Pömppömahaiset plussaajat!!

Postikortteja tädiltä on alkanut saapua, eli tänne se lähipäivinä kurvaa, vihdoinkin. Älä siis Minea huoli, täti ei ole tulossa sun luo!!! Tädin postikorttien tekstien vähyydestä ja laadusta päättelen, että kunnon visiitti alkaa aikaisintaan huomenna, mutta mahdollisesti vasta keskiviikkona. Eli siinä tapauksessa piikittely alkaa torstaina (kp2). Tuntuu ihan hyvältä, eli olen ainakin juuri nyt henkisesti valmis - lupaan olla yhtä toiveikas kuin aiemminkin. Tosin sen verran katkerasti "varmat oireet" jättivät pettymyksen tunteen, että niitä vannon, etten tuijota yhtään. Ja harkitsen myös tällä kertaa vakaasti sitä, että testin menen tekemään klinikalle verikokeen muodossa. Pää ei kestä sitä testaamisen hirveyttä omassa vessassa, keskiyöllä (kun ei kuitenkaan pysty nukkumaan rauhassa aamuun).

Minea : näinhän se tosiaan on, että n. 5-7päivää siinä kestää hedelmöityksen jälkeen ennen kuin pikkuinen saapuu kohtuun ja tarraa kiinni. Periaatteessa ihan varmoja oireita ei voi monien mukaan tuntea ollenkaan ennen kuin raskaus on ehtinyt 4+ viikolle, mutta kun nyt kuitenkin täällä palstoilla ollaan ja kaikki tietää homman nimen, niin kaipa niitä oireita voi jotkut tuntea jo sen jälkeen kun alkion kiinnittymisen jälkeen kroppa alkaa erittämään hcg:tä. Hedelmöityksen jälkeen ihan oikeiden oireiden tunteminen lienee aika "mahdotonta" mutta eihän sitä koskaan vai sanoa, mitä kukin tuntee ja mikä osuu niistä tuntemuksista oikeaan. Tapahtuuhan meidän kropissa koko ajan kaikenlaista - voi olla, että joskus tulkitsee oikein, joskus väärin. Realistisesti sanottuna - oireet muistuttavat valitettavasti vähän sitä kaikkien vähiten toivomaa vierasta, eli tätiä. Joten se on vähän niinkuin 50-60 todennäköisyys, että tiedät/arvaat oikein.

Noniin, mutta nyt: kevätsiivous jatkuu ja sitten painun pitkälle kävelylle aurinkoiseen päivään!

 
Jokos Stella täti suvaitsi saapua visiitilleen? On tämä sellaista odottelua ja ihmettelyä jatkuvasti. Ja yleensä koskaan menkat eivät ala niin kuin toivoisi. Onneksi sentään pieniä vihjeitä jo lähettelee - jospa se onkin niin heltynyt vanhoilla päivillään, että haluaa säästää mukavat pääsiäispäivät muuhun kuin kipujen kanssa kärvistelyyn? Tai sitten se on alkanut lukea kaksplussaa ja ihan piruillakseen pysyy poissa sieltä, jossa eniten odotetaan saapuvaksi. Kysyit pistoajankohdasta ja tosiaan tällä kertaa aloin pistää klo 20. Hieman vaatikin jo järjestelyjä lauantai-iltana, mutta ajattelin silti sellaista normaalia arkiviikkoa, jolloin yleensä olen kasin aikoihin jo kotona valmistautumassa nukkumatin tuloon (sänkyyn yleensä 21). Kerran erehdyin pistelyihin aamulla ennen töihin lähtöä sillä seurauksella että sitten viikonloppunakin noustiin 6.30 pistämään - vihonviimeistä touhua!

On kyllä ollut niin uskomattoman mahtavat pääsiäiskelit! Tänään tehtiin hiihtolenkki upeassa auringonpaisteessa, lauantaina oltiin päivä laskettelemassa. Muutama vapaapäivä tuntuu pidemmältäkin lomalta - oikeastaan kiva palata töihin huomenna. Keskiviikon ultra jännittää toistaiseksi mukavalla tavalla. Ekassa ivf:ssä ei ole mitään odotuksia tai oletuksia kuinka oma kroppa toimii, kaikki on uutta ja tuntematonta..

