Pohjanmaan odottajat

Anu84: Mulla oli kanssa mittaupäivä tänään, ensimmäinen tässä raskaudessa.

Lounaan ja päivällisen jälkeiset arvot oli tosi hyviä, mutta.. Söin aamulla pelkän jukurtin (150g) ja siitä tunnin päästä oli arvo vieläkin 7,8!! Piti kokeilla samaa vielä illalla ja sama juttu, 7,7!! En muista aikaisemmissa raskauksista, että jukurtti olisi nostanut noin paljon sokereita! Niin sitä sitten lähti jukurtit kiellettyjen listalle. Varmaan joutuu kyllä ottamaan sitten jonkun kalsiumlisän käyttöön, kun muuten ei tule maitotuotteita paljoakaan käytettyä. Huoh!
 
Hei oltin tosin tänään siellä rakenneultrassa. Kaikki näytti olevan hyvin, mutta munuaisista joudutaan käymään vielä lääkärillä kontrollissa. Siellä näkyi jotan pilareja tai pikareja, mutta meinasi että kun allas ei ollut suurentunut niin ettei siellä mitään häikkää olisi. Halusivat kuitenkin meidän käyvän vielä lääkärin tarkastettavana muutaman viikon päästä. Onko muilla ollut mitään tälläistä tai tietäisikö joku lisää asiasta?

Sukupuoltaankin meille hienosti näytteli ja sinisiä vaatteita saadaan varmaan ruveta katselemaan :)
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Anu mun käsityksen mukaan noi kotimittarit ei oo kauheen luotettavia, valitettavasti. Meidän mutsi on monta kertaa testannu sitä omaansa joka on th:n omaisuutta kun on mennyt verekokeisiin missä on paastosokeri otettu oikein kunnolla. Ja kotimittari on usein näyttänyt jopa 1 yksikön heittoa suuntaan tai toiseen...
 
Hei Pinky! Tänne ei oo oikein kukaan kirjotellut sen jälkeen kun perustettiin facebookiin oma ryhmä;KaksPlus Pohjanmaan Mammat. Sinne vain mukaan, laita mmiralle yksityisviesti niin hän lisää sut ryhmään mikäli haluat.

Joo laitelkaa oikeita nimiä mulle yksityisenä niin saan teidät mukaan ryhmään :) Teidän pitää vain kaikkien hyväksyä mut kaveriksi niin saan laitettua teidät sinne :)
 
Eli laittelen nyt meidän Emilia juniorin synnytyskertomusta:

Perjantai aamunahan neuvolan tätsy meinas että ei mee kauaa että vauva tulee
verenpaineet koholla, leukkarit ja ketoosit +:lla pissassa.
ja naureskelin pitkin päivää että aina ne lupailee, aina ne lupailee mutta
mistä ne sen voi tietää.. ;)
Perjantaihan oli sairaan lämmin päivä, kuuma oli ja kamalan outo olo seurasi koko
päivän perässä.. 17.30 sytyttelin grilliä ja tulin sisälle laittamaan grilli tomaatteja,
makkaraa ja tuollaista tähän sisälle kunnes yhtä-äkkiä vihlasi tosi lujaa mahasta, kuului
poks ja lattialle rupesi valumaan vesiä.. kello ol 17.40 : mähän vedin ihan paniikkiin, isäntä
oli tupakalla ja mä kiljuin niin ettei naapureille jäänyt epäilystä "nyt tuli lähtö, kulta nyt tuli
lähtö.. meidän keittiö ui lapsivedessä." :D Ukkokin kattoi mun päälle että "et oo tosissas" , sit se
jo kiikutti mulle puhelinta että sain soitettua synnärille.
ja sieltä ne totes että samantien sais lähteä tulemaan, no mehän lähettiin: kimmo ajeli punasia päin kamalalla
vauhdilla että mua ihan hirvitti :D
Pääsin sairaalaan niin tajusin että mun pakkaama pikkukassi (hygieniatavarat+kamera) jäi kotiin ja mä painelin
sisälle, Kimmo lähti hakemaan sitä kassia.

Yllätys oli melkoinen, neuvolan tätsyn mukaan vauva oli lähtökuopissa ja kiinnittynyt: mutta tämän
kätilön mukaan vauva oli vielä suht korkealla ja pää heilui reippaasti -> liikkumis kielto.
ja koska yhtään supparia ei ollu tullu veden menon jälkeen kätilö kertoi että yöks tarkkailuhuoneeseen
ja aamulla katotaan lääkärin kanssa jatkot, no toteshan se että saat sä yölläkin synnyttää jos haluat
mutta rupea nukkumaan ja älä odota liikoja koska sua ei supistele kunnolla.

