PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
Taikausko iski, enkä uskalla kirjautua. Tyttö nukkuu ulkona (ja pojat katsoo videota).

Kiitos mammutti viesteistä ja ilmoitan, ettei meillä ole mitään allergioita. Voitaisiinhan me leikkiä nyyttikestejäkin, ettei sinun tarvitsisi yksin nähdä vaivaa?

Kiva nähdä sitten minkälaisia ihmisiä meistä kaikista oikein paljastuu..

Aurinkoista maanantaita kaikille,:wave:

muistuttaisin nyt kaikkia Porvoolaisia, että meillä on tapaaminen meillä (olipas hassusti sanottu) lauantaina 19.3. alk. n. klo 14.00.

Tervetuloa kaikki kynnelle kykenevät. Meille voi tulla aikaisemminkin tai myöhemminkin, jos tuo klo 14.00 ei ihan tasan passaa.

Kiitos vain nyyttikesti-ideasta, minä kun olen aina sellainen hössönhössö ja häärään keittiössä sen seitsämää sorttia. Ei minulle ole siitä yhtään ylimääräistä vaivaa, jos vähän teille jotain tarjottavaa pyöräytän. Mutta eihän mikään toki estä ketään ottamasta mukaan mitä haluaa. Itse mietin esim. teidän pienokaisia, varaanko hedelmäsoseita ym.? Meidän pienokaiset täyttävät tällä viikolla 8-vuotta, joten he syövät sitä, mitä pöydässä on tarjolla tai sitten eivät syö.

Onkin kivaa tavata muita Porvoolaisia äitejä, tullaan tutuiksi. B)

Gradua on taas väännetty ja selkä on ihan jumis. Nyt pitäis pikku hiljaa lähtee hakemaan Ronskua tarhalta ja tarkistaa samalla onko sillä vieläkää ollu kunnolla päällä. Nyt kovilla pakkasilla on poikkeuksetta ollu neiti siellä pihassa nenä punasena ja sormet jäässä vaikka kuinka oon tätejä muistuttanut loota on täynnänsä villavaatetta joita saa todellakin käyttää.
Minkälaisia kokemuksia teillä on porvoolaisista päiväkodeista?

Mä nyt taidan vetää ite toppikset jalkaan ja mennä kaupan kautta.
Se on moro vaan kaikille!

Heippa taas kaikille! :wave:

Mä olen vielä aika aloittelija näissä netti hommissa niin voisitteko viisaammat vähän mua opastaa. Miten näkyy YV ja siis miten se toimii, pitääkö olla kirjautunut siis nimimerkillinen, että voi saada YV:n? Harmittaa oikein kunnolla kun en pääse mukaan tapaamiseen, mutta ei voi mitään.

Meillä on nyt sitten laulettu Paljon Onnea 10- vuotiaalle ja minua hirvittää, mihin nuo vuodet ovat menneet. Mitenköhän sitten 5 vuoden päästä? Enhän minä itsekään ole voinut vanhentua niin paljon tässä ajassa, vai olenko. Oli muuten aika mukava pitää noita kaveri synttäreitä kun likat ovat jo niin isoja, että eivät ala pahemmin riehumaan ja vähempikin ohjelma riittäää. Oli hauska pelata Pictionaria muunnelluin ohjein isolla porukalla.

Arki alkoi meillä yllättävän kivuttomasti, mitä nyt tuo meidän ekaluokkalainen ei suostunut yksin koulumatkalle. Pelästyi ennen hiihtolomaa pahemman kerran vapaana juossutta koiraa. Pelkää muutenkin koiria ihan hirveästi ja sitten vielä joutui koulumatkalla koiran jahtaamaksi. Vaikka tapauksesta oli reilu viikko niin silti tuli tenkka poo kun olisi pitänyt mennä kouluun yksin, onneksi isäntä kerkesi koululaisen saattamaan. Eipä tässä muuta, isoin tuli koulusta ja kertoi, että kuopus heräsi ulkona. Heippa!

B) B) Ihanaa kun aurinko paistaa.

Heips kaikille

Mammutti älä nyt ihmeessä varaa kaikille kaikkea. ;) Meidän neiti syö ennen kyläilyä ja sitten todennäkösesti syödään taas teillä, mutta otamme kyllä omat "eväät" mukaan. :LOL:

Y-viesteihin täytyy olla rekisteröitynyt nimimerkillä eli nimimerkki mustana, joten ei muuta kuin mammukka rekisteröitymään.

Todella kivaa kun tavataan ja toivottavasti mahdollisimman moni kynnelle kykenee.

Heips taas, lähden nauttimaan iltakahvia rauhassa mieheni kanssa, neiti on nukkumassa. :wave: :wave:

Piti tulla sen verran kirjoittamaan, että saa hiissattua taas tämän Porvoon ketjun ylemmäs.

Meidän neiti ryömii jo eteenkin päin, eikä sitä nyt sitten voi lattiallekkaan jättää...

Ihanaa meidän äiti tuli Kajaanista asti auttelemaan arjessa. Hävettää melkein kun äiti on jo kumminkin jo yli 70 vuotta ja melkein heti rupesi siivoamaan. Tuolla se nyt leikkii kaikkien lasten kanssa. :ashamed: Isä ei jaksanut tulla kun sillä on syöpähoidot taas menossa :(

Heips

Pika tervehdys kaikille, jotta saadaan Porvoo taas hissattua ylöpäin. On uhkaavasti "liukunut" alas listalla. Mitenkäs on tämä alkuviikko sujunut? Meillä menee vaihtelevasti hyvin ja välillä vähän vähemmän, mut pääsääntöisesti ollut mukava alkuviikko. =)

Onko meistä moni osallistumassa la 19.3. olevaan tapaamiseen Mammutin luona? Toivottavasti. =)

Hei, hei taas. :wave: :wave:

Hyvää torstaita Porvoolaiset ja muutkin. Minulla on ollut taas alkuviikko aika kiirettä töissä ja iltaisin on pitänyt kuskata lapsia harrastuksiin, joten en hirveästi ole ehtinyt tänne kirjoittelemaan.

Viime yönä heräsin klo 4.00; nenä tukossa, kurkku kipeä ja olo kuin jyrän alle jääneellä. Eli nyt sitten tuli flunssa. Kuumetta ei ole, joten kustannuspaikalle on vääntäydyttävä. Nyt sitten juon finrexiniä, jonka voimalla pitäisi pari päivää päästä.

Tietysti tämä flunssa iskee juuri nyt, kun lapsilla on viikonloppuna synttärit ja minä olen kursseilla. Ihan minun tuuriani. Eilen leivon sitruunakakkua ja mokkapaloja synttäreiden aikuisvieraille. Meidän lapset sanoivat, ettei heille tarvitse varata kuin ämpärikaupalla karkkia, jätskiä ja riksuja ja raksuja (perunalastuja). Miten en ole yhtää yllättynyt!?

Tänään kävimme aamulla koululla kuuntelemassa, miten jälkikasvu on pärjännyt. Tytöllä menee kaikki hyvin. Poika on vähän laiskottunut, pientä tsemppausta tarvittaisiin. Mutta on valoa tunnelin päässä. Kuten joskus tässä aiemmin kerroin, saimme pojalle kouluavustajan. Tänään tapamismme hänet ja olemme erittäin luottavaisia, että koulukin lähtee nyt parempaan suuntaan. Kiitos vain Porvoon koulutoimelle, joka meille tämän suuren avun myönsi. Olen vain kuullut, että kouluavustajat ovat pääsääntöisesti kiven takana ja tosi vaikeita saada. Avustaja on vain tämän lukukauden loppuun, uutta hakemusta pitää laittaa taas kesän jälkeen.

Muistattehan, että meillä mammutin kotona on tapaaminen lauantaina 19.3. Tervetuloa! Yritetään saada mahdollisimman moni äiti lastensa keralla kokoontumiseen.

Aurinkoista päivää kaikille! B)

-mammutti- :wave:

Hiiop Porvoo,

nostetaas meitä taas vähän ylemmäksi. Allekirjoittanut on nyt sitten sairauslomalla kotona ainakin tiistaihin saakka. Flunssa äityi sen verran pahaksi, että tuli kurkunpääntulehdus ja meni ääni ihan kokonaan. Ja nyt olen sittten totaalisessa puhekiellossa ainakin ensi viikon alkuun asti. Perhe onnessaan. :LOL:

Missäs muut Porvoolaiset luuraa? Meillä on viikonloppuna synttärikemut ja äiti makaa sairaana. Just ihan meidän tuuria. Pitää tässä yrittää vähän deloiga kotitöitä ja pyytää miestä koristelemaan lasten kanssa taloa juhlakuntoon. Meillähän olisi ollut myös tulevana sunnuntaina kummipojan rippijuhlat. Niistähän pojan äiti otti herneet nessuun, kun ilmoitin, ettemme ko. juhlaan mennä, kun on omien lasten juhlat. No, nyt ei olisi päästykään, kun olen sairaana, jos tämä nyt yhtään ketään lohduttaa.

Ja taas muistutusta tulevasta tapaamisesta; sehän on lauantaina 19.3. Ilmoittautumisia sankoin joukoin odottelee -mammutti-

Aurinkoista viikonlopppua kaikille! B)

:wave:
Ihan vain pikainen tervehdys minultakin. Äiti hääräileee täällä apuna ja siskokin tulee illalla käymään. Juhlitaan lämmittämällä sauna. Miehen merillä ollessahan ei voida edes saunoa, kun poikia ei voi kahdestaan päästää eikä vauvaa ottaa mukaan vielä. Tukkakin pitäs hennata mutta se nyt on liikaa vaadittu yhdeltä illalta.

Pikainen tervehdys, kun neiti nukkuu ulkona tyytyväisenä ja mies lähdössä lenkillä koiran kanssa. :wave:

-mammutille- pikaista paranemista! :hug:

Oikein mukavaa lauantaita kaikille. Ulkona tosi upea ilma, joten nyt sinne. Hei, hei. :wave: :wave:

MARZA-70
Heippa kaikille pitkästä aikaa.Meillä on sunnuntaiaamu siinä mallilla että poika 3kk nukkuu ja isi nukkuu kans kun on ollut yävuorossa.Ihan on mahtavaa kun talossa on niin äärettämän hiljaista.Mutta pian poika herää ja on oksat pois kun pikku ukko on niin kovin malttamaton maidon suhteen.
Jotenkin ollu meillä pojalla aika levottomia öitä ja päiviä kun ilmeisesti nuo kylmät ilmat tekee sen kun äippä ei raaski niin kauaa ulkon antaa nukkua vaan aina työntää vaivihkaa vaunut sisälle.Kun ihan tuppaa oleen äly kireitä pakkasia. Kissatkin joita meillä 3kpl ei mee kyllä millään ulos.Meillä on kissat muutenkin vaan valjaissa kun en uskalla eikä muuten saiskaan niin irti pitää. Meillä on muutama naapuri jotka inhoo muutenkin kissoja.Ja kun valjaissa niitä ulkoiluttaa niin ei tartte pelätä että joku tekee niille mitään pahaa.
Meillä on muuten poika ihan mieletön suursyöppö....(hih) vetelee korviketta jo 1,5 litraa/päivä pitää varmaan alotella jotain mössöjä tässä pika puoliin jo antaan että pääsee uusiin maku ulottuvuuksiin. Ja sehän on jotain 4kk kun niitä voi vissiin muuteski antaa.
Ajattelin tänään alkaa itte leipoon pitkästä aikaa jotain namia..Hmmm pullaa vaikka,kun ei oo taas kopeentunu mitään leipomisjuttuja sitte harrasteleen vaikka tykkään muuten älyttömästi leipoa ja laittaa ruokaa noin yleensä muutenkin. Kanavatöitä on tullut jonkun verran tehtyä mutta kun on ikää (34v) ja laiskuutta niin sekin ajanviete on valitettavasti katoamassa mulla :eek:(
Nooh poika on tuiki tärkein nytten ja sen mukaan pelitetään ;o)
Mutta mukavaa pyhäpäivää porvoolaiset

Heips
Kohta on taas viikonloppu ohi, toivottavasti oli oikein mukava viikonloppu kaikilla! =)

Tiedoksi Marza-70: Meillä aloitettiin soseiden ihmeellinen maailma kun neiti oli n. 3,5 kk, korviketta sai olla koko ajan syöttämässä (siis n. ½-1 tunnin välein). Neiti on aina ollut myös varsinainen suursyöppö ja on sitä edelleen :LOL: paino on kuitenkin pysynyt ihan raameissa, joten ei hätä tämän näköinen. ;) Nykyään meillä syömään aamupuuro, soselounas, välipalaksi velliä/korviketta/jogurttia/hedelmäsosetta (siis millon mitäkin), sosepäivällinen, iltapuuro ja tietysti korviketta väleillä jos/kun neiti niin tahtoo. Meillä siis syödään... :LOL: neiti nyt n. 5,5 kk.

Nyt taas hei ja mukavaa iltaa kaikille! :wave: :wave:

ps. Muistattehan ilmoittautua -mammutille- tapaamiseen. =)

MARZA-70
Huomenta kaikille Porvoolaisille :wave:
mukavasti meillä ollaan menty jo jonkinlaisen rytmin mukana kotvan aikaa ja se tietty sopii isille ja äitille.
Eli joka aamu herätään klo 7 vaikka mihin aikaan ois menty illalla maate. Ja nukkumaan mennään aika tasaisesti klo 20-21,tosin poikkeuksiakin on.
Ja eka herätys klo 3 ja toinen klo 5 ja seiskalta tosiaan sitten ylös.
On se aikas metkaa kun sisäinen kello on vaavilla niin tarkka.
Tuolla poika nyttenkin sängyssään puhelee omiaan kun omaa juttelun jalon taidon..(vähänkö ihanan kuulosta)
Joten siis äitillä on hetki aikaa olla koneella kun isi nukkuu yövuoronsa jälkeen,niin isi ei tiiä täst maailmast mittää
;)
Tänään kun luvattiin aikas kivaa säätä pakkasten tiimoilta niin aattelin lähtä pojan kaa vähän kärrytteleen just päikkäriaikaan niin poika saa sitte jäähäkki pihalle ku kotiudutaan. Meillä on keskiviikkona synnytysvalmennustapaaminen muutamien äitien kanssa ja kivasti just pojan päikkäriaikaan ja meillä on isäntä koulutuspäivillä niin pitää bussilla mennä joten saapa nähä päästäänkö ollenkaan ja mitä siitä tulee....no ei ka,kyllä me yritetään =)
Mutta mukavaa päivänjatkoo kaikille taas ja kuulostellaan kuulumisia puolin toisin :wave:

Hei

Eilen sen sitten tein. Annoin meidän tytölle muutakin kuin tissimaitoa. Raukka niin mussutti huuliaan ja imi kieltään kun katsoi kun me muut syötiin, niin minähän avasin purkin ja annoin sille lusikallisen mustikkasosetta ja hyvin upposi. Tänään söi jo kolme lusikallista... Tuli itse asiassa aika surullinen olo, meidän kuopus syö jo ruokaa... Ajattelin puolen vuoden täysimetystä ja nyt siis lipsuin kuukaudella tavoitteesta. Huomenna tulee viisi kuukautta täyteen. Nyt sitten kakkakin tuli jo toisen kerran tällä viikolla. Yleensä meidän neiti kakkaa vaan maanantaisin :LOL: On nyt yrittänyt monena päivänä äkistää kakkaa ja nyt varmaan toi sose auttoi kun kakassa oli jo ne mustikan siemenet. :LOL:

Sitten toiseen asiaan. Ketutti tänään ihan mitätön asia. Olen peruuttanut Hesarin tulon nyt kun mies on poissa kun en sitä kuitenkaan kerkiä lukemaan. Otettiin sitten tarjous Seuralta vastaan, että saan edes telkkariohjelmat. Mutta kas kummaa Seura tulee aina vasta maanantaina tai jopa tiistaina kun pitäs tulla perjantaina. Jään siis aina viikonlopuksi ilman ohjelmatietoja. Ja nyt kun Hesarin jakaja oli huomannut ettei meille tule lehteä ja lahjoittanut minulle tän päivän Hesarin ja siis viikon ohjelmatiedot samalla niin tietysti Seurakin tuli kerrankin ajoissa!

Sellaista minun arkeen :) :wave:

Heippa taas kaikille!

Minä oon ollut tässä yli viikon vailla konetta ja siksi mua ei ole näkynyt listalla. Mies vei koneemme varoittamatta huoltoon ja se sitten tulee sieltä sitten joskus. Toivottavasti pian. Oon ihan tyhjiössä kun en voi seurata netin avulla maailman menoa. Nyt olemme anopilla ja appiukolla kylässä ja päätin ottaa tilanteesta vaarin ja käydä täällä listalla.

Yritän päästä silloin tällöin jostain koneesta tänne listalle, mutta harvassa tulee olemaan nuo kerrat. Meidän pikku herra 1,3 v on vihdoin ja viimein kiinnostunut vähän tuosta kävelemisestä ja innostuukin muutamia kertoja päivässä vähän taitoa hiomaan. Se kun on vaan niin hidasta puuhaa ettei millään kerkeisi, nelinkontin kun pääsee paljon nopeammin ja tuolien avulla ihan mihin vain haluaa. Kerran löysin herran istumasta kodinhoitohuoneen tiskialtaasta ja olipas osannut avata hanankin päälle, kivaa oli.

Mutta nyt kyllä on tällä kertaa lopetettava ja mentävä vähän seurustelemaan kun kerran kylässä ollaan. Palailen taas kunhan saan koneen takaisin tai jostain muualta saan mahdollisuuden.

Uppista Porvoo, taas noustaan. :wave:

Onko meitä monta lauantaina tapaamisessa? Olisi kiva nähdä meitä kirjoittelijoita enemmänkin lapsineen -mammutilla- =)

Tämä oli pikainen tervehdys, joten hei taas. :wave:

MARZA-70
:wave: Voi itkun pitkut kun meillä on alkanu heitteleen ihan härän pyllyy nuo pojan yöunet \|O
Poika kun on nyt jo useemman viikon vedelly kivoja öitä unineen ja ilman massuvaivojaan ja yösyömisiään niin nytten jo viikon ollu ihan mahoton syömään....öhöm...tunnin välein yöllä alkaa itkeä ja aina on muuten hirmu nälkä.oon yrittäny laittaa takas nukkuun ja hieroa ja tuttia tarjota,mutta ei kun ei kun poika vatii ruokaa.
No pitäähän sitä kasvavalle pojalle maitoa antaa =)
Nytten on piakoin menossa päikkäreille ulos ja näyttääkin että olis jälleen kerran tulossa upea aurinkoinen päivä meille tänne porvooseen :wave:

Yhteistyössä