PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
minnu82
hyvää iltaa!
ajattelin nyt kirjoittaa vaikka teillä on jo todella pitkällä toi rimssu.
niin no en ihan porvoossa asu mutta käyn sielä päivittäin kun kaikki ystävät sielä asuvat. itse asun vakkolassa....
niin mä olen 22 vuotias 4,5kk Nemo pojan äiti, mieskin löytyy ja häitä ollaan suunnitelemassa kovaa vauhtia (heinäkuussä)
Jos vaan mahdun teidän joukkoon niin ilmoitelkaa... :wave:

Hei vaan kaikki uudet tulokkaat ja vanhat konkarit. Työn saralla alkaa vähä helpottaa. Tämän päivän deadline on saavutettu eilen illalla, joten voin alkaa huokaista ja käyttää työnantajan suomaa nettiyhteyttä hyödykseni työajallani.

Viikko on mennyt varsin nopeasti. Meillä lapset lähtevät tänään puoleksi viikoksi lomalle Itä-Suomeen. Ei tarvitse laittaa ruokaa viiteen päivään! Kun lapset ovat lomailemassa ja kiertämässä sukua, niin me vanhemmat siivomamme autotallin. Tämän olemme itsellemme luvanneet. Autotalli on niin täynnä kaikkea romua, ettei sekaan mahdu, autosta puhumattakaan.

Pojallekin tuli vihdoin aika astmatesteihin, päästään vasta maaliskuun lopulla. Pitää yrittää pärjätä sinne saakka tavalla tai toisella.

Likan kanssa mennään myös maaliskuussa sairaalaan tarkistukseen. Meidän tytöllä oli syntyessään pehmeän suulaen halkio. Se leikattiin 10 kk:n ikäisenä ja toipuminen sujui hyvin. Tästä halkiosta johtuen käymme säännöllisesti kontrolleissa HUSUKEssa (huuli- ja suulakihalkiokeskus) Helsingissä.

Siitä meidän suunnitellusta tapaamisesta. Arvatkaa vaan, voi pahus. Katsoin juuri kalenteria, mihin oli hävinnyt yksi viikko. Siis meidän lapsilla on syntymäpäivät silloin maaliskuun ensimmäinen viikonloppu ja minä olen opintojen parissa. Voi pahuksen pahus.:headwall: :headwall: Nöyrin anteeksi pyyntöni kaikille.

Siispä, koska olen itse ehdottanut kahta eri viikonloppua ja sotkeutunut kalenterin kanssa. Ehdotankin teille, että tulisitte meille lauantaina 19.3. Olen nimittäin myös ed. viikonlopun opintojen parissa. Mikä aika sopii parhaiten? Minulle oikeastaan mikä vain, kun meillä ei ole enää päiväuni-ikäisiä lapsia. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Terveisin ikuinen hössöhössö-sekoileva mammutti. B)

Huomenta

Tervetuloa joukkoon minnu82. Kyllä joukkoon aina mahtuu! =)

Voi mammutti, koittakaa pärjätä pojan kanssa sinne maaliskuun lopulle. On se ihme, ettei aikoja ole aikaisemmin. :/ Teilläkin tuo vaiva ollut niin kauan, että luulisi jo lääkäreitäkin kiinnostavan syy siihen.

Minun puolestani voimme tulla teillekin mammutti, jos vain muille sopii ja kaikki pääsee liikkumaan. Ko. päivälle ei ainakaan vielä ole mitään muuta tiedossa, joten hyvältä näyttää. ;) Katsokaa muutkin kalenterianne ja ilmoitelkaa.

Tuo kellonaika voi ollakin sitten oma juttunsa, koska en usko, että näillä pienillä olisi kaikilla sama rytmi tuon nukkumisen kanssa, mutta katsellaan ja ilmoitelkaa teille sopivia aikoja. Meillä rytmi vaihtelee tällä hetkellä melkein päivittäin, joten hiukka hankala sanoa mitä rytmiä noudatamme tuolloin. :headwall: :)
:wave: :wave:

Kaikki uudetkin on tietysti minunkin puolesta tervetulleita!