Täytyy lähteä vielä ulos nauttimaan tästä loppupäivän valosta. Mukavaa viikon alkua kaikille!
(Oispa kiva jos noissa naamoissa olisi aurinko, lisäisin sen tähän)
 
Aivan mahtavat kelit on ollut ainakin täällä etelässä koko pääsiäisen. :D Ja voi tuota valon määrää!! B) Ettei ois vaan yliannostus d-vitskua napsahtanut, kun tuntuu niin pirteältä ja iloiselta ja energiseltä. :p

Tosi kivaa, kun teistä niin monet etenee aivan samaa tahtia ja olette tosiaan päässeet jo tositoimiin. Ennen kuin huomaattekaan, niin onkin jo siirtopäivä kohillaan. Hitsi sentään. Vanhoilla konkareilla homma taitaa sujua jo rutiinilla, mutta ensikertalaisilla mukana on vielä ekstra-annos kaikkea jännittävää ja ihmeteltävää. Ja ainakin omalla kohdalla koko hoito meni tosi nopeasti kaikkine toimenpiteineen, eikä Miruseni se punktio ole ollenkaan paha juttu, eli nyt lopetat niistä neuloista miettimiset tähän paikkaan. Voin kokemuksesta sanoa, että lääkärimme hoitaa puudutukset ja homman muutenkin hellästi ja ammattitaidolla. :flower:

Tsemppiä pistelyyn ja munatehtailuun teille kaikille! Eikä sitten tuoteta mitään kindereitä taikka mignoneja - niitä kuluu ainoastaan hyvän mielen ylläpitoon, sen punkun ohella tietty! ;) Ja muistakaa naiset oikeasti pitää itsestänne huolta, eli kaiken sen fyysisen ja psyykkisen rasituksen ja lääkityksen vuoksi hellikää itseänne. Kyseessä on kuitenkin rankka hoito ja elimistö on aika kovilla. Päästä puhumattakaan.... Kaikki hellyys, herkut ja huumori on täysin ansaittua! :hug: Tiukka kolmen hoon hoito vaan kehiin... :LOL:

Onpa kiva seurata kuinka asiat etenee ja aika pian täällä onkin taas jo enempi testaajia kylvön satoa korjaamassa. :heart:

Stella, alkaako sulla nyt siis heti uusi ivf? =)

Omasta napasesta sen verran, että mä olen nollannut koko pään hoitokuvioista, ja ensi torstain lääkäriaikakin tuntuu vielä kaukaiselta, ja ihan hassua, kun jotenkin jossakin tuolla liikkuu myös ajatus, että voi kun se ei tulis vielä, vaan saisin yhä vaan olla onnellisesti jäähyllä taukoilemassa... :$ Oikeasti en kyllä toista välikiertoa halua, joten siksikin pas-suunnittelu on hyvä nyt tehdä, mutta oikeasti tämä tauko on ollut enemmän kuin tervetullutta. :D Mä olen ollut tosi onnellinen ja nauttinut elämästä, kun ei ole tarvinut toivoa, pelätä, odottaa, jännittää eikä pettyä. Ja kaipa sitä sitten haluaisi itseään siltä säästää jatkossakin alitajuntaisesti....

Pääsiäinen on mennyt vauhdilla, ja meillä on kohta ihan uusi keittiö! :D Babyshowerit meni mainiosti ja multakin paremmin kuin ehkä ajattelin. Vauvamasun näkeminen ei ollut paha isku, mutta osittain se vauvoista ja raskaana olemisesta ja imettämisestä sekä niihin liittyvistä tuntemuksista puhuminen sitten oli. Ja se, kun todettiin, että kuinka ne hormonit vaikuttaa ja saa itkuherkäksi jne. Teki mieli sanoa, että kokeilkaapa pistellä itteenne kaksin käsin hormoneja, niin tiedätte mistä oikeasti on kyse. Onneks en sanonut kuitenkaan. Sillä mistä minä tiedän, millaista se hormonimyrsky vaikka juuri synnytyksen jälkeen on...

Anopin kanssakin on nyt keskustelut käyty ja olo on parempi. =) Ja tulipa sitä ennen pääsiäistä poikettua yhdessä työhaastattelussakin, joten silläkin saralla pientä kehitystä havaittavissa... :wave: Nykyinen työ kun onneks loppuu huhtikuun puolessa välissä, ja sitten voi keskittyä täysin siihen pasiin. ;)

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille! :flower:
 
Helou!

Jep, täti tuli eilen/viime yönä visiitille. Eli tänään lähtee 2.IVF käyntiin (pakkanen siis tyhjä) ja piikitysrumba alkaa illalla, ajattelin nyt rytmittää sen n. klo 21 per ilta. Menopuria tykitän, Puregonia ei siis otettu tällä kierrokselle ollenkaan (kun se ei mulla ihan täydellisesti toiminut). Punktio yms ei jännitä lainkaan, enemmän munien määrä ja laatu. Noh, askel kerrallaan.

Hyvää vajaata viikonalkua!

 
Hei Kurre! Kovasti täällä jo mietin, mitä sinulle kuuluu ja oikein mukavaltahan tuo kuulosti. Tämmöinen huolehtija kun on, niin miettii aina niitä huonoja vaihtoehtoja, mutta olithan jo ennen pääsiäistä todella hyvällä mielellä - se tauko on ihmeellisen ihana olotila, eikös vaan. Jännä, miten sitä on lyhyessä ajassa tullut niin tutuiksi pelkän kirjoittelun välityksellä, että oikeesti (siis Namin oikeesti, ei lasten ;) ) tuntee jo huolta teistä ystävistä. Hienostipa selvisit pääsiäisen piinoista - baby showerit ja anopin kanssa keskustelu ja lisäksi olet vielä jaksanut uurastaa rempan kanssa. Todellakin olet saanut muuta ajateltavaa ja hyvä niin! Kiitos rauhoittelusta, kyllä uskon myös että meidän lääkäri on hellä ja huolehtivainen eikä sen suhteen ole jännitettävää. Mehän rampataan siellä sitten peräkkäisinä päivinä, kun huomenna pitäisi itse mennä näkemään satoa - kääks!

Toivottavasti muillakin on ollut yhtä onnistunut pääsiäinen! Namin ja mmm:n kuulumisia kaipaan myös!! :wave:
 
Hienoa, tuntuu yhdellä ja toisella olleen mukavan rentouttava pääsiäinen! Viinistä ja munista on nautittu, remontteja puuhasteltu, showereista selvitty, paineet purettu ja anopitkin hoidettu! Loistavaa!

Itsekin ulkoilin paljon ja nautin aurinkoisista ilmoista. Pieni lumi maassa auringon kanssa on aika mahtava yhdistelmä. Kävin kummipojan synttäreillä entisessä kotikaupungissani - tai mikä poika, 17-vuotias nuorimies ;) Hyvää ruokaa tuli tehtyä (paljon) ja loppuaika menikin sohvalla kirjan kanssa ja iltaisin Sormusten herraa töllöttäessä. Mukavia tälläiset pienet breikit.

Tänään kävin aamusella 0-ultrassa. Tai siis kävimme, mieheni oli mukana. Jep, kyllä vaan meikäläisen munikset olivat kuin olivatkin uinumassa ja kohdun limikset kuin mummollani. Jotta pistelemään aletaan huomenna - eli apteekkiin... Kasvattelua oli odottelemassa huimat 4+4 munasolunalkua, joten pitää toivoa, että jottain saadaan kerättyäkin.

 
Tiistai ehtoota kaikille!

Ihan ekaks on ihan pakko huhuilla Ulpulle, että tulehan ihmeessä kertomaan ultrakuulumisia. Ja Miru sitten huomenissa, eiks je?

ON: Itsekin olin tänään ultrassa kuuden Puregon-annoksen jälkeen. Tälläkin kertaa pääsi käymään niin kuin usein ennekin . . . eli kaikki mitä tekisi mieli kysyä, tunkee ajatuksiin vasta kotona, ja niitähän riittäisi. Molemmilta puolilta löytyi 6-9 rakkulaa (tarkka määrä meni vähän ohi), mutta kooltaan olivat vasta 8-10mm, vaikken oikeasti tiedä, mitä olisi pitänyt olla. Nyt kolmelle illalle annosta nostettiin ja sitten taas pe uudelleen kurkkimaan, miltä näyttää. Mulla jäi tuosta käynnistä melko omituinen fiilis, enkä oikeasti tiedä pitäisikö hyppiä pilvissä vai kaivautua maan alle. Siksi kysynkin nyt teiltä viisaammat ja kokeneemmat, miltä tuo määrä ja koko vaikuttaa?

Auringokukalle tsemppiä alkaviin piikityksiin ja kaikille muille myös aurinkoisia ajatuksia!
 
Ella Mun käsittääkseni toi sun määrä olis just sitä mihin pyritään. Mulle joskus sanottiin, että 10-15kpl olisi optimi. Perjantaihin mennessä ovat varmaan jo kasvanut paljon.
Stella Jee! Hienoa että pääset aloittamaan pistelyt. Ei me tässä kauheesti keritty karkaamaan vaan melkein samoissa mennään.
Auringokukka Sulle myös paljon onnea pistelyiden kanssa.
Kurre ihana kuulla, että olet saanut tyhjättyä pään näistä jutuista. Nopeasti tää aika menee kun teilläkin alkaa jo Pas suunnittelu. Montako alkiota sulla jäikään pakkaseen?
Miru Täällä odotellaan sit myös kovasti sun ultra kuulumisia. Tuu ke heti kertoon mitä näkyi.
mmm ja namunen missä mennään?

Mä kävin tänään ultrassa ja näkyi 11 rakkulaa. Niistä isoimmat oli 15mm ja joitain pienempiä. Ihan tyytyväinen siis olen. Meillä muuttui ivf icsi:ksi, kun viimeksi kävi kato sen takia, et siittiöitä oli tunkeutunu liikaa kolmeen munasoluun ja vain kolme hedelmöittyi normaalisti. Tänään oli puhe, että jos mahdollista niin siirrettäisiin kaksi alkiota. Punktio on jo tän viikon perjantaina.
Ainiin, ja mä olen pistellyt aina illalla klo 21.
 
Hei vaan taas kaikille! Lueskelen täällä taustalla teidän hoitojuttuja ja pidän hiljaisesti peukkuja. Tuntuu, että monella lähtee asiat rullaamaan taas tosi nopeaa tahtia hoitojen myötä. Ultria ja muita jännäilyjä on vähän väliä. Onnea ihan valtavasti kaikille matkaan! :heart:

Täällä ei kummempia raportoitavia. Vähän samaan tyyliin mennyt viimeinen viikko kuin tuolla Kurrella - erilaisia kohtaamisia ja asioiden selvittelyjä ihmisten kanssa. Nyt juuri henkisesti tosi poikki. Kurre, ihailen sua valtavasti, että sait nuo vauvajuhlat hoidettua kunnialla ja anopinkin kaupan päälle! Mulla oli viikonloppuna pakkokeskustelu äidin kanssa - leikkaukseen ei oikein voinut mennä kertomatta. Oltiin siellä kylässä miehen kanssa pääsiäistä ja lopulta parin päivän kärvistelyn jälkeen mies uhkasi itse kertoa, jos mä en saa suutani auki. Vaikea keskustelu, mutta onpa ohi. Vieläkin vatsaa kääntää kun ajattelee... Lapsettomuudesta en edes puhunut, vaan vastasin suoraan kysymykseen aiheesta, että se on itse asiassa aihe kokonaan toiselle keskustelulle. Ilmeisesti tuo toinenkin on sitten edessä piakkoin... :( Tänään sit töissä kehityskeskustelu, joka on aina niin pirun rankka, vaikka pelkästään hyvää palautetta tuli taas. Jotenkin liian alaston ja suojaton olo, kun puhutaan asioista suoraan, avoimesti, henkilökohtaisesti... Lapa on ensi maanantaina ja odottavalla aika matelee etanan vauhtia syntyjä syviä mietiskellessä. Puuh.

Unilääke on muuten tehonnut hyvin. Nukun sikeästi, kun avaamaton paketti on kaiken varalta yöpöydällä käden ulottuvilla. :D

Halauksia teille, ystävät, ja onnen säteitä! :heart:
 
Hienoa Ulpu, että pääset punktioon jo perjantaina. Siirto sitten maanantaina, vai?
Ja kiitos rauhoitteluistasi. En oikein tiedä, miksi itselleni jäi ultran jälkeen niin epämääräinen olo. Tiedän, että mun kohdalla pelättiin, että rakkuloita tulee liikaa/eivät kasva tarpeeksi. Tuo johtunee jonkinsortin PCO-diagnoosista (joka kolmannen lääkärin mielestä mulla siis PCO, muiden mielestä ei) eli ota siitä sitten selvää! Mutta juuri tuli taas iskettyä lisää Puregonia "töihin", joten toivotaan, että nuo nyt tuolla sitten kasvaisivat perjantaihin mennessä tarpeeksi, jotta sitten ma päästäisiin keräilemään. Taitaa olla tulossa varsin pömppömahainen vkloppu täällä suunnalla, kun jo nyt on niin pinkeä olo ja vielä on tosiaan kolme aiempaa suurempaa satsia vaikuttamatta! Mutta väliäkö sillä, jos . . .

 
Nami Vetää hiljaiseksi ja mietteliääksi.. Sä olet ollut tässä pinossa todellinen hyvän hengen luoja ja piristänyt kaikkia. Sä oot saanut meidät nauraan vaikka mieli on ollut täynnä surua. Olet odottanut kokoajan kärsivällisesti etenemistä ja odottaminen ei ole edes lähellä loppusuoraa. Voin vaan kuvitella miten se repii hermoja. Sä oot kyllä niin lujaa tekoa että eteenpäin mennään vielä ihan varmasti. Ennemmin tai myöhemmin teidän odotus palkitaan sillä mitä eniten voi toivoa. :hug: :heart: :heart:
 
Sahrami, suuri :hug: sinulle! Voi että kun osaisin sinua jotenkin lohduttaa, kun viestistäsi jotenkin luin "rivien välistä" sinun olevan nyt juuri erityisen surullinen...
Mutta ylihuomenna nähdään, ja saadaan taas terapoida toisiamme keskustelun, naurun ja vaikka itkunkinavulla. :heart:
 
Nami-kulta. Isoja voimahalauksia sinulle! Ne tulevat todella tärisevältä Mirulta, mutta ovat isoa tunnetta tulvillaan. Eli jos vavisuttaa, tiedät että tämä pelokas ultra-jännittäjä täältä sua etärutistelee.

Ella ja Ulpu, teillähän oli todella hyvä kuulumisia ultrasta. Hienoa! Itse en tiedä mitä odottaa, pelottaa niin HIRVEESTI! Olen kohta menossa lääkäriin. Aamulla matkanteko kesti ja juna pysähtyi pitkäksi toviksi ja mietin jo, että mitä taikauskoinen puoleni tästä tuumaa.. onko paha ennen kun kaikki tuntui aamulla takkuavan vai tarkoittaako, että sisulla mennään vaikeuksista voittoon. Ihan sekavia hajatuksia kuten huomaatte.. :eek:
 
Heipä hei!

Hyvin meni ja selvisin hengissä. Mulla oli erikokoisia rakkuloita nähtävillä 16 kpl. Tänään aloitan Orgalutranin ja jatkan Puregonin kanssa rinnakkain perjantaille asti. Lauantai-iltana irrotuspiikki ja maanantaina punktioon!! Siirto keskiviikkona (josjosjos..). Nyt helpotti hieman ja taas yksi etappi voitettu. Oma turvallinen lääkärini vaan on koko ensi viikon poissa ja toimenpiteet tekee minulle vieras lääkäri. Stella, huhuu.. nyt on hyvä hetki kehua lääkäriäsi - onhan Niklas hellä ja huomaavainen, onhan??
 
Ihanaa Miru!!!!Kuulostaa hyvältä!!!

Niklas on ihana ja tehokas. En tuntenut punktiota lainkaan! Muistan siitä lähinnä sen että olin niin hyvissä mömmöissä että Niklasta alkoi naurattamaan kun yritin muodostaa jotain järjellisiä lauseita :)

Jos sulla on siirto keskiviikkona, niin mä meen tosiaan sillon vasta ultraan ja JOS kaikki aikataulussa (en voi itse uskoa vielä, koska viimeksi ei mennyt aikataulussa, eli piikitin pari päivää pitempään) niin punktio perjantaina, eli perässä tullaan :)
 
Eli täällä varattu aika kp10 eli 1.4 johtofollikkeli-ultraan. Toivottavasti se löytyisi. Sitten siellä lekuri määrää milloin rupean tikuttamaan ovista. Toivottavasti sekin löytyy. Jos nämä menevät hyvin, toivottavasti se meidän yksi ja ainoa alkio selviytyy...

