PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
MARZA-70
Iltaa Porvoo
Juu siis kun pojalla tutkittiin maitoallergiaa niin ultrassa huomattiin että vasen munuaisallas on isompi kuin oikea...Tiedä mitä sekin sitten tarkoittaa.
Ja saatiin uus aika kolmen kuukauden päähän ja tänään sitten piti käydä ultrauttamassa munuaiset uudelleen.Viikon päästä sitten selviää mitä siellä sitten näkyi.
Toivoen olisi palautunut jo pienemmäksi.
Nyt poitsu vetelee sikeitä kun eipä malttanu tänään nukkua päikkäreitä sitten ollenkaan,joten on pareen munkin mennä nukkumaan että aamulla jaksaa sitten heräillä ajoissa kun ollaan reissuun menossa ukin luokse kouvolaan ja sieltä sitten yökylään valkealaan päin siskoni luokse.Joten hyvää yötä kaikille :wave:

Kiirinminna
Pieni tämä Suomen maa, Oletko Marza itsekin Kouvolan suunnalta kun teidän ukki asustelee siellä päin, minä olen Kuusankoskelta ja samanikäinen kanssasi, joten kiinnostaa kovasti. Itse ajelen samalle suunnalle huomenna perjantaina viemään lapsia hoitoon mummolaan ja siskolleni ja veljelleni. Piti vähän hajottaa tuota laumaa eri paikkoihin kun tuossa Pyryssä on niin vahtimista, ettei mummo tarvi viikon lomaa tämän hoitoviikonlopun jälkeen. Miä menen tuon armaani kanssa parisuhdekurssille. Ihanaa päästä rauhassa juttelemaan asioista kun tässä arjen keskellä ei sitä keskustelua oikein synny. ei meillä mitään ongelmia ole, mutta tarkoitushan onkin saada vähän lisää tähän kaikkeen.

Toivottavasti Villen munuaisessa altaan laajentuma on alkanut itsestään pienenemään. NÄinhän yleensä käy. Meidän Pyryllä on jo toinen munuaisallas normaalikokoinen kun alkuun molemmat olivat suuurentuneet. Tällä hetkellä meidän tilanne on hyvä, mutta tulevaisuutta ei voi ennustaa, pitää toivoa vain parasta.

Mukavaa viikonloppua kaikille Porvoolaisille! B)

MARZA-70
Kiirinminnalle......
Minä en muuten oo ite Kouvolasta kotoisin.mutta on muuten metkaa että samaa matkaa taitellaan.Meillä nimittäin viikottain melkeen mennään Korialle isäni luokse.Ja kuusaalla käydään kuule tosi usein shoppailemassa jne...eli tuttuja seutuja mulle myös
=)
ja sisko asuu mullakin siellä päin...tai oikeestaan Vekaranjärvellä...sanooko mitään?

ludde
Heippati heippa!!! En jaksanu nyt kaikkia sivuja lukea mut liityn joukkoonne kirjavaan...eli minäkin porvoolainen olen. Asutaan Tyysterissä omakotitalossa. Olen alunperin kuopiolainen mutta mies paljasjalkainen porvoolainen(ruotsinkielinen). Olen asunut porvoossa 8v. Poika täytti just vuoden :heart: Kaksi kissaakin täällä tepastelee. Minä olen vm.73 ja mies 75. Kirjoitellanhan ja sovitaan tapaaminen. :wave:

Tapaamisesta vielä muistuttaisin, että katson nyt ketä kaikkia tulossa ja laittelen sitten sitä tarkempaa osoitetta. Mieskin palaa ehkä jo parin viikon päästä niin paremmalla ajalla sitten...

Ja vielä muistuttaisin, että meillä on tuo yksi kissa joten allergiset ottakaa lääkkeet mukaan :LOL:

Edellisessä tapaamisessa olleet äidit tietääkin osoitteen, mutta tartetteko te enempi ajo-ohjeita?

Eli 23.4 klo 14 kieppeillä

Kiire kiire noitten kakaroiden kanssa... :wave:

Hyvää ja aurinkoista aprillipäivää,

minunkin puolestani tervetuloa mukaan kaikki uudet. Minä täytän kahden kuukauden päästä 36-vuotta eli keski-ikää lähestytään uhkaavasti.

Meidän perheen pääsiäinen meni kotosalla. Ulkoiltiin ja oltiin oman perheen kesken. Tämä olikin jo etukäteen näin suunniteltu, kun koko ajan on ollut jotain kissanristiäistä ym. menoa.