Laitetaan sitten minun tyhjään kalenteriin tuo päivä. Meille kyllä sopii mikä kellonaika tahansa, kun meillä päiväunia nukkuu vain tyttö ja se voi nukkua missä tahansa.

Meillä on onneksi niin fiksut neuvolatäti ja -lääkäri etteivät ne huomauta painosta, varsinkin kun se on saatu aikaan pelkällä tissimaidolla! Pojat tais olla vielä pulskempia, mutta äkkiä ne kilot karisi kun lähtivät kävelemään.

Isäntä on poissa noin 6 viikkoa. Ei ole vielä edes kertaakaan soittanut, ei taida olla kenttää tai sitten on vaan niin paljon töitä. Merimiehenä siis Fortumin tankkerilla.

Eilenkin kerkesin pari kertaa kirjautua sisään ja sitten pitikin samantien sammuttaa kone. Nyt kutsutaan taas leikkimään..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2005 klo 13:53 JooEiKai kirjoitti:
Meillä on onneksi niin fiksut neuvolatäti ja -lääkäri etteivät ne huomauta painosta, varsinkin kun se on saatu aikaan pelkällä tissimaidolla!
No se on hyvä. Olen vaan kuullut kauhu kertomuksia näistä neuvolatädeistä... =) Meilläkin on tosi kiva neuvolatäti, sama täti oli minulla silloin raskausaikana ja hän jaksaa kannustaa ja on muutenkin tosi mukava. :flower:
Kälyni sitä vastoin on saanut kuulla milloin mitäkin; painosta, mahalleen kääntymisestä, jne. :(

Nyt vielä jatkaamaan "omia" juttuja ennen kuin neiti herää tuolta ulkoa päiväuniltaan. :wave: :wave:

Heippa taas minunkin suunnalta. En ole kerennyt miillään melkein viikkoon koneelle ja keskiviikkona kun yritin niin silloin linjat eivät toimineet. Meillä on auto valmiina pakattuna ja iltapäivällä hurautamme sinne Vierumäelle, vielä on jotain laittamista kesken lähinnä poitsun ruoka tarpeita.

Tuo tapaaminen olisi tosi kiva juttu, on varmaan mahdotonta saada sellaista päivää, että ihan kaikille sopisi. Kävin tuossa vilasemassa kalenterini ja huomasin ettei mulle tietystikään sovi toi 19.3 päivä mitä olitte vissiin vähän suunnitelleet. Mutta jos teille muille se sopii niin kokoontukaa ihmeessä ja minä tulen sitten seuraavalla kerralla mukaan tapaamiseen. Jatkossa meilläkin voi kokoontua, tosin myös meillä on kissa, jos allergisia löytyy joukosta.

Kävimme muuten tossa viikolla tuolla Lidlin puistossa ja siellä olevat puistotädit sanoivat, että puistossa on toimintaa koko ensi viikon ja koululaiset ovat myös tervetulleita. Maanantaina on soppatarjoilu, tosin siihen oli ennakko ilmottautuminen, keskiviikkona makkaranpaistoa, pieni maksu ja perjantaina joku luontokoulun ihminen tulee pitämään ohjelmaa. Joten jos ei ole muuta tekemistä niin kannattaa käydä siellä, puisto on muutenkin ihan mukava ja luistinkenttäkin siinä on ihan vieressä.

Nyt on kyllä pakko mennä pakkaamaan nuo loput tavarat. Meillä kun on sellainen mukava työn jako, että mies pakkaa omat tavaransa ja minä kaikkien muut. ei ihan reilua, mutta minkäs teet. Kerran muuten unohdin kahden lapsen vaatteet kotiin kun menimme mökille viettämään juhannusta. Perillä tajusin, että olin laittanut ne vaatepinot sohvalle pyykkipinojen viereen ja sinne sitten jäivät. Onneksi veljeni oli tulossa myös sinne mökille ja hän sitten toi yhdet päällysvaatteet meidän likoille, tytöt kun olivat lähteneet reissuun pelkissä sortseissa ja t-paidoissa. Hyvin muuten pärjättiin ilman vaihtovaatteita se juhannus.

Mukavaa hiihtolomaa teille kaikille! Ulkoilkaahan paljon. Palailen sitten ensi viikon puolella paremmalla ajalla.

MARZA-70
UUSI ILMOTTAUTUU :wave:
Niin asun porvoon likellä täällä Hinthaarassa ja eihän sitä matkaa meillä tuu porvooseen ku siinä 12km =)
olen 34v kotiäippä eli tuolla makkarissa tuhisee tälläkin hetkellä poika 2kk ja pikkasen päälle,ja onpa siellä aviomieskin poitsun kanssa. Perheeseemme kuuluu lisäksi 3kpl kisumisuja.
Mutta nyt jatkan touhuja,kun tänään on meitin pojulla ristiäiset =) joten toivottelen kaikille heipat :wave:

Heipsan..

Kirjoitan lyhyesti kuulumisia, kun tyttö tällä hetkellä nököttää sylkyssä ja koittaa kovasti saada itsekkin kirjoittaa jotain :)
Meillä on hiukkasen flunssaa nyt liikenteessä, ja vaikuttaisi että hiukan korvatulehdustakin pukkaa, ainakin korvaansa aristaa kovin, ja esim. makuulteen kun syö, niin ehdottomasti se vasen korva pitää olla ylöspäin.. Meillä kun imetys tapahtuu helpoiten makuultaan, täytyy varmaan koittaa, josko söisi edes jotenkin myös istuen. Yritän aina muutenkin edes pari kertaa päivässä saada imetettyä istualteen.. Oma vikani, kun totutin makuulteen syömiseen.. mutta kun se on niin paljon helpompaa :ashamed: Kuumetta ei ainakaan vielä ole ollut, mutta ajattelin käyttää päivystyksessä neidin kuitenkin, jos alkaa aristamaan korvaa enempi, ja jos kuumetta alkaa nousemaan. Sais sitten lääkkeet, ja saisi neiti varmasti nukkuttua yöllä. viime yönä kitisi jonkun verran, mutta ihan alkuyöstä vaan, muuten nukkui yhtä hyvin kuin aina. Tämä on toinen kerta kun neidillä on pientä nuhaa, edellisen kerran oli joulun aikoihin, ja silloin oli vaan hiukan nenu tukossa, ei muuta.. ei pahemmin kuumetta, ei korvakipuja yms. Tytöllä varmaan siksi hyvä vastustuskyky, koska olin loppuraskauden aikana melkosessa flunssassa, ja samoin tuossa imetyksen aikana ,muutama kk. sitten. Nythän tuo vauva muutenkin taitaa olla sellaisessa iässä, että alkaa flunssa helpommin iskemään.. kun kohta on jo ½vuotta :eek:
niin se aika menee......
Mutta nyt pitää lopettaa, kun tyttö alkaa hermostumaan, kirjoitan enemmän paremmalla ajalla
=)

Hyvää sunnuntain jatkoa kaikille!!!!

(korjasin kirj.virheet, niitä tulee muutenkin kamalasti, ja sitten kun tuo lapsi vielä istui äsken sylissä, niin vielä pahempia... :) )

Heips taas minunkin puolestani niin uusille kuin vanhoille tuttavuuksille.
Meillä sitten valvottiin viime yönä... :headwall: Kait ne hampaat jo kohta puhkeaa!!! Muuten meille ei kuulukaan mitään uutta ja ihmeellistä, keskiviikkona on sitten se neuvola (5kk) niin voidaan kertoa neuvolakuulumisia sen jälkeen. =)

Nyt toivottelen kaikille oikein hyvää yötä! Toivottavasti meilläkin nukutaan... ;) :wave: :wave:

:wave:
Vilkutan taas ihan pikaisesti. Appiukko on leikittämässä lapsia ja sain käydä kaupassa ihan itsekseni =)
Meidän pikkuiselle nousi yön aikana kuume ja nuha iski. :( Nyt minä joudun kantamaan sitä kokoajan sylissä kun raukka on niin väsynyt, ettei viihdy hetkeäkään itsekseen. Niskat on jo aivan jumissa. :wave:

Onpa teillä ollut muilla hulinaa ja sairastelua, toivottavasti voitte jo kaikki paremmin. Meidänkin reissu tuli tehtyä ja toiseksi vanhin oli koko reissun tosi röhänen ja kurkku kipeänä, sain sitten pelätä koko ajan mihinkä tauti kehittyy, mutta onneksi jaksoi likka osallistua Vierumäen rientoihin ja paljosta olisikin jäänyt pois, jos ei olisi jaksanu tehdä mitään. Nyt sitten kolmas tyttö sai saman röhän ja kurkkukivun sekä esikoinen kuumeen, muttei mitään muuta. Näin sitten menee meidän hiihtoloma, mutta eihän sille mitään voi, onhan vielä toivoa, että loppuviikosta voisimme jotain puuhailla.

Se Vierumäen perhe on paras -kurssi oli tosi kiva ja suosittelen sitä lämpimästi kaikille joilla on vähän isompia lapsia. Ikäraja ryhmiin on 5 v ja pienemmille 2-5 v oli järjestetty lapsiparkki. Meidän kuopus kun on sen 1 v niin meidän aikuisten oli vuoroteltava osallistumisissa, mutta silti viihdyttiin tosi hyvin ja tuntui, että tuo kaksi yötä ja yksi kokonainen päivä paikanpäällä oli aivan liian lyhyt aika. Ja parasta oli nuo ruokailut, nam!

Voi kun tuo toisella kyljellä syöttäminen kuulosti niin ihanan tutulta, minä oon saanut leikkiä akrobaattia muistaakseni jokaisen lapseni kanssa kun he mieltyivät enemmän toiseen rintaan ja sitten eivät huolineet tissiä kuin toiselta kyljeltä. Aina tosin sain ujutettua myös sen huonomman tissin sinne suuhun vaivihkaa.

Meillä on myös vieläkin semmoiset etuhiuksien kasvatus talkoot tuolla toiseksi nuorimmalla. Hän kun päätti toteuttaa oman tahtonsa kun kahdella kaverilla oli otsatukat ja hänellä pitkä otsis.

Mutta tämmöisiä muisteloita tällä kertaa ja tervetuloa kaikki uudet listailijat minunkin puolestani.

Heips :wave:
Kävimme sitten tänään siellä neuvolassa. Tyttö kasvaa ja kehittyy, nyt oli painoa 7.870 g ja pituutta 64 cm. Saimme kehuja kehityksestä, joka menee kuulema oikein hyvin ja iän mukaisesti. =) Vierastamaan on ruvennut tuo tyttönen, itku tuli kun neuvolatäti teki temppuja/tutkimuksia. :'( Rokotuskin saatiin ja nyt jännätään tuleeko reaktiota. :/

Nyt tyttö nukkuu tyytyväisenä ulkona vaunuissa ja mamma rentoutuu taas tietokoneen ääressä. ;)

Ilmoittaudun (jos en ole jo ilmoittautunut) siihen tapaamiseen la 19.3. ja mammutin luonahan se nyt sitten on, mutta mihin aikaan? Kuinka moni pääsee tulemaan? Olisi todella kiva, jos mahdollisimman moni niin nähtäisiin ja päästäisiin juttelemaan. :D Heips taas, ääniä kuuluu ulkoa... :wave: :wave:

Ajattelin nyt pikaisesti sanoa, että minä ja kolme kakaraa olisi kans tulossa. Meille sopii kyllä melkein kaikki kellonajat. Ehdotuksia?
Mihin auton saa? Taskuparkkiin kadulle (kuinkahan onnistuu) vai mahtuuko pihaan? Rupesin jo hermoilemaan sitä, kun ei nykyään tule paljon autolla ajettua. Nimimerkillä "ei ikinä cittarin parkkilhalliin"...

Minä en valitettavasti pääse silloin la 19.3 tapaamiseen. Mulla on silloin kuorojuttuja Porvoossa. Mutta toisella kertaa sitten.

Tänään ei ole tapahtunut kummempia mitä nyt kaksi keskimmäistä tulivat mummolasta ja tietysti ikävä oli ollut kova, yllättävänkin kova. Esikoinen sai sitten tänään lahjaksi korvikset korvaan, taisi ottaa aika koville kun kotona sitten tuli itku vaikka liikkeessä urhea olikin. Minä taas olen yrittänyt siivota kun on tulossa huomenna vieraita ja viikonloppunakin on ne 10 v synttärit. Leipoakin vielä pitäisi jaksaa, saas nähdä miten käy.

Heips
Mietin itse ihan samaa eli mihin auto sitten parkkiin ja entäs se tarkempi osoite. Laitatko mammutti jokaiselle yv:n vai meinaatko laittaa tänne teidän osoitteenne?

Emäntä tietysti päättää kellonajan, mutta jos saa ehdottaa niin olisiko 12.00 tai 13.00 hyvä? Aamulla kerkiäisi hyvin hoitaa ruokaostokset ja sitten meidän neidillä on tuo lounasaika n. klo 11.00, kerkiäisimme syödä ennen kyläilyä ettei sitten heti tarvitse ruveta "sottaamaan" kylässä. :LOL: Tietysti muutkin ehdotukset huomioidaan.

Nyt taas hyvää yötä kaikille! :wave: :wave:

:wave: :wave:

Moikkaan vain nopsasti, ja ilmoitan olemassaolostani :) Meillä hiukan tää kone kenkkuilee, joten en kirjota kovinkaan pitkää pätkää..

Meillä on hiukan flunssaa liikkeellä, tyttö on räkäinen, ja muakin hiukkasen heikottaa.. Kuumetta ei vielä ole ollut kummallakaan, ja toivottavasti ei tulekkaan. Tyttö on vaan aikias kranttu kokoaika, ja nenä valuu urakalla. Noh, se on onneksi vauvalta jo menossa pois, ja itsekkin toivon, että tää on vaan hetkellinen (toivossa on hyvä elää...)

Hmmm... Mä en oikein uskalla ihan 100% varmasti lyödä lukkoon tuota 19.3, mutta korvantaakse on pistetty,ja mikäli vain voin kiertää kaiken muun, mitä silloin EHKÄ pitäisi, niin mielelläni tulen.. Luulen, että yv ois aikas hyvä laittaa, niin saataisiin se osoite sitten. Meille parhaiten sopiva kellon aika ois joskus siinä 14-->, kun vaavi on silloin nukkunut päikkärinsä, ja olisi siis huomattavasti paremmalla tuulella, kuin väsyneenä, hänelle kun on raasulle melkosen hankalaa nukkua vieraassa paikassa, jos on ääniä ympärillä.. Esikko kun on, niin on tottunut aikas hiljasuuteen, kun en minäkään täällä päivisin hirveemmin möykkää.. Mutta kuten tuolla aikasemmin todettu, emäntä ajasta päättäköön =)

nyt menen katsomaan leffaa miehen kanssa tuohon sohvalle!! :wave:

krima harmailee
HIH! En muistanutkaan että olen tällaisen ketjun tänne aloittanut.. Käyn kyllä aika säännöllisesti täällä, mutta tuolla vauvojen puolella.
Kiva nähdä että Porvoossa on sittenkin elämää...
En nyt kerkeä lukea kaikkea mitä olette keskustelleet, mutta yritän pian.. Montakos teitä/meitä on yhteensä?

UUSI ILMOITTAUTUU!

Jansku täällä, vuosimallia -79 ja Ronja tyttö täytti 2 vuotta marraskussa. Ollaan muutettu Porvooseen viime keväänä miehen töitten perässä ja asutaan tällä hetkellä Kevätkumpu I:ses.
Me ollaan Vaasasta lähtösin, eli opiskeltu siellä viimeset 6 vuotta äijän kanssa. Mutta alunperin olen kotoisin Savosta elikkäs Iisalmesta, sieltä mistä Halavatun Papatkin tulee :LOL:
Mitäs muuta...
Noh, kirjottelen tällä hetkellä gradua ja teen samalla käännöstöitä & opettajan sijaisuuksia; "isona" minusta tulee englannin ope (sitte joskus...)
Eli kaikki samanhenkiset saa kirjotella jos sekaan mahtuu. (?) Meidän seuraelämään ei kuulukkaa vielä lapsiperheitä, ku kaikki kaverit jäi Vaasaan ja Tampereelle. Vaikka päiväkodissa Ronja tietty leikkii päivittäin oman ikäistensä kanssa ettei vallan joudu äipän ja iskän kanssa kitumaan.
Nyt mun sisko on käymässä poikansa kanssa ja ikäeroo serkuilla on puolisen vuotta. Jatkuvasti joutuu vahtimaan ettei ne tapa toisiaa ku repivät toisiaan tukasta ja purevat :'(
Semmosia noi ainoat lapset tuppaa vissiin olemaan; mitä serkumpi, sen herkumpi...ja rakkaudestahan se hevonenkin potkii ym. kliseitä.
Jos vielä pysyt mukana ja vähän ehkä naurattaa, niin kirjota takasin.
Mä oon sit ihan käsi näitten chattien sun muitten kanssa, eli neuvokaa jos teen jotain väärin. Kerran humanisti, aina humanoidi.

Terveeksi kaikille,

loman viimeistä päivää mennään. Poika lähti kaverinsa synttäreille ja minä pääsin vihdoin ja viimein koneelle. Loma on mennyt nopsaan ja rattoisasti. Perheen kanssa oltiin Ikaalisten kylpylässä pari päivää. Mukulat nauttivat vedessä lillumisesta, me vanhemmat vähän vähemmän. Ja arvatkaa vaan, sattuiko sitten kierto heittämään viikolla ja täti tuli just ed. päivänä, kun lähdettiin Ikaalisiin!! Onneksi pääsin mukaan altaaseen lillumaan toiseksi viimeisenä päivänä. Oli siinä lapsille selitteleminen miksi äiti ei pääse uimaan... Heh, heh.

Minä laitan teille kaikille y-viestiä meidän tarkemmasta osoitteesta. Mutta kaikille näin yhteisesti tiedoksi, että meidän pihaan mahtuu neljä autoa ihan hyvin. Ns. oven eteen pari ja autotallin eteen pari autoa. Ja kadulle parkkiin, ei tarvitse taskuun peruuttaa. Nim. aivan onneton parkeeraaja.

Olisiko se kellon aika n. klo 14.00 alkaen. Ja onkos kenellä mitä ruoka-aineallergioita? Ajattelin jos tarjoaisin teille kaffeen ja teen lisäksi paria salaattia, patonkia ja makeaa tarjottavaa tietysti lisäksi.

Nyt pitää lähteä viemään likka ulos, mutta sitä ennen laitan teille y-viestillä osoitteen ja summittaiset ajo-ohjeet. Minä eksyn sitten joka mutkaan. Laitan mukaan myös puhelinnumeroa, niin voi soitella, jos matkasta eksyy.

Aurinkoista sunnuntaita teille kaikille.B)

PS: Myös uudet Porvoolaiset palstalle ilmoittautuneet ovat tervetulleita lauantaina 19.3. mammutille tapaamiseen.

Heips vaan taas,

minä torvi unohdin y-viesteistä sen kännykän numeron. Tulee perästä... Sori.

Kaikki mukaan tapaamiseen, ilmoitelkaa, jos tulette, niin laitan y-viestillä ajo-ohjeita. Ja ilmoitelkaa myös te, jotka olette ilmoittautuneet, mutta minä onneton koneen käyttäjä en ole teitä huomannut.

Heips kaikille niin vanhoille kuin uusille. Tervetuloa joukkoon minunkin puolestani.
Kiitos y-viesteistä mammutti!

Siinä se viikonloppu sitten taas vierähti (liian nopeasti) ja helmikuukin tekee loppuaan. Aika tuntuu menevän niin ettei mukana pysy. :LOL: Meillä ei ole tapahtunut mitään ihmeempää. Ei edes hampaat ole vielä puhjenneet vaikka ikenet näyttävät siltä kuin kohta "pamahtaisivat". :p Saisivat kyllä minun puolestani kohta puhjeta kun tuo neiti on taas muuttunut niin levottomaksi (yö aikaan) ja pientä kiukkua pitää melkein koko ajan. Taitavat vaivata oikein kunnolla... :(

Nyt hyvää yötä ja kirjoitellaan taas.
-Ninsku 72-

Yhteistyössä