Aika himmeä tuo viiva vielä on muttei haamu kuitenkaan. Voi apua!
Paljon plussaonnea päärynärouva huomiselle ja kaikille muille myös! Tulehan sitten kertomaan:)
 
oi kun ihanaa DOORA, paljon onnea ja :hug:
ihanaa kun jollain ihania uutisia. mulla olis testi mut en taida uskaltaa tehdä enää tähän aikaan illasta eli odotan aamuun. tulen kyl ilmoittamaan oli tulos mikä vaan.
viel paljon onnea!!!! ja sehän ei haittaa vaik se vaalea on, raskaana oot kumminkin.
 
no negaa se vielkin näyttää. ei taida enää olla toivoa, vaik viel 5 pvä ois tohon et mankat pitäis viimeistään alkaa. mut toi pitkä kierto on kyl niin harvinaista et ei jaksa uskoa enää siihen eli tätiä odottelen. jos nyt ei maanantaina ala niin teen vasta sit testin. on kyl niin menkkamaisia kipuja tuol alhaalla et :(

mut sulle DOORA paljon onnea raskauden alkuun, toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
ovista en bongannu. ei ollu oikeen oireita edes.
kierto on ollu 2 viimeistä kk 28 pvä tasan ja ennen sitä oli keskenmeno.
oireita on raskauteen liittyen huimaus, etova olo ja ruoka ei maistu et periaatteessa on viel toivoa, mut sit on menkkamaisia kipuja alavatsassa ja koko ajan tunne et kohta lirahtaa housuihin eli tätiä nyt kyl vaan odottelen.
ei vaan meinaa uskoa et ei tärpänny täs kuussa ku on ollu sellanen olo koko ajan et nyt se tärppäs.
no päivä kerrallaan.
 
Mukavan hauska sivu...Pakko kirjoittaa mun oireista, jotka toiv. tuovat plussan tullessaan...
Pillerit lopetin vasta 22.8. ja viime viikon maanantaina alkoi kovat alavatsakivut ja munasarjakivut, jotka olivat ns. liikekipua eli kävellessä, istuessa, ylösnoustessa ja wc-käynneillä vihloi ja lujaa....kestivät n. viikon, nyt on rinnanpäät arat ja nänneihin tullut pieniä näppyjä, pissattaa (tosin aina) ja kiukuttaa ja syön kun hullu. Ensimmäiseni täyttää kohta 6, enkä tällaisia oireita muista, tai en osannut huomioida, tosin silloinkin natsas nopsaan, yhet luomut tuli.....Kierrostani en osaa vielä sanoa, kun ennen pillereillä säädettyä eli se 28 kp....Oiskohan tää vauvantuloa, vai norm. kuukautiselämää.... =)
 
Kertokaapa mielipiteenne. Menkat 11.8. ihan normaalit, pari viikkoa sen jälkeen kuvotusta, vatsakipuja, hajuherkkyyttä, väsymystä, naama kukkii, vatta turvonnu ku jalkapallo yms.. Pillerit lopetin kesäkuussa ja esikoinen toiveissa. 10.9 kuitenkin alkoi "menkat". Tosin yleensä vuodan todella runsaasti sen 6-7 pv ja nyt kesti vaan n. 4 pv ja vuoto paljon niukempaa. Itteä häirittee aivan tajuttomasti ku ei tiiä onko raskaana vai ei. Eilen tein testin, mutta näytti negaa. Voinko kuitenkin olla raskaana ja millon ja miten kannattaa selvittää?? Pää hajoo miettiessä. Ikää on 19 ja ois kuvitellu että nuorempana tulee helpommin raskaaksi, mut jo 3 kuukautta yritetty eikä mitn..
 
