PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
Hellou jälleen!

Ehdin vain pari viestiä tänne lykätä - ja nyt onkin sitten kivoja uutisia. Meille syntyi poika, Amos ti 3.5 klo 3.36! :heart: Mitat olivat 52 cm ja painoa oli 3470 g. Voin vain todeta että LOISTAVA tuo Porvoon sairaalaa - ihan mielettömän hyvää ja osaavaa palvelua. Kaikki kätilöt olivat todella mukavia ja auttavaisia.

Ollaan totuteltu täällä kotona ja kivasti on arki lähtenyt rullaamaan, vaikka väsymystä kyllä on kun suursyömäri intotuu öisin herkuttelemaan tuntitolkulla, pienillä nokosilla välillä. On siinä tekemistä että saisi pojan jotenkin pysymään hereillä, viimeistään kun sänkyyn lykkään niin johan herää uudelleen ;)

Jonkun viikon kuluttua voitaisiinkin jo vähän aktivoitua - kunhan päästään hiukan jyvälle Amoksen rytmistä. Jotain alustavaa on jo havaittavissa, mutta sehän saattaa vielä muuttua... Puistoilu kuulosti oikein kivalta! On tää ihanaa kun on päässyt mahasta eroon ja voi taas luikkia pitkin kaupunkia!

Iloisen aurinkoista päivää harmaasta säästä huolimatta!

Jonna

Jonna
:flower: ONNEA :flower:

KUN ON OIKEIN PIENI

KUN ON OIKEIN PIENI,
VOI LENTÄÄ LINNUN UNTUVALLA,
NUKKUA ORVOKIN LEHDEN ALLA,
KUN ON OIKEIN PIENI.

KUN ON OIKEIN PIENI,
VOI KEINUA HEINÄSSÄ HEILUVASSA,
LEVÄTÄ KUKASSA TUOKSUVASSA,
KUN ON OIKEIN PIENI.

KUN ON OIKEIN PIENI,
VOI ISTUA LUMIHIUTALEILLE,
JA LIITÄÄ MAAILMAN TUULIEN TEILLE,
KUN ON OIKEIN PIENI.
-Hannele Huovi-

HUUGO
Onko tämä totta? Viesteissä ollaan lunta lapioimassa ja tammikuuta mennään olenko eksynyt toiselle taajuudelle ??? Itse olen Porvoolainen ja uus mamma maaliskuussa syntynyt poika. (Kolmas lapsi). Neuvola tietojen mukaan meitä pitäisi olla yli kolmekymmentä muutakin maaliskuussa synnyttänyttä tältä läntiseltä aluuelta joten ei kai Porvoo ole ihan kuollut ?? Itse kaipaan seuraa kun pitää lähteä evakkoon kun isi nukkuu 16 tuntisen yövuoron jälkeen..Eli pinoon ja vikkelään... myös uudet mammat

HUUGO
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2005 klo 12:35 JooEiKai kirjoitti:
Sataa. Ihanaa, että kasvit saavat vettä, muuta kun ei viittis itse mennä ulos...

Miehelle soitettiin ois taas lähtö parin viikon päästä. Äkkiäpä se 6 viikkoa vierähtää. Paljon nopeammin kuin tuo edellinen 9 viikoa kun oli poissa...

Joonalla ois taas kesäkerhoa kesäkuussa. Minä voisinkin silloin noiden kahden nuoremman kansaa olla jossain puistossa viettämässä aikaa, ettei tarttis koko aikaa edes takaisin ajella. Ois ihan kiva saada siellä juttuseuraa!

