Pömppömahaiset plussaajat!!

syöksympäs minäkin tänne kirjoittelemaan kuulumisia, elikkä clomeilla puregonilla ja pregnylillä mennään, tosin totiset paikat tuli tänään apteekissa kun clomeja ei saa ja ylihuomenna pitäisi jo aloittaa, rupean soittelemaan kaikki maakunnan apteekit läpi jotta päästään itse asiaan..miehelläkin clomit loppui ja pitäisi sillekin syöttää vielä sen aikaa mitä hoidot on, tulee sitten n 6kk sillä täyteen. voivoi kun se nyt plussan meillekin tosi tämä hoito, ollaan ivf jonossa mut vielä tämä vedetään kunnolla ennen sitä,
 
Lämmin kiitos tuestanne. :heart: :heart: :heart:
Olen taas itkenyt ja surrut ja ollut aika voimaton. Mieskin murtui niin että itkettiin yö yhdessä. Olin aika näky aamulla ja oli siinä ja siinä pystyinkö töihin mutta työ on myös pelastus kun on pakko ajatella mitä tekee eikä miltä tuntuu.

INKALIINI- mitä ihmettä sinä nyt testailet??? Hermojahan tämä testaa mutta ei kyllä vielä raskautta. Rauhoittuu nyt vaan. Jatkan iltarukouksia kaikkien lapsettomien puolesta vaikka olenkin niin kiukkuinen Jumalalle että meinasin alkaa mykkäkoulun tai irvistelylinjan siihen suuntaan.

ULPU- hienoa että menet taas eteenpäin.

EllaElias mulla Puregon 150, vaan ei ollut tuloskaan häävi, 3 solua.

Minea81- Tsemppiä! Ymmärrän täysin koirajuttusi. Minullakin olisi jos ei oltais niin allegisia.Viimeisin kuoli 5 v sitten ja edelleen alati mielessä. Muistan täsmälleen miltä tuntui kun katosi.

Voimia kaikille! Eteenpäin vaikka pää kainalossa!
 
Ulpu, heräsi mielenkiinto.. Tehdäänkö sulle toinen IVF/ICSI heti perään...? Pakkasessako ei oo mitään? Sillä vaan ihmettelen, kun Väestöliitossa eivät suostuneet tekemään edes lääkkeellistä PAS:ia mulle tähän kiertoon. Sanoivat että kropan pitää saada toipua viime kierron hormonihoidosta. Vai miten teidän hoitokuviot menee? Kun kirjoitit, että alat pistelemään taas. Meillehän tehtiin samana päivänä helmikuussa punktio ja siirto. Sori tyhmät kysymykset :) Niin ja hyvää loppu lomaa, mahtavassa paikassa lomailette! :heart:
 
Kiva kuulla susta Johanna72! =) Yritin tosiaan epätoivoisena suostutella lääkäriä että PAS olisi tehty heti peräkkäiseen kiertoon mutta ei suostunut, kieltäytyi ehdottomasti.. Mulla kun se pitää tehdä lääkkeellisenä, oma ovis on kovin epävarma. Nyt on menossa kp 14 ja oon tikuttanut eilen ja tänään. Hyvä kun viivanpaikka on näkyvissä :whistle: Kaksi testiä on vielä jäljellä, mielenkiintoista nähdä et tuleeko edes haaleaa viivaa näkyviin, heh...
Kuinkas teidän hoitokuviot, meinaatteko tehdä IVF/ICSI:n huhti/toukokuussa?
 
Tiistai 18.3.

Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp19
Stella.........................1.IVF:n 1.PAS...................... kp/-/pp13
Nippe81.....................inssi.....................................kp/-/pp12
Inkaliini......................2.ivf.....................................kp/-/pp11
Minea81.....................inssi....................................kp18/-/pp1
Dreamer-88................pupuilua.............................kp94/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp29/30-35/pp
PeePee77..................pas......................................kp19/29- 31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp19/26-28/pp
Kamilla.......................pas......................................kp14/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp12/- /pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp10/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp4/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp4 /30-32/pp
Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp3/-/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp1/-/pp
Taivaansilpoja............pas......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi..................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/ -/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua...............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Kinky cat....................ivf.........................................kp/-/pp

Plussanneet :heart:


 
Kamilla Kiitos lomatoivotuksista! joo, kyllä meillä tehdään heti perään toinen ivf. Lääkäri oli sitä mieltä, että mun tapauksessa on parempi jatkaa heti. Jospa kropassa olisi nyt paremmin toimintaa. Kyseli kyllä olenko valmis näin pian. Pakkaseen meillä ei tullut viimeksi mitään.
Mulle on nyt tehty peräkkäin ilman välejä kaksi inssiä ja nyt lähti toinen ivf menemään. toisen inssin ja ekan ivf:n välissä mulla jopa alkoi menkat ilman lääkkeitä. Sit seurasi plussa ja km. Odotukset tähän uuteen on melko korkealla. Ei ehkä saisi, mutta minkäs teet.
Toivotaan sulle onnea bongaamiseen. :heart:
 
Huomenta!

