Pojalla patti niskassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiliini

Vieras
Aina mä reagoin näin, heti ajattelen pahinta..

Viikonloppuna poika valitti niskaansa, ja huomasin tuon patin. Se oikein näkyy, kun poika laittaa päänsä tiettyyn asentoon. Kokeilin tytölläkin, mutta hällä ei tuntunut.

Voiskohan se olla suurentunut imusolmuke..
Kai mun on huomenna soitettava lääkäriin. Poika sanoi, että se on ollut siinä jo kauan.
Poika on 8v.

Toisella puolella niskaa ei sellaista tuntunut.

Onko patti siis takana niskassa vai kaulan puolella sivulla? Meidän pojalla oli v.2005 joulukuussa ärhäkkä nielutulehdus ja silloin kaulalle nousi molemmin puolin isot patit. Asiaa tutkittiin ja todettiin että kaulalla on paljon suurentuneita imusolmukkeita. Mulle sanottiin, että niiden pitäisi palautua normaalin kokoisiksi noin vuoden kuluessa. Patit pysyivät kaulalla todella kauan. Käytin poikaa monta kertaa lääkärissa ja verikokeissa. Patit ultrattiin pari kertaa yliopistollisessa sairaalassa. Tilanne pysyi rauhallisena ja lastenlääkäri totesi, ettei kontrolleja enää tarvita. Vasta nyt tänä talvena, kun pyysin koulun terveystarkastuksessa tarkistamaan imusolmukkeiden kokoa - terkka oli kirjoittanut niiden olevan normaalikokoiset. Siis meillä kaikki johtui näht vain tuosta nielutulehduksesta.

Luultavasti on suurentunut imusolmuke.Meidän lapsella se näkyy kun kääntää päätä eteenpäin.Kävin varmuudeksi lastenlääkärillä ja se tunnusteli että ihan harmiton.Se voi tulla vaikka flunssasta ja jäädä sellaseksi.Jos se on irtonainen eli ei tunnu olevan kiinni missään,niin se ei ole vaarallinen.Mutta jos se kasvaa tai kipeytyy kannattaa näyttää lääkärille.

Joo varmasti imusolmuke, mun pojalla oli syksyllä myös takana 2cm kohonnut imusolmuke, hävisi 3 viikossa. Mulla itselläni on kokoajan koholle jäänyt imusolmuke korvantakana ollut viime syksystä... Aika yleisiä.

Yhteistyössä