PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
Apua..sai taas porvoon ketjua hakea,mutta nytten taas ollaan komiasti ylhäällä :wave:
Huomenta kaikille =)
Eilen innostuttiin sitten kaupunkireissulla kierteleen kirppareilla ja kun itse tykkään hirveesti kirppis meiningistä,niin kassillinen oli taas siis todella huippuhyviä vaatteita Villelle.Ja tykkään kun hinta on just sitä aitoo kirppariluokkaa eikä mitään monen euron kpl hinta luokkaa,vaan kunnon entisajan kirpputorihintoja,nyttenkin sain monet hihattomat bodyt Villelle ihan 0,20cnt kpl jne....
Ja kun voi valita jos on huono tuote niin mitä sitä ostamaan.
Itselleni en löytänyt tällä kerralla mitään.Koetin kattella ulos sellasii isoja kukka ruukkuja ,mutta eipä pistäny silmiini.
Ei kun kuulumisia vaan,ja moi moi :wave:

ludde
Mä kävin siel lundin kirppiksellä ja löysin keväthaalarin3?, aivan kuin uudet kengät 3?, pari kypärämyssyä 20snt, housut 2? ja sadeasun(housut, takki ja hanskat) 15?. Olen tosi tyytyväinen.

No kuinkas ratkaistaan seuraava tapaaminen???

Niin...mun mielesttä kun aikuisia ollaan niin olen sitä mieltä että tappeleen ei ruveta ;)
Joten koska Ludde ensin oli valmis että hänen luona grillaillaan,niin itse kannatan sitä ehdotusta =)
Mitäs muut ovat mieltä?

ludde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 13:33 MARZA 1970 kirjoitti:
Niin...mun mielesttä kun aikuisia ollaan niin olen sitä mieltä että tappeleen ei ruveta ;)
Joten koska Ludde ensin oli valmis että hänen luona grillaillaan,niin itse kannatan sitä ehdotusta =)
Mitäs muut ovat mieltä?
Siinä on vaan sellanen "ongelma" et me ei olla hommattu viel terassille pöytää+tuoleja mut voihan ne makkarat syödä sit sisälläkin, vai? Ja eihän näistä keleistäkään koskaan tiedä...

Heips
Ei sitten tapella. :LOL: Minulle sopii tapaaminen Ludden luona. Tuon sitten varmaankin ns. omat makkarat, kun muut varmaankin grillaa noita makkaroita, joissa on possua. ;) Nyt pitää sitten vielä päättää milloin tämä seuraava tapaaminen pidetään eli ehdotuksia. Nythän on vappuviikonloppu, sitten on äitienpäivä (minullakin ensimmäinen virallinen sellainen =) ), mutta miten olisi sitten se seuraava viikonloppu eli viikko 19, la 14.5.?
Nyt kutsuu neiti leikittäjää, joten on mentävä. :wave:

Kiirinminna
Ei nyt millään onnistu tuo kirjautuminen, joten harmailen. Grillitapaaminen Luddella sopii hyvin, mutta me ei kyllä päästä lauantaina, koska silloin on meidän kummitytön synttärit Hyvinkäällä. Voisiko tapaamisen pitää sunnuntaina 15 pv, tai sitten me jäämme tällä kertaa pois ja tulemme taas toiste. Myös se siitä seuraava viikonloppu on vähän hankala ainakin meille, siilloin taas on synttärit vuorostaan Kuusankoskella. Päivää en vielä tiedä. Mekin voidaan tuoda omat makkarat, jos päästään tulemaan, sillä olemme vähän kranttuja makkaroiden suhteen.

Ihanaa kun saimme viikonloppuna siistittyä tuon pihamaan ja eilen tuli kannettua noi pihakalusteetkin ulos. Vähän pakolla kylläkin, sillä lapset painostivat jo kovasti, että pääsisivät leikkimään leikkimökkiin. Kalusteet kun olivat siellä talvisäilössä ja lapsilla leikkikielto mökissä ettei vaan kalusteet kaadu kenenkään niskaan. Nyt on ollut mökki taas kovassa käytössä ja äiti on joutunut ostajaksi kioskileikkiin.

Ja tänään bongasin ensimmäisen västäräkin, eli kuu kiurusta kesään, puolikuuta peipposesta, västäräkistä vähäsen, jippii!
Pääskysiä odotellessa, heippa

Toukokuun viikonloput on sen verran kortilla, että meille sopii ainoastaan tuo vkon 19 viikonloppu, mutta ainakaan vielä ei sille sunnuntaille (15.5.) ole mitään ihmeempää menoa, joten kumpi vaan la tai su.
Toivottavasti tuo kesä nyt tekisi tuloaan oikein tosissaan. =) Sitä odotellessa, taas hei hei. :wave:

Tsaude,

meillekin sopii tuo 14.5. tai 15.5. Tai siis ainakin minulle ja likalle. Meidän miehet saattaa olla sen viikonlopun futis-turnauksessa, mutta tulen sitten likan kanssa, jos ei meidän miehet pääse mukaan. Minä voisin vaikka leipoa kahvin kanssa jotain. Ja voidaan tuoda omat makkarat mukanamme. Pidämmekö taas nyyttikesti meiningillä?

Viikko on taas ehtinyt puoleen. Kiirettä pitää koko ajan, enkä ole nyt iltaisinkaan ehtinyt palstailemaan. Olen yrittänyt taas käydä iltain kävelemässä. Olen ilmoittautunut työkavereiden kanssa Naisten Kymppiin. Olin siellä viime vuonnakin raahustamassa rapakuntoisena.

Töissä meillä oli tänään valokuvaus (työnantajan lehteen). Otettiin ryhmäkuvaa ja erikseen. Piti olla selittävinään työkaverille jotain työstä ja toisen olla kuuntelevinaan. Siis ei poikennut mitenkään normaalista työskentelystämme. :LOL: :LOL:

Nyt pitää taas jatkaa talon töitä.

Aurinkoista päivää kaikille Porvoolaisille!

-mammutti- B)

Kiirinminna
:flower: Hyvää vappua kaikille Porvoolaisille!

Toivottavasti ilmat nyt vähän lämpenevät, hyrr... Minä olen lähdössä vapunviettoon lasten kanssa tuonne mummolaan Kuusankoskelle ja mies jää kotiin tekemäään töitä hyvällä omalla tunnolla. Heips ensi viikkoon :wave:

ludde
Tuulista perjantaita!
On ollu vähän kiirettä kun oli nuo miehen 3-kymppiset. Tulipa taas leivottua. Stressaan aina kaikkia juhlia ja sitä kun en ole mikään maan mainio leipuri mut hyvinhän nuo kakut sun muut upposi.

Mulle sopii molemmat päivät mitä nyt on ehdotettu. Tosiaan niinkun mainitsin aikasemmin et meil ei ole terassilla kalusteita...ollaan sit viltin päällä jos on lämmintä =) tai sit sisällä. Ilmotelkaahan et mikä päivä teille kullekin sopii. Nyyttärimeininki on ok. Tuokaa sit omat makkarat jos olette niin "ronkeleita" ;) Mä voin yrittää leipoa jotain tai sit ostan kaupasta...

Porvoo ylös!

Onnittelut Ludden miehelle!

Meillä onkin täällä kirppusirkus. Kissa oli tuonut meille lintukirppuja, jotka sitten rupesivat puremaan minua! Nyt on kissalla liuokset niskassa ja talo siivottu ja lakanat vaihdettu. Tuntuu vieläki, että joku kävelee pitkin kinttuja...

Kaisa nousi sitten viime yönä istumaan. Sekin taito on nyt sitten opittu, mutta pitikö se yöllä keksiä?

Hauskaa vappua kaikille!