Minealle kovasti rauhaa ja luottamusta ktt-päiviin =)

EllaElias, mehän mennään ihan samalla aikataululla ekaan ivf:ään, hui! Mä odotan soittoa klinikalta, aloitanko pistokset tänään vai huomenna, toi pääsiäinen kun on tossa vaatii ehkä pientä kikkailua. Mulle on määrätty Puregonia 150 yksikköä päivässä. Kovasti tivasin, eikö enempää, mutta lääkäri vakuutti määrän olevan riittävä. Tosi jännää kyllä! Mun kroppa on kaikkien inssien aikaan toiminut niin omapäisesti, että saa nähdä kuinka hyvin toi lääkärikään pystyy ennustamaan.... ja soitto tuli juuri kesken lauseen. Aloitan pistelyn perjantaina kp4 ja eka ultra keskiviikkona 26.4. kp9. PIkkuisen perässä siis tullaan Ulpu ja Ella :D

Miten Hobelix? Miten teillä hoito alkaa? Tuleeko välikiertoa vai alkaako heti lääkitys? Sori, jos olet aiemmin jo maininnut, täällä viestejä tuntuu tulevan sellaisella vauhdilla, etten pysy perässä.. :p
 
Moi.

Mä en ole kauheasti tänne kirjoitellut, mutta lukenut ahkerasti tätäkin pinoa. Jos joku täältä kaipailee mun uutisia, niin valitettavasti ne ei ole positiivisia. Tämän aamun saldo, pp (tai oikeastaan vp = v*tutuspäivä ) 14 oli seuraavanlainen:

Acon10 - Puhdas nega
Acon25 - Puhdas nega
Clearblue - Digi Puhdas nega

Kirjoittelin tuonne kotipinoon, eli "myöhemmin onnistuviin tammi/helmikuisiin", että oireitahan oli myös vaikka muille jakaa....Nyt oireena on viha ja väsymys.

Joka tapauksessa, Ulpun ja Mirun kanssa olen siis sitten samassa veneessä, eli samantien kohti uutta ivf:ää, koska pakkanen on tyhjä tämän ekan PAS-kokeilun jälkeen. Eli menkkoja odotellessa tässä sitten ollaan. Ja sitten alkaa Menopur-piikit.

Onpa ollut kurja vuoden alku, tämä 2008.
Voi miten mua surettaa mun miehen puolesta.
Ja voi miten mä kadehdin niitä, jotka luomusti raskautuu.
On tämä raskasta.
Nyt vaan eteenpäin.

Stella vp1
 
Miru - meillä on tauko menossa ja 2.4 mennään lääkärille. Aloitetaan varmaan ihan heti pistoilla, ainaski toivon ja rukoilen kovasti niin. Eli nyt vaan ollaan ja tehdään töitä ja ensi viikolla nautiskellaan. Vähän jännittää eka ivf. Näiden 6 inssin jälkeen kaikki oli jo rutiinia ja nyt alkaa sitten toinen touhu. Ma jo etukäteen tiedän että kasvatuskipuja tulee olemaan, ja ehkä hyperin mahdollisuus (siskolla tuli 24, joista 18 onnistu). No juon paljon.
 
Keskiviikko 19.3.

Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp20
Nippe81.....................inssi.....................................kp/-/pp13
Inkaliini......................2.ivf.....................................kp/-/pp12
Minea81.....................inssi....................................kp19/-/pp2
Dreamer-88................pupuilua.............................kp95/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp30/30-35/pp
PeePee77..................pas......................................kp20/29- 31/pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp20/26-28/pp
Kamilla.......................pas......................................kp15/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp13/-/pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp11/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp5/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp5/30-32/pp
Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp4/-/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp2/-/pp
Taivaansilpoja............pas......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi..................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua...............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Stella75.....................2.ivf....................................VP1/kp/-/pp

Plussanneet :heart:
 
Stella Voi ei!! Ihan hirveä pettymys saada nega varsinkin, kun eikö sullakin tullut tuoresiirrosta ensin plussa ja myöhemmin km. Osaisinpa jotenkin lohduttaa sua. Ainakin täälä ystävä, joka lähettää paljon :hug: :hug: :heart:
Miltä susta tuntuu lähteä heti uuteen ivf:n? Mun mielestä se tuntuu vähän uuden alulta, että ei jää käpertymään paikoilleen surunsa kanssa.
 