Töissä minulla on ollut taas ihan hirveen kiire, etten ole ehtinyt siis ollenkaan palstailemaan. Työ haittaa vapaa-aikaa. Tulin juuri Vantaalta asiakastapaamisesta, seuraava palaveri alkaakin jo puolen tunnin päästä. Lounastan tänäänkin vähän myöhemmin, niin ehdin tännekin muutaman rivin raapustamaan.

Me kävimme nyt sitten viime viikolla pojan kanssa lastenpolilla niistä astmajutuista. Mitään yksittäistä syytä ei löytynyt. Ei vahvaa viitettä astmaan, eikä allergioihin. Sellainen tosi outo juttu tuli ilmi lääkärin juttusilla, nimittäin meidän pojan röntgenkuva. Pojalla on otettu kaksi keuhkokuvaa (toinen viime syksynä ja toinen tänä vuonna). Röntgenlääkäri oli kiinittänyt huomiota siihen, että molemmissa kuvissa näkyy keuhkoissa varjostuma samassa kohtaa. Lääkäri oli epäillyt, jos jokin vieras esine on päässyt keuhkoihin!!?? Minä meinasin tippua penkiltä. Siis mikä? Kysyin minä. Lääkäri sanoi, että esim. viljan kuori, muovin pala. Siis haloo! Keuhkoihin?! Selvyyttä siihen, mitä siellä keuhoissa on ei tullut. Poika määrättiin uudelleen verikokeisiin ja allergiatesteihin. Saimme uudet listat puhalluskokeita varten, ja koekäyttöön astmalääkkeen. Seuraava käynti lääkärillä on toukokuussa. Toivottavasti sitten selviää mikä on vialla.

Pojalla on tällä viikolla tullut ongelmia myös koulun kanssa. Pojallahan todettiin viime syksnä ADHD-oireyhtymä. Opettaja soitti alkuviikosta, että nyt pitää puhaltaa peli poikki, poika oli pistänyt ranttaliksi oikein urakalla. Samaa sanoi iltapäiväkerhon ohjaaja, kun soitti viime viikolla.

Sovimme, että pojalle tulee kotiin ns. tsemppilista, johon merkitään hymykasvot tai surulliset kasvot, riippuen siitä miten päivä on mennyt. Jos surullisia kasvoja tulee, niin seuraa sanktio. Esim. pleikkakielto. Hymykasvoista (kun kertyy yhteensä 20) saa palkkion, esim. elokuviin. Lisäksi opettaja kirjaa reissuvihkoon joka päivä, miten päivä on mennyt. Minä porasin itkua koko illan opettajan soiton jälkeen. Miten autamme lastamme, joka menee sata lasissa koulussa että kotona? Minä taas kärsin huonosta omasta tunnosta, että ei ole ollut tarpeeksi aikaa lapsille ja mies yrittää puhua minulle järkeä, että kyllä tästäkin selvitään. Toivotaan, että selvitään. Minä en haluaisi laittaa poikaa EDY-luokalle. Yritetään nyt tsempata koko perhe ja rauhoitetaan taas tilanne ja yritellään päästä taas rauhallisesti alkuun.

Minä tein sitten päätöksen, etten aloita ensi syksynä opintoja, vaan keskityn nyt vain lapsiin. Mehän käymme miehen kanssa Helsingissä töissä ja päivät ovat 10 tuntia pitkiä työmatkoineen. Jos olisin aloittanut opinnot olisin ollut viikonloput kiinni niissä. Opiskelen sitten myöhemmin, kun on saatu tuo jälkikasvu suuremmaksi. Ehtiihän sitä sittenkin.

Mutta nyt pitää taas rientää. Viikonlopuksi on luvattu aurinkoista säätä, päästään varmaan ulkoilemaan. Meillä olisi tarkoitus käydä huomenna katsomassa lapsille polkupyöriä. Jos sitä sitten päästäisiin kevään ensimmäiselle pyöräretkelle.

Auringon lämpöistä viikonloppua kaikille!

PS: Minäkin olen sitten tulossa äitien tapaamiseen JooEiKaille.

-mammutti- B)

Ludde
Olen 31v. Odotan tapaamista innolla. Haittaako teitä jos tulen lapsettomana eli jätän pojan kotiin. Jos tapaamme klo 14 niin se on kyllä faktana pojan nukkuma-aika ja en viitsi herättää. Toki joskus herää aikasemmin ja jos niin käy niin sit otan pojan mukaan.

Vauva nukkuu nyt mun rintarepussa. En tiedä joko niitä hampaita on tulossa kun ollaan niin vaativalla päällä.

Tuli mieheltäkin laivalta sähköpostia. Eivät ole vielä edes perillä Kanadassa, joten kotiin paluuta saa odottaa vielä yli 2 viikkoa. Eli nyt taas kuudesta viikosta tulee ainakin kahdeksan. Mä en kyllä kohta enää jaksa! Onneksi appiukko oli eilen kylässä ja päästiin pitkästä aikaa saunomaan =)

Ihana kun tulee kevät, mutta kurahousujen pukeminen on kyllä työlästä hommaa! :(

Tietysti saa tulla myös ilman lapsia. Aika on kyllä ihan liukuva; saa tulla aikasemmin tai myöhemminkin, miten nyt sopii kellekkin.

Iltaa
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani. Minä täytän pari päivää ennen mammatapaamista 33-v ja tyttäremme on tapaamispäivänä 7 kk. =)

-mammutille- jaksamisia. :hug: Uskotaan, että kyllä se taas paremmaksi muuttuu. Saako kysyä miten teillä havaittiin tämä ADHD? Olen kuullut/ymmärtänyt että sitä ilmenee monenlaisena eikä näin ollen ole yksi selitteinen. Olenko väärässä?

JooEiKaille jaksamisia kun mies on kaukana poissa. :hug:

Mukavaa viikonloppua kaikille! Nautitaan kun lupasivat aurinkoa ja lämpimämpää. =)

Marza70
Heissulivei :wave:
ollaan Villen kanssa menossa tuonne ulos ja aattelin pojan ottaa rintareppuun kun nytten mahtuu jo paremmin matkustamaan siellä kun ei oo vaatetta enää niin paljon.
Aurinko paistaa ja tipit laulaa,,,,wou mikä ilma =)

Aurinkoista päivää vaan,

taas kauhee kiire, mutta pakko vähän huokaista ja juoda päiväkahvit kaikessa rauhassa. Ed. tämä työ haittaa vapaa-aikaa. Tänään piti mennä heti aamusta Espoon perukoille ja arvatkaa vaan oliko kehä ykkönen tukossa ja kaiken huipuksi minulle oli annettu väärä osoite. Että ketutti. Onneksi sitten löysin ihan sattumalta paikan, minne olin menossa. Mutta se töistä.

Meidän perheelle on sattunut taas. Tuntuu, kun alkaa mennä, niin sitten kanssa menee. Viime perjantaina olin juuri lähdössä töistä kotiin, kun meidän poika soitti. Oli saanut hymynaaman reissariin ja oli siitä innoissaan. Oli sattunut sitten muutakin. Poika sanoi, että hänellä sattuu päähän ja oksettaa. Minä kysyin, että taasko meille on tulossa oksennustauti. Poika sanoi, että hän ei tiedä, mutta hänet kaadettiin koulussa välitunnilla. Siis mitä? Minä kysyin. Poika kertoi, että hänet oli kampitettu välitunnilla ja hän oli kaatunut asvaltille pää edellä. Otsaan tuli haava ja välituntivalvoja oli putsannut haavan ja laittanut laastarin. Ei ollut laitettu edes kylmää otsalle. Terveydenhoitaja oli poissa ja poika passitettiin normaalisti tunnille. Siis kukaan ei vaivautunut soittamaan meille kummallekaan (ei minulle eikä miehelle).

Minä vein pojan perjantaina terveyskeskuksen päivystykseen. Lääkäri totesi, että pojalla on lievä aivotärähdys ja kauhisteli sitä, miksi poikaa ei oltu viety lääkärille. Haavallehan ei voitu enää tehdä mitään, kun tapauksesta oli jo niin monta tuntia.

Poika sai sitten ehdottoman liikuntakiellon, meille hoito-ohjeeksi buranaa ja paljon juotavaa ja lepoa. Yöllä piti herättää kahdesti, ettei ole nukkuessaan vajonnut tajuttomuuteen. Haava piti tarkistaa yöllä, ettei ole alkanut tihkuvuotaa nukkuessa.

Meidän viikonloppu meni sitten varsin rauhallisesti. Kouluun otettiin tietysti yhteyttä ja sanottiin pari valittua sanaa niiden toiminnasta.

Minä olen nyt sitten kulkenut muutaman päivän kuin zombie, kun en ole uskaltanut nukkua. Eilen poika olikin jo oma reipas itsensä.

Tässä kyseltiin sitä, miten meidän pojalla todettiin ADHD. Hänelle tehtiin psykologiset testit koulupsykologin toimesta. Pojan opettaja ehdotti niitä viime syksynä, kun hänestä kaikki ei ollut normaalia. Meidän pojalla ei ole koko ADHD:ta, vaan osa siitä. Siis menikö vaikeaksi? Hänellä on mm. keskittymishäiriö ja hän on hyperaktiivinen (H). Tästä ADHD:sta on olemassa monta eri muotoa. Meidän poika ei esim. pysty käsittelemään montaa eri asiaa yhtä aikaa. Esim. hänelle sanotaan, mene ylös, petaa sänky ja käy reppu. Hän jättää osan tekemättä, tahtomattaan.Itse huomasimme näitä oireita jo pienempänä, mutta tutkimuksia ei vielä silloin kuitenkaan tehty. Nyt olemme kuitenkin saaneet hänelle oman kouluavustajan, mikä helpottaa paljon. Kotona meillä on otettu käyttöön taas aikataulutus, esim. ruokailut ovat aina samaan aikaan. Meillä poika ei myöskään pysty käsittelemään äkillisiä muutoksia. Vaan ne pitää esittää hänelle kiertäen ja kaartaen. Esim. olemme sopineet, että menemme kylään. No, kun pitäisi lähteä, meille soitetaan, että älkää tulko, meillä on oksennustauti. Poika ei käsitä sitä, miksi sovittua ei tehdäkään.

Tämä on meille kaikille opettelua ja harjoittelua. Poika on edistynyt jo nyt paljon ja me vanhemmat olemme tulleet rutkasti kärsivällisemmiksi (jaksamme selittää samaa asiaa yhä uudelleen ja uudelleen). Emme hermostu enää pienistä.

Huomenna alkaa Stokkan töllötpäivät. Torstaina pitäisi yrittää päästä ostamaan meille Muumi-mukeja ja katsomaan yhtä kattolamppua.

Viikonloppuna ovat OmaTalo-OmaMökki-OmaPuutarha-messut. Sinne olen valtuuttanut mieheni katsastamaan meille mini omenapuita ja ruusuja. Itse joudun olemaan ko. paikassa töissä.

Kevät tulee, ihanaa. Kaappien siivous on jo alkanut. Seuraavaksi ikkunoiden pesu. Kun piha sulaa, niin perennapenkin raivaus ja puutarhan suunnittelu (jos saisi niitä mini omenapuita ja ruusuja istutettua).

Kesäkin lähestyy; lapset ilmoitettu leirille ja aurinko paistaa. Juhannukseen enää 79 päivää.

Aurinkoista viikkoa teille kaikille! B)

-mammutti-

Ludde
Moikka moi. Minäkin suuntaan auton kohti messuja sunnuntaina. Josko löytyisi jotain kivoja vinkkejä omalle pihalle...

Meillä ei ainakaan ole allergioita paitsi minä olen sipulille(haha)...en voi sietää ainakaan sipulipiirakkaa, mut toivottavasti et aiokaan tehdä sellaista :ashamed: Onko muuten kyläily nyyttäri-tyyppinen??

Hei
Ihana ilma, kyllä nautin kun kesä tulee. =) Olen tänään selvitellyt paikallisia päiväkotipaikkoja, kun ikäväkseni joudun neidin kuskaamaan päiväkotiin syksyllä. :(

Kiitos -mammutti- vastauksestasi koskien ADHD:ta. Tämä valaisi hyvin.

JooEiKaille tiedoksi, minä en voi syödä punaista lihaa (eli sikaa, nautaa, yms.), mutta älä minusta sen suuremmin huolehdi. Syön sitä mitä voin. Näin on selvitty ennenkin. =)

Kiirinminna
Hei taas kaikille uusille ja vanhoille!

Odotan jo kovasti tuota tapaamista kun en silloin viimeksi päässyt mukaan. Meitä on sitten tulossa minä ja nuo neljä vekaraa. Allergioita ei ole, uskaltaisin luvata, että tulemme paikan päälle kolmeen mennessä, mutta varmaa ei ole tuon Pyryn unista ja niistähän tuo tuleminen on kiinni. Eli tulemme kun pikkuherra on herännyt päikkäreiltä.