kaz
matsi vielä ei kannata huolestua siitä, että ei ole onnistanut. Pillerit voivat vaikuttaa useita kuukausia vielä niiden lopettamisen jälkeenkin ja niin kiertopäivät kuin vuoto vaihtelee kuukausittain pillereiden lopettamisesta. Tietysti jokaisen elimistö toimii omalla tavallaan. Minulla on myös vuoto lyhentynyt pillereiden lopettamisesta ja tullut samoja oireita kanssasi. Lopetin itse pillerit heinäkuussa. Enkä itsekään ole raskaana, vaikka toivoisin niin. :( Ihan rauhassa vain odottelet :D
 
Mulla ollu vuoto pillereistä huolimatta todella runsasta ja kivut ollu aivan järkyttäviä, myös viimeisimmät pillereitten lopettamisen jälkeen. Nämä viimeiset tosin oli niukat ja kivuttomat mitä ihmettelin myös aika lailla.. Tosin ihan kivahan se on, mut vaa niin epänormaalia. Aikaisemmin ollut myös ongelmana että kk:t kestäneet ihan älyttömän pitkään. Pari kuukautta ennen ku lopetin pillerit menkat kesti 18 pv jonka jälkeen 5 pv tauko ja taas menkat kesti 6 pv, kolmen pv:n tauko ja taas 5 pv joiden jälkeen menkat oliki sitten 3 viikkoa myöhässä.. :| joo, tais mennä hiukan ohi aiheen.. Ja eihän tässä auta muuta kun odotella ja pitää peukkuja :)
 
huomenta :wave:
tässä mun mahdollisia oireita:
- alavatsa turvoksissa
- paineen tunne alavatsalla
- alvatsa ja alaselkä kipeet, menkkamaista kipua
- jatkuva pissahätä...
onkohan nää vaan haaveilua vai oliskohan osunu :D :saint:
 
Mulla oli näitä oireita ennen kun menkat oli myöhässä, (edellisessä raskaudessa siis) : voimakas väsymys, alkoholia kun join niin luulin siinä olevan tyrmäystippoja kun väsähdin totaalisesti, sitten näin unen jossa työnsin punaisia lastenvaunuja :LOL: . Sitten kun menkat alko oleen myöhässä, niin oli pari kolme päivää tuhruttelua. Ja luulin kokoajan että menkat alkaa ihan varmasti. Pakkohan se oli testi tehdä, kun menkat ei vaan alkanu. Ja plussaa oli. Mulla oli myös menkkamaisia kipuja.
 
Moikka taas!! Kirjottelin aiemmin mun oireista, joista tuo jatkuvampi kipu hävinnyt...samoin myös nännien kipu, tosin nyt rinnat kauttaaltaan kipeät...Pientä alavatsa kipua (ponnistaessa) ja oikea munasarja kipeä toisinaan kävellessä...Ruuanhimo ei hävinnyt mihinkään...Olevinaan myös tuo vatsa on turvonnut...Nyt kiertopäivät 23/ vielä tuntematon...
 
Heips, uutena täällä kirjoittelen. En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta osaisikohan joku auttaa... Olen syönyt pitkään pillereitä ja menkat on olleet säännölliset. Nyt ei vaan vielä kuulu, olisi pitänyt alkaa ma tai viimeistään eilen tiistaina. Eikä ole edes sellaista oloa että olisi alkamassa. Missä vaiheessa kannattaa alkaa epäillä raskautta/ tehdä raskaus testi?

Väsynyt olen ollut, koko alku viikon ehkä jopa väsyneempi kuin yleensä, muita oireita ei vielä ole.
 
Mulla pitäis taas siinä ensiviikon maanantaina alkaa ja meinaan kyllä heti tiistaina tehä...testata voi kun kuukautiset myöhässä päivän, suositus kuitenkin n. viikko...jotkut testit voivat näyttää jo ennen kuukautisten alkamispäivää...Itsekin syönyt piillereitä v.-96, reilun vuoden taukoa lukuunottamatta, nyt eka kierto pillereiden jälkeen, eli ekoja luomuja odotellaan!! Ilmottele kuin käy... :)
 

Yhteistyössä