Ulpu - kiitos. Juu, sama tilannehan se mulla oli, eli ekasta tuoresiirrosta eka plussa ja sitten km 5+1. PAS:iin lähdin todella toiveikkaasti, kun vielä huuru-pikkuiset jakautuivat niin hyvin. Täytyy kyllä sanoa että tänä aamuna tuo puhtaiden negojen tuijottaminen tuntui todella kylmältä. Toka kerta ikinä, kun edes "saan" tehdä raskaustestin. Eka kerta oli siis ivf:n jälkeen. Sitä ennen täti on tullut aina niin ajallaan, ja lähettänyt vielä etukäteisterveisiä, etten ole edes päässyt siihen pisteeseen, että voisin testata. Ja nyt tänä aamuna, toista kertaa - en ollut osannut varautua miten karsealta toi negojen tuijottaminen tuntuu. Ei, en tietenkään olisi halunnut plussaa ja sen jälkeen uutta varhaista km:eek:a, mutta jotenkin tänä aamuna ensimmäistä kertaa tuntui siltä, että olin edes vähän "iloinen" että raskaus käynnistyi ekalla kertaa, vaikka hyvin alkumetreilleen jäikin. Tuli myös sellainen kylmä tunne, että jos tämä IVF/PAS-rumba jatkuu negojen tuijottelulla kovinkin pitkään, niin kyllä tämä tulee raskasta pääkopalle olemaan. Näihin hoitoihin kun jotenkin lataa aika paljon toiveita, kun siitä ei paljon enää enempää pysty sitten enää luontoa auttamaan...

Noniin, tässä välissä tuli soitto Fertinovasta ja aloitan siis piikitykset kp 2, kunhan ne nyt alkavat (eli vp:t käynnissä toistaiseksi, toivottavasti ei kovin kauaa ) Ens viikolla sitten kontrolliultraan katsomaan, miltä siellä näyttää ja kasvaako siellä mitään tällä kertaa. Uuden alku - onhan se. Nyt on kyllä turta olo: olin niin toiveikas PAS:n suhteen. Mutta tunnen täsmälleen samoin - paikoilleen ei voi jäädä.

Meitä on nyt sitten tässäkin pinossa monta, jotka suuntaavat katseen ajoin toiveikkaasti, ajoin turhautuen, ajoin epätoivoissaan tähän alkavaan kevääseen ja piikittävät iltaisin/aamuisin erilaisia annoksia. KYllä siitä jotain voimaa saa, joka kerta kun työntää piikin vatsaansa: en ole yksin, joku teistä tekee samaa toimenpidettä juuri samalla hetkellä. Mikä parasta, todennäköisyydet ovat sikäli lohdullisia, että jotkut meistä tulevat onnistumaan heti - ja jotkut myöhemmin.


:hug:
Stella
 
Stella, jännä tosiaan ajatella kuinka samaan aikaa joku teistä tekee juuri samoja asioita. Kuten tuokin, että meille molemmille soitettiin juuri Fertinovasta pisto-ohjeita. Ja että ensi viikolla mennään samoissa asioissa sinne paikan päälle - ehkä jopa hymyillään toisillemme siinä odotusaulan sohvalla. Kuka on teidän lääkärinne (ei ole pakko kertoa)? Meitä hoitaa Annika ja hyvin hoitaakin - vaikkei tulos olekaan vielä toivottu. On ihanaa olla hyvissä käsissä pitkän julkisella puolella kokemani kauhukäsittelyn jälkeen. Rohkaisen täältä Monikan sinne päin, niin pääset sinäkin pistopäiviin kiinni.

Kaikille, jotka vietätte taukokiertoa tulee täältä vaihteeksi kivaa kerrottavaa. Menkkakivut lääkkeettömän kierron jälkeen on lähes olemattomat. Pari Panadolia ja yksi Burana eikä mitään vaikeuksia ole ollut.

Ulpun ajatus hissillä tai portailla etenemisestä, mutta varmaan päämäärään on nyt mielessä. Ehtiihän sinne perille tosiaan vaikka vähän hitaamminkin.

