PORVOOSSA KETÄÄN??

• Viestiketjun aloittaja Krima
  • Ensimmäinen viesti
ylöspäin :wave:

Käytiin tänään tytön kanssa 5 kk:n neuvolassa! Neuvolatäti kirjoitti neuvolakorttiin, että mallivauva! Pituutta oli 64 senttiä ja painoa 7750 grammaa!

Meillä muuten on kaikki lapset olleet viikon verran räkänenäisiä. Eli jos joku pelkää tartuntaa, me jäädään pois tapaamisesta :( . Toisaalta tauti on kyllä jo pois menossa. Neitikin sai rokotteen, ettei siis niin nuhainen...

Huomenta,

pikainen tervehdys kaikille teille. Räkätautia ja flunssaa on meidänkin perheessä ollut. Joten minun puolestani meille voi huoleti tulla.

Muistattehan, että meillä on huomenna tapaaminen alk. n. kl 14.00.

T E R V E T U L O A ! :flower: :flower:

Iltaa
Kuten jos ikäväkseni ilmoitin -mammutille- emme pääse tulemaan huomenna tapaamiseen. Sain yks kaks aivan kauhean flunssan. :snotty: Nyt toivon vaan hartaasti, ettei se tartu neitokaiseen eikä mieheeni.
Mukavaa tapaamista teille muille ja seuraavan kerran olemme mekin menossa mukana. =)

Anteeksi pyyntöni mammutille kun ajatuksissani käytin tuossa aikaisemmin sinun nimimerkkiä. Kirjoitin silloin eri koneella ja olin juuri lukenut sinun viestejäsi joten siitä sekaannus pienessä päässäni.

Sain taas vihdoin ja viimein tämän oman koneen takaisin huollosta ja kuinka se aika tuntuikaan pitkältä. Mies vaan heitteli tuohon, että tarvitsee tätä konetta ehkä uudella toimipisteellään ja sitten minä olisin taas ilman konetta, eihän se käy. Katsotaan nyt miten asian kanssa käy. Mutta todella mukavaa kun taas pääsen teitin kaikkien kanssa vaihtamaan ajatuksia. Ja kertokaahan sitten tapaamisen kuulumisia kunhan kerkeätte tänne listalla.

Eipä nyt muuta kuin heippa vain, minä painun pian maate kun oli sen verran rankka päivä! Voikaa hyvin!

Kiitos mammutille ja anteeksi... Ei meillä ole yleensä tapana lähteä kylästä ja jättää kaikki lelut lattioille... :ashamed:

Alustavasti sovittiin, että tavattaisiin kuukauden päästä meillä! Eli 16.4 ja varmaan samoihin aikoihin iltapäivällä. Nyt täytyy taas mennä muihin hommiin...

Hei taas,

kiitos Marzalle ja JooEiKaille. Oli kiva tavata muita äitejä.

JooEiKai, ei haittaa, vaikka lelut olivat pitkin lattiaa. Eihän meillä mennyt kuin hetki, kun raivattiin ne. Onhan meillä näitä pikkuapulaisia (hehe). Eli ei hätiä mitiä, meidänkin lapset pistävät talon aina hyrskyn myrskyn. Tervetuloa toistekin kylään.

Meillä poika on lähdössä Helsinkiin jalkapallo-otteluun. Minun pitäisi lähteä tytön kanssa hiihtämään tai laskemaan mäkeä. Meidän neiti ei vain ole vielä osannut päättää kumpaa hän haluaa tehdä. Neiti ehdotti jo kompromissia, että mennään laskemaan suksilla mäkeä. Hei, haloo, tämän ikäinen täti laskemassa suksilla mäkeä, johan sille nauraa naapurin koiratkin. Katsotaan nyt mihin me lounaan jälkeen päädymme.

Aurinko ainakin paistaa ihanasti. Nyt nauttimaan sunnutaista ja vapaapäivästä. Huomenna minun pitää vääntäytyä kustannuspaikalle ja yrittää taas keksiä motivaatiota töitä varten (muutakin kuin sika iso pankkilaina).

Aurinkoista sunnuntaita kaikille!

