Pömppömahaiset plussaajat!!

Olen täällä aktiviisesti käynyt lukemassa joka päivä, mutta kirjoittaminen on jäänyt vähiin. Nyt päätin korjata tilanteen. Ihan aluksi haluan antaa ison :hug: kaikille sitä tarvitseville.

Täällä mennään nyt kohti ekaa inssiä ja popsitaan Arimidexiä. Eli kp 4.

Olo on yleensä optimistinen, mutta eilen kuulin yhdestä raskaudesta lähipiiristä ja romahdin täydellisesti. Hävettää ja nolottaa omat fiilikset välillä. Te taidattekin ymmärtää, ei tarvitse sen kummemmin selittää. :hug:

Tasapainoinen Stella jäitä hattuun, endoa tai ei, raskautua voi. Mullakin löytyi endoa, ja silti olen ihan luottavainen. Mulla löytyi nyt vasta - vasta siksi, että 10 vuotta nuoremmalla siskollani on endoa ollut iät ja ajat. Hänellä on ollut todella kipeät kuukautiset ja kaikkea pikkuvaivaa endon vuoksi. Raskaus kuitenkin alkoi hänellä muutaman kierron harjoittelun jälkeen. Endoa on monella - todella monella - kaikilla se ei näy gynegologisissa tutkimuksissa, se kun voi olla missä vaan... Mullakin todennäköisesti sitä on ties missä, koska epämääräisiä suolisto vaivoja on ollut muutaman vuoden. Joskus se yltyy kasvamaan epätoivottuihin paikkoihin ja haittaa jo "normaalia" elämää, silloin se on parempi poistaa. Mun äidillänin oli myös endoa - todella paljon ja joka puolella - haittasi kyllä jossain vaiheessa jo elämääkin. Mutta eipä sille sitten mitään tehty, vaihdevuodet veivät vaivan mukanaan. Siitä kiva tauti, että eläkkeellä ei tarvitse tästä kärsiä :LOL:

"Tieto lisää tuskaa" sanotaan, ja niinhän se on. Mitä enemmän ottaa selvää asioista, sitä enemmän huolestuu ja löytää vikoja... Toisaalta, jos ei tiedä mistään mitään, ei osaa vaatia vastauksia ja oikeita toimenpiteitä. Meidän kaikkien juttuja kun lueskelen, olen alkanut kummastella yhä enemmän miten erilaista kohtelua, toimenpiteitä, mielipiteitä ja hoitoa saadaankaan.... Ihminenhän nämä hoidot antavat ja kait kaikilla vaan on oma mielipiteensä asioista. Meidän lääkäri oli sitä mieltä, että tehdään meistä kummastakin kromosomitestit ja miehen näytteestä vaikka mitä testejä ennen hoitoihin lähtemistä. Olimme samaa mieltä. Maksoihan se muutaman satasen, mutta parempi tehdä ne ETUkäteen -kuin tosiaan 10 kerran jälkeen.

2. piikitys onnistui eilen, vaikka kissa teki parhaansa :saint: Ampullin katkaisuväline on kyllä hellan alla (miehellä siis illalla hellan siirtohommia). Sen kissaneiti onnistui varastamaan ja leikki sillä kunnes se meni "hiirenkoloon". En ollut vielä ehtinyt katkaisemaan ampullia, mutta onneksi niitä katkaisijoita on mulla kolme... Vatsassa oli vielä aamulla taas jälki - tällä kertaa valkoinen! Vähän on pistoskohdissa arkuutta, joten mustelmia on varmaankin sisäpuolella. Maanantaina seurantaultraa, seuraava ultra perjantaina ja ilmeisesti ma 7.4. punktiopäivä.

Auringokukka, jatka vaan samaan malliin, niin olet kohta dalmatialaisen väreissä. Kissa poloinen voi siitä kyllä pelästyä, vaikka ehkä hyväkin ja jättäisi piikitykset väliin. Olet kyllä oikeassa siinä, että tieto lisää tuskaa :headwall: Mutta valitettavasti itse joutuu tosiaan asioita yllättävän paljon ottamaan esiin hoitokuvioissa. Välillä tulee villejä ajatuksia, mitä jos meitä vedetään ihan kuus-nolla. Mistä minä tiedän, että oikeesti jotain soluja onkaan ja jos niin minkä laatuisia. Hirveät rahasummat vaihtaa omistajaa ilman näkyvää, konkreettista tulosta. Ehkä pyydän saada nähdä solut mikroskoopilla ja samoin alkiot (josjosjos..).

Soleilille kovasti positiivista puhuria ekaan inssiin. Kasvattelehan siellä hyvä johtofolli ja anna muiden jäädä lepäilemään laakereilleen :) Raskausuutiset lyövät aina vasten kasvoja, mutta kyllä me vielä itsekin niitä saamme kertoilla, siihen on kova usko päällä.

Mitenkäs Ellan ultra ja Ulpun punktio?? Kärsimättömänä odottelen kuulumisia :attn:

Ihanan aurinkoista päivää! Jos auringon viimeaikaiseen esiintymiseen on luottaminen - risukasoissa on ollut yllättävän valoisaa.

Heh, risukasoissa paistaa kyllä nyt niin, että melkein syttyvät palamaan... :LOL: Ei vaan, mutta käytetään hyväksemme tämä paiste ja sen tuoma energia ihmeessä. :D

Ja Miruseni, mullakin on välillä se tunne, että mitäs jos meitä vähän viilataan linssiin...
:| Kun siis oikeesti ei me nähdä niitä alkioita taikka soluja eikä tiedetä oikeasti että mitä tapahtuu eikä aina tosiaan ymmärretä että miksi missäkin hoidossa mitäkin tapahtuu tai miksi ei tapahdu. Ja esimerkiksi alkion siirrossa, niin mistä sitä tietää että meneekö ne pikkuihmiset sinne kohtuun vai ei, vaikka biologi sen tarkistaakin mikroskoopilla, ettei ne ole tarranneet siihen katetriin kiinni siirtotoimenpiteen jälkeen, mutta kun ei ne konkreettisesti näy kohdussakaan, niin mitä jos ne jääkin tohon jonnekin matkalle... Aika typerää ajatella tämmösiä, mutta minkäs teet kun vastauksia tarvitaan eikä kukaan osaa selkeitä antaa... :headwall:

Kuinkas tänään toimenpiteissä olleiden on mennyt? Tulkaahan pian raportoimaan! =)

Aurinkoista perjantaita naiset! B)

mulle kävi aivan samoin kun kohtalo tovereilla, mun töherrys hävisi yhdellä napin painalluksella...ja se nappi oli toi mistä pyyhitään...kummallista täytyy pysyä siitä mahdollisimman kaukana.

Täällä on tapahtunut mahdottomasti asioita ja olen pudonnut aivan kärryiltä. Luin kyllä kaikkien kuulumiset mutta en muista kenelle tapahtui mitäkin. Ainakin melkoinen poppoo on hautomis puuhissa eli kamalasti onnea puuhiin ja jollain oli punktio tänään...onnea jos olen oikeassa!
Hävettää tää mun muistamattomuus. Välillä ihan pelottaa itteenikin kun ei todellakaan muista jotain ihan selvää asiaa. Kesken lauseenkin saatan unohtaa mitä olin kirjoittamassa. Voikohan tää hoito rumpakin vaikuttaa muistiin ja keskittymiseen. Kun mulla vielä joku vuosi sitten oli tosi hyvä muisti! Ja multa on kadonnut luovuuskin. Kun katselen teidän kirjoituksia niin kadehdin kuinka hyvin te osaatte tuoda julki teidän tunteita yms. Nyt se tapahtui taas...en muista mitä piti kirjoittaa...Täältä puuttuu sellasen sekopäänkin hymiö...sellanen missä silmät osoittaa erisuuntiin :/
:D
Mulla on aivan hervoton olo...nyt kuitenkin kierron 28 päivä. Täti muistuttaa tulostaan maha kivuilla. Piti illalla otaa burana. Tiedän että menkat tulossa mut jotenkin sitä haluaa elää hetken pilvi linnassa six en ole uskaltanut testiä tehdä, kun sittenhän ei voi haavailla edes tätä hetkeä. En ole vielä edes juuri itkeskellyt, mitä nyt eilen vähän kun äidille kerroin epäonnistumisesta. :(
Tänään soittelin julkisille kun tahdon tutkituttaa johtimet..piuhat mitkä ne on?!! No kummiskii sieltä lääkäri soittelee ke jos ehtii...meinas antaa soittoajan vatsa 16.4 niin piti jo sanoa etten halua noin kauan odottaa... Mutta tuntuu epäilyttävältä mennä yksityiselle uuteen kalliiseen inssiin ennen kun tiedän että sillä tavalla on mahdollisuus raskautua. Minua kun ei ole tutkittu. Olipas sekavaa...
Mutta anteex mun sekavuus vaikken mitään ole nauttinutkaan ;) . Onnea kaikille sitä tarvitseville :heart:

Perjantai 28.3.

Minea81.....................inssi....................................kp28/-/pp11
Kamilla.......................pas......................................kp24/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp22/- /pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp20/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp14/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp14/30-32/pp
Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp13/-/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp11/-/pp
Stella75.....................2.ivf.....................................kp10/kp/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp4/30-35/pp
PeePee77..................pas......................................kp/29-31 /pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp/26-28/pp
Taivaansilpoja............pas......................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia.......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi..................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua...............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/pp
Dreamer-88................pupuilua.............................kp/-/pp

Plussanneet :heart:

Perjantai 28.3.

Minea81.....................inssi....................................kp28/- /pp11
Kamilla.......................pas......................................kp24 /-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp22/- /pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp20/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp14/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp1 4/30-32/pp
Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp13 /-/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp11/-/pp
Stella75.....................2.ivf.....................................kp5 /kp/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp4/30-35/pp
PeePee77..................pas......................................kp/29-31 /pp
Sahrami73.................odottaa laparoskopiaa........kp/26-28/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/ -/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp /-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp /-/pp
Krisseli79...................ivf........................................kp/ -/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/p p

Vielä viikonlopputoivotukset ja SUURET tsempitykset kaikille maanantaina operoitaville! Mä olen todennäköisesti vielä maanantainkin nettipimennossa, eli nyt tulee sitten kertalaakista kaikki (sori jos unohdan jonkun, kova kiirus olisi jo ruokakauppaan ja kotiin ja piikittämäänkin :)

Mirulle malttia ja halit ekaan punktioon - hyvin se menee! Kuten sanoin, mä en tuntenut koko punktiota lainkaan enkä ollut sen jälkeen kipeäkään, väsynyt tietysti. Ja ne mömmöt on mahtavia :) Ja Niklas on hyvä!!!! Ja olikos Ellallakin punktio maanantaina? Hienosti se menee!!! Reippaasti vaan. Pahinta on kanyylin laitto käteen, sen jälkeen vaan keskitytte ajattelemaan, että nyt teidän lapset saavat ihan kohta alkunsa! Ulpu on menossa siirtoon - oi, se on jännää! Nyt vaan lämpimiä ajatuksia pikkuisille, että jakaantuvat hienosti ja ovat valmiita muuttamaan uuteen pehmeään kotiin.

(.) Olen huomattavasti paljon tasapainoisempi kuin eilen :saint: Joten ei muuta kuin eteenpäin.

Aurinkohalauksin - kyllä tämä tästä.
Stella

:ashamed: Täällä mieli enemmän kuin maassa. Nyt arvon leidit, pistäkää parastanne ja nostakaa minut täältä mullasta. Olette ainoita, jotka sen voi tehdä!
Ultrasta siis ei hyviä kuulumisia. Eipä tule punktiota maanantaina, keskiviikoksi siirtyi. Taisi olla Procren-jarru liian tehokas ja/tai Puregon-annos aivan liian kesy varsinkin aluksi. Rakkulat olivat vielä aivan liian pienet ja määräkin ekaa ultraa pienempi. Nyt edessä vielä 3iltaa Puregonia annoksena 300 ja maanantai iltana Pregnyl 10 000. Saa nähdä onko mitään poimittavaa ja onko niissä yhtään munasoluja, saatikka, että hedelmöittyisivät.
Mutta niin tuttua mulle tämä taas - eli jos jotain vain voi mennä pieleen, niin se taatusti tapahtuu sitten juuri mulle.
Nyt ei jaksa enempää. :headwall:

Nyt vaan omaa, kun oon ihan väsynyt...
Punktio meni ihan hyvin. Tälläkertaa ehkä vähän kipeämpi kokemus kuin viimeksi. Kuitenkin ihan siedettävää. Löytyi 9 munasolua. Toivottavasti olisivat kypsiä. Lääkäri (ei se kaikkein tutuin ja turvallisin) oli sitämieltä että siirrettäisiinkin vain yksi alkio. Syynä mikäpä muukaan kuin km, joka nyt näköjään kaikilla aiheuttaa sitä, että asenne tuntuu olevan vähän kevyen tuntuista.
Oon ottanut kotona panacodia ja nukuin 5h päikkärit =) Palaan linjoille 'oikeesti' kun ei ihan näin pökkyräinen olo.

Ella kulta! Ei peli ole ollenkaan vielä menetetty. Minulle ainakin lääkäri sanoi heti aluksi jo inssiin lähdettäessä, että on ihan luonnollista ja tavallista että piikitystä jatketaan rakkuloiden koon mukaan ja toimenpidettä siirretään luonnollisesti eteenpäin. Luotetaan nyt lääkärin ammattitaitoon ja lääkkeiden tehoon. Noita on mahdotonta etukäteen ennustaa, kuinka itse kullakin tehoaa mikäkin määrä ja siksi ultria on, jotta täsmennyksiä voidaan matkan varrella tehdä. Luottavaisin mielein vaan, mikään ei ole mennyt pieleen!
Juuri tuon takia olisin itse toivonut ultraa, ettei sitten punktiopäivänä koeta noita yllätyksiä.. :hug:

Huhuu pömppikset!

Missäs kaikki luuraa? Onko päivän upea valoilmiö saanut auringonpistoksia aikaan vaiko onko ne ihan muut pistokset, mitkä on naiset kellistäneet? Täällä pieni huoli alkaa nousta pintaan.. tuntemukset on käyneet tosi vähiin ja tänään ei lenkkeily eikä liioin imurointi ole tehnyt lainkaan häijyä. Nännit aristaa ja pelko siitä, että munikset karkaa on suuri! Pregnyl pitäisi pistää kympiltä, mikä tosiaan kellojen siirron myötä aikaistui tunnilla.

Miten Ulpu olet toipunut eilisestä? Millaisia tuntemuksia punktion jälkeen on odotettavissa? Oletko kuullut tänään solujen hedelmöittymisestä jotain? Kauheasti kysymyksiä :/

Stella , kiitos tsempityksistäsi. Niklas vaikutti ainakin tänään puhelimessa oikein mukavan leppoisalta. Meillä oli meilkoinen episodi,kun hoitaja soitti tänään ja käski pistää Pregnyl tunnin myöhemmin kellojen siirron vuoksi. Hetken tuumailun jälkeen olin satavarma, että väärinhän tuo on tilanteen päätellyt ja kyllä se päinvastoin pitää aikaistaa. Sitten yritettiin löytää lääkäreiden numeroita ja onneksi lopulta Niklas saatiin kiinni. Eikös ole muuten jännää, että hoitsu soittelee noin virheellisiä ohjeita ja sen johdosta olisin pistänyt kaksi tuntia liian myöhään toimenpidettä ajatellen?? Niklas sanoi, että he olivat virheen huomanneet ja että minulle oltiin soittamassa illan aikana uudelleen, mutta silti, luottamus vähän kärsii... tarkkana saa itse olla, se sai vahvistusta.

Mukavan lepppoisaa iltaa ystävät :heart:

Iltaa kaikille! Hiljaista tosiaan tänään tuntuu täällä olevan. Toivottavasti olette tänään saaneet nauttia auringon paisteesta ja ystävien hyvästä seurasta. Näin minä ainakin ole päivänä/iltana viettänyt.

Ja Mirulle suuret kiitokset noista eilisistä sanoistasi. Helpottivat kyllä - hetken - mutta samaa täällä pohdin nyt tämän päivän mitä sinäkin, eli miksiköhän tuntemukset tuolla alakerrassa on melko minimaaliset. Annostani nostettiin kuitenkin 200:sta 300:aan eli luulisi sen nyt jotain tekevän.
Tuosta karkaamisesta sen verran, että tuli kysyttyä sitä perjantain ultrassa lääkäriltä, joka totesi, että mun kohdalla sitä pelkoa ei kyllä ole, koska jarruni on niin vahva Mutta silti tosiaan mietin, miksei tämän pahemmalta tunnu, oikeastaan ei tunnu juuri miltään.
Toivotaan, että kaikki kuitenkin ihan ok molemmilla ja jotain edes saataisiin tämän hoitorumban jäljiltä kerättyä ja tietenkin myös toivottavaa olisi, jos siirtoonkin päästäisiin. Etukäteen tulevaa ei saa miettiä, mutta pakostakin niin tekee, joten senkin suhteen on pienoinen paniikki, kun tuo kesä tuosta uhkaavasti lähestyy ja sitä myötä myös julkisella kesätauko. No eipä noin pitkälle vielä saisi miettiä.
Tsemppiä Pregnylin pistämiseen, pistätkö muuten 5000 vai 10000? Itselleni määrättiin tuo isompi, josko silläkin sitten vielä saadaan niitä turpoamaan.

Heippa Ella! 5000 yksikköä meni nahkan läpi, mutta jokunen pisara tuli myös pistoreiästä ulos, että mitäköhän lopulta meni... Lääkäri sanoi mulle, että tuo määrä riittää, kun oli rakkulat hyvän kokoisia. Nyt sitten mitään ei ole enää tehtävissä, joten huomenna rentoudutaan... hah :LOL: Ja tänään nyt on aika nauttia lasi punaviiniä ja käpertyä urhean lääkesekoittelijani kainaloon.

Niin, ja eihän me enää mietitä mitään kesätaukoja - silloin ollaan vatsat mukavasti pyöristyneinä katsastamassa vaunuvaihtoehtoja. Halit! :hug:

Minut saa tiputtaa listan hännille. Tuhrua tuli jo eilen ja tänään tein sitten sen paljon pelätyn testin ja selkeä nega se oli. Osasin onneksi varautua siihen ettei tullut suurempaa tunteen purkausta, muutaman kyyneleen päästin miehen kainalossa :'(
Vaikka tulee se sitten varmaan jälkijunassa.

Tänne täti karautti luudallaan serkkujensa kanssa kun mun kaks koiraakin sai kokea niiden metkut nahoissaan. Täällä siis väriä riittää! Aika söpöjä nuo hurtat pinkit pöksyt jaloissaan :D

Miruliini: Kauheeta tommonen töppäily hoitajalta. Oilisi voinut mennä koko hoito piparix. Onnex olit tarkkana! Onnea punktioon ja yritä tosiaan rentoutua tämä päivä!

Ella: Maltti on valttia. Minulla eka ivf hoito jäi lääkärin mukaan kesken ja six mukana oli raakoja soluja. Ja mullekin jauhettiin sen jälkeen että ensimmäinen on kokeilu. Minä huomasin viimeistään punktio päivänä että kyllä siellä mahassa jotain tapahtuu kun kävelläkin joutui etukumarassa. Hurjasti onnea kasvatus puuhiin!

mmm
Täältä töiden lomasta pikaisesti tulin kertomaan, että sain eilen aivan ihanan puhelun. Ja arvaatkaas keltä? No tältä meidän lääkäriltä! soitteli sellaisia, että lähetettä pukkaa jos viimeinen inssi ei tuota tulosta!!!!! Siis jee, elämä hymyilee jälleen. Meinasi vielä, että hyvällä onnella(riippuu kierroista)niin eka ivf keretään tehdä ennen lomasulkua :eek: Siis jos kaikki menee ajallaan . Eli huh huh pyyteli vielä anteeksi, kun soitteli näin viikonloppuna(julkisen puolen lääkäri) Minä tietty siihen, et ei mitään, pelastit juuri mun viikon/kuukauden :LOL: Valitteli vielä kun tää tympeä hoitaja ei silloin clomien puuttumisen jälkeen kysynyt hältä muusta mahdollisuudesta. Inssi ois voitu nimittäin tehdä mun omaan kiertoon ilman lääkkeitä(tietty ois riippunu siitä tuotanko muniksia ilman lääkkeitä, mutta ilmeisesti tuotan, koska näin olisi tehty) Niin ja lähettekkin olisi lähtenyt aiemmin ja oltais keretty eka hoito ennen kesätaukoo. Ihan sama vaikka menis syksyynkin, eihän eihän se ole odotusaikana vielä mitään. Tosin jos pääsis jo ennen kesätaukoa, ei kerkeis panikoimaan niin paljoa :LOL: Mieskin tuumasi, et meillehän voi pian tullakin se vauva :heart: Oli raukka jo uskoaan menettänyt. Eli näin täällä, pikkuhiljaa kohti Oulun väestöliittoa. Tais joku muukin siellä käydä, Taivaansilpoja?
Semmoista ajattelin kysäistä teiltä viisaammilta, et kauanko teillä on ovulaatiotestit näyttänyt "plussaa"? Täällä menossa viides päivä vahvaa viivaa??? Ei jaksais enää :LOL:

Ulpu ja EllaElias tsemmppiä, kyllä se siitä ja muistakaa yhdelläkin voi onnistua :heart:

Miru sinä viisas ja tarkka nainen :)

Palaan myöhemmin

mmm

:wave: Tervehdys teille!
Mirulle tsemppiä huomiseen punktioon. Kerrohan sitten kuulumiset!

Ja Ulpulle myös onnea huomiselle suurelle päivälle, jolloin saat kyytiläiset mukaasi!

mmm: Onnittelut mieltä ylentävästä puhelusta ja uutta intoa tulevaan!

ON:Täällä vikaa Puregonia lähden nyt pistämään, huomenna tupla Pregnyl ja sitten ei voi enää muuta kuin pysytellä erossa piikeistä ja hermoilla keskiviikkoon, mitä on saatu aikaiseksi. Olo melko oireeton, pää eniten sekaisin tästä kaikesta. Tylsää vaan, että aikamoinen flunssa päätti sitten vielä iskeä viime yönä, joten nyt ei auta kuin ottaa rennosti ja valmistautua tulevaan, oli se sitten mitä tahansa. :/

Kaikille pömppiksille oikein ihanaa alkaa viikkoa ja tsemppiä omalla tiellänne!

Aurinkoista uutta viikkoa kaikille! Kovasti kiireinen viikko täällä takana - hädin tuskin ehtinyt käydä teidän kuulumisianne vilkaisemassa välillä. Tällä viikolla sitten varmaan paljon paljon enemmän... ...koska olen menossa siihen lapaan tänään ja loppuviikko sitten sairaslomalla eli netti on mun kaveri. :wave:

Mirulle hurjasti tsemppiä punktioon! Tulethan kertomaan sitten kuulumiset? Kirjoittelit tuossa, ettei välillä mitään tuntunut vaikka ensin oli kovasti elämää muniksissa. Uskon ihan täysin, että tuo on tosi normaalia, ja hyvä saalis on tulossa. Kuulosti hyvin samalta, mitä moni muu punktioon menijä on kirjoitellut aikaisemmin. Follit siellä kai kasvaa vaiheittain ja välillä on kasvukipuja, välillä ei. Lähettelen sulle hyvää energiaa, kohta itsekin mömmöhuuruissa seilaten. =)

Ulpulle peukkuja - ihanaa, että saat vauvantaimet jo kyytiin! Ellalle parempaa mieltä - usko vaan, hiljaa hyvä tulee, niin kuin moni muu on jo ehtinyt sanoa. Koita vaan luottaa lääkäreiden kokemukseen tässä. Ja kaikille muille ystäville myös: halauksia ja hyviä asioita hyllyn täydeltä! :heart:

Onnea tämän päivän punktioihin ja siirtoihin, en edes muista kellä kaikilla niitä olikaan. Ja olikos Sahramillakin tänään lapa-juttu? Pidän peukkuja kaikille! Taivaan silpojakin sai muistaakseni jo aikoja sitten hyviä uutisia, loistava juttu!

Minea, halit sinulle :hug: . Mutta kuten itse totesit: kohti seuraavaa yritystä!

(.) Aamulla oli 2. seuranta ultra. Hyvät uutiset oli, että 5 solua oli oikein hyvän kokoista tulossa, olivat niinkuin standardikäyrillä tässä vaiheessa. Pari, kolme oli tulossa perästä... että jotain voisi odottaa ensi viikolla käyvän haaviin. Kummalliset uutiset olikin, että vain vasen munasarja oli aktiivinen - oikealla hiljaista kuin huopatossu tehtaalla. Kuulemma harvinaista, mutta mahdollista (eli mulle ;) just). Vihlontaa onkin tuntunut vain vasemmalla, joten arvattavissa oli. Mutta nyt kun mietin, "normaalistikin" oviksen aikaan vihlontaa tuntuu vain vasemmalla, joten ilmeisesti oikea munasarja on tehnyt jo aikoja sitten lakon, kun ei hevosannoksiinkaan herää, liekö koko tehdas lopetettu ja työntekijät lähetetty eläkeputkeen? Mitä sitä turhaan, kun kiinasta saa valmiit tuotteet :p Vitsi, vitsi. Lääkitys oli kuitenkin kohdillaan: piikitysannostus pidettiin ennallaan, eli samaa rataa jatketaan perjantaihin asti.

Kissalle kävi muuten aamulla onnettomasti. Raukka parka ei ollut tarkkana. Neitokainen avustaa minua aamuisin meikkaamisessa: tyhjentää meikkipussia samalla, erityisesti sudit ja kynsiviila ovat mieleen (ne onkin säännöllisesti hukassa jossain päin asuntoa). Nytpä kävi niin, että oli hyppäämässä wc pöntön kautta allastasolla, jossa siis avoin meikkipussi - mutta kuinka ollakaan pöntön kansi oli pystyssä. Hups! Liikettä oli vähän aikaa JA paljon! Vain takajalat kastuivat ja vähän pylly... Nolona häipyi nuolemaan itsensä muualla ja katsoi mua (?!) syyttävästi mennessään... :LOL:

Muuten minulla on ollut vähän raskas viikonloppu. Mun äiti on - öh - erikoistapaus. Saan jatkuvasti stressata itseäni hänen takiaan. Nyt on taas tilanne päällä... Äidillä on persoonallisuuden häiriö ja sen depressiivinen vaihe on ihan mitä vaan. Hänellä on uusi mies, joka ei tietty ole nähnyt vielä tätä puolta äidistä ja nyt on semmoinen solmu suhteessa että. Äiti kuvittelee ihan harhoja, soittelee vessasta salaa ihme puheluita ja "mies on sairas" ei hän. (Äiti ei tunnusta hänellä olevan mitään ongelmaa, vaikka terapiaan saadaankin hänet aina välillä... ja lääkkeitä ei suostu syömään) Kaikki puhelahjat pitää käyttää, täytyy olla todellinen diplomaatti, varovainen mitä puhuu ja olla vaan piiiitkäpinnainen ja ystävällinen. Mutta arvatkaa kuka on ihan kauhea ihminen ja haukkuu vaan äitiään eikä välitä hänestä YHTÄÄN... "onneksi hänellä on muita ystäviä, jotka välittää ja auttaa". Juupa juu... kun olisikin :whistle: Varmaan ymmärrätte jo, miksi oma äitini kuulee meidän hoidoista viimeisenä! Äidillä on ollut hyvät ajat monta kuukautta ja silloin voi asioita vähän jakaakin hänen kanssaan, mutta mulla oli aavistus, että kohta kolahtaa - ja tulihan se. Nyt ei olisi yhtään mukavaa saada tästä asiasta silmille omalta äidiltä. Enää 30-40 vuotta tätä (äiti on 60+)... ;)

Mutta hei, ulkona paistaa aurinko! Tsemppiä kaikille!

Maanatai 31.3.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp16/-/pp0
Kamilla.......................pas......................................kp27/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp25/- /pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp23/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp17/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp17/30-32/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp14/-/pp
Stella75.....................2.ivf.....................................kp8/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp7/30-35/pp
PeePee77..................pas/zumenon......................kp5/29-31/pp
Minea81.....................inssi....................................kp2/-/pp
Sahrami73.................laparoskopia........................kp/26-28/pp
Iines75......................3.ivf......................................kp/ -/pp
EllaElias.....................1.ivf......................................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Krisseli79...................ivf........................................kp/ -/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/p p

Auringokukka - sun kissas vaikuttaa ihanalta! Mun on kyllä kanssa kiinnostunut kynsiviiloista kovasti, ei ole kiva viilailla kun joku muu haluaa kiivaasti pureskella viilaa. :hug: äitis takia ja hirmuinen annos kärsivällisyyttä.

Morjesta!
Viikonloppu mennyt nopeasti. Paranin punktiosta hyvin ja kipuiluja ei juurikaan ole. Oon ottanut varmuuden vuoksi rauhassa, että hyvävointisuus jatkuisi. Ekan punktion jälkeen lähdin seuraavana päivänä lenkille ja tulin valtavan kipeeksi. Lauantaina nautiskelin viimeiset lasit punaviiniä, jospa jouluna seuraavan kerran =) Mä oon ihan ihmeissäni, kun oon ihan viilipytty tän hoidon suhteen. Oon taikonut jostain ihan välinpitämättömän olotilan. Tiedä sitten, onko tää jotain alitajuntaista suojautumista pahimpaan, mutta sellainen pakonomainen raskautumisen tarve on hivenen laantunut. Taidan olla ihan suunnattoman kyllästynyt tälläiseen puolella teholla elämiseen.

Miru ja Ella Mahdottomasti onnea punktioon! Odotan kovasti teidän kuulumisia.

Nami Sulle myös isot onnenpotkut. Viime yö olisi ainakin omalla kohdalla varmaan jäänyt vähille unille. Tuu heti kun kykenet kertoon mitä sielä näkyi.

Minea lämmin :hug:

Nami, onnea päivän koitoksiin ja kun kykynet ja jaksat, niin tulethan pian kertomaan miten meni! :hug: =)

Miru, tulehan myöskin kertomaan punktion saldo heti kun voimat sen sallii, joohan? :heart:

Ella, sulle myöskin hurjasti tsemppiä punktioon!! Hienosti se menee ja kyllä ne munasolut siellä kasvaa, ihan varmasti.

Ulpu, miten siirto meni? =) =) Ja mulla on sun kanssa aivan samanlaisia fiiliksiä, eli "pakonomainen" raskautumisen tarve on täälläkin hellittänyt ja täytyy oikeen itseään ihmetellä, kuinka rauhallisesti ja tyynesti tähän kaikkeen on jo muutaman viikon suhtautunut. Ja parasta on se, että on taas tuntenut elävänsä. :D Sanoit tosi hyvin, että tähän puolella teholla elämiseen väsyy ja nyt on vaan ihanaa suunnitella ihan eri tavalla tulevia kuukausia. Elämää itsensä ehdoilla, se raskaus tulee jos on tullakseen, mutta enää ei vaan jaksa antaa kaiken muun odottaa, koska "olen kuitenkin ihan kohta raskaana..." Tuntuu taas, että elämässä on joku järkikin, kun uskaltaa elää eikä vaan odota sitä ihmettä tapahtuvaksi.

Auringokukkaseni, isoja :hug: ja voimia äitisi kanssa. Kylläpä sulla on aika tavalla raskaita asioita kannettavana. Haastavat ihmissuhteet läheisten kohdalla vie välillä ihan kaikki voimanrippeet, ja kun silti pitää vaan jaksaa ja yrittää. Onneks välillä tulee parempia ja iloisempia hetkiä, joiden voimalla sitten mennään eteenpäin. Toivottavasti toi aurinko saa sun akkuja ladattua! :flower:

minea, :hug: Ja paljon auringonsäteitä myös sulle!

PeePee, siellä mennään jo hurjaa vauhtia eteenpäin ja siirtohan tulee eteen ihan tosi pian! :D Täällä välikierto menossa ja Moniqueta oottelen ehkä noin viikon päästä. Ja juu ei, täällä ei todellakaan ole tärppituntemuksia, sillä moiselle ei anneta nyt edes mahdollisuuksia. ;) On siis ollut jopa kondomit käytössä. :p Ja koska on noita siittiöiden vasta-aineita, niin luomuna ei hommasta tule mitään eikä nyt ole edes minuuttiakaan uhrattu ajatuksia oviksille eikä tärpeille. Nyt vaan ollaan ja katotaan sitten ens kierrossa, josko se ovis löytyy ja huurujuureksia saataisiin taas matkaan. :D

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Yhteistyössä