PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
No niinpä lukikin. Luen kaikki viestit, mutta sitten kuitenkin kyselen samoja asioita uudestaan, ups. :ashamed:

Meilläkin oli totuttelua tänne muuttaessamme, molemmat kun olemme lähtöisin tuolta Helsingin suunnalta ja täällä kaikki tervehtivät (olivat tuttuja tai ei), kaupassa käydään keskusteluja ja tuntuu, että kaikki tietävät sinun asiasi jo ennen sinua. No, tähän on totuttu ja nyt voi sanoa, että viihdymme oikein hyvin täällä metsän keskellä. ;)

Koiran kannalta tämä on oikein ideaali paikka, omaa pihaa ja metsää lähellä, kyllä koiruus nauttii (ei kyllä muusta tiedäkkään...) :LOL:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2005 klo 10:05 Kolmen äiti kirjoitti:
Hankala keksiä jutun juurta yksikseen...
Tuo on ihan totta. Yritän täällä itsekkin miettiä mitä sitten kirjoittaisi... :whistle:

Nuo muut tuntuvat hävinneen jonnekin, harmillista... mutta jos haluat jatkaa kanssani tutustumista niin kirjoita vaikka yksityisviestiä.
;)

:wave: :wave: :wave: :wave:

En ole hävinnyt minä ainakaan, mutta voimia ei ole ollut kirjoitella vaikka lukemassa olen käynyt teidän viestit. Siis haluan olla porukassa mukana. Meillä on taas sairasteltu ja sairastetaan edelleen, nyt lähinnä flunssaa ja sen oireita. Viime viikon lopulla toinen koululaisista sai vielä vatsataudin joka oli aikaisemmin jo minussa ja pienimmässä. Flunssa iski poikaan viikonloppuna ja mulla paheni myös, maanantaina lääkäriin ja pienellä korvatulehdus ja minulla virusperäinen keuhkoputken tulehdus ja poskiontelotulehdus. Siis pää on räjähdyspisteessä. Tuntuu, ettei näistä taudeista meinaa millään päästä eroon. Tosin niinhän se on, että kun tällainen iso perhe alkaa sairastamaan, siinä voi vierähtää kuukausikin ihan helposti.

Et semmosia meillä, ootteko muuten viettäneet jotenkin laskiaista? Minä kävin kahden pienen kanssa tänään pulkkamäessä, mutta sen olivat koululaiset valloittaneet täysin, siis jäi laskut laskematta, pitää yrittää nyt iltapäivällä uudestaan. Onko teillä muilla muuten hiihtoloma suunnitelmia? Kirjoitellaan ja yritetään keksiä aiheita. :wave: :wave:

Täällä ollaan ja mukana edelleen. :wave: Ihan harmittaa, kun en ole ehtinyt tänne palstalle mitään kirjoittelemaan. Minulla on työ sellaista, että välillä on joutavaa aikaa ja välillä, kuten nyt ihan mieletön kiire, ei ehdi netissä käymään. Illat sitten menevät jossain. Siis mihin nämä illat aina katoavat?!

Meillä ei laskiaista sen kummemmin vietetty, kun oltiin miehen kanssa molemmat töissä. Lapset olivat käyneet koulun kanssa laskemassa mäkeä. Viime viikonloppuna leivoin kylläkin laskiaispullia, Runebergin torttuja ja marianne-kääretorttua. Tein elämäni ensimmäistä kertaa Runebergin torttuja ja niistä tuli ihan omituisia. Laitoin päälle sellaista kaupasta valmiina ostettavaa sokerikuorrutetta (sellaista putkilosta puristeltavaa) ja se pahkeinen imeytyi niihin torttuihin.

Meillä oli viikonloppuna vieraita, joten tuli leivottuakin vähän enemmän. Itse yritän taas paastota, että mahdun iltapukuun. Meillä on miehen kanssa 19.2. juhlat (siis mennään vieraina juhliin), joissa pukeutumissäännön mukaan naisella tulee olla päällä iltapuku. Nyt yritän nipistää kaikesta makeasta, että en pursuisi ihan yli äyräitten. Onhan tietysti alle laitettava korsettia, push uppia, shape uppia ja ties mitä. Sitä sitten ei illalla juhlissa paljon mitään syödä, pidätetään vain hengitystä ja toivotaan, etteivät napit sinkoile kesken tanssin.

Kävin muuten viime viikolla "vuosihuollossa"´, siis sellaisessa työnantajan tarjoamassa terveystarkastuksessa, jossa käydään aina tasavuosin, itselläni oli 35-vuotis kontrolli. Kaikki hyvin, sain tänään tulokset. Vähän jännitti avata kirje, ajattelin, että siellä on pitkä lista siitä, mitä pitää nyt tehdä. Verenpaine minulla on liian alhainen, omituista, miten kahden lapsen äidillä voi olla alhainen verenpaine??