Heippa!
Iski toi pojan nimi silmään itsellänikin se oli eka pojalla mielessä mutta en viitsinyt antaa kun suvussa jo oli. Meillä kun äiti oli se valkoinen valas eikä se sen Joonaan niellyt ? Minulla ei ole noi raamatun kertomukset niin mielessä vaikka pienenä halusin papiksi. Siihen aikaan vaan naiset ei papeiksi hyväksytty, ajat muuttuu? Meidänkin vanhempi pojukin haluaisi seuraa 5 v ?? Ihmetteleekin jo nyt että mitä työtä hän alkaa tekemään kun kerho loppuu kesäksi??
Välillä me käydään ihan keskustassa leikkimässä puistossa vaikka täällä syjräkyliillä asutaankin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 21:45 HUUGO kirjoitti:
Onko tämä totta? Viesteissä ollaan lunta lapioimassa ja tammikuuta mennään olenko eksynyt toiselle taajuudelle ??? Itse olen Porvoolainen ja uus mamma maaliskuussa syntynyt poika. (Kolmas lapsi). Neuvola tietojen mukaan meitä pitäisi olla yli kolmekymmentä muutakin maaliskuussa synnyttänyttä tältä läntiseltä aluuelta joten ei kai Porvoo ole ihan kuollut ?? Itse kaipaan seuraa kun pitää lähteä evakkoon kun isi nukkuu 16 tuntisen yövuoron jälkeen..Eli pinoon ja vikkelään... myös uudet mammat
Hmmm HUUGO :wave:
Ketjuhan alkoi tammikuussa mut nyt kun selaat päivämääriä niin huomaat että ihan toukokuuta jo mennään =)
Tervetuloa mukaan ja kerro enemmän itsestäsi esim missä asustelette jne... Itse olen 34v ja poika 5kk ja aviomies löytyy sekä kisuli ja hinthaarassa majaa pidellään.

HUUGO
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 17:26 e-n-m harmaana kirjoitti:
Onnea Jonna ja koko perhe!
Samoin onnea täältä meidän väeltä... Itse olin ihmeissäni kun 9 viikkonen nukkui usko tai älä viime yönnä 11,5h piti jo välillä käydä tsekkaamassa mutta olipahan sitten kiukkunen ja nälkänen tänään koko päivän eipä tullut siivouspäivästä mitään korkeitään tunnin nukkui kerralleen....mutta olihan sitten äiti hyvän levännyt ja iloisella päällä ja hyvähän tekosyy olla tekemättä mitään kotitöitä = ))).

HUUGO
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 22:00 MARZA 1970 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 21:45 HUUGO kirjoitti:
Hmmm HUUGO :wave:
Ketjuhan alkoi tammikuussa mut nyt kun selaat päivämääriä niin huomaat että ihan toukokuuta jo mennään =)
Tervetuloa mukaan ja kerro enemmän itsestäsi esim missä asustelette jne... Itse olen 34v ja poika 5kk ja aviomies löytyy sekä kisuli ja hinthaarassa majaa pidellään.
Hei Marza!
Käytiin mekin taloa Hinthaaraassa katsomassa ei hullumpi paikka..ja vanha koulukaverikin asuu siellä...itku kun ei nimi muistu mieleen... tämä ikä...
Itse olen jo 37v ja lapsia siis kolme ja tuon uuden tulokaan myötä näille sivulle eksynyt...Itse olen hyvinkin höpöttävää sorttia ja tämä kotielämä on hermoa raastava ja eka muksun kanssa isi vietti loppu vanhempai lomasta kun minulla oli jo hinku töihin...nytkin on vähän suunnitelmissa että isi jäisi kotiin ja äiskä pääsisi töihin toki vaan 2 viikkoa mutta kumminkin isi saisi siitä 2 viikkoa ylimääräistä vanheimpaalomaa tämä kylläkin vasta taamikuussa joten monta kuukautta vielä sinne...
Mitä muuta kertoisin Hinthaaralaisilla taitaapi olla oma koulu, ainakin oli jotain puhetta kun oli eskari hakusessa tällä vanhimmalle. Eipä meidän vaavit näillä näkymin kuitenkaan samalle luokalle joudu/pääse.. Tai mistä sitä tietää? Vanhin oli testeissä kun on kaksikielinen eikä ihan kaikkea kielenkonkeoista ymmärrä?? Ja äitikin tällänen sanasokea.
Eikun viestejä...

HUUGO
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 13:37 ninsku72 kirjoitti:
Juu, kyllä me tulemme mielellämme puistoilemaan. Toivottavasti vaan tuo Amandan nuha antaisi periksi. Mikäs päivä sitten puistoiltaisiin? =)
Hei "puistotädit"?
Yritän pysyä mukana, nyt taitaa olla markkinat tulossa. Mutta ne taitaa olla to ja pe. Yritin houkutella mummon käymään mutta seuraan saattekö puistotreffit aikaan... Sunnuntai käy ihan mihin aikaan vaan onainakin luvattu 20 astetta joten eiköhän tarkene...
minä lupan ottaa laastarit mukaan..

Onnea Jonnan perheelle :flower:

Meillä sama juttu kuin teillä Ninsku. Kaisa lähti tosissaan ryömimään pari päivää sitten ja nyt aamulla konttasi, omintakeisella tyylillään, mutta kumminkin...

Hei, HUUGO ja tervetuloa joukkoon. Halusin pojan nimeksi Joona, kun en vielä tiennyt kuinka yleinen se oli. Nyt on Joona-nimisiä siellä täällä...

Meillä on ens viikonloppu varattu. Ja minä tulisin sitten puistoiluun mukaan vasta kesäkuussa... :wave:

Minsi66
Vieläkö mukaan mahtuu?
Olen 38-v. Niko-pojan äiti. Niko on syntynyt 8/04. Perheeseemme kuuluu myös mieheni Mika. Porvoossa, Huhtisissa olemme asuneet melkein kuusi vuotta.
Toukokuun alussa Niko lähti konttaamaan. Nyt on kova hinku päästä seisomaan ja tykkää kovasti kun joku jaksaa häntä kävelyttää. Hampaita on jo muutama tullut ja lisää tuntuu olevan tulossa ja se hiukan harmittaa, toisinaan vähän enemmänkin. Muuten Niko on iloinen ja nauravainen poika.
Marzalle terkkuja, huomasin et sinäkin olet täällä.
Terkuin Minna

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 12:56 MARZA 1970 kirjoitti:
Juu ollaan tulossa mielellään.asun hinthaarassa ja mulla ei oo omaa autoo,mutta täältä kulkee hyvin linja autoja joten hyvin päästään tuleen kun vaan sovitaan päivästä =)
Serkkuni asuu Hinthaarassa, tiedä vaikka olisitte naapurit. Oletko asunut pitkäänkin sielläpäin?? Uteliasko ehen :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 13:19 verokarhu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2005 klo 12:56 MARZA 1970 kirjoitti:
Juu ollaan tulossa mielellään.asun hinthaarassa ja mulla ei oo omaa autoo,mutta täältä kulkee hyvin linja autoja joten hyvin päästään tuleen kun vaan sovitaan päivästä =)
Serkkuni asuu Hinthaarassa, tiedä vaikka olisitte naapurit. Oletko asunut pitkäänkin sielläpäin?? Uteliasko ehen :whistle:
Juu ollaan asuttu jo yli 8 vuotta täällä.Ja asutaan koulua vastapäätä rivareissa :wave:

Hei taas kaikille,

Jonnalle onnea vauvan syntymän johdosta. Tervetuloa uudet joukkoon mukaan. Minulla on taas tyypilliseen keväiseen tapaan kiire töissä, joten en ehdi tänne yhtään käymään. Kirjoitan taas pikaisesti muutaman rivin meidän kuulumisia.

Lapsilla alkaa koulun ensimmäinen vuosi olla pian takana päin. Lomaa odotellaan kaikki. Pojalla on taas (!!) kuumeeton keuhkokuume, sai maanantaina lääkekuurin. Että sitten vähän rasittaa. Sairaalassa oltiin tutkimuksissa, mutta mitään uutta ei löytynyt. Nyt on taas jokin pöpö päässyt menemään keuhkoihin.

Kävimme viime tipassa ilmoittamassa pojan musiikkikoulun pääsykokeisiin. Nyt pitää treenata muutamaan laulua, ei kenelläkään olisi Tuiki Tuiki Tähtönen-laulun nuotteja? Ko. laulu pitää osata pääsykokeissa. Sanat meilläkin löytyy, muttei nuotteja. Vähän jännittää, miten pojan käy. Poika haluaisi soittimeksi rummut (apua!!), äiti pianon. Päätimme, että opettaja saa ratkaista soittimen, jos poika musiikkikouluun pääsee.

Likalla on esimurrosikä, mikä tietää äidille harmaita hiuksia. Nyt meidän neiti on päättänyt, että hän ehdottomasti haluaa korvikset. Sitä anelua on nyt kuunneltu tämän viikkoa. Meillä on likalla 29.5. baletin kevätnäytös, ihanaa mennä katsomaan, miten pienet tytöt ovat jaksaneet harjoitella koko talven upeaa ohjelmaa.

Itse kävin viime viikolla vihdoin ja viimein gynellä. Yksityisellä ja palvelu oli ihan huippua! Gyne oli aivan ihana sympaattinen ja sydämellinen nainen. Syy meidän lapsettomuuteen on melko varmasti selvinnyt. Lääkäri tutki ja ultrasi. Minulla on monirakkula oireyhtymä ja vahvasti viitteitä metaboliseen oireyhtymään (koetulokset tulevat parin viikon päästä). Eli minulla on ongelmana se, että minulla muodostuu munarakkuloita, jotka estävät munasolun irtoamisen. Munasarjani ovat kuin viinirypäleet. Lääkäri määräsi minulle keltarauhashormonia kierron tasoittamiseksi ja munasolunkin pitäisi sitten alkaa irrota. Näilä ohjeilla jatkamme syksyyn ja jos vauvaa ei kuulu, niin minun pitää mennä marraskuussa uudestaan. Silloin lääkäri kirjoittaa lähetteen gynenpolille jatkotutkimuksiin.

Nyt sitten mietitään olemmeko valmiita lisätutkimuksiin ja mahdollisiin hoitoihin. Ikää minulla viikon päästä 36 ja mies on 39. Mutta katsotaan nyt rauhallisin mielin ensin syksyyn.

Niistä tapaamisista. Meille ei käy tämä viikonloppu, ei seuraava, ei sitä seuraava, eikä sitä sitä seuraavakaan. Eli kesäkuun puolivälin jälkeen on kalenterissa tilaa. Minä olen päivät töissä, joten en pääse puistotapaamisin. Mutta yritän päästä mukaan johonkin tapaamiseen. Yritän houkutella myös lapsia mukaan, heitä ei meinaa enää millään saada mukaan mihinkään. Ja vasta ne olivat ihan pieniä vauvoja, niisk.

Nyt pitää taas rientää kodin askareisiin. Mihin nämä viikot oikein katoavat?? Huomenna jo taas viikonloppu, aurinkoista viikonloppua kaikille teille!

-mammutti- B)

tiia74
niin olen asunut jo kymmenisen vuotta kulloossa ja meillä on poika 1 vuosi ja 4kk.
Muutimme mieheni kanssa noin kymmenen vuotta sitten vammalasta mieheni työn perässä.
perheessämme ei ole lemmikkieläimiä koska meillä on ville allerginen.samoin tämä kevät ja siitepölyt ovat pahoja.
olen itse 31 vuotias ja opiskelut on jääneet kesken ja tarkoitus olissi niitä jatkaa jossakin vaiheessa vielä.
voisimme tulla villen kanssa mielellämme mekin tapaamiseen porvooseen puistoilun merkeissä.
tiia&ville

Iltaa kaikille uusille ja vanhoille tasapuolisesti. =)
Onnea Jonnalle perheenlisäyksestä! :flower:
Meillä ei ole tapahtunut mitään uutta sitten viime kirjoittelun. Meilläkin on ensimmäinen vapaa viikonloppu vasta tuolla kesäkuun puolivälissä (vko 23), mutta päivällä treffailu sopii oikein mainiosti. Ehdotuksia, mikä puisto ja milloin? En niin tunne noita Porvoon leikkipuistoja, mutta löydämme varmaankin, kun tiedän mihin suuntaan suunnistellaan. ;)
JooEiKai, emme ole unohtaneet teitä, mutta odottelemme, että Amandan flunssa antaa periksi niin tulemme sitten. Ei tule suotta tartutettua muita.
Heips taas! :wave:

