PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
Kiirinminna
Hei kaikille, tukka on laskeutunut viikon juoksun jälkeen ja siinä samalla sain vielä flunssankin. Tosi nuutunut olo, mutta toivottavasti menee pian ohi. Kotiuduin la-su yönä kuoron Vaasan reissulta ja olo on muutenkin sen mukainen ja siihen päälle vielä flunssa. Reissu meni hyvin ja saimme kovasti kehuja.

Mammutille sen verran, että ennen Pyryä meillä oli aika lailla samanlainen tilanne kuin teillä. Takana yksi keskenmeno ja yritystä n. 1,5 vuotta, mutta onnisti sitten kuitenkin. Toivottavasti teilläkin vielä onnistaa ja varmasti jossain vaiheessa onnistaakin. Tsemppiä, olen hengessä mukana.

Nyt on raahauduttava tuonne sänkyyn ennen kuin kupsahdan tähän tuolin ääreen. Moro!

Minä tulen Villen kanssa kaksin.Matti tuo meidät ja ei kyllä tuu ite mukaan. mutta siis me tullaan kahestaan.Eli lauantai siis ja klo 15 niinkö se oli? ja kaikki tuo purtavaa niin se on varmaan ihan hyvä,vai mitä mieltä Ludde on?

Hei taas,

me voimme myös tulla lauantaina ja kl 15.00 sopii hyvin. Meiltä tulen ainakin minä. Yritän puhua lapsia ja miestä ympäri. Miksei voitaisi ottaa miehetkin mukaan. JooEiKai, tuleeko miehesi?

Pidetään nyyttärimeiningillä. Eikä se grillaaminen ole maailman vakavin asia. Leivon tässä viikolla jotain kahvipöytään tarjottavaa. Pitää mennä taas kauhaa heiluttamaan keittön puolelle. Huomisen ruoka on kastiketta vaille valmis.

Aurinkoista viikkoa!

-mammutti-

Heips
Lauantai klo 15.00 sopii meillekin edellyttäen, että tuo neitokainen paranee. =) Viime yönä alkoi todella rajusti kuume, sitä sitten seurasi nuha ja yskä. :snotty: Tänään on sitten ollutkin kitikiti-päivä.
Meitä tulee siis kaksi, jos olemme terveitä. Meidän takia ei ole mikään pakko grillata, joten nyyttärimeininki ilman makkaroita sopii ihan hyvin. ;) Meiltä ei tuo "isukki" lähde mukaan, on kuulema kotiaskareita, yms.
Luddelle kiitos ajo-ohjeista ja JooEiKaille me olemme edelleen tulossa hakemaan niitä vaippoja, kunhan tästä selviämme. :whistle:

Kaikille tasapuolisesti hyvää äitienpäivää näin jälkikäteen! :flower:

Kiirinminna
Me ei kyllä valitettavasti päästä lauantaina, mutta ehdotankin jo nyt, että seuraavat kemut ovat meillä piha meiningillä ja grillaillessa. Voisitte jo keskenänne puhua vähän seuraavasta ajankohdasta ja katsotaan sitten lopullinen aika täällä netissä, sopisiko. Toi kesän lähestyminen varmaan hankaloittaa aikojen sopimista, mutta yritetään.

Mihin aikaan aiotte viettää kesälomianne? Me lomailemme henäkuussa jostain toisesta viikosta loppukuuhun. Ainakin meidän täytyy olla maisemissa 7.7 koska silloin on Pyryllä aika HYKSiin, mutta joskus sen jälkeen suuntaamme taas nenämme kohti Lappia. Ihanaa ajatella, että kohta on kesä ja kärpäset, jippii

Delenna
Moikkis kaikille! Huomasin tämän ketjun vasta nyt, enkä ole kaikkia sivuja lukenut, mutta... Ajattelin näin paljasjalkaisena porvoolaisena vihjaista seuraavista vanhempi-lapsi "piireistä":

Avoin päiväkoti (tosin kohta sulkee kesäksi, on koulujen lomat kiinni)
Kaivokatu 41 (seuraava kortteli ylöspäin samalla kadulla kuin leffateatteri)
puh: 019-580 364
Sinne voi tulla vanhemmat/isovanhemmat/hoitajat lapsineen (alle 7v)
Päivämaksu 2e
Tällä "lukuvuodella" on "lukujärjestys" ollut seuraava
ma lapsiparkki (2e/lapsi max 2h)
ti ulkoilua läheisessä puistossa
ke-pe sisällä 9-13

Perhepaikka Famili Gammelbackassa (ti aamut ja to illat)
ja joku viikonpäivä kokoontuivat siellä puistossa p: 040-7551292
Sulkenee jossain vaiheessa kesää, en tiedä tarkemmin, tunnen vetäjän, mutta sijainti huono meille

Puistotädit Näsin puistossa myös kesällä ti-to 9-11:30 ja 13-16
Sinnekin voi siis jättää 2-6v lapset hoitoon noina aikoina (2e/lapsi)
Jossain toisessa puistossa (Gammelbackassa tai Kevätkummussa, sori olen unohtanut) perjantaisin.
Itselläni on toinen lapsi alle 2v., mutta olemme menneet Näsin puistoon noihin aikoihin siksi, että isommalle on kuitenkin seuraa - ja mahdollisesti äidillekin

Ehkä näistä jo tiesittekin, mutta jos jollekulle oli apua... Itse olen Avoimen pvkodin vakikävijä lapsineni.

:)

ludde
HUOMIO! HUOMIO!

Joudun perumaan tapaamisen! Ollaan koko perhe flunssan kourissa, joten tapaaminen meillä ei onnistu :( Poika sairastui pari päivää sitten(nuha ja kuumetta) ja nyt mä ja mies ollaan nuhassa. Teidän täytynee varmaan sopia tapaaminen jonkun toisen luona. Hitsin hitsi. Saatiin just uus grillikin. Tokihan tässä on viel aikaa parantua mut tuskin kannattaa sen varaan jättää.

Voi harmi...pikaisia paranemisia teille ludde!

Tavattaisiinko me kuitenkin jossain muualla sitten? Kumpi kerkiää ensin Marza vai -mammutti- varata grillivuoron? Mekin kyllä ostettiin uus grilli, mut kun viimeksi tavattiin meillä niin käydään vuoroin vieraissa?

Meidän perhe pääsi mukaan digi-aikaan. Ostettiin eilen digi-boksi ja digikamera! (Meilläkin siis näkyy nyt enemmän kuin 3 kanavaa!) En kyllä varmaan ikinä opi käsittelemään kuvia tällä koneella. Kohta pitäs kortilta siirtää kuvat tietokoneelle... Hui, alan olla liian vanha oppimaan uutta!

Eilen kun shoppailtiin niin varmaan kaupan tädit ja sedät luuli, että pojat on kasvanut tynnyrissä. Einokin käyttäytyi niin huonosti, että ihan hävetti. Rikkoi kameran kolmijalankin Kodin Anttilassa. onneksi ei jouduttu korvaamaan.

Kaisallakin tulee tänään 7 kk täyteen ja liikkuu kuin mittarimato. Ammeesssa on noussut jo tukea vasten seisomaan ja pari kertaa yrittänyt kuivallakin maalla tarttua minua jalsta, mutta on sitten unohtanut mitä varten...

Heips
Pikaisia paranemisia Luddelle perheineen. Ikävä, että tapaaminen peruuntuu, mutta toisaalta meidän onni, koska emme olisikaan päässeet tulemaan. ;) Neiti on sen verran vielä tukossa ja kitikiti-tuulella, että olisi parempi jättää tulematta.
Uutta tapaamista odotellen. :wave:

Huomenta Porvoo jälleen kerran.
Voi kun ikävää että on niin paljon kipeenä porukkaa..snif
Mutta mites tapaaminen sitten Ludden luona joku toinen kerta,jos nyt ollaan kipeenä? eihän se nyt maailmaa kaada vaikkei nyt päästy,onhan näitä päiviä. Ja mulle sopii vallan mainiosti että meillä grillataan sit kans joskus. Kuten olenkin moneen kertaan toitottanut,niin meille ei kyllä sisälle mahu millään äitit lapsineen (55,5 neliöö vaan tilaa),saati että vielä isitkin ois mukana.Siksi olis hyvä idis että oltas ulkosalla ja paisteltas makkaraa.Mutta nyt meen.Ollaan oltu mun isällä pari päivää ja on taas muka kaikkee touhua niin paljon,eli mukamas pyykkiäkin kertyny parissa päivässä ihana kiitettävä vuori kylppäriin ;)
Ja muuten,en oo vieläkää kopeentunu istuttamaan nurmikkoo takapihalle sinne paikoille mistä ollaan revitty pensaita pois...aarrgghh!!! Että sitä pitää ollaa aikaansaamaton kyllä.
On pian kesä ja meillä ei ees nurmikkoo :(
Nyt pitää kyllä kun ukko tulee töistä niin ottaa ihan niskast ittee kii ja mennä kylvää siemenet pihalle,kun vettäkin satelee niin itää ainakin hyvin jos ei muuta. se on moro :wave: =) =)

Kiitos muuten noista "lapsiparkki" tiedoista. Monta kertaa olen suunnitellut meneväni johonkin nuista, mutta enpä ole kertaakaan saanut aikaiseksi.

Me ei sitten näillä näkymin sitten tavata tänään. Täytynee sitten vaan käydä kaupassa ja rakentaa tuo leikkimökki valmiiksi...

Eino ei tartte enää yölläkään vaippaa! Herra heräsi puoli seitsemältä aamulla ja oli itse ottanut kuivan vaipan pois ja mennyt pissalle!

=)

Moi kaikille,

en ole ehtinyt tänne, kun töissä on ollut ihan mieletön kiire koko viikon. Tapaaminen onkin näköjään peruttu. Luddelle pikaista paranemista. Minä en kyllä näin lyhyelä varoitusajalla ehdi järjestää enää mitään. Valitettavasti. Tulin juuri kotiin, käytiin miehen kanssa Plantaagenissa ja Kodin Ykkösessä. Nyt pitää aloittaa siivous ja ruoan laittaminen lapsille.

Milloin tavataan seuraavan kerran? Ehdotuksia?

Pitää rientää, aurinkoista viikoloppua.

-mammutti-

Huomenta Porvoo
Meillä Amanda sitten oppi viikonloppuna ryömimään eteenpäin, nyt riittää vauhtia :LOL: Istumaan nousuakin opettelee kovalla tohimalla ja on siinä jo pari kertaa (melkein) itse onnistunutkin, mamma vähän auttaa loppuvaiheessa.
Seuraavaa tapaamista suunnitellen, heips. :wave:

e-n-m harmaana
Heippa rallaa Porvoo!
Mekin tultiin kotona Askolassa pyörähtämään neidin kanssa (joka nukahti samantien omiin vaunuihinsa) ollaan oltu kohta viikon verran mökkeilemässä ja tänään päätettiin ottaa tälläinen pyykinpesu ja tavaroiden haku päivä, kun toi kelikin on mikä on. Eli vettä satoi mökilläkin, olisi se niin ihana jos mökillä ei koskaan sataisi, sais vaan nauttia merestä ja veneilystä. Ostettiin lauantaina bumbo-tuoli neidille ja nyt sitten on turvallista olla veneessä, pelastusliivit ja tuoli ja eikun merelle!!!
Meillä Elli on nyt sitten (5,5kk) oppinut jalontaidon; kontilleen ja jalat niin lähelle käsiä kun mahdollista siitä ponnistus ja mahlasku eteenpäin ja uudestaan kontalleen ja.... Näin liikkuu jo aika kovalla vauhdilla ja kokoajan saa olla vahtimassa.
Ois todella mukava nähdä teitä muitakin kirjoittelijoita!! Tapaamisiin kun ei olla vielä päästy mukaan!
Miltäs kuulostaisi jonakin arkipäivänä nähdä jossakin Porvoon leikkipuistoista?! Meille kun arkena ja päivisin sopisi paremmin. Mutta mites onko moni jo töissä??!

Sataa. Ihanaa, että kasvit saavat vettä, muuta kun ei viittis itse mennä ulos...

Miehelle soitettiin ois taas lähtö parin viikon päästä. Äkkiäpä se 6 viikkoa vierähtää. Paljon nopeammin kuin tuo edellinen 9 viikoa kun oli poissa...

Joonalla ois taas kesäkerhoa kesäkuussa. Minä voisinkin silloin noiden kahden nuoremman kansaa olla jossain puistossa viettämässä aikaa, ettei tarttis koko aikaa edes takaisin ajella. Ois ihan kiva saada siellä juttuseuraa!

ludde
Sateista maanantaita. Räkätauti alkaa olla ohitse. Voidaan me seuraavakin tapaaminen sopia meillä. Ihan kuin vaan haluatte. Kukas se ehdotti et päivällä jossain puistossa tavattais...me ei päivisin päästä kun ei ole autoa :( Mut jos sopii et tuutte meille niin alkakaas taas laittaa päiväehdotuksia kehiin. Joko tulevana vkonloppuna käy?

Moikkis taas
Mulle sopis kans puistotreffaus oikeen hyvin =)
Mielellään tultas poitsun kans jonnekkin ulkosalle kun ilmatkin alkaa oleen aivan upeitakin.
Ja sitten että meillä se grillaaminen kans sitten vaikka kesemmällä. Ulkona on kivaa ja mikä tärkeintä TILAA
Ei hiivatti toi pikku ukko huutaa,min on mentävä,mut palaillaan taas.
On muuten nyt ollu tapaamisia vaikka kuinka.Viime viikolla mulla oli kans äiti lapsi tapaaminen ja uusimaa kävi tekemässä oikeen juttuu ja tulee sitten lehteenkin.
Mut nyt mun on mentävä,moi moi kaikille tasapuolisesti

Yhteistyössä