Onnittelut Ludden miehelle!
Onnittelut myös Kaisalle uudesta hienosta opista. Kaikki uusihan pitää oppia nimenomaan vanhempien kannalta huonoon aikaan, kuten yöllä. :LOL:
Meillä ei ole nyt opittu mitään ratkaisevasti uutta, mutta odotellaan...
Toivottavasti kaikilla oli mukava vappu! :wave:

Kiirinminna
Maanantaita kaikille ja onnittelut Ludden miehelle, sekä Kaisalle. Meillä on odotettavissa sellainen tukkaputkella viikko eli luultavasti en kerkeä tämän koommin koneellekaan. Meille siis sopii tapaamis ajankohdaksi se sunnuntai 15.5 tai seuraavan viikon lauantai 21. pv.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Ps. Keskiviikkona klo 15 kuullaan mus.opiston lapsikuoron lauluja kirjastossa.

e-n-m harmaana
Heippa kailkille!

JooEikai jo kyselikin ollaanko unohdettu muut Porvoolaiset, ei olla, mutta oltiin isovanhempien luona koko perhe talovahtina, kun isovanhemmat oli reissussa ja siellä ei tullut netissä käytyä, mutta nyt on taas netti kovassa käytössä ja pääse lukeaan muiden kuulumisia.
Onnea Kaisalle. Olisikohan toi meillä nyt sitten seuraava taito? Elli (5kk) oppi eilen nousemaan konttaus asentoon ja nyt sitten ei muuten tahtoisi ollakkaan, keikkuu vaan kovasti kontillaan. Nukkumisestakaan ei meinaa tulla yhtikäs mitään kun kokoajan touhututtaisi. Ja kun vaunuissa ei pääse mahalleen, ni ... Kyllä on äiti helisemässä, kun ei aina ympäristö toimi niinkun Elli haluaisi, ja sehän on ihan äitin vika!! Nyt taas lähdetään pelastamaan neiti pöydän alta, kun tuoli ei liiku vaikka kuinka komentaisi :)

Heipatirallaa,

äitienpäivä lähestyy ja vappu on jo onnellisesti takana päin. Me vietimme vappua kotosalla. Paistoin lauantaina varmaan sata munkkia. Lapsilla kävi kavereita leikkimässä pitkin viikonloppua, joten meni munkkeja kaupaksikin. Oli vaan niin vietävän kylmä, ettei tarjennut syödä vappulounasta ulkona. Grillasimme kuitenkin ja nautimme antimet sisätiloissa. Löysin muuten aivan ihanan idean Malmin Cittarista. Myytävänä oli Pommacia kuohuviinipullossa. Meidän lapset olivat ainakin ihan onnessaan, kun korkattiin "kuohuviinipullo". Aivan loistava idea!

Tänään käytiin taas pojan kanssa sairaalassa. Tänään otettiin verikokeita ja allergiatestit. Ensi viikolla mennään sitten lääkärille kuulemaan tulokset ja toivottavasti sitten tiedetään, miten edetään eli onko astmaa vai ei?

Meidän likalla on varmaankin alkanut jo murrosikä tai ainakin jotain sen alkuvaihetta. Paiskoo ovia ja kiljuu kuin palosireeni. Mikään ei mene mielen mukaisesti. Sanoo vastaan ja kiukuttelee. Joko se murrosika todellakin tulee 8-vuotiaana?!

Huomenna lapset lähtevät leirille pariksi päivää. Jos sää sallii tarkoitus olisi pestä ikkunat torstaina. Jos ei ilmat ole hyvät, niin sitten makaan päivän soffalla ja katson kaikki katsomattomaksi jääneet videot. Ja nautin siitä, ettei tarvitse tehdä ruokaa. Ihana vapaapäivä tiedossa.

Kysymys teille Porvoolaiset. Olen päättänyt (miehen vastustuksesta huolimatta) varata ajan gynekologille ja mennä tutkimuksiin (ainakin jos saisi tuon kierron tasattua, nyt on 30-40 pv). Mehän olemme yrittäneet vauvaa vuoden, tuloksetta. Ikä alkaa painaa, jotain pitäisi alkaa tapahtua. Mies on asettanut omaksi ikärajakseen 40-v. (tulee vähän yli vuoden päästä täyteen).

Siis siihen kysymykseen. Tietääkö kukaan hyvää, kilttiä, mukavaa, empaattista, siis yksityisen puolen gynekologia Porvoosta tai Helsingistä? Itse en ole vuosiin käynyt kunnallisella puolella, kun ei niihin ole koskaan päässyt. Nyt, kun olemme asuneet Porvoossa niin vähän aikaa, niin ei ole tiedossa kenelle voisi mennä. Kiitos avustanne. Ja taas pitää rientää kustannuspaikalle....

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

-mammutti- B)

Hyvää keskiviikkoa porvoo :wave:
Siis oon oluu kyllä niin poikki viime päivinä etten oo ees palstalle paljon päässy,saati jaksanu.HUOH :snotty:
Flunsaa on ollut ja Ville pikku pirpanakin on aivastellu ja niiskutellu...Kurjaa.Kun aina on niin että minä oon flussassa nykyään jatkuvasti.Toista oli kun ennen Villen odotusta kävin säännöllisesti avannossa uimassa,niin en ikinä kyllä ollu ees nuhassa.
oonkin kovin kaivannu uimaan ja luulen että nyt kun pääsen veteen niin siitä alkaa taas minun uimaputkeni joka taas jatkuu ympäri vuoden,ja ens talvenakin taas pääsee avantoon kun Ville ei oo enää masussa ;) IHANAA
Täytyy käydä tänään kaupungilla ja mennä Tom Toysiin katselemaan Villelle Avent pulloihin lisä mausteita....eilen sai kahvat pulloihin niin poika on niin onsku kun saapi ite jo pidellä pulloo_On sekin kuulkaas helpotus kun poitsu jo ite aika hyvin pitelee pulloonsa,eipä niinku yhtään vaikuta että äippä olis laiskalla tuulella. Noooh....iso poika niin johan joutaa opetella
:LOL:
No ei,mutta onhana se totta että kyllä meillä se tuo helpotusta,kun Villehän on tunnetustu huomion kipee heppu,niin nyt on jotakin uutta taas sitten kuvioissa.
Villen uinnit on jatkuneet ja oli ihanaa kun Ville sukelti kuin aikamiehet =) Ei ollu poika milläskään kun veden alle pikkusen vetivät,sanoivatkin että taisi äitiä jännittää enemmän kuin Villeä ;) Eilen neuvolassa sanoivat että kokeilla Villelle parsakaalia,niin voi että mitä ällön väristä mössöö siitäkin tuli,ei uskois ihmisen ruuaksi,sellasta kirkkaan vihreetä liisterii :eek:
No mutta poika tykkäs niin Antaa palaa...heh
Kyllä mä yöllä sitten sain sieraimia ummistaa kun pikku kaalimies töräytteli pommejaan pyllystä,niin kaameet katkut se päästeli :kieh:
No nyt meen taas ja kuulostellaan. Mo moiiiiiiiii

Mikä päivä me nyt sitten grillataan ludden luona???
Ihanaa; isäntä sai viimeinkin pystyyn mulle kasvihuoneen! Nyt pitäs kasata tuo leikkimökki. Pohjan teko kai tuossa vaikeinta on ja lapset tahtoo auttaa...
Kauppaan pitäs lähteä. Ihan hirvittää kun siellä on kumminkin taas kamalat ruuhkat! Onneksi löyty lounas pakkasesta, mutta nyt on pakko mennä kauppaan...
-mammutti- en osaa auttaa tuossa gynekolgin valinnassa.... :(
Marza, meidän lapset rakastaa noita kaalisosita ja sen kyllä haistaa... :LOL:

Huh kun on Porvoo näköjään hiljentynyt
Hiljais eloa meneillään?
Meillä on nyt alkamassa maanantai-aamu toimet ja odottelen että pannullinen kahvia tippuu kannuun niin päsen hörppimään kahvia ja nauttimaan vielä äitienpäivä kakkuakin :p
Eilinen oli tosiaan mun ensimmäinen äitienpäivä ja voi kun se oli ihanaa ja toisaalta mieli oli niin haikea,koska olihan tämä samalla ensimmäinen äitienpäivä minulle ilman omaa rakasta äitiäni :'( Meillä päivä meni ihan liian äkkiä,olisin voinut nauttia kotona vaikka kuin.
Äidin haudalle kävimme viemässä ruusuja.Kyllä huomasi siellä hautausmaallakin että oli äitienpäivä,siis kukkia ihmiset kantivat valtoimenaan. Ville oli niin ihana ja antoi äidin sitten nukkua eilen yhdeksään...uskomatonta,oli kyllä niin mukava lahja,että olin kyllä iloinen ja hyvin levännyt. Matti tarjosi ihanan ravintola lounaan minulle ja siellä sitten kaikki äidit saivat kauniin pitkän ruusun.oli sitten ruusua ruusun perään kotona Matin ostamien lisäksi ja vielä meillä isäntä keräsi mulle valkovuokkojakin ja illalla vielä sain niskahierontaa ...niin kyllä sitten hemmoteltiin ihan
urakalla,kyyyyyyylllä minulle useimminkin hemmottelu siis maistuisi ;) mutta nyt kahvi on valmis niin sen pariin riennetään nyt.Moikka

Aurinkoista huomenta Porvoo,

myöhästyneet onnittelut kaikille äideille! Meillä äitienpäivä meni rauhallisesti kotona. Lauantaina olimme ystäväperheellä syömässä ja istumassa iltaa. Poika jäi heille yökylään, joten eilen sitten kävimme miehen kanssa pojan kotiin. Aamulla tyttö laittoi miehen kanssa aamiaista ja toivat minulle aamukahvit, kukat ja lahjat vuoteeseen. Oli taas tippa linssissä, kun luin lasten kirjoittamia kortteja. Molemmat olivat tehneet iltapäiväkerhossa kassit, joihin oli kangastusseilla piirretty äidin kuva ja toiselle puolelle kirjoitettu. Ihania, sain nyt itselleni töihin eväskassit.

Siitä ensi viikonlopusta. Onko Luddella tapaaminen, kumpana päivänä? Ja missäs Ludde asuu? Onko kelloajasta sovittua? Me pääsemme lauantaina n. kl 15.00, sunnutaiksi ei ole vielä mitään sovittua.

Sain nyt sitten varattua itselleni lääkärin. Menen huomenna yksityiselle gynelle, on varmaan ihan hyvä. Minulla on ihan mieletön lääkärikammo ja käynkin aina jos mahdollista samalla gynellä, samalla hammaslääkärillä jne. Kun on vuosia käynyt samalla, niin lääkäri tietää jo etukäteen, että kammoan neuloja ym. Mutta huomenna olemme ehkä vähän viisaampia siitä, miksi minulla kierto heittää ja onko siihen mitään apua saatavilla.

Keskiviikkona on taas pojalla lääkäri. Saadaan verikokeiden tulokset ja päätös siihen aloitetaanko astmalääkitys, vai katsotaanko vielä miksi tilanne muuttuu.

Ihanaa, kun paistaa aurinko (ainakin täällä Hesassa). Kesä tulee ja kesäloma (10 viikon päästä!!).

Mukavaa viikkoa kaikille!

-mammutti- B)

ludde
Moi vaan!! Joo pitäis nyt sopia et tuletteko lauantaina vai sunnuntaina? Kolmen maissa molempina päivinä käy mulle. En tiiä onko mies kotona vai lähteekö karkuun. Sellanen pikkuongelma ilmeni tässä lauantaina kun aloimme grillaamaan uudella grillillä että se ei toimi. Appiukko otti ja vei sen johonkin mut tuletteko kuitenkin vaikka ei voitaiskaan grillata? Laitan yynä ajo-ohjeita tulemaan. Joo ja laittakaa sit montako teitä on tulossa. Meilläkin on sitten kissoja et jos ei kissankarvat haittaa niin hyvä juttu. Ne on sisäkissoja eli ulos en voi niitä laittaa vierailun ajaksi.

Yhteistyössä