No mä kattelin telkkaria ja kimmokin pistettiin kotiin.. jossain välissä olin nukahtanut.

... 02:15 heräsin outoon tuntemukseen, mietin että se oli supistus mutta hylkäsin ajatuksen samantien
ei, ei se voi olla supistus. 02:22 ei, kyllä se oli supistus. supisti.
02:45 panoin kelloa, kerroin että luulen että mua supistelee mutta en ole varma, ja että voisin ottaa
kauratyynyn, se tuotiin.. 03:15 voimistui supparit, kauratyyny ei auttanut enää.. kelloa painamaan..
kätilö tuli ja laittoi käyrille, piirtyi supistus.. piirtyi toinenkin.. välit oli 6min. 03:40 kätilö
tuli ottamaan käyriltä pois alakerran tilanne 4cm auki! sanoi että saan soittaa miehelle että keittelee
rauhassa aamukahveja ja tulee pikkuhiljaa paikalle.
Soitin ja menin suihkuun, suihku oli yksi helvetti: en millään pystyny olemaan sielä 5min ja taas kelloa.
Kätilö toi vaatteita ja siirryttiin saliin, pääsi ilokaasulle: kello oli 4:15.
Sitten se laittoi mulle kadetria, ja hengittelin ilokaasua: kiroilin kiroilin. 04:30 soitin Kimmolle
että missä veessä se viipyy kun mä sitä eniten tarvin, kipu nousi äkkiä lujaksi.
se oli onneksi jo parkkipaikalla: 04:40 se oli mun tukena, kätilö lähti soittamaan anestesia lääkäriä.. mä huusin
niin lujaa että koko sairaala raikui.. sattui sattui.. 04:55 kätilö tulee ilmoittamaan että on ruuhkaa, lääkäri ei pääse
tuntiin.. mä kirosin koko sairaalan alempaan helvettiin. Kätilö oli lähdössä pois, hakemaan jotain reiteen pistettävää juttua
kunnes mä huusin että nyt takas mä synnytän. kello oli 05:00 , kätilö tuli takasin ja samalla mun peräsuoli tyhjeni siihen sänkyyn
(MUN PAHIN PAINAJAINEN :(/) ja kätilö totes, sä tosiaan synnytät.. mä kirosin siinä että emmä ny tosissani ole että hae lääkettä..
mä en halua synnyttää luomuna, mutta se totesi että puoli päätä on jo pihalla että se ei lähe minnekkään.. sitten ponnistin,
ponnistin.. ponnistin ja 05:04 tyttö oli pihalla, napanuora kerran kiertyneenä kaulanympärille.

Synnytyksen kokonaiskesto oli 3h.
ei repeämiä, ei tikkejä.

olisin voinu salista lähteä kotiin :eek: , mä istuin heti jaksoin nousta ylös kattomaan kun vauvaa
mitattiin ja punnittiin, kaikki meni kuin elokuvissa.

Osastolla alkoi hirveet jälkisupparit, ne oli pahemmat kuin koko synnytys mutta siedettävät =)
Voisin mennä synnyttämään heti uudelleen, tämä oli lasten leikkiä verraten Emilian synnytykseen.

Kirjoitan kamalalla kiireellä, toivottavasti ei tullu hirveen sekava sepostus!

ai niin ja mitat:
pipo: 35cm
pituus: 49,5cm
paino: 3578g

mmilia ja emilia junior 3vrk :heart:
 
Voi tahtoo jo synnyttää!!! Onnea vielä mmilia!!!:heart:

Joo ja se tunne kun sitä toista tavaraa tulee kyllä siihen pöydälle vaikka mikä olis. Mutta se on varmasti enemmän normaalia kuin epänormaalia. :)
 
Tämä ei taida kovin aktiivisesti enää toimia, teillä ilmeisesti joku Facebook-ryhmä jossa juttelette? :)
Mahtuisikohan tänne yksi odottaja mukaan, joka muuttaa e-p:lle syyskuussa miehensä kanssa, olisi mukava jos saisi vaikka muutaman tutun sieltä päin niin ei olisi niin orpoa muuttaa ;) Ikää minulla 19 ja miehellä 20. Esikoisen LA 25.10. Nuoria siis ollaan mutta kaiken ikäiset perheelliset ja odottavat tutut tervetulleita :)
 
Juu, tuolla facebookin puolella juttua on aktiivisesti käynnissä ja mukaan mahtuu kyllä :) Laita minulle nimesi ja tarvittaessa jotain tietoja profiilikuvastasi yksärinä, niin pyydän kaveriksi (ja saan siis silloin lisättyä sinut tuohon ryhmään). Ryhmä on suljettu, eli ei käsittääkseni löydy hauilla, mutta tuolla tavalla kyllä :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä