Pömppömahaiset plussaajat!!

mmm
Vastoinkäymiset sen kun jatkuu....Apteekeista clomifenit loppuneet!!!!! Ei oo kuulemma tukkureiltakaan saaneet vähään aikaan. Tällä viikolla mahdollista saada, mutta mulle auttamattomasti myöhäistä. Odottelen soittoa naisten polilta, et voisko jotain tehdä, mutta usko nollassa. Olotila tälläinen :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Sorry, ei jksa nyt muuta.
 
Nyt on mummu lääkkeet aloitettu... Piikillä suoraan vatsamakkaraan! En ymmärrä mistä olen onnistunut haalimaan kamalan kammon kaikkia toimenpiteitä kohtaan?! Ennen olin niin luottavainen ja lähdin aina vihellellen sotaan, nyt otan vain nöyränä mitä eteen tulee, mutta salaa kammoa aivan älyttömästi kaikkia näitä toimenpiteitä joita endon takia täytyy tehdä.
Oli muuten aivän älyttömän kallis se kapseli joka laitettiin mahaan... Kuukauden annos 320 euroa.. Onneksi ei tarvinut itse maksaa, kun laitettiin julkisella puolella... Ja kolme kuukautta oli tarkoitus käyttää tuota... Että laskekaapa siitä...

Luin kyllä kaikkien jutut mutta en nyt valitettavasti ehdi kommentoimaan, täytyy lähteä laittamaan nälkäiselle miehelle jotain purtavaaa kun tuli vasta nyt töistä...

 
Heissan tytöt! Täällä vietetty hiljaiseloa viikonlopun verran. Mirun tapaan lasten ympärillä meni paljolti. Ajattelin ryhdistätyä ja yrittää olla vähän sosiaalisempi, mikä tarkoittaa paljon lapsikontakteja, koska kaikilla ystävillä on lapsia, eikä kukaan ilman niitä juuri mitään tee. Sosiaalisesta urheiluharrastuksestakin on tullut sellainen, että ihmiset tuo mukulansa kentän reunalla pyörimään lähes poikkeuksetta. Kivoja lapsia kaikki, ihania suorastaan, mutta mutta... (tiedätte kyllä ).

Miljalle :hug: Ei tähän taas löydy sanoja... :'( Voimia sinne.

Muilla onkin ollut paljon hyviäkin uutisia. mmm:llä loistoajoitus Monikalla, kun pääsette suoraan inssiin! Hienoa! Ja loistojuttu, että Aurigolla ei ole sumuista pahempia sivuvaikutuksia. Kurrella hyvä mieli muuten vaan. Muista Kurre ottaa kaikki irti tästä vaiheesta - hyvää fiilistä olet tosiaan ansainnut! (Meinasin muuten vahingossa lihavoinda Monikan nimen tässä kappaleessa... On ollut niin tämän ketjun vakiokalustoa. :LOL: ) Hobikselle vielä tsemppiä puheurakan loppumetreille! Olet aika sankari.

PeePee, joo ovis tulee meidän huushollissa ihan säännöllisesti, mutta eipä juuri näytä parantavan raskauden mahdollisuuksia sen enempää kuin se, että käyttäisin salaa miehen alushousuja. Nyt vielä mies oli työmatkalla kriittisinä päivinä, joten teoriassa mahdollista, mutta painotus sanalla 'teoriassa'.

Eipä tässä muuta. Nukkumisen kanssa edelleen niin ja näin. Keskiviikon lääkärikäyntiä odotan kauhunsekaisella mielenkiinnolla. Toivottavasti jatko selviää silloin. Tässä välillä on ollut sellainen sisältäpäin kivettynyt olo. Kehossa ei tunnu miltään ja tunteista suuntaan tai toiseen ei ole näkynyt häivähdystäkään pitkään aikaan. Armollista sinänsä, vuoristoradassa tulee välillä niin pahoinvoivaksi.

Tsemppiä viikkoon kaikille!! :heart:
 
Nami-kulta. Aikaisinpa olet ollut liikenteessä - taas uneton aamuyö? Sua varmasti jännittää huominen lääkärikäynti ihan hirveästi. Onneksi voi sanoa, että siellä asia menee eteenpäin taas. Tosiasiahan on, että jos lääkäri pari viikkoa sitten olisi pelännyt jotain vakavampaa, olisi sut passitettu saman tien tutkimuksiin. Et todellakaan olisi saanut tälleen kaksi viikkoa hengailla saamassa meiltä näitä kaikenkirjavia arvausdiagnooseja - vaikka hyviähän me ollaan, ainakin arvauskeskuksen veroisia :LOL: Ja eikös vain, tasaisuus on vaihteeksi hyyyyvin hyvin mukavaa. Noista lapsikuvioista.. mä ymmärrän, että lapsi on mukana monessa, mutta toisaalta meillä kyllä lapsella tai ilman, omat harrastukset ja muu ystävien kanssa puuhastelu on myös tärkeää. Sovitaanhan me, että sitten kun meillä se oma katraamme on, otamme myös aikaa itsellemme ja ystävillemme - ja harrastamme ilman mukuloita. Myös täällä on Monika jo tarttunut puhekieleen, pelottavaa?

mmm, miten menee? Oletko saanut mitään vastauksia - vaihtoehtoisen lääkeen tai jotain? Ja tuliko yv perille? En ole varma osasinko lähettää, kun äsken katsoin lähetetyistä viesteistäni, näytti se nollaa.. Huonot ohjeet oli prrkele - tai liian vaalea pää :p

Hobelix, kateus keväästä iski! Täällä tuntuu taas hyisen kylmältä.. Näin juuri herätyskellon soidessa unta, että olin Kreikassa lammasfarmilla ja syötin pieniä karitsoja kädestä. Tahtoo lämpöön.. mutta mitä toi lammasosuus siinä kuvaa??

Nyt tarttis lähteä töihin. Namin sanaa lainatakseni - armollista päivää! :heart:
 
mmm
Eli inssi meni ohitse, kun clomeja ei saanut, eikä vastaavaa lääkettä ole. Yritin jopa Ruotsin puolelta, vaan niillä ei ole käytössä samaa lääkettä ja silloin ei suomalaisella reseptillä saa sieltä mitään. Polilta soitti sitten taas tää tympeä hoitaja ja totesi et näin se vaan nyt menee, eikä edes ottanut lääkäriin yhteyttä kysyäkseen asiaa. Ymmärrän kyllä kiireet yms. mutta inhimillisyys olisi silti toivottavaa. En saanut edes aikaa jatkosuunnitteluun sille omalle lääkärille, koska tää hoitaja oli sitä mieltä edelleen, että meidän lähetteen saanti eteenpäin on erittäin kyseenalaista. Ylilääkäri lomilla, joten vastausta tähän kiperään tilanteeseen ei nyt saa.
Nyt täytyy taas kerätä sirpaleet kasaan ja yrittää jatkaa eteenpäin ja seuraavaa kiertoa kohti, mihin nyt sitten yritetään tehdä se viimeinen inssi. Riippuu tietty täti Monikasta, miten sitten sattuu tulemaan. Tää ainainen odottaminen ja pettyminen ottaa ajoittain tosi koville. Eilenkin iltavuoroon selviäminen näiden aamullisten tapahtumien jälkeen oli kyllä melkoinen suoritus. Koko työmatkan itkeä vollotin miehelle puhelimessa ja hän yritti valaa uskoa eteenpäin. Meni varmaan tovi aikaa siinä parkkipaikallakin, mutta onneksi mies onnistui tehtävässään :heart:
Ajattelin kyllä tässä soitella tonne väestöliittoon ja kysellä vähän näitä heidän käytäntöjä. Siellä kuitenkin ihmisten huomioonottaminen on todella inhimillistä. Täytyy vähän varautua, jos sitä lähetettä ei sitten tule. Ja kai ne väestöliitossakin tietää sen käytännön, koska sinne täältä lähetteet laitetaan.

Miru en löytänyt yv:tä, joten ilmeisesti ei tullut perille. Täytyy myöntää, etten kyllä heti ees ymmärtänyt tota sun yv-ilmoitusta, vaikka nyt tekoälyn hommannut oonkin...