-mammutti- B)

Kiva kuulla, että tapaaminen sujui kivasti. =) Harmi ettei päästy mukaan, mutta hyvä näin, olisitte varmaakin kaikki nyt sitten flunssassa. :snotty:
Seuraavasta tapaamisesta sen verran, että la 16.4. me olemme Naantalissa kylpemässä, joten se ei meille valitettavasti käy. :( Voisiko tapaamista mahdollisesti siirtää viikolla vai onko se jo lukkoonlyöty? Tulisimme niin mielellämme mukaan. :whistle: Nyt taas hei hei :wave: :wave:

Hei vaan kaikille,

minulle sopii, jos muutamme tapaamista toiseksi viikonlopuksi. Minä olen ed. viikonlopun eli 9.-10.4. töissä koko päivät. Seuraavana viikonloppuna eli 23.4. pääsen. Menikö vaikeaselkoiseksi? Eli viikonlopusta 23.4. lähtien minulle sopii mikä tahansa viikonloppu.

Pitää muuten kertoa teille yksi todella omituinen juttu. Tulin juuri tyttöä hakemasta uimakoulusta, kun ovikello soi. Lapset menivät avaamaan oven ja oven takana seisoi mies, joka kysyi, että täältäkö soitettiin vuotavasta vesiputkesta? Minä olin aivan äimän käkenä ja sanoin, että mistä?? Kaveri sanoi, että hänelle on annettu osoite... Totesin, että talo on hänelle annetun osoitteen mukainen, mutta ei meillä mitkään putket vuoda.

Onneksi olin juuri ovikellon soidessa puhelimessa mieheni kanssa ja varmistin vielä asian häneltä. Ajattelin, jos hän on uhohtanut kertoa, että meillä on ongelmia putkien kanssa. Ei kuulema ollut mitään ongelmia. Mieskin oli ihan ihmeissään, ettei hän ole putkimiestä pyytänyt.

Sanoin ovella odottavalle miehelle, että nyt olet varmasti ihan väärässä paikassa. Mies oli ihan nolona, pyyteli anteeksi ja sanoi, että hänen pitää nyt kyllä soittaa ja kysyä osoitetta uudelleen.

Toivottavasti kaveri löysi oikean talon. Tuli ihan mieleen, että onkohan tämä joku piilokamera juttu vai mitä? Sen verran vakavana mies asiaansa esitti.

Mutta, nyt pitää lähteä laittamaan lapsille iltapalaa. Huomenna mennään sitten aamusta (vihdoin ja viimein) pojan kanssa allergiatesteihin ja astmakokeisiin. Jos sieltä nyt jotain selvyyttä sairasteluun tulisi.

Aurinkoista viikon jatkoa! B)

-mammutti-

Hei

Tosi kiva, jos teille sopii että tapaaminen siirretään la 23.4. Sovimmeko sitten sen päivän ja kellonaika oli n. 14.00? Laitatko JooEiKai sitten ajo-ohjeita niin löydetään perille?

Me kävimme tänään 6 kk neuvolassa ja tyttö painaa nyt 8.780 g ja on 66 cm pitkä. Käyrissä mennään oikein nätisti. Kehuja sai muutenkin kehityksestään ja kasvustaan. =) Kyllä on mamma tyytyväinen. Nyt kuuluu pihalta heräämisen merkkejä, joten hei taas. :wave:

minnu82
hups!!! muistin että olen joskus pyytänyt saada liittyä keskusteluun ja unohdin sitten tän ANTEEKSI :ashamed: :flower:

näin meillä nyt: nemo on ollu terveenä muuten paitsi nyt on koko perhe nuhassa. yöllä heräillään noin 2-3kertaa. yritetään saada joku rytmi tähän elämiseen.. kaks hammasta on tullu ja käännytään jo mahalleen.. :) missä ja koska tapaatte seuraavan kerran jos vaikka sattuisin tulee seuraks jos vaan sopii???

Sopiiko nyt mahdollisimman monelle toi 23. päivä? Laittelen sitten kaikille ilmoittautuneille privana osoitetta ja jonkinlaisia ajo-ohjeita.

Eilen meinasi loppua jaksaminen. Yritin saada yliväsynyttä tyttöä nukahtamaan ja samaan aikaan veljekset söi. Tai siis toinen söi ja toinen teki syviä naarmuja keittiön pöytään lusikalla! Ja vielä uskomaton älämölö... :eek: Äiti sai raivarin ja huusi taas kurkku suorana... Kyllä sitä muuttuu turhan usein lapseksi jälleen itsekin. Varsinkin kun pöytä oli kamalassa kunnossa ennestäänkin.

Ja nyt kuuluu taas itkuhälyttimestä ähinää. Saa nähdä joko neiti vaistosi, että uskalsin taas kirjautua..

e-n-m
Heipä hei!

Vieläkö joukkoonne mahtuu yksi Porvoon lähiseudun äippä? Asustellaan Askolan Monninkylässä (15 kilsaa Porvoosta Mäntsälään päin), mie, mies, ja tyttö vajaa 4kk.
Asusteltiin Porvoossa vielä vuosi sitten, mutta sitten veti tämä "maaseudun rauha" puoleensa ja mies on täältä kotoisin, niin tuntui siinä mielessä loogiselta muuttaa tänne. Kun en miekään ole Porvoolainen, satuin vain sielä asumaan, kun tapasin mieheni ja sinne jäätiin sitten yhdessä asumaan, mutta oma asunto kun ostettiin,niin Porvoo ei tullut kysymykseen.
Asustellaan rivitalossa.
Mitäpä muuta teille kertoisin. Niin, mie olen 21-vuotta ja mies 28.
Oli tosi kiva lukea muiden täältä päin olevien kuulumisia ja heti tuntui, että tohon porukkaan haluan kuulua, siis jos teille sopii? En tiennyt tälläisestä sivustosta ennen kuin tänään, yleinsä vaan käyn tuolla vauvat 0-12kk ja that`s it! Mutta onneks tänään laajensin maailmaani ja tämä johtui tytön pitkistä päiväunista. Ja nyt kun kulta hörppäsi vellinsä ja kävi yö unille oli heti pakko tulla teille kertoilemaan meistä!

Kiirinminna
Minulle sopii kyllä se 23.4. tapaaminen ja olen kyllä tulossa mukaan silloin.
Meille ei kuulu sen kummosempia kuin, että olen tänään manaillut S-marketissa ruuhkissa, luulin välttäväni ruuhkan kun menen ajoissa kauppaan ennen kymmentä, mutta turha luulo. Karkkihyllylle ei ollut mitään asiaa kun en voinut jättää Pyryä yksin ostoskärryihin odottamaan ja kärrryjen kanssa sinne oli mahdoton päästä. Säästyipä nekin rahat, mutta virpojat jäävät kyllä ilman kunnon palkkaa. Tää Porvoon jakautunut käytäntö virpomisajankohdassa on aika outoa, mutta kunnioitetaan molempia perinteitä. Itse olen tottunut, että virpominen tapahtuu palmusunnuntaina ja niin myös meidän lapset tekevät. Ja lupa on käydä vain tutuilla ovilla ja niitäkin tässä lähistöllä riittää.
Meillä on menossa kovat kävelyharjoitukset Pyryn toimesta. Ihana seurata tuota pikku miehen hoippuvaa menoa. Nuo edistysaskeleet kun eivät ole itsestäänselvyyksiä ainakaan meidän pojan kohdalla, sen verran rankka on ollut tuo meidän Pyryn alkutaival.

Oikein mukavaa Pääsiäistä uusille ja vanhoille! Toivottavasti ulkoilusäät suosii meitä kaikkia.

MARZA-70
Huomenta porvoo.
Ja Joo ei kaille tiedoksi että me tullaan mukaan tapaamiseen :wave:
Toivoen tällä kertaa sitten olis enemmältikin äitejä ja lapsukaisia mukana.
Meillä lankalauantaita hiljalleen vietellään,isäntä nukkuu kun ollu yön töissä,samoin poika kuukahti maate uudelleen kun aamu kuudesta on jo tuolla touhunnu minkä on kerenny ;)
Ihania kiljahduksia on alkanu kuulumaan tosi usein,mitä lie onnen huutoja...heh heh
Päivällä olis tarkoitus mennä vähän shoppailemaan hesaan kun ukko kulta heräileepi.
sitten tietty tää ikuinen manailu..mitä tekis ruuaksi tänään? Blaah...
No mutta kaikille niin ihanaa auringonpaisteista päivää jälleen kerran ja nauttikaa kun kevät alkaa olla paraimmillaan,eilenkin lumet lähti jo kohisten sulamaan ja rännit melkein tukossa kun ei jaksanu sitä sulaa vesimäärää valuttaa läpi kun niin joutuin sitä vettä suli.
aivan ihanaa kuunnella päivällä kun ikkuna on auki kun ropina ränneistä vaan kuuluu...ihanaa kun pian näkee sitten mitä kukkapankeistä nousee kun syksyllä istuttelin ainaskii miljoona kukkasipulia...no ei nyt ihan mutta melkein.
Okei mutta tällästa ja palaillaan taas,moikka :wave:

Kiirinminna

Joo kyllä sulaa lumet vaudilla. eilen olis vielä päässyt hiihtämään tuohon Haikonselälle, mutta tänään kun aamulla olisin mennyt niin eipä ollut lumia enää jäällä. Kyllä harmitti kun olin ajatellut, että tää olis viiminen hiihtoreissu mulla tänä talvena. Pääsin sentään tuonne Kokonniemeen tekemään lenkin ja sitten vaan sukset kesäteloille.

Meillä tänään isäntä tekee töitä koko päivän, :kieh: mutta onneksi lupasi sitten huomisen viettää meidän kanssa. Minä kun toiveikkaana olin ajatellut, että meillä tosiaan olisi ollut nämä neljä päivää vapaana. Tällästä tämä sitten on yksityisyrittäjän vaimona. Miehellä on ollut toi oma yritys vasta reilun vuoden joten totuttelua ja hammasten kiristelyä on etenkin minun puolelta.

Onpa muuten hankalaa pukea noita lapsia tuonne ulos, kun ei oikein tiedä mikä vaatetus olisi sopivaa kullekin ja missä kunnossa kakkien kevätvaatteet edes ovat. Vaatteita on sitten kaiveltu ja vaihdeltu vähän väliä ja eteinen pursuaa jo ennestäänkin. Mutta on se silti ihanaa kun lämpenee ja kevät tulee. Kuinka moni teistä muuten tykkää tuosta kellon siirtämisestä? Minusta se on ihan älytöntä ja lapsiperheiden kiusaamista.

Pääsiästä kaikille. Ehdin ehkä vähäsen kirjoittaakin!

Olen kohta kuukauden odottanut koskas sitä kelloa päästään siirtämään, ettei tartte ennen seitsemää herätä =) Huomenna siis kello onkin tunnin enemmän kun pojat nousee!

Pojat pääsi tänään hiekkalaatikolle!

No niin...Kaisa heräsi :wave: :wave: :wave:

Pääsiäistä minunkin puolesta teille kaikille! =)
Onpa ollut kivaa kun mies on kotona ja kelit mitä parhaimmat. B) JooEiKai me tulemme myös sitten la 23.4. sinne tapaamiseen. Odotan jo innolla muiden äitiä ja lapsukaisten tapaamista kun viimeksi emme päässeet mukaan.
Mitenköhän paljon mahtaa tuo kellon siirtäminen sotkea meidän päivärytmiämme, no se jää nähtäväksi. Hyvä puoli on se, että illat ovat valoisampia.
Tässäpä tämä taas tällä kertaa. Mukavaa iltaa kaikille. :wave:

MARZA-70
:wave: Hei vaan kaikille jälleen
Meillä tuo kellon siirto ei oo tehny mitään vaikutusta Villen uniin.Samoja aikoja aina vaan noustaan ja sama rytmi toistuu kaikessa.
Mukavaa kun on alkanu soseet maittamaan Villelle ja suu ammollaan poitsu jo oottaa aina uutta lusikallista,kuin pieni linnunpoikanen...ihana
Tänään alkoi sitten persikan maistelu ja sitä sitten taas useempi päivä,että näkee jos passaa masulle.
Huomenna mennään aluesairaalaan Villen kanssa ultraan.
Vasemmassa munuaisaltaassa jotain häikkää,mutta toivotaan että kaikki ok. Kirjoittelen sitten sairaalareissu kuulumisia teille.
Kaikkea hyvää porvoolaisille äideile ja pikkuisille.... :hug: Maire ja Ville boy =)

Kiirinminna
Mun piti vain käydä nämä lukaisemassa, mutta enpäs maltakaan olla kirjoittamatta. Marza hei, meillä on Pyryn kanssa kokemusta näistä munuaisongelmista aika lailla joten jos tarvitset jotain tietoa niin kysäise vain. Toivottavasti siellä nyt ei kuitenkaan ole sen kummempaa, toivottavasti. Miten se huomattiin, että jotain on ehkä vialla? Mulla on muuten aika mukavia kokemuksia noista Porvoon sairaalan lääkäreistä, tuntuvat osaavilta ja jos eivät jotain tiedä ottavat kyllä selvää. Tsemppiä tutkimuksiin!
:hug:
No enpä tarkemmin heti katsonut tuota teidän tutkimus ajankohtaa, mutta toivottavasti kaikki meni hyvin.

Yhteistyössä