Onko keneltäkään leikattu kitarisoja aikuisena?

• Viestiketjun aloittaja leikkaukseen?
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja huom:
Oletko sinä joku lääkäri, vai?
En, mutta jopa minä tiedän tämän asian. Kuuluu mun yleissivistykseeni.
Ai, onks olemassa joku Kowalskin yleissivistyssanakirja :D :D :D muhaahaa!
Ei, mutta mulla on omat kiinnostuksen kohteeni ja asioita joista tiedän. Ja ihan opintoihinkin kuuluu tietää tämä kita- ja nielurisa-asia...

Kai sullakin jotain kiinnostuksen kohteita on?

?
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oliskohan nielurisat kuitenkin?
Kitarisoista lekuri puhu kuitenkin.
Valelääkäri :D

Tai voithan sinä olla harvinaisuus; aikuinen, jolla on kitarisa :)
Mulla otettiin kitarisasta koepala, ja olen aikuinen. Lääkäri sanoi ettei yleensä olekaan kitarisaa aikuisella, mut jostain syystä mulla on.. hmm... Pitäskö huolestua? :eek:

vieras
On leikattu, olin 18 -vuotias; oli uskomaton kokemus. Istuin leikkaavaa lääkäriä vastapäätä.
Takapuolen alle pistettiin metallilätkä. Kurkkua oli vaikea puudutta, risat olivat useiden itsestään puhjenneiden paiseiden jäljiltä kovettuneet.
Siinä sitten istuimme nenät vastakkain. Lääkäri työnsi puukon kurkkuun ja veisteli risoja irti.
Välillä poltettiin verisuonia kiinni: palaneen lihan käry nousi sopivasti nenään. Hoitaja läpsi välillä korville kun tuntui taju karkaavan ja toisteli koko ajan: älä sulje silmiäsi.
Kun toinen puoli oli leikattu, kysyi lääkäri jaksanko vielä toisen puolen poiston ajan. No, ei miehisyys antanut periksi ja niin otettiin loputkin risat. Toimenpiteeseen kului kaikkiaan vajaa tunti.
Paranin yllättävän nopeasti, ei ollut jälkivuotoja, eivätkä paiseet ole sen jälkeen vaivanneet.

erittäin hyvä kokemus!
Mulla leikattiin 25-vuotiaana paikallispuudutuksessa. Piece of cake. Sain hyvät rauhoittavat etukäteen, istuin kirurgia vastapäätä ja pitelin muistaakseni kaarimaljaa. Kesti ehkä 10 minuuttia.

Paranin aika hyvin reilussa viikossa.

Vähän sen jälkeen vedettiin viisurit pois, se oli paljon kamalampi kokemus vaikka paraneminen oli nopeampaa!

Nielurisaleikkauksen jälkeen eivät ole angiinat, proput tai paiseet vaivanneet, kurkku ei ole kipeä melkein koskaan ja flunssiakin on murto-osa siitä mitä ennen! Suosittelen!

pohtii kumpi on kumpi
kummat on kita ja kummat nielurisat? onko se nielurisa joka näkyy kun suun aukaisee? mulla on ihan tauttoman isot nielu tai kitarisat, kummat nyt tossa näkyy.. angiinoita ja kurkkutulehduksia on tosi usein, eivät vaan leikkaa niitä pois :(

"katinka"
kyllä on,35 vuotiaana ja oli elämäni karsein kokemus!synnytkset ym.kivut oli pientä sen raastavan kivun rinnalla jota lähes 2vkoa kesti.2:na päivänä en voinut edes puhua....järkyttävä kokemus.

vierailija
On leikattu, olin 38 -vuotias; oli uskomaton kokemus. Istuin leikkaavaa lääkäriä vastapäätä.
Takapuolen alle pistettiin piikikäs metallilätkä. Kurkkua oli mahdoton puuduttaa, risat olivat tulehtuneet ja paisuneet kymmensenttisiksi.
Siinä sitten istuimme navaakkain. Lääkäri työnsi puukon kurkkuun ja veisteli risoja irti.
Välillä poltettiin tupakilla verisuonia kiinni: palaneen lihan käry nousi sopivasti nenään. Hoitaja läpsi välillä korville kun tuntui taju palaavan ja toisteli koko ajan: älä herää, tämä ei satu.
Kun risat oli leikattu, kysyi lääkäri jaksanko vielä peräpukamien poiston ajan. No, ei naisen luonto antanut periksi ja niin otettiin pukamatkin samalla. Toimenpiteeseen kului kaikkiaan vajaa 7 tuntia.
Paranin yllättävän nopeasti, vuodessa, eikä ollut välivuotoja, eivätkä pukamat ole sen jälkeen vaivanneet.

vierailija
Täällä aikuinen, jolla on jäljellä nimenomaan KITARISA. Yksi kappale. Ei nielurisat. Olisin etsinyt tietoa siitä, onko meitä muitakin ja onko poistettu? Lääkäri löysi multa korvakäytävän tulehduksen takia viime keväänä syvälle ylös nieluun katsomalla - kukaan katsoi sinne muuten ekaa kertaa.

Yhteistyössä