Kun itse ei voi vaikuttaa. Niin pitää vain katsoa ja joko pettyä tai iloita. Yleensä minulla on ollut hyvät kierrot ja tammikuussa ovis oli juuri kuin oppikirjasta, kp14 paikkeilla. Kp16 se oli näkyvissä ultrassa, että pari päivää aikasemmin oli munis irronnut.

Nyt huolettaa tämän edellisen kierron lyhyys. Väestöliiton hoitaja kyllä sanoi, ettei sillä ole merkitystä. IVF-hoito taisi hieman sotkea.

ja uusille tiedoksi, jos puhun Kitvettäjästä, niin se on se meidän alkio. Edellinenkin oli, mutta siitä tuli nega. Jospas tämä on sitkeämpi sissi. :D

Eli nyt on lohduttavaa taas odotella, kun tietää päivämääriä ja selkeitä päämääriä. Päämääränä plussata tästä!

Olen taustaillut ahkeraan, mutta nyt vähän tällaista tietoa täältä korvesta :D

Pyryttää ulkona ja elämässä, mutta pömppikset on lujaa tekoa! Kaadutaan välillä, mutta noustaan uudelleen kuin lasten painotetut nokkamukit!!


:wave: kaikille!
 
Hyviä uutisia kaikilla, hienoa! Hyvinpä Taivaansilpoja sanoit: pömppikset on lujaa tekoa! Kaadutaan välillä, mutta noustaan uudelleen kuin lasten painotetut nokkamukit!! Näin me tehdään B)

Minä pääsen vasta tänään piikityshommiin - saas nähdä mitä tulee. Lääkäri muuten sanoi eilen, että yhteen (Menopur) liuottimeen voi liuottaa neljä kuiva-ainetta. No, illalla kun lukaisin ohjeet (aivan, olen niitä naisia -ohjeet ensin:D ) niin siellähän sanottiin, että vain kolme kuiva-ainetta liukenee yhteen nesteeseen... jaha? Hyvinpä alkoi, pitänee vielä kilauttaa kav -eikun V-liittoon... Illalla mutisin itsekseni nukkumaan mennessä, että pitää aamulla muistaa ottaa vain yksi suihke kahden sijaan "muista, muista, muista..." - aamulla mies huomaavaisesti muistutti yhdestä suihkeesta :)

Nyt ip kahville, muut kuuluivat jo sinne kerääntyneen.
 
Auringokukka - hauskaa, että täällä on joku muukin, joka tykittelee hevosannoksia samaa lääkettä :) Eli mulla myös Menopuria 300 yksikköä. Mulle hoitsu antoi määräohjeen puhelimessa ja koska piikitin viimeksikin vimosten päivien aikana 150 yksikköä Menopuria (aloitin Puregonilla, joka ei ainakaan aluksi tehonnut hirveän hyvin), niin se ei varmaan sen takia antanut mulle mitään ohjeita noista liuottimista...Mutta kun mäkin olen niitä naisia, jotka lukevat ohjeet ensin, niin päädyin eilen tekemään kaksi piikkiä tavaraa, eli tunnollisesti liuotin kaksi jauhetta yhteen liuottimeen ja piikitin kahdesti - kun kerran ohjeissa ei annettu lupaa neljän liuottamiseen samalla kertaa... Jokatapauksessa, lähes samassa tahdissa mennään sitten!

Kiitos Taivaansilpojalle tuosta nokkamukivertauksesta, se jää mieleen!

 
Stella ja Auringokukka Menopurin kanssa minäkin askartelen iltaisin. Mulla annos 375IU eli viiden purkin kans näpräilen. Mä oon ottanut kaksi nestettä ruiskuun ja sekoittanut kaikki viisi siihen, niin ei tarvi kahta pistosta laittaa. Hevosihmisellä hevosannokset myös... =)
 

Yhteistyössä