Loppuviikko on töitteni osalta sitä, että ajelen autolla pitkin Uuttamaata ja yritän jossain välissä ehtiä käymään myös kustannuspaikallani eli en sitten pääse käymään näillä sivuilla. Milloinhan ne keksivät autoon kiinteän nettiyhteyden, jota voisi selailla esim. liikennevaloissa tai jonossa seisoessa?? Hmm. Pitääpä ehdottaa tätä jollekin insinöörille.

Tuo vatsatauti on muuten tosi kurja. Meidän perhe on onneksi säästynyt siltä. Muuten meillä on poika sairastellut ihan urakalla. Nyt odotellaan pääsyä astmakokeisiin. Luulin, että päästään jo tällä viikolla, mutta ei. Ette arvaa; siis soitin eilen lastenpolille, että kun ei ole kutsua kuulunut, niin missä vika? Ei ole lähete tullut. Soitin siis oman lääkärin vastaanotolle ja kuinka ollakaan, meidän oma lääkäri oli kirjoitutttanut lähetteen, mutta ei ollut allekirjoittanut sitä!! Eikä lähetettä voi lähettää ilman lääkärin allekirjoitusta. Voi halavattu sentään. Pyysin, josko voisi lääkäriä vähän hihasta nykäistä ja pyytää nimmaria paperiin, että saataisiin asia edistymään. Meillä on poika sairastellut ja yskinyt viime lokakuusta lähtien, joten selvyyttä haluttaisiin saada ja pian.

Meillä on talviloma koululaisten lomaviikolla eli viikolla 8. Kyllä sitä odotetaankin jo tulevaksi. Minä ainakin lasken päiviä. Meillä on suunnitelmia siten, että lapset lähtevät ensin muutamaksi päiväksi Iloiseen Itä-Suomeen lomalle. Me miehen kanssa käymme niissä juhlissa ja olemme kahden romanttisesti hotellissa yötä. Tänään naurettiin miehen kanssa, että kerrankin kun saadaan olla kahden ja vielä hotellissa, niin taatusti nukutaan ja pitkään. Univelkaa on tullut, vaikka toisille annettavaksi.

Kun lapset palaavat sukuloimasta, niin lähdemme muutamaksi päiväksi Ikaalisten kylpylään. Oltiin siellä myös vuosi sitten ja lapset ainakin tykkäsivät ihan mielettömästi. Ikaalisissa lillutaan vedessä se pakolliset majoitukseen kuuluvat 3 h X 2 krt/pv. Sitten kolmen päivän jälkeen allekirjoittanut on rusinana ja valmis kotimatkalle vaikka potkukelkalla. Nim. viime vuonna saman kokenut. Loppuloman olemmekin sitten ihan vaan kotona ja jos säät sallii, niin ulkoillaan. Minäkin ehkä rikon viimeisimmän hiihtämättömyys ennätykseni, joka on vaivaiset 20-vuotta!

Nyt tuo likka kärttää koneelle pääsyä. Pitää päästä pelaaman Alkupolkua (on muuten hyvä peli, suosittelen). Pitänee lapsi päästää ja äidin lähteä vääntämään perheelle huomisen ruokaa ja salaattia.

Ollaan kuulolla. Minäkin täällä olen, vaikka en ihan joka päivä pääsekään ilmoittautumaan. Sitä tapaamistakin voisimme varmasti jossain välissä jonnekin mutkaan suunnitella.

Hyvää ötyä!

-mammutti- =)

Olipa kiva kuulla tai siis nähdä, että muutkin on vielä kuulolla. Tekstiä olikin sitten monen päivän edestä. =) Itsellä tuntuu päivät menevän samalla rutiinilla eteenpäin, ettei niistä paljon "historian" lehdille jää.

Ai niin, oppihan meidän neiti kääntymään selältä vatsalleen eilen. 12 päivä tulee 4 kk täyteen. Ei paljon olekaan lattialla pidetty kun ei tiedä milloin nuorempi isoveli jyrää yli. Melkein aina tyttö roikkuu sylissä mukana. Toisaalta niinhän ne sanoo, että sylissä ollessaan vauvat oppii tuntemaan oman kehonsa paremmin. Kaikkia ollaankin kyllä aina kannettu mukana kunnes ovat oppineet itse kävelemään. Rattaita meillä ei ole paljoa käytettykkään paitsi nyt kuopuksella on turvakaukalon kanssa sopivat rattaat. Siihen on niin helppo nostaa kaukaloineen päivineen ja yrittää sitten pitää isoveljet kurissa.

Tosi mukavaa, että olette vielä tallella ja olihan tuossa jo kuulumisia kerrakseen. =)

Meillä ei ole mitään suunnitelmia hiihtoloman ajaksi, minä tytön kanssa kotona ja mies töissä. Niin se meidän arkemme sujuu. Meilläkään ei kauheasti tätä kerrottavaa kerry, kun päivät ovat lähes kopioita toisistaan pienin eroavuuksin. Tietysti suuri uutinen on, että meidän tyttö oppi kääntymään selältä mahalleen viime torstaina (3.2.) n. 4,5 kk iässä. Mahalta selälleen opittiin kääntymään joulukuun lopulla (n. 3 kk ja viikko). Kyllä on mamma ylpeä kun neiti pyörii lattialla ja liikkuu napansa ympäri! :LOL: Kova pyrkimys olisi ryömimään, mutta ei tuo vielä oikein luonnistu. Yritystä ei kyllä puutu, mutta kärsivällisyyttä senkin edestä.

Pikaisia paranemisia kaikille ja voimia! :hug: :hug:

Heippa teille ja varoitus näin alkuun, nyt tulee Pms-oireisen valitus virsi ( minun mielestä se voisi olle paremminkin PIMS eli pimahdan ihan mistä syystä tahansa) Että silleen.

Ensinnäkin minulla on korvatulpat korvissani; syy numero 1, pienin kiljuu joka asiasta ja en enää tiedä onko se nälkää vai jotain muuta, (no kyllä toki on lapsi ruokaa saanut sirkuksen kera), numero 2 isommat ovat kai jonkin perjantai huuman vallassa ja kiukuttelevat vuoronperään, numoro 3 isot, siis kolme kappaletta juoksevat ympäri huushollia ja riehuvat sen kunniaksi, että olen saanut tänään siivottua ja talo näyttää liian siistiltä meidän kodiksi. Ei näytä enää. Numero 4, luulen että tämä poskiontelotulehdus jotenkin herkistää kuulon ja kaikki nuo edellä mainitut äänet voimistuvat päässäni sietämättömiksi.

Ja sitten vielä yksi juttu, joka ärsyttää mua suunnattomasti. Ei ole eka kerta, että joudun tilanteeseen jossa kaksi ihmistä puhuu ruotsia ja minä tulen paikalle joka puhuu vain suomea. Muutama sana vaihdetaan kyllä kanssani suomeksi koska he tietävät,että olen suomenkielinen ja sitten he jatkavat keskusteluaan ruotsiksi. Ja näin on tapahtunut ihan sellaistenkin kanssa jotka tiedän olevan suomenkielisiä ihan itse. Että on kiva olla kaksi kielisessä kaupungissa. Jotenkin täällä Porvoossa tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että jos kaksikin ihmistä osaa ruotsia, he puhuvat sitä keskenään ja viis veisaavat muun seurueen kielitaidosta. :kieh:

Taitaa jo vähän helpottaa ja sitten mukavampia juttuja. Me ollaan hiihtolomalla lähdössä ihan vain viikonlopuksi Vierumäelle, siellä sitten urheillaan ja minä nautin ainakin valmiista ruoista vatsan täydeltä. toivottavasti tulee olemaan mukavaa. Loppuloma onkin sitten vielä vähän suunnitteilla, tytöt ovat luultavasti jäämässä mummolaan Kuusankoskelle muutamaksi päiväksi, mutta muita suunnitelmia ei vielä tarkemmin ole, eikä kyllä tarvikaan olla, tehdään sitten sitä mikä huvittaa.

Tänään meillä katsotaan leffaa ja napostellaan ja tuleva viikonloppu on ohjelmaa täynnä, ihme kun kaikki menot pukkaa aina samalle viikonlopulle. Mutta kaikesta huolimatta mukavaa viikonloppua teille kaikille, nyt on pakko mennä laittaa sitä ruokaa.

En vielä lukenut tuota ketjua loppuun, mutta ilmoitanpas nyt samoin tein, että olen Porvoolainen, pienen 5,5kuisen tyttövauvan äiskä aika läheltä keskustaa.. Koko ikäni olen porvoossa asustanut :) Ja vuosimalli näkyy tuosta nimimerkistä =)

Ja nyt menen lukemaan tän ketjun :wave:

(saa laittaa yksityisviestiä :hug: )

Noniin, ketju lukaistu.. Saako mukaan sekaan vielä liittyä?? Mä en ole tätä plussaliatsen kokoontumispalstaa oikeestaan kattonut aikasemmin, joten siksi on tämä aloitus mennyt hiukkasen huti.. Elikkäs, kerronpa itsestäni vielä hiukkasen lisää.. Asustetaan tässä ala-näsissä, ihan LIDLin kulmilla. Me kärrytellään tytön kanssa päivisin, aina silloin kun tuo mies on koulussa. Tosiaan, hän vielä opiskelee. Ollaan melkoisen nuoria vanhempia, mies on vm.85 :) Itseltäni on opiskelut tällä hetkellä hiukkasen jäähyllä.. Olen 1vuota vajaa valmis lähihoitaja. Halusin hiukan "kasvaa" ennenkuin valmistun, musta kun tuntui, että se on sellainen ala, missä ei ihan teininä" pärjää.. Siinä välissä kävin vuoden pintakäsittelijän linjaa, ja sitten jäin äitiyslomalle. Lähihoitajan opinnot olisi tarkoitus aloittaa uudelleen sitten, kun tyttö on n.2 vuotta. Sitä ennen meinaan kyllä käydä suorittamassa työharjottelujen näyttöviikot, jotka nykyisin vaaditaan. Tosiaan, nyt tuntuu, että olen alaan valmiimpi =)

-S&S-

Tervetuloa vaan minunkin puolesta! Pitäisi varmaan kohta ruveta suunnittelemaan tapaamistakin...?

Käytiin tänään koko perhe ihmettelemässä Delta-autossa Fiatteja, ei kyllä ollut aikomus autoa vaihtaa, mutta saatiinpa pojille ilmaiset grillimakkarat ja pulkat. :LOL: Hyvin kuulemma luisti mäessä.

Huomenna olisi tarkoitus mennä Yhteisvastuupäivää viettämään Veckjärven nuorisoseurantalolle. Pojat pääsee taas koiravaljakkoajelulle. Ja onhan siellä askartelua ja ratsastustakin!

Isännällä alkaa olla taas merille lähtö lähellä. Lähtö tulee varmaan ensi viikolla. Sitten leikin taas yksinhuoltajaa kuusi viikkoa. En sitten välttämättä paljon kerkiä saaatikka jaksa nettiinkään tulla...

Heu heu vaan kaikille minunkin puolestani. Tulin juuri pojan kanssa kaupungilta ostamassa syntymäpäivälahjaa pojan kaverille ja itselleni stay-uppeja. On viikon päästä ne juhlat. Eilen sain iltapuvun korjauksesta ja sitä piti tietysti heti kokeilla. Paasto jatkuu, puku mahtuu hyvin päälle (vielä), mutta viikko on pitkä aika naisen elämässä.

Poika sai sitten kaupungilla taas elämänsä raivarin. Huusi, riuhtoi ja käyttäytyi muutenkin epäsopivasti. Hillitsin itseni ja sain osakseni kanssakulkijoilta osaa ottavia katseita. Että on sitten rentouttavaa lähteä raskaan työviikon jälkeen lapsen kanssa kaupungille. No, poika rauhoittui ja pääsimme kävelemään loppumatkan rauhallisissa merkeissä.

Pojastamme puheenollen saimme eilen hyviä uutisia. Meidän pojalla on yksi ADHD:n oireyhtymän osa-alue. Haimme pojalle omaa kouluavustajaa jo viime syksynä. Eilen tuli päätös, että saamme sellaisen. Siis aivan ihanaa. Minä olin jo valmistautunut kirjoittamaan Porvoon korkeimmille tahoille valituksen, mikäli emme olisi avustajaa saaneet. Jospa vaikka tämä kevät nyt menisi paremmin, kun on oma avustaja luokassa.

Tästä ruotsinkielisyydestä. Minä olen itse huomannut ihan saman Porvoossa. Jos kaksi puhuu ruotsia ja sinä suomea, sinulle sanotaan muutama sana ja sen jälkeen vaihdetaan taas ruotsiksi. Olin tässä muutama vuosi sitten perheeni kanssa pikkujouluissa, joissa minä olin ainoa suomenkielinen. Kuinka ollakaan kaikki puhuivat minulle muutaman lauseen suomea ja vaihtoivat sitten ruotsiin. Minä hymyilin ja nyökyttelin, enkä ymmärtänyt keskustelusta yhtään mitään. Mieheni, joka on suomalais-ruotsalaisesta perheestä käänsi välillä suomeksi. Toista kertaa meitä ei ole pikkujouluihin eikä muihinkaan tilaisuuksiin pyydetty.

Minä olen jo välillä ajatellut, että asuuko Porvoossa ensinkään suomenkielisiä, vai pelkästään ruotsinkielisiä? Tällä palstalla olen ilokseni huomannut, että meitä suomea puhuviakin vielä löytyy.

Mitäs meidän viikonloppuun? Siivous odottaa, pyykkejä pesty jo kolme koneellista, seuraavat kolme ovat jonossa. Päiväkahville ajattelin tekaista muutaman laskiaispullan. Otin jo pullia pakkasesta sulamaan.

Mutta nyt pitää rientää siivouksen pariin, onhan tuo kellokin jo iltapäivässä. Kirjoittelen vielä lisää tässä viikonlopun aikana.

Mukavaa lauantai-iltapäivää kaikille. :wave:

Minunkin puolestani tervetuloa joukkoon Sariana84. =)

Teillä kaikilla on tuntunut olevan vilkas päivä tänään. Me emme ole tehneet oikein mitään. Kävimme kaupassa aamulla, pari koneellista pyykkiä pesty uudella koneella (vanha kun kajahti viime sunnuntaina...), ulkoiltu ja vaan oltu perheen kesken. Antoisa päivä omalla tavallaan... ;)

Tuosta ruotsinkielen käytöstä. Olen huomannut saman asian, mutta täytyy sanoa omalta osaltani, ettei se varsinaisesti minua häiritse, koska olen itsekin periaatteessa kaksikielinen (oma äidinkieleni on suomi, äitini on suomen-ruotsalainen), joten pärjään molemmilla kielillä.:saint: Ymmärrän kyllä turhautumisen silloin kun ei kieltä ymmärrä ja muut eivät asiaa huomioi. Tätä kielihölmöilyä yritän itse aina välttää ja huomioida muut ihmiset. Aina siinä en kyllä ole onnistunut. :ashamed:
:wave: :wave:

Heippa!!! =)

Meillä on tyttö nyt tuossa partsilla nukkumassa, ja tein äsken mulle ja miehelle ruokaa.. Olipa ihana syödä niin, että tyttö ei istunut sitterissä, ja kiljunut huomiota. Siitä on tullut sellainen huomion keskipiste, ihan niinkuin minäkin pienenä olin :) Tänään mennään varmaan saunaan miehen vanhempien luokse, se on meidän kahden yhteinen rentoutumishetki, kun mummu katsoo tyttöä, ja me saamme saunoa rauhassa. He asuvat veckjärven takana, tervajärven vieressä. Tai jos sitten ei saunaan mennä, niin sitten kävelylle, jotta saataisiin me vanhemmatkin vähän raitista ilmaa.
Oi kun kiva, että ootte saanut pojan kouluasiat kuntoon. =) Todella mukavaa, välillä näinkin, sillä melko useinhan kuulee, kuinka on lapsi jäänyt ilman avustajaa tms. opetukseen liittyvää apua vaille.
Pitäisi tuo pyykkikone tyhjätä, mutta kun on tää peppu liimattu tähän penkkiin kiinni..
Täytyy laittaa ne pyykit kuivumaan ja sitten ehkä herätän tuon lapsen syömään, alkaa itsellä olemaan jo hiukan täysi olo (etumus märkänä.....)
Mutta oikein hyvää SUNNUNTAITA teille, minä tästä yritän mennä tekemään jotakin.... =)

:hug:

Son moro,

siis ihan tajuton tuuli ulkona. Parempi pysytellä sisällä lämpimässä, minä ikuinen palelija. Eilen olikin ihan toista. Olimme iltapäivällä ulkona koko perhe. Meillä mies aloitti suururakan lasten lumilinnan rakentamisessa. Minä ensin vähän epäröin, mutta ihan hyvä siitä on kuitenkin tullut, vaikkei rakennusarkkitehteja ollakaan. Ensin mies kolasi lunta isoon mäkeen, joka on pakkasella jäätynyt hyvin luistavaksi mäeksi. Eilen kasattiin lunta lisää ja yritetään rakentaa linnaan tornia ja portaita. Katsotaan nyt, mitä säätä on tulossa. Plussaa saisi olla, että pystyy mitään tekemään. Hyvä puoli oman pihan mäessä on ollut se, että lapset viihtyvät pihalla keskenään, eivätkä marise, kun ei huvita lähteä kahdestaan pulkkamäkeen. Sitä on aina välilllä.

Viime viikonloppuna poika kaivoi mäkeen tunnelin. Minä verestelin vanhoja lapsuuden muistojani ja keitin lapsille kuumaa kaakaota termariin ja pakkasin vielä evääksi pikkuleipiä. Kerroinkin lapsille, että silloin kun minä olin pieni, niin minun mummini keitti minulle kaakaota ja minä söin eväitä omassa lumimajassani. Onko siitä jo tosiaankin melkein 30-vuotta?! Siis olenko minä jo niin vanha?!

Nyt minä saan olla kerrankin ihan yksin kotona (hetken). Tyttö on kaverinsa luona ja poika lähti miehen kanssa futisharkkoihin. Tämä onkin harvinaista herkkua, että saa ihan yksikseen kotosalla olla.

Tänään olenkin sitten viikannut eilisiä pyykkejä ja pessyt taas muutaman konellisen pyykkiä. Illaksi pitää vääntäistä vielä perheelle ruokaa, ajattelin tehdä veneperunoita ja paistaa pannulla kalaa, lisäksi salaattia. Huomiseksi pitää myös tehdä ruoka, sitä perinteistä nakkisoosia ja muusia. Tuntuu, ettei ikinä ole mielikuvitusta ruokaa laitettaessa.

Soitin tuossa yhdelle kaverille, olisi ollut aikaa kerrankin läpistä puhelimessa, mutta hänellä oli remonttihommat kesken. Nyt sitten tuli pulma eteen. Olen hänen poikansa kummi (yksi viidestä). Hänen poikansa pääsee ripille maaliskuussa ja arvatkaa vaan, minä päivänä. No, samana päivänä meidän lapsilla on syntymäpäivät. Ja vielä minä olen sen viikonlopun molemmat päivät opintojen parissa. Sanoin, että me emme varmaankaan tule, kun on näitä päällekäisyyksiä. Ongelmaahan ei tulisi, mutta meiltä heille on matkaa 350 km suuntaansa. Herneen otti nessuun ja heti. Vastasi vain, että no jos ei sitten sovi, niin ei sitten. Sanoin, että laitamme lahjan kuitenkin postiin. Jaa, mutta ei sovi niinkään. Sanoi, että aikoo kutsua myös ex-mieheni, hän on myös pojan kummi. Sanoin, että ihan minun puolestani, mutta en usko, että tulee. Meidän erosta on viisi vuotta, eikä ole ollut ennen sitä, eikä sen jälkeen pätkääkään kummilapsistaan kiinnostunut.