:hug: Jaksamista mammutille, oma osuus poikanne levottomuuteen saattaa hyvinkin olla jo kevätväsymyksessä. Meillä ainakin koululaiset ovat jo aika väsyneitä vaikka mielellään käyvätkin koulua. Kyllä oli mielestäni koulun taholta huonoa käytöstä tuossa tapaturmassa, joka pojallenne tapahtui. Tuosta aivotärähdyksestä sellainen juttu, että se saattaa vaikuttaa jopa kolme viikkoa käyttäytymiseen ja väsymykseen. Meillä kävi näin, silloin 4 vuotiaan kanssa, eli tyttö käyttäytyi kolmisen viikkoa oudosti ja veinkin uudestaan lääkärille ja sain kuulla, että näinkin voi käydä ja palautuihan se tyttö sitten normaaliksi sen kolmenviikon jälkeen.

Mehän olimme armaani kanssa siellä parisuhdekurssilla viikonloppuna. Viikonloppu oli tosi antoisa ja mukava. Lapsillakin meni hoidossa hyvin. Aika hauskaa on kuunnella kun Pyry huutaa ensin äiti ja siten jos en heti toimi niin huutaa perään mummo. Oppi muuten nyt viikonlopun aikana tuon mummo sanan ja se tulee tosi hauskasti tuplakonsonanteilla. Juu ja sitten tietysti su-ma yö kotona meni ihan harakoille. Pyry heräsi n. 11.30 ja huusi ja vaikersi kolmeen asti ennen kuin älysin antaa särkylääkettä ja sitten vihdoin nukahti. Silloin yöllä kyllä kieltämättä ajattelin, että tämän siitä saa kun on pois kotoa ja lasten luota. No, minkäs sille kun tulee kipeäksi juuri samalla ja niin kuin ennenkin hengitys vinkui taas pahemman kerran. Eilen ma kävimme sitten läääkärissä ja saimme kehotuksen antaa taas Salbuventiä ja lääkekuuri tietysti korvien takia kun eivät olleet kunnossa. Tosin lääkäri ei ollut varma onko siellä tulehdusta, mutta määräsi kuitenkin lääkkeet. Saimme myös lähetteen astmatukimuksiin, saas nähdä kuinka kauan niissä menee.

:hug: Voimia myös JooEiKai:lle yksin ahertamiseen. Toivottavasti miehesi reissu ei enempää tuosta veny. Jos miehesi ei kerkeä takaisin ennen tapaamista tai jos muutenkin haluat, voimme varmasti toimia tällä kertaa nyyttäriperiaatteella ettei tuosta tapaamisesta tule sinulle lisärasitetta. Kirjoittele vaikka sitten lähempänä, jos haluat meidän muiden tuovan jotain tullessamme.

:wave: :wave:

ludde
Huh huh! Tulipas aherrettua. 2 koneellista pyykkiä saatu narulle, koneen nukkasihti putsattu, talvivaatteet poissa näkyvistä, mankeloitu iso kasa liinavaatteita ja mitä vielä...no eipä tuossa nyt niin paljon ollutkaan. Poika senkun nukkuu ulkona vaikka tuuli heiluttaa vaunuja. Huomenna taas perjantai. Kyllä aika menee nopeasti ainakin musta tuntuu siltä. Eikun viikonloppua odottamaan...

Marza70
No heipparallaa taas...
Meillä on pikku Ville sitten ekan kerran kipeenä...snif :(
Nenu vuotaa ihan valtavasti ja tuhisee pikkuinen kuin höyryveturi,on se niin raasun oloinen pikkuinen.
Mutta jotenkin täytyy tuota pientä ihmetellä,että vaikka on kipeenä niin miten kummassa sitä jaksaa olla kuitenkin niin iloinen ja leikkiä kuin ei mitään.
Ihanaa kun sain tänään haravoitua ja siellä oli niin valtavasti syksyllä istuttamia kukkia noussut pintaan :flower: :flower: :flower:
Ooh kun olin niin intoa täynnä että koko takapiha tuli sitten raivattua kesä kondikseen.Sopii ootella grillikauden avajaisia =)

Hei taas pikaseen, ennen kuin Teho-osasto alkaa... Mies on muuten vieläkin Kanadassa, eikä varmaan kerkiä kotiin ennen meidän tapaamista! Eli jos pidetään tällä kertaa ne nyytikestit? Meidän pojat kun haluaa aina auttaa leipomisessa, niin siitä ei oikein tuu mitään :LOL:

Sisko tulee taas huomenna yökylään, niin laittelen sitten teille osoitetta ja ajo-ohjeita.

Olin muuten oikeassa: Kaisalle tuli hammas!
:wave:

Yhteistyössä