raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
Oikein hieno ketju! Jotenkin tuntuu että kun raskaus olisi oikeasti tervetullut nyt, niin eritavalla ajattelee kaikki kehon tuntemukset. Pillereitten jälkeen ensimmäinen yritys menossa ja tokkopa se heti onnistuu, mutta toivossa on hyvä elää. Hieman outoja tuntemuksia alavatsalla/oikealla puolen, lievästi etova olo, ajovalot melkein jatkuvasti päällä. Tämä voi kyllä olla ihan mitä tahansa muuta tai ihan vain psyykkisiä kuvitelmia/tuntemuksia.
 
Mäkin laitan tähän mun oireet. Vaikka tiedän että täti sieltä tulee.

kp26/28

Tässä vaiheessa yleensä naama kukkii kunnolla ja nyt ei mitään, tosi outoa.
Olen kovin väsynyt
Karkki ei maistu, tosi outoa sekin
Ja vielä, olen tosi ärtynyt

 
Alkuperäinen kirjoittaja Miisa:
Voi vitsit, tehostunut hajuaistikinko voi olla merkki raskaudesta? Sithän näitä on jo vino pino:

-se hajuaisti... varsinkin tupakka, virtsa ja pesuaineet käy nenään
-vahvan hajuinen virtsa
-pahoinvointia pari viikkoa
-oksentelua
-alavatsassa tuntuu hassu vesi-ilmapallon kaltainen
-alavatsaa ja häpyä viiltelee
-huimausta
-himo terveelliseen ruokaan
-vatsa toimii-ei toimi-toimii-ei toimi...
-"yhden päivän menkat"

Näinköhän sitä uskaltaisi testata? Tää ketju on ihana! :flower:
Ihan samanlaista oireistoa mitä minulla!
Tosin ilman oksentelua ja "yhden päivän menkkoja".

Tänään minulla kp 25/27-29.

Uskaltaa, ei uskalla, uskaltaa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Mäkin laitan tähän mun oireet. Vaikka tiedän että täti sieltä tulee.

kp26/28

Tässä vaiheessa yleensä naama kukkii kunnolla ja nyt ei mitään, tosi outoa.
Olen kovin väsynyt
Karkki ei maistu, tosi outoa sekin
Ja vielä, olen tosi ärtynyt
Jatkan vielä omaani.

Aamulla totesin alavatsan olevan hieman turvoksissa, ei meinannut mahtua hame päälle vaikka viime viikolla se meni oikein hyvin, paino kuitenkin samassa.

No huomenna tulen teille kertomaan, että täti saapui... :x
 
tulenpas taas kertoileen oireita vaik epäillys on suuri et raskaana oon täs kierros eli
- rinnat arat ja isontuneet
- väsyttää
- ei maistu ruoka mut silti ois nälkä, salaattia vaan haluisin
- alavatsalla lieviä menkkakipuja
- itkettää
- energinen olo silloin ku ei väsytä :LOL:

no kp ois 26/27-35 eli kyl ne menkat varmaan alkaa....

lisäisin et eilen oli kyl sellanen hormonimyrsky et oksat pois. itkin joka asiasta, mut voi johtua tulevista menkoistakin, valkovuota tulee kunnolla ja on ihan vesimäistä, kn on aika ylhäällä, mut pehmeä.
tiedä sit... nähtävksi jää kumpaa on. ja kp on 28/27-35
 
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Alkuperäinen kirjoittaja Brianna:
Mäkin laitan tähän mun oireet. Vaikka tiedän että täti sieltä tulee.

kp26/28

Tässä vaiheessa yleensä naama kukkii kunnolla ja nyt ei mitään, tosi outoa.
Olen kovin väsynyt
Karkki ei maistu, tosi outoa sekin
Ja vielä, olen tosi ärtynyt
Jatkan vielä omaani.

Aamulla totesin alavatsan olevan hieman turvoksissa, ei meinannut mahtua hame päälle vaikka viime viikolla se meni oikein hyvin, paino kuitenkin samassa.

No huomenna tulen teille kertomaan, että täti saapui... :x

No, toisin kävi, eilen tuli testiin plussa! Jee!
:heart:
 
Onnea Brianna plussasta!! :flower: Ja muillekin, ketkä aiemmin ovat tässä ketjussa plussanneet, niin onnea...itse kirjottelen nyt tänne pinoon ekaa kertaa...

