Pömppömahaiset plussaajat!!

Ihan ensiksi kaikille yhteisesti suuret kiitokset mieltä kohottavista viesteistänne. Tiesin, että teidän avulla saan oloani helpotettua. Yltiönegatiivinen kun olen, niin ikään kuin aina valmistaudun ns. pahimpaan, jotta siitä olisi jotenkin helpompi päästä eteenpäin, jos niin vaikka tulisi käymään. Kuulostaa