Milja ja Inkaliini :hug: :hug: vaikkakin Inkaliini voi kyllä olla hieman ajoissa liikkeellä

Kaikkea hyvää teille muillekkin, en nyt jaksa enempää. Palaan sitten kun saan taas itseni koottua kasaan.

mmm
 
mmm, voi kurjuus!!! En ymmärrä kuinka tuo voi nyt noista clomeista olla kiinni. Miksei voida käyttää pelkkää Puregonia? Miksei voida käyttää Puregonin pohjalla esim Femaria, jota mulla ja Kurrella oli käytössä inssissä..Ikävää, että henkilöstö on vielä noin kakkapäistä, ettei mitään kunnon vastauksia saa. Kiukuttaa niin sun puolesta, ei tämän tällaista takkuamista pidä olla! Riittää, että energiansa käyttää näihin hoitoihin ylipäätään. Yritän sulle laittaa uudelleen sen yksityisviestin, mutta taitaa olla myöhäistä.. Halaus ystävä, yritä saada Väestöliitolta vastauksia :hug:
 
Milja :hug: :hug: :hug: :'( :hug:
Inka - liian aikaista, tsot tsot - tässä on vielä monta päivää edessä...
mmm - valita siitä hoitajasta suoraan ylihoitajalle. Sano, että ongelma ei ole se, että tää hoitaja ei usko jatkohoito mahdollisuuksiin vaan että sen käytös ei ole hyvää lapsettomuuspotilaille. Siis valita, että se osaa olla loukkaava ja sen käytös on lisää ahdistusta, kun joutuu mahdollisesti vielä ratkomaan tunteita ton lakijutun takia. Ja mä en ymmärrä kanssa ettei olis muuten muita lääkkeita käytössä, mulla on ainakin ollu sitä sun tätä. Ja se on muuten sen hoitajan vika, jollei anna lääkärin tietää tästä ongelmasta ja anna lääkärille mahdollisuutta vaihtaa lääkitystä! :kieh: Pure siltä muijalta pää pois. (osaanpa olla ilkeä kollegoille, olin joskus hoitsu meinaan, mutta ehkä se siinä just onkin....)
 
Milja, :'( :hug: Käy suru läpi rauhassa ja anna sen tulla ulos kokonaan. Lupaan, että olo helpottaa jossakin vaiheessa. Jaksamista.

Inka
, nohnoh, eipäs nyt mennä hosumaan yhtään! :wave: Malttia, vaikka se onkin vaikeaa. KTT!!

mmm, tee just kuten Hobsku ehdottaa, jos vaan voimia on jäljellä. Pura kaikki kiukku ja turhautuminen ja pettymys siihen hoitajaan - se on sen ansainnut!! :kieh: Jaksuhali! :hug:

Naminami, hurjasti voimia huomiseen lääkäriin. Voisin kuvitella, että se on samalla sekä pelottava että toivottu käynti. Ja on luonnollista pelätä ja miettiä asioita etukäteen. Ja olen sun kanssa niin samaa mieltä siitä, että vuoristorata tekee kovin pahoinvoivaksi, ja siitä poistuminen ja vaikka itsensä hetkeksi kivettäminen on aika ajoin hyvinkin tarpeen. Ja uskon, että lääkärikäynti selkiyttää sun omia ajatuksia ja saat vastauksia avoimiin kysymyksiin sekä lievennystä omiin epäilyksiin sekä pelkoihin. Ja ennen kaikkea saat tietää, kuinka tästä nyt jatketaan - mitä tapahtuu tällä viikolla, mitä ens viikolla ja mitä ens kuussa. Se, että saa asioita johonkin aikaraameihin, tekee myös paljon. Se rauhoittaa ja tuo sitä malttia, kun tietää, että on joku suunnitelma olemassa. :hug:

PeePee, joo, eiköhän sitä huhtikuussa meilläkin ole pas tiedossa. Luomulla me ei onnistuta eikä nyt edes yritetä, sillä mä en halua nyt raskautua, vaan olla vaan. ;) Kummallista logiikkaa, tiedän. Mulla on lääkäri pääsiäisen jälkeen, joten sen jälkeen alan sitten taas ajattelemaan noita kuvioita ja tiedänkin ehkä hieman enemmän. Nyt oon pihalla kuin lumiukko, ja nautin siitä. Miten sun pas-odottelu on sujunut? =)
 
tuesta vaikka vähän myös hävettää täällä itkeskellä negaa vaikka veritestitulos tulee vasta huomenna. Millään ei vaan jaksa nyt nousta ylös täältä itsesäälin suosta. Miten se vaihtuikaan nopsaa odottelusta tälläiseksi PIINAKSI :'(
Jotenkin sitä vaan muistelee miltä tuntui soittaa viime kerralla klinikalle ja kysyä tulosta ja se tyrmistys... :headwall:
 
Terveiset patonkien ja croisantien maasta! Oli meidän kohdalla nappivalinta lähteä vähän tuulettumaan. Shampanjaa auringon paistaessa keväisesti, paljon nähtävää ja sitä rataa.
Soittelin eilen Suomeen ja sain varattua tällepäivälle ajan, koska su tapasin Moniquen. =)

Tänään sitten käyty jo ultrassa. Paikat näyttivät siistiltä, joten tänään aloitan taas pistelemään. Nyt napaan vedetään Menopuria 375 IU. Menopur valmistellaan samalla tavoin kun Pregnyl. Vähän tulee nyt askarreltavaa kun , että saa ton 375 IU tarvitaan 5 purkkia vaikuttavaa ainetta sekoittaa nesteeseen. Apteekissa nainen kysyi, että tarvinko tosiaan kerralla kaikki 40 pakettia. Mietin vaan mielessäni, että ens viikolla sitten mahd. lisää..

Kiitos kaikille jotka ovat jaksaneet mua lohduttaa. Olen onneksi päässyt toteamaan, että ympäriltä löytyy ihanan paljon tukijoukkoa. :flower:

Nyt kun ollut välillä pois, tuli luettua hieman hätäiseen osa kirjoituksista. Lähetän ison ja lämpimän :hug: kaikille, kenellä kelkka luisunut alamäkeen. Sinne ylöspäin mennään taas vaikka välillä käy voimille.
Ja tulipa vielä mieleen, että Olimme menossa ylös Eiffeltorniin ja jonotettuamme aikamme, tajusimme meidän jonon johtavan hissin sijasta rappusille. Eipä muuta kun tossua toisen eteen -hitaasti, mutta varmasti. Näin se menee elämässäkin. Osa menee hissillä ja osalla kestää - lopputulos silti sama. Tsemppi henkeä kaikille!
 
Ulpulle pikaiset toivotukset täältä! Kiva, että matka oli onnistunut ja hoidotkin lähti noin sujuvasti rullaamaan. Monika ehti juuri äsken meille kylään, huomenna sitten hoito-ohjeita soittamaan lääkäriin. Pääsiäinen juuri sopivasti tuossa ekan ultra-ajan aikaan, joten taidetaan vähän sokkona mennä. Mutta eiköhän lääkärillä ole jotain kikkoja takataskussa.
 
:hug: kaikille pettyneille.
Malttia inkaliinalle
Ja heti omiin kuulumisiin...
Minä sain ovisplussan sunnuntai iltana =) ja maanantaina oli inssi..hui! Tästä se piinailu alkaa! Olin maanantaina varmaan kolmannessa taivaassa sen inssin jälkeen, tuntui että nyt on kaikki hyvin ja plussa tulee. Mut ilta meni itkien, yö valvoen ja tämäkin päivä volisten. Mun toinen koira katos eilen. Mies tuli kotiin vanhemman koiran kans ja mun pikku vaavi oli jäänyt yksin jonnekkin pimeään metsään. :'( Yöllä ehtikin ajatella kaikki mahdolliset kuolemat suden raatelusta, hukkumiseen. Onnek se löytyi yhdestä koiratarhasta, mut oli se yön viettänyt jossain kannon kolossa. Anteex mun draama koirasta, mut ne korvaa mulle lapset tai niin paljon kun vaan voivat korvata. On ne vaan semmosia suloisia karvakorvia! :heart:
On ne tanskalaiset simpat ihmeissään millasen eukon kyytiin ne laitettiin. Olen itkenut, huutanut, viheltänyt, juossut ja ravannu sinne ja tänne tämän päivän!Nyt täytyy hieman huilia! :ashamed:
 
Onpas tänne viime päivinä tullut paljon juttua. Pikaisesti olen päässyt välillä jonkun pätkän lukemaan, mutta kirjoittamiseen ei ole ollut tilaisuutta. Nyt koitan raapustella jotakin.

Milja ja Inkaliini: Suuri ja lämmin voima :hug: teille molemmille. Toivotaan, että Inkaliinin nega vielä plussaksi muuttuisi loppuviikolla. Tsemppia ja uskoa tulevaan!

mmm: On se vaan niin väärin, että lapsettomuuspuolella on hoitaja, joka ei osaa olla ystävällinen ja empaattinen. Pahinta on se, että hoitaja ei osaa vastata kysymyksiin, eikä ole valmis ottamaan selvääkään. Niin ei saisi käydä. Itse olen kerran kohdannut tilanteen, jossa sain hoitajalta väärää tietoa ja sen seurauksena jouduin rypemään vklopun itkussa ja surussa, kunnes toinen hoitaja korjasi tiedon. Tällöin en voinut hillitä kieltäni ja kerroin tapahtuneesta avoimesti. Niinpä sitten seur. puhelinajalla eka, väärää infoa antanut hoitaja, pahoitteli kauheasti tapahtunutta ja aiheuttamaansa huolta. No, ei se tilannetta enää muuttanut, mutta itselle tuli parempi olo siinä mielessä, että meitä lapsettomuushoitoja saavia pidetään ihmisinä, joilla on tunteet ja kuten tiedätte monessa vaiheessa varmasti ihan pinnassa. Tällä omalla sepustuksellani haluan sanoa sinulle mmm, että jos tosiaan olet saanut epäinhimillistä palvelua, ehdotan, että annat siitä palautetta. Vaikka siitä ei apua tilanteeseen olekaan, on oikein, että maksava asiakas saa arvonsa mukaista palvelua.

Ulpu: Hienoa, että matka teki hyvää ja jatkohoitoon pääset niin ikään vauhdilla, upeaa!

Sitten lyhyesti omaa napaa: 0-ultra takana, Puregon-pistokset aloitan huomenna ja sitten pääsiäisen jälkeen ti ja pe kontrolliultraan. En oikein osaa sanoa miltä tuntuu, kaikki niin uutta ja ihmeellistä. Niin moni asia voi vielä mennä mönkään, mutta onneksi en edes niitä kaikkia osaa aavistella. Mielenkiinnosta kysyisin vielä, että millä annoksella olette Puregonia pistellyt? Mulla kun ei ole mitään tuntumaa siitä, mitä määrää yleensä käytetään / millä aloitetaan. Itselleni määrättiin ensin kolmena iltana 175 ja sitten seuraavina kolmena 125.

Lopuksi kaikille vielä oikein rentouttavaa pääsiäistä ja tsemppiä hoitoihin!
 
EllaElias Meitä alkaa olla sit jo enemmän, kun ollaan samassa pisteessä.
Mä laitoin edellisessä ivf:ssä Puregonia 300IU. (meillä lapsettomuuden syynä mun onnettoman huono hormonitoiminta ja munasarjat.) Käsittääkseni tuo sun annos on aika yleinen. Tsemppiä!
 
Kiitos Ulpu. Lääkäri meinasi aluksi aloittaa vieläkin pienemmällä määrällä, mutta tokaisi sitten, että jospa otetaan kunnon alkuherätys. Mua kyllä oikeasti hieman pelottaa, että saadaanko jotain aikaiseksi, kun ei ole Puregonista muuta kokemusta kuin viimeisen inssin kohdaalla, jolloin annos oli 50/ilta. No, kaipa nuo lääkärit sitten tietää / osaa aavistella, miten vaikutta, vaikka eihän sitä koskaan tiedä! :/
 

Yhteistyössä