Niin ja päärynärouva ompas jännät paikat sulla...toivotaan tosiaan, että raskausoireita olisi....

Sellaista olisin kysellyt, että miten pian teillä alkoi raskausoireet...funtsin vain, kun mulla on varmaan ovulaatio ollut ihan just muutama päivä sitten (en oo tikuttanut, mutta näin epäilen) ja tietenkin heti pitää alkaa oireita bongaileen... :LOL: Kyllä tää vauvakuume on rasittavaa...vaikka kuinka yrittää keskittyä muihin asioihin, niin aina palaa pohtimaan raskausoireita... =)
 
Tyttö onnellinen
Kiitos!
Mä taas olin ihan varma, ettei mitään plussaa tule kun oli ihan reilut menkkaoireet, mutta ne taitaa ollakkin niitä raskausoireita.

päärynärouva
Kiitos ja vahvasti noi sun oireet haisee plussalta.... ;)
 
Vahvasti veikkaan, että täti tulossa, mutta laitanpa kuitenkin omia oireitani (kp 32/33-34)

- ei kovia menkkakipuja (alkavat yleensä n. viikkoa ennen eli kp 27/33-34) vaan eilen ja tänään pienen pientä nipistelyä
- älytön väsymys ja sen seuralaisena suunnaton ärtymys
- rintoja aristaa tavallista enemmän (ukkoraukka joutuu pitämään näppinsä erossa :D )
- tänään tuli vaaleanpunertavaa limaa muutama tippa
- pahoinvointia (jota kyllä poden jostain syystä usein muutenkin)

Miten lie käy... Jos se limavuoto ei nyt kovene ihan kunnon kuukautisiksi, niin perjantaina voisi vaikka testaillakin kun on jo valmiiksi yksi testi vessan kaapissa.
 
Itse olen tätä ketjua lueskellut jo yli vuoden ja tänään plussan testattuani ajattelin kantaa korteni kekoon ja kertoilla oireistani jos niistä vaikka jolle kulle hyötyä olisi. Niitähän sitten onkin piisannut..:

- Hedelmöittymisestä seuraavana iltana tuli nännit kipeiksi, kesti muutaman pv:n ja muuttui rintojen kosketusarkuudeksi joka tuntuu vain vahvistuvan. Tämä oli ihan eka oire. Nyt ihan loppukierrosta huomasin myös nännien reunan hieman tummuneen.
- Herkistyin hajuille entistä enemmän, aina herkkä nenä kylläkin
- Useana päivänä erikoista päänsärkyä samassa kohdassa päätä ja hapenpuutteinen olo.
- Muutama huimauskohtaus
- Jano etenkin aamuisin
- Ruokahalu kasvanut ja ruoka uppoaa paremmin
- Alamahalla tuntemuksia, toisaalta tavallista kierron aikana. Myös alaselässä vihlaisuja välillä.
- Aivan järkkyjä raivareita (mies parka..:hug: )
- Itkuherkkyyttä, siis todella herkillä
- Hirveetä väsymystä, mutta kuitenkin nukkumisen kanssa ongelmia
- Ja mistä arvasin odottaa plussa, oli se, ettei normaali tuhruvuoto alkanut viikonloppuna kuten normikierrossa olisi tapahtunut

Ja nämä kaikki jo ENNEN plussaamista! Nyt vaan toivotaan että kyytiläinen pysyy matkassa :heart:

Unicornis 4+0
 
Vuoden yritystauon jälkeen on nyt eka yritys menossa. Tänään kp 29/28-32. Toiseen viestiketjuun jo eilen kirjoittelinkin että oireet katosivat mystisesti, eilen ei siis ollut kuin alaselän kipuilua, mitä mulla nyt yleensäkin on ennen menkkoja. :$

Tänään on taas tullut alavatsankin kivut takaisin, rintojakin aristaa ja ah-niin ihana päänsärky :kieh: . Tuosta päänsärystä päättelin alkuun että on saattanut tärpätä, koska en normaalisti koskaan kärsi pääkivuista. Vielä joitain iltoja sitten oli pahoinvointiakin (iltapahoinvointi siis, en tiiä onko ees raskausoire...). Mutta nyt vaan lähinnä odottelen että menkat alkaa, en jaksa uskoa että ekasta kierrosta tärppäis kun aiemmin yritettiin kuitenkin pari vuotta tuloksetta :'(
 
Oikein Paljon Onnea plussasta Tiikeri83 :wave:

Huijui, itse teen tänään testin...tosin päivän aikanahan voi tapahtua mitä vaan, siis että saattaahan ne menkat tulla käymään minä hetkenä hyvänsä. Mutta toivon parasta, eli plussausta :)
 
Bianca72
Onnea plussanneille! Yhä kyselen, että onko pakko olla tissikipua :D ?
Mulla munasarjojen kohalla koko ajan nyt ollut tänään kipua+painetta. nopeeta itkettää.
Ehkä menkatkin tulossa, mutta näin nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päärynärouva:
tulenpas taas kertoileen oireita vaik epäillys on suuri et raskaana oon täs kierros eli
- rinnat arat ja isontuneet
- väsyttää
- ei maistu ruoka mut silti ois nälkä, salaattia vaan haluisin
- alavatsalla lieviä menkkakipuja
- itkettää
- energinen olo silloin ku ei väsytä :LOL:

no kp ois 26/27-35 eli kyl ne menkat varmaan alkaa....

lisäisin et eilen oli kyl sellanen hormonimyrsky et oksat pois. itkin joka asiasta, mut voi johtua tulevista menkoistakin, valkovuota tulee kunnolla ja on ihan vesimäistä, kn on aika ylhäällä, mut pehmeä.
tiedä sit... nähtävksi jää kumpaa on. ja kp on 28/27-35
juu, valkovuoto on loppunu, mut tuo kn on tosi ylhäällä ja tosi pehmeä. siis ei oo koskaan ollu noin ylhäällä. ei enää tiiä mitä odottaa. kp oli 29 ja testata tekis mieli...


muille oirehtioille kovasti peukkuja.

 
Tiikeri ja unicornis hurjasti onnea plussasta!!

Hurjan jännät paikat tuntuu monella olevan...Päärynärouva jännitän kyllä ihan täysillä sun puolesta niin ja biancan myös!!Voi että ois ihanaa, kun saisitte nyt ne plussat =)

Niin ja iitavaan ootko jo testannu?

 
Bianca minulla ei ainakaan ollut rinnoissa mitään erityistä tuntemusta.

Oireena oli lähinnä se, että nälkä/heikotus tuli aamupalan ja hampaiden pesun jälkeen kohta uudestaan. Lämpöä oli myös normaalia enemmän, mittasin lähinnä iltaisin. Päivää ennen kuin kuukautisten olis pitäny alkaa, alkoi vihloa alavatsaa ja arvelin, että menkat alkaa. Mut ei ne sitten alkanutkaan, vaan plussasin dpo15. Nyt pari päivää siitä vasta on alkanu tuntua, että tissit on jotenkin "höllyvämmät" mutta eivät edelleenkään kipeät. Onhan noissa kyllä varaa turvotakin :LOL:
 
Tänään on tuntunu nipistelyä ja jomotusta alavatsassa, tosin oon aika huono erottamaan että mitkä mahakivut tulee kohdun suunnilta ja mitkä jostain muualta :whistle: .

Koko päivän on saanu juosta veskissä tarkistamassa että joko ne menkat alko, tässä kesken kirjottelunkin piti kävästä . Tähän mennessä ei oo ku valkovuotoa valahdellu, mutta joka kerta sitä on jo valmiina pettymään ku tuntee että jotain valahtaa :(

Nämäkin varmaan vaan toiveajattelua, mutta kerron kuitenkin :) , eli jumpassa pari päivää sitten en oikein pystynyt olemaan jumppapallon päällä mahallaan, koska se tuntui painavan alavatsaan ikävästi, ja viime yönä kun heräsin yöllä miehen kolisteluun huomasin samalla että rintoihin koski kun nukuin mahallani... normaalisti en ole sellaista rintakipua havannoinut.

Kuten sanoin jo- toiveajattelua varmaan, sitä tulee ihan luulotautiseksi tässä hommassa :p
 

Yhteistyössä