Huomenta :wave:
Siis uskomatonta vaikka meillä syödään puuroa ja muitakin kiinteitä niin poika heräilee useammin kuin koskaan ennen öisin.Nimittäin nyt on sitten tuttirumba meillä menossa.Huoh ja \|O
nyttenkin ihan silmät sikkuralla istuskelen koneella ja isi on duracel pupun kanssa makkarissa,poika jäi ilmakylpyjä ottamaan.
ja minä oon kahvinkeittomatkalla siis ;)
Meen nyt juomaan kupillisen kuumaa ja vien samalla miehellekkin kahvit sänkyyn,niin saapi katos mukavasti vastapalvelua ;)
Niin ja tervetuloa mukaan minunkin puolestani kaikille uusille tulokkaille :wave:

Käytiin tuossa Joonan 5-vuotisneuvolassa ja poika sai kehuja kädentaidoissaan. Poikia ei kuulemma yleensä niin paljon kiinnosta piirtäminen ja kirjoittaminen. Pituutta oli 110 senttiä ja painoa 21. Silmälasit joudutaan hommaamaan varmaan sitten kun Joona lähtee kouluun.

Käytiin myös markkinoilla. Tulipahan tuhlattua taas :ashamed: Löydettiin kyllä ihania käsinmaalattuja puurokuppeja lapsille =) Einokin käyttäytyi kerrankin kunnolla ihmistenkin ilmoilla... B)

ludde
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 18:51 tiia74 kirjoitti:
niin olen asunut jo kymmenisen vuotta kulloossa ja meillä on poika 1 vuosi ja 4kk.
Muutimme mieheni kanssa noin kymmenen vuotta sitten vammalasta mieheni työn perässä.
perheessämme ei ole lemmikkieläimiä koska meillä on ville allerginen.samoin tämä kevät ja siitepölyt ovat pahoja.
olen itse 31 vuotias ja opiskelut on jääneet kesken ja tarkoitus olissi niitä jatkaa jossakin vaiheessa vielä.
voisimme tulla villen kanssa mielellämme mekin tapaamiseen porvooseen puistoilun merkeissä.
tiia&ville
Heippa. Onko sun poika kotona vai hoidossa? Kyselen ihan sillä kun meidän poika 1v2kk on menossa päiväkotiin kullooseen syksyllä et jos sulla olis tietoa kyseisestä paikasta. Me asutaan tyysterissä eli aika lähellä kulloota. Olen myös 31v.

tiia74
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2005 klo 22:37 ludde kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.05.2005 klo 18:51 tiia74 kirjoitti:
tiia&ville
Heippa. Onko sun poika kotona vai hoidossa? Kyselen ihan sillä kun meidän poika 1v2kk on menossa päiväkotiin kullooseen syksyllä et jos sulla olis tietoa kyseisestä paikasta. Me asutaan tyysterissä eli aika lähellä kulloota. Olen myös 31v.
ludde.Moi.
Meillä on ville poika kotona mun kanssa,mutta mulla on hinku opikeleen vielä kun aikanaan jäi opiskelut kesken joten meilläkin olisi villen päivähoito varmaan aika ajankohtainen ihan lähiaikoina.Vai on poikasi tulossa tänne kullooseen päiväkotiin.mukava kuulla.
ja se että vielä niinkin samanikäiset pojat meillä vielä =)
varmaan nähdään ehkä kuule jossakin tapaamisessa,olisi mukava kyllä. tiia

tiia74
ai niin ludde
tuossa koulun yhteydessä oleva päiväkoti on muuten kuulema todella ihana paikka.olen kuullut monelta että on tykättyy kovasti =)
meillähän ei ole mitään tuntumaa ko paikkaan vielä,mutta voihan olla että jossakin vaiheessa poikamme on samassa ryhmässäkin.

ludde
Tiia! Kiva kuulla et kulloon päikkäri on tykätty. Tokihan sitä jokainen haluaa parhaan mahdollisen hoitopaikan lapselleen. Saapa nähdä jos poikamme on jossain vaiheessa samassa hoitopaikassa. Järkkäillään tapaamista ja sitten kenties nähdään.

Yhteistyössä