Auringopilkahduksia - hih, olen näemmä omaksunut Auringokukan nimestä oikean kirjoitustavan =)
 
Stella, oletpa uskomattoman vahva nainen! Rutistan :hug: täältä todella kovaa ja toivon, että se veisi sitä tuskaa hieman pois.

Tunnistan kirjoituksistasi tuon saman, että ensin on vaan suuttumusta ja vihaa, ja sitten pikkuhiljaa antaa itselleen luvan sille surulle ja tuskalle. Hyväksyy sen, mitä se testi osoittaa. Ja silloin on aika käydä kaikki tuntemukset läpi ja kokea tätä lapsettomuuden ja hoitojen raadollisinta vaihetta. :'(

Olen myös niin samaa mieltä siitä, että sen negan tuijottaminen on uskomattoman rankkaa puuhaa. Kun minuutti toisensa perään tarkistaa, että onko se viiva ilmestynyt vai ei. Ja tekee uuden testin ja jälleen uuden.... Eikä silti mitään. Ei edes roskishaamua. Se on vaan niin raakaa, kun ei mitään. Ei kiinnittymisyritystä, ei mitään. Yksinkertaisesti negaa.

Mulla myös positiivinen kokemus plussatestistä, vaikka kesken sitten menikin. Se antoi edes jonkinlaista toivoa, pientä iloa ja uskoa. Nuo kylmän selkeät negat on vaan niin raadollisia - ne osoittaa sen kaiken kylmyyden ja avuttomuuden tässä hommassa. Vaikka kuinka olisi hyvä tilanne ja kaikki kohdallaan, niin silti testissä sitten näkyy puhdas epäonnistuminen. Ihan kuin mitään ei muka olisi tehtävissä.

Mutta kyllä on. :flower: Sanoit hienosti, toiset onnistuvat heti ja toiset sitten vähän myöhemmin. Mutta paikoilleen emme jää, emmekä voi jäädä. Vedämme vain henkeä silloin kun on sen aika, mutta muutoin jatkamme sitkeästi tiellä kohti raskautta. Me kaikki. :heart:
 
Kurreliini kuvasi hyvin tuntemukset. Se epäusko kun katsoo ensin omasta testistä sitä viivan puuttumista. Eikä mitään haamuja. Menee verikokeeseen ja yhtä tylyä negaa. Mieli ei millään usko. Viime kerrallakin uskoin vasta sinä aamuna kun vessassa huomasin että kas menkat. Sitä ennen ei pää suostu uskomaan vaikka vallan todistettavastihan sitä on negan saanut.
Tää hoito oli meidän vika hoito. Joten on opeteltava elämään ilman lasta.
Toivottavasti joku tai oikeammin kaikki joilla on vielä testi edessäpäin plussais tässä ketjussa. Voimia niille jotka eivät plussanneet :hug:
 
Inkaseni, :'( :hug: Olen niin pahoillani. Voimia todella paljon teille molemmille ja erityiskova rutistus vielä kerran. :hug:

Ja kuten todettu, sitä negaa ei suostu uskomaan, ei edes veritestin taikka vuodonkaan jälkeen aina... se toivo ja rakkaus siihen mahdolliseen lapseen on vaan niin kova, että silmät ovat sokeina kyynelistä eikä niillä näe enää selkeästi. Jokin tuolla sisällä vaan ei suostu hyväksymään sitä, vaan totuuden kieltäminenkin on paljon helpompaa kuin sen pettymyksen läpikäynti. Itseä kun voi jonkin aikaa myös petkuttaa onnistuneesti. Ja mielestäni meiltä ei noissa tilanteissa voikaan odottaa mitään kohtuutonta, vaan jokaisen on saatava käsitellä se tilanne omalla tavallaan ja omalla aikataululla. Ja löytää ne omat tavat pureutua siihen sisällä olevaan kuristavaan möykkyyn. Kyllä siihenkin pääsee käsiksi, mutta itselle on annettava aikaa löytää se oma tapa.

:hug:
 
Milja, Stella75, Inkaliini

:hug: ei tää enää ole tottakaan...

kaikesta huolimatta iloista alkavaa pääsiäisen aikaa ihan kaikille!

o.n. täällä odotellaan ensi viikolla uuden kierron alkua, joka sitten määrää PAS ajankohdan ja oviksen pongauksen. Alkaa jännittämään. Pelottaa. Toivo taas herännyt.
 

Yhteistyössä