PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
Kiirinminna
Jo on aikoihin eletty kun minä en malta lähteä koneelta katsomaan tuota teho-osastoa. Mutta kun tätä listaa on vaan niin mielenkiintoista seurata ja osallistua myös. Olin kyllä suunnitellut telkkari iltaa, mutta koneelle näköjään kallistu.

Me tuossa rääkkäsimme kissaamme eli pesimme sen. Viimeyönä minua ja meidän 5 vuotiasta oli ötökät syöneet, joten kissa pesulle. Tällaista on tapahtunut ennenkin ja sitten on yleensä helpottanut kun kissa on pesty ja petivaatteet tietysti vaihdettu. Meidän kissa kun on tuollainen ulkokissa joka ramppaa tuhat kertaa päivässä sisään ja ulos. Nyt ilmojen lämmetessä ramppauskerrat toki vähenevät.

Minä aloitin tänään suur urakan eli aloin käymään läpi vaatekaappejamme. Huh huh helpoimmat sain tänään tehtyä ja sitten olis edessä lasten kaapit, ne pitäisi käydä läpi niin ettei lapset ole kotona jotta voisin edes vähän vähentää sitä roinan määrää siellä kaapeissa. Lasten mielestä kun kaikki kivetkin ovat tuiki tarpeellisia. Mulla on sitten aika paljon vaatetta ym. kaupan jos jotain kiinnostaa eli tyttöjen vaatteita vauvasta aina 104 cm:iin ja pojan vauvasta tuohon 74 cm:iin. Tarviiko joku hoitoalustaa esim. mummolaan tai mökille, meillä yksi ylimääräinen jonka voisi saada tuosta vain.

Pikaista paranemista Villelle ja mukavia päiviä muille :wave:

Iltaa

JooEiKaille: nyyttärimeininki sopii, kunhan sovitaan vielä kuka tuo mitäkin, ettei esim. kaikki tuo samaa :LOL:

Meillä neitokainen kasvaa ulos tämän hetkisistä vaatteista, joten Kiirinminna teidän vaatteenne kiinnostavat, jos niistä löytyisi neidille jotain sopivaa.

Nyt osaltani hyvää yötä! :wave:

Kiirinminna
Kiitos ajo-ohjeista JooEiKai, eiköhän teille löydä. En kyllä vielä osaa sanoa mitä tuon tullessani, mutta ilmoittelen sitten lähempänä.

Teillä ei tainnut olla koiraa vai muistanko oikein. Mulla kun on tosi koirakammoinen tulossa kylään ja hän siis ihan oikeasti pelkää älyttömästi. Kun menemme veljelleni kylään, siellä koira, tyttöä pitää pitää sylissä sinne mennessä ja sittenkin kun koira on rauhoittunut niin hän varmistelee, että missä se koira on. Olisi se ihanaa kun tuo neiti pääsisi kammostaan eroon, välillä on rohkaistunutkin hyvin mielensä ja sitten taas on tullut takapakkia. Nyt ollaan taas siellä takapakissa.

Mutta eipä tällä kertaa muuta :wave:

Pikainen nosto ja sitten nukkumaan...

Kiirinminnalle tiedoksi, ettei meillä ole koiraa, yksi kissa vaan jota kutsumme Mustiksi.

Niin ja sisko leipoi poikien kanssa meille ihan tavallista pullaa pakkaseen odottamaan...

Mitä muuten isommille lapsille varataan juomisiksi? Limsaa vai mieluimmin jotain mehua? Ja onko jonkun pakko saada kermaa kahviin? Jos on, ostan purkin... Itse kun lantraan kahvin vain maidolla...

Pikainen hei :wave: ja sitten pää tyynyyn...

JooEiKaille kiitos ajo-ohjeista. Vielä en tiedä mitä tuomme, mutta eiköhän tuo "valkene" tässä vielä.
Kahvin juon mustana ilman mitään lisäyksiä, joten ainakaan minun takia ei kermaa tarvita.

Nyt hyvää yötä kaikille! :wave:

Marza70
Jooeikai :attn:

ajattelin kysellä että onko suunnilleen kuinka monta äitiä ilmoittautunut tapaamiseen?
että tietääpi sitten määriäkin suunnilleen osata varata tuomisia,lapsoset mukaanlukien =)

Heips
Minä voisin tuoda vaikka keksejä tullessani. Onko jotain tiettyjä keksejä, joita saisi olla vai kelpaako keksit kuin keksit? Riittäisiköhän pari kolme pakettia vai kuinkakohan monta meitä mahtaa olla (äidit + lapsukaiset)?
Neitokaisen "eväät" huolehdin mukaan ja hanasta saa varmasti vettä, joten se asia on hoidossa.
Hei taas! :wave:

Kiirinminna
Heippa kaikille!

Onpa ollut ihana ilma aamupäivällä, harmi kun näkyy pilvistyvän. Meidän pikku herra on ihan mahdoton ulkoilemaan ja olisi varmaan koko päivän ulkona, jos ei nälkä yllättäisi. Hyvä kun viihtyy ja onhan taas isommillekin tekemistä kun pääsee sekoittelemaan kuravellejä ym. sörsseleitä.

Olen lähdössä viikoloppuna Lapsi 2005 messuille. Eipä ole tullut aikaisemmin käytyä, mutta nyt siihen onkin hyvä syy, sillä meidän Miina 5 vuotta tanssii siellä Bailatino baby ryhmänsä kanssa. Saas nähdä miten tanssit sujuu yleisön edessä. Näyttelyssä mua lähinnä kiinnostaa lastenhuoneiden sisustus, jos vaikka sieltä saisi ideoita isompien lasten tuleviin uusiin huoneisiin. Kunhan ne joskus ensin valmistuvat, eivät kyllä tällä vauhdilla kymmeneen vuoteen.

Noista tarjottavista on kovasti kyselty, meille kelpaa kaikki syötävä ja juomisesta sen verran, että mehu olisi limsaa mukavampi kun meidän lapsille tulee limusta vatsa kipeäksi. Itse en ole osannut vieläkään päättää mitä toisin mukana, mutta kyllä täältä jotain tulee.

Heippa kaikille,

ihan vain pikainen tervehdys. Töissä ihan kamala kiire koko ajan ja illat kotona katovat jonnekin aika-avaruuteen. Meillä on mies nyt vatsataudissa, toivottavasti ei tartu muihin, mikä on varmaan ihan turha toive.

Ilmoittaudun JooEiKaille tyttöni kanssa. Meidän miehet lähtevät koko lauantai päiväksi Loviisaan. Pojalla on jalkapallo-turnaus. Tulen tytön kanssa n. kl 14.30. Tytöllä on taidekoulu vartin yli kahteen. Lähdemme heti sen loputtua ajamaan teille. Voisin tuoda mukanani esim. mustikkamuffinseja ja suklaakuivakakun.

Minä juon kahvini raakana eli ei sekaan makeutusaineita, eikä maitoa. Meille sopii likalle sekä mehu että limppari, ei väliä kumpaa.

Aurinkoista viikkoa teille kaikille, pitää taas jatkaa töitä....

-mammutti- B)

ludde
Mä juon kahvin maidon kanssa eli ei mitään kermoja tartte ostaa. Saa nyt kattoo tulenko pojan kanssa. Nytkin se vetelee viel unia ja en sit viittis herättää jos nukkuu yli kahden...mut katellaan. Aron juo vaan vettä tai maitoa eli ei tartte sen kummempia.

Marza70
Iltoja vaan Porvoo :wave:
Minä tulen Villen kanssa vasta kolmen maissa kun mun mies pääsee vasta kolmelta töistä.Mutta jos pääsee myöhemmin niin sitten me ei päästä tulemaan ollenkaan ,mutta sitten seuraavalla kerralla. mutta nyt kotikadun kimppuun....se on moro

Huomenta vaan kaikille,

ihan vain pikainen tervehdys. Minä olen menossa tapaamiseen omalla autolla, joten kyytiin mahtuu. Meitä ei ole kuin kaksi, minä ja likka. Marza: jos tarvitset kyytiä, niin laita vain viestiä, niin koukataan teidän kautta.

Harmaata ja sateista näyttää taas ainakin Helsingissä olevan. Toivottavasti viikonlopuksi kirkastuu, niin pääsisi vähän pihaa rapsuttelemaan ja kaivelemaan kukkapenkeistä perennat ylös ja nurmikkoa tilalle.

Kevätväsymyskin lienee iskenyt, kun tuntuu, ettei jaksa aamulla silmiään avata. Nyt sitten nuokutaan vielä tämä päivä töissä ja onneksi on viikonloppu. Tässä ollaan kahden vaiheilla, jaksetaanko lähteä ajamaan lasten messuille viikonloppuna. Huomenna olemme menossa Hesaan synttäreille, ehdotin miehelle, että mennään Kodin Ykkösen kautta. Pitäisi saada vihdoin olohuoneeseen uudet kattolamput ja meidän sänkyyn päiväpeite. Minulle tulee aina keväällä hirvee into uudistaa ja laittaa kotia. Siivoan kaapit ja varastot ja suunnittelen miten voisi sisustaa. Ihanaa, kun tulee kesä!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-mammutti- B)

Marza70
Hyvää sunnuntai aamua porvoo =)
Nytten kannataapi nauttia sitten kauniista keväisistä päivistä kun ensi viikoksi ihan räntää ja pakkasta on lupailtu meillekkin,hui sentään...hyrrr kun juuri on päässyt kauniin kevään kimppuun niin taas pitäis kestää tuulta ja tuiverrusta,muta eikö se niin oo että vappuna melki aina satelee räntää :(
Meillä on isäntä kotiutunut viimeisestä yövuorostaan aamulla ja alkaa pitkä vapaa,ja olemmekin sitten iltapäivällä lähdössä ajelemaan mun isän luo korialle =)
siellä on puuhommia tiedossa,eli isäntä pääsee sitten uurastamaan ja auttamaan appiukkoa.Ihanaa kun siellä sitten puusaunaa lämmitellään ja aloitellaan sielläkin sitten grillaus kausi.Mutta olishan tuo mukavaa jos siellä kenties sais porukan innostumaan että savusteltais kalaa,nami :p
Mutta nytten meen nauttimaan aamukahvia vielä kaikessa rauhassa kun meidän Ville Vallaton vielä niin rauhallisena tuolla leikkii ja touhuu omiaan.
Ei muutakun aurinkoista päivää vaan kaikille Porvoolaisille =)
Se on moro

Kiirinminna
Onpas ollut mukava viikonloppu vaikkakin aika touhukas, mutta kyllähän sitä näin auringon voimalla ja kevään lämmöllä jaksaakin. Lauantai meillä vierähti siellä Lapsi 2005 messuilla, olisi pitänyt enemmän vain varata aikaa, että olisi koko rahan edestä kerennyt nauttia esityksistä ym. kivasta. Positiivista oli ainakin se, että karkki myyjiä ei tainnut olla kuin yksi pöydällinen, vähän pelkäsin etukäteen, että paikka vilisee hattaroita, popcornia ym. houkutuksia. Ja meidän neidin esityskin meni hienosti, piti kuulemma tiukasti pintansa, että malttoi vain tanssia ohjeiden mukaan eikä sooloilla. Kyllä oli äidin naama yhtä hymyä ja taisipa jokunen tippa kostuttaaa silmäkulmia.

Tänään kävimme linturetkellä Sikosaaren lintutornilla ja siitä jatkoimme luontopolulle ja kiersimme senkin. Mukavaa oli, eväät maistuivat ja metsä oli kuin saduista.

Mekin olemme avanneet tämän vuoden savustus- ja grillauskauden ja kylläpä molemmat herkut maistuivat ruhtinaallisilta pitkän tauon jälkeen. Pihaakin ehdin vähän haravoida grillauksen lomassa, toivottavasti nyt vaan noi sääennustukset eivät pidä kovin hyvin paikkaansa. Meillä ainakin on jo lämpimämmät vaatteet laitettu odottamaan seuraavaa talvea.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille Porvoolaisille! =)

Pikainen hei kaikille :wave:
Olemme kotiutuneet onnistuneelta reissulta Naantalin kylpylästä ja nyt neiti nukkuu tyytyväisenä taas omassa sängyssä. Oli vähän villiä tuo nukkuminen vieraassa paikassa. =)
Oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 17:06 JooEiKai kirjoitti:
Meidän tyttö on nyt viikon harjoitellut konttausasentoa! Onneksi ei vielä tiedä mitä sitten tehdään...
Meillä sama juttu, saas nähdä milloin lähdetään liikkeelle oikein kunnolla. Nyt istua tapitetaan oikein innolla.
Lauantaita kohti... :wave:

Kiirinminna
:wave: Voi että kun on kylmää. Laitoin toiveikkaasti aamulla pyykit ulos kuivumaan ja eikös se ole satanut lunta aina silloin tällöin, saan varmaan ripustaa ne illalla uudestaan sisälle kun huomisesta ei taas ole tietoa, millaista säätä mahtaa olla.
Nyt on viimeinenkin vaatekaappi siivottu ja täytyy myötää, että olen tyytyväinen. Menihän tuohon n. kaksi ja puoli viikkoa kun työ täytyy tehdä pätkissä. Nyt pitäisi saada aikaiseksi lähteä lasten kanssa kenkä ja vaate ostoksille, tänään esim. jouduin neuvomaan koululaisille, että millä välitunnilla he vaihtavat kengät jotta ekaluokkalainen pääsee lenkkareissa liikuntatunnille. :ashamed: Kolmasluokkalainen sai sitten olla yhden välitunnin ja koulumatkan liian pienissä kengissä :/ Kyllä nolottaa, mutta tuonne kaupoille lähtö koko revohkan kanssa ei kyllä houkuta ja pienemmällä porukalla siihen ei ole ollut vielä mahdollisuutta, mutta nyt on kyllä pakko löytää se aika jostain.

Lauantaita odotellessa, heippa

ps. Lunta alkoi tulla taas solkenaan, hetken jo luulin saavani kuivat pyykit.

Yhteistyössä