Mitä tässä nyt sitten tekee?! Lapset haluavat pitää juhlansa omana päivänään ja en minäkään haluaisi jättää opintojani väliin, kun kerran olen alkuun päässyt ja kurssi loppuu maaliskuun lopussa. Vaikeita asioita nämä. Teet niin tai näin, niin joku joka tapauksessa loukkaantuu. Nämä ihmissuhde asiat ovat välistä sitten niin vaikeita. Ja tämä matka, siis eihän se mikään ongelma pitäisi olla, mutta me ajamme miehen kanssa joka päivä 100 km työmatka-ajoa + minä ajan vielä lisäksi lähes joka viikko ympäri Uuttamaatta töiden takia. Siis pointti on se, ettei enää paljoa vapaalla huvita istua autossa tuntisotalla. Lisäksi joutuisimme lähtemään joko sunnuntaina aamusta tai jos lähtisimme lauantaina, pitäisi mennä hotelliin yöksi. Teenkö tästä nyt suuremman ongelman kuin mitä tämä onkaan? Mitä te arvon kanssa sisaret tekisitte?

Kivaa kuulla, että jollain on vanhemmat tai appivanhemmat lähellä. Meidän molempien vanhemmat asuvat 500 km päässä meistä. Eikä meillä kummallakaan ole sukuakaan lähimailla. Kolikolla on kaksi puolta. Toisaalta on hyvä, että vanhemmat eivät ole ihan nurkan takana, mutta toisaalta taas. Sen kerran, kun tarvitset lastenhoito apua, niin pitää sitten järjestellä se toisella tapaa. Me olemme järjestäneet sen siten, että meillä on ollut pari vuotta yksi tyttö hoitamassa lapsia, aina tarvittaessa. Meille tämä hoitoapu on ollut taivaan lahja. Mihinkään ei oltaisi kahdestaan päästy. Mutta toisaalta taas mitään, extempore lähtöjä ei meidän perheessä vanhemmat voi tehdä, siis kun ei ole isovanhempia lähellä.

Meidän pojasta vielä. Tässä taannoin kerroin, kun meidän oma lääkäri laittoi (oli ainakin laittavinaan) lähetteen sairaalalle astman lisätutkimuksiin. Soitimme viime perjantaina sairaalaan, kun kutsua ei vieläkään ole näkynyt. Sieltä kerrotiin, että lähete on saapunut perille ja aika pyritään mahd. pian selvittämään. Aikaisin aika on kuulema vasta maaliskuun lopussa. Siis maaliskuun lopussa!! Hei haloo, meidän poika on yskinyt viime vuoden lokakuusta lähtien ja nyt vielä pitää odottaa toista kuukautta. Siis ihan käsittämätöntä. Pitää katsoa, jos huomisen posti tuo ajan lastenpolille, niin pääsen taas soittamaan ja kiirehtimään aikaa. Välillä on sitten vaikeaa näiden terveysviranomaisten kanssa asioiminen.

Ihan muuten sellainen ei mitenkään tähän linkkiin kuuluva kysymys. Mutta kenellä on jo kouluikäisiä lapsia, niin onko lapsilla koulupöytää? Me mietimme tänään sitä, että jos ostaisimme molemmille isot pöydät (siis ihan vain peruspöydät), ilman mitään laatikoita. Meillä on lapsilla omissa huoneissaan kaapit, joissa on tilaa heidän tavaroilleen (tavaroille, jotka tällä hetkelläkin ovat jossain muualla kuin kaapissa). Näin, kun olisi suuremmat pöydät, jäisi enemmän tilaa askarteluun, piirtämiseen. ym. Lapset itse innostuivat asiasta. Ja minä sain tämän idean tämän päivän postissa tulleesta Ikean kuvastosta. Siinä oli myytävänä erillinen pöytälevy ja siihen putkijalat, joita voi säätää eri korkeudelle. Millaisiahan nuo Ikean huonekalut ovat? Kokemusta kellään? Meillä on yksi Ikean lokero pöytä, joka on ollut hyvä. Kai ne kestävät myös lasten käyttöä?

Nyt pitää sitten luovuttaa tämä koneella istuminen. Pitää lähteä pesemään pottuja ja on tainnut tuo astianpesukonekin jo pestä eli koneen tyhjennykseen ensi alkuun.

Kaikille leppoisaa sunnutai-illan jatkoa ja huomista ystävänpäivää. Itse en huomenna varmaan näille sivuille ehdi, on taas kiire päivä töissä tulossa. Pitää mennä varmaan taas seitsämään töihin, että pääsee neljältä kotiin. Enää viisi aamua talvilomaan. Jihuu!!

Ja sitä tapaamista Porvoossa voisimme varmaan alkaa suunnittelemaan. Onko ideoita tapaamispaikasta, esim. kahvila ym.? En tunne mitenkään hyvin Porvoon paikkoja. Kerran olen käynyt Café Helmessä (sinnekin jouduin ihan sattumalta). Otetaanko lapset mukaan, vai pelkät äidit? Yritämmekö saada tapaamista aikaiseksi esim. helmikuun lopulla tai heti maaliskuun alussa, esim. joku lauantai tai sunnuntai? Ja miten sitä tunnistetaan kuka kukin on? Minä olen ainakin niin pölvästi, että menen esittelemään itseni ihan väärille ihmisille. Kuten kävi perjantaina. Kävelin ihan pokkana yhden miehen luo ja esittelin itseni; Huomenta vaan, olen se ja se sieltä ja sieltä. Meillähän oli sovittu palaveri kl 9.00. Mies esitteli itsensä ja yrityksensä, siinä vaiheessa minulta meinasi pokka pettää. Sanoin, että meillä ei taidakaan olla palaveria...:headwall:

Mutta nyt keittiön pariin....

-mammutti- =)

Ihana rauha. Olimme eilen miehen vanhempien luona Sipoossa kylässä ja esikoinen jäikin sinne yöksi! Vauva nukkuu vielä eikä keskimmäinen saa tällä kertaa yksinään kamalaa metakkaa aikaseksi.

Mietin illalla jotain tapaamispaikkaa enkä tullut yhtään mihinkään tulokseen. Minun on pakko ottaa kaikki mukulat mukaan ja se karsii aika paljon paikkoja! Porvoon kahvilat on joko käsittämättömän pieniä tai jotain avopaikkoja, josta pojat näkisi liian paljon mielenkiintoista jokapuolelta! Minut on kyllä helppo tunnistaa kun komentelen poikia hikipäissäni! Toisaalta en kyllä edes tunne Porvoota kovin hyvin... Jos tapaisimme jonkun kotona? Meille ainakin voisi tulla kunhan ei ole sattunut kamalaa lumimyräkkää edellisenä päivänä... Asumme kyllä hieman syrjässä...

Ikean huonekaluista ei ole kyllä paljoa kokemusta, mutta eiköhän ne ole ihan kestäviä ja toimivia. Me ostimme juuri pojille vanhan kahden istuttavan pulpetin askartelutasoksi. Meidän pojat on kyllä vielä niin pieniäkin, että käytön jäljet tulee heti näkyviin.

Aika ikävää tuommoinen, että suututaan jos ei pääse tulemaan kun kutsutaan. Onneksi meidän sukulaiset ja kaverit ymmärtää meidän n.600 kilometrin välimatkan. Varsinkin talvella lyhyemmätkin ajomatkat on niin rasittavia. Kaipa se teidän kummipojan äiti ajateltuaan asiaa ymmärtää, ettei aina voi sopia kaikki menot. Tuskin itse poika on kovin pahoillaan varsinkin jos saa lahjan ja lupauksen kyläilystä myöhemmin.

Nyt tais vauvakin herätä... Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Heips

Tyttö nukkumassa ja koira käytetty tarpeillaan. Nyt siis hetki omaa rauhaa, joten istuinpa taas koneelle. =)

Meillä on jonkun verran Ikean huonekaluja ja me olemme ainakin olleet tyytyväisiä. Meillä ovat kestäneet, hinta-laatu-suhde ihan ok. Suunnittelemme taas mieheni kanssa huoneiden uudelleen järjestelyä, joten voi olla, että taas käy suunta myös Ikeaan. Tarkoitus olisi siirtää makuuhuone alakertaan nykyiseen "työhuoneeseen" ja näin ollen yhdistää nämä huoneet. Yläkerrasta saisi sitten tyttö oman huoneen. Saa sitten nähdä minkä verran minä nukun tytön huoneessa. ;)

Minkälaista paikkaa olette Porvoossa tapaamispaikaksi ajatelleet? Kahvilat / ravintolat voivat kyllä olla aika hankalia paikkoja jos ja kun lapsetkin olisivat mukana. (Tarkoitan sitä mahdollisten rattaiden/vaunujen määrää.) Jonkun koti voisi olla hyvä ratkaisu paikan suhteen. Me voimme kyllä ajaa mihin sovitaan, kunhan vaan saamme osoitteen, jos tavataan jonkun kotona. Meilläkin tietysti voitaisiin tavata, mutta mielummin sitten keväämmällä, jotta voitaisiin olla myös tuolla pihalla ja sitten tietysti täytyy huomioida, että meillä on tämä karvainen lapsukainen eli saksanpaimenkoira uros. Koira on oikein kiltti ja avoin luonteeltaan, mutta koko voi pelästyttää ja sitten tietysti on huomioitava nuo mahdolliset allergiat.
Meille tapaaminen sopii joko nyt vielä helmikuun lopussa tai sitten maaliskuun alkupuolella, kunhan vaan sovitaan, ettei tulisi niitä päällekkäisyyksiä...

Ikävää tuollainen kun ei ymmärretä, että kyläily voi joskus olla mahdotonta. Turhaa suuttumista... Kummilapsi on varmaankin tyytyväinen jos häntä muistetaan ja tapaatte sitten myöhemmin.

Olisihan se kiva jos sukulaiset olisivat tässä ihan lähellä, voisi joskus viedä tytön hoitoon hetkeksi ja nauttia kahdenkeskisestä hetkestä miehen kanssa. Minun vanhempani eivät asu kaukana (Espoossa), mutta ei sinnekään tule noin vaan lähdettyä. Mieheni vanhemmat eivät ole enää elossa, jos olisivat asuisivat hekin Helsingissä.

Hyvää ystävänpäivää kaikille! :hug: :wave:

Sarina84 harmaana
Heipsan..
Hiukan myöhään kirjoittelen, kun meilä on hiukkasen ongelmia ollut koneen kanssa, ja nyt vasta koneelle pääsin.. En saanut kirjauduttua edes sisään, siksi olen nyt harmaana..
Tyttö meni yöunille 21 aikaan, ja minä kattlein ensin TVstä sen pähkähullu professori 2 ja nyt olken tässä koneella.
Me ei sitten viikonloppuna päästy sinne saunaan asti, mutta ei se mitään, tänään mentiin.. Ihana hetki kun tyttö vietti aikaansa kummitätinsä (joka on vasta 13v, joten ei "virallinen" kummi vielä) ja mummunsa kanssa, ja me kuultiin aina välillä lepertelyä ja riemukiljahduksia, mutta oltiin sitli "kaukana" niistä.

Siitä tapaamisesta, Porvoossa on todella heikosti paikkoja, jonne mahtuisi lapsilauman ja kärryjen kanssa. Me ollaan käyty paljon joko Bagar Cafessa, tai sitten Lundin Picnicissä.. BagarCafe vaan ei enää ole niin tilava kuin ennen, kun sítä koulua nyt siihen Nimbus taloon rempataan, ja Bagarin tiloista on puolet suljettu, ja tietty juuri se puoli, mikä oli kivasti syrjässä, ja minne mahtui kasa kärryjä... Lundin Picnic on turhan avonainen paikka, ja meille ainakin tekee tiukkaa saada tyttö syömään siellä, mikäli päättää, että haluaa ruokaa.. Koko muu maailma kiinnostaa enempi kuin maito, ja häsellys on sen mukainen.
Luulen, että tapaaminen jonkun kotona. (tai sitten jossain puistossa TakeAway kahvin kera olisi kanssa ykss vaihtoehto :) )
Meille ei oikn tällaista määrää ihmisiä saa mahtumaan, tämä kerrostalo asunto 7 kerroksessa on aikas pieni, mutta kyllä me sen verran onneksi päästään liikkumaan, etät osoitteen kun saa, niin ehkä perille löydettäisiin.. Ajankohdasta en oikein osaa mitään sanoa, kun oikeastaan meille käy melkein mikä tahansa aika, parhaiten kuitenkin v.loput.

Noi kyläilyreissut kyllä helposti pahottavat ihmisten mieliä, varsinkin kun välimatka on noin pitkä.. Mutta aina ei vain ole mahdollista mennä, joten minä ainakin ihan "karusti" jättäisin menemättä, ja muistaisin kummilastani lahjalla, ja myöhemmällä vierailulla, jolloin varmasti olisi myös enemmän aikaa viettää yhdessä.

Mutta nyt täytyy yrittää päästä nukkumaan, jotta jaksaa taas aamulla herätä. Tuo meidän neiti nukkui ennen otdella pitkään aamusin, sinne 10-11, jolloin opin myös tällaisen yökukkuja rytmin.. Nykyään herää 8 aikaa aamulla, joten on uusi rytmi tiedossa..

Kirjoittelen taas! Hyvää alkanutta vikkoa kaikille!!!!

-S&S-

Mites se olisi sen tapaamisen kanssa. Pitäisikö jokaisen katsoa kalenteria ja miettiä itselleen sopivaa ajankohtaa, jota sitten ehdottaisi muille? Entäs sitten se tapaamispaikka, jonkun luona vaiko julkisella paikalla?
Ja eikun miettimään... :wave: :wave:

Meille vois tulla. Minun kalenterissa ei ole mitään merkintöjä, joten mulle käy periaatteessa milloin vain. Tiistaisin ja torstaisin on kyllä esikoisen kerho, jolloin kuskaan sitä Kevätkumpuun ja takaisin. Ja lumitöitä teen aika harvakseen. Jos jollain teistä on oikein matala urheiliauto, ei pihaan kannata yrittää...

Isäntä lähti eilen Ranskaan. :'(

Käytiin tytön kanssa tänään 4 kk:n neuvolassa. Pituuutta oli 62 cm ja paino 7300g. Aika tuhti tyttö!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2005 klo 12:16 JooEiKai kirjoitti:
Isäntä lähti eilen Ranskaan. :'(
Voi surku, onko hän pitkäänkin reissussa? :hug:

Sovitaanko sitten, että teille JooEiKai. Seuraava kysymys kuuluu milloin?

Huomautettiinko teille tytön painosta neuvolassa? Mitäs siitä painosta jos toinen voi hyvin, kyllä nuori neiti kerkiää vielä laihduttamaan...=)

Meillä on tytön 5 kk neuvola ensi keskiviikkona ja silloin tulee sitten taas rokotekin. :'( Toivottavasti ei tule voimakkaita reaktioita. :/

:wave: :wave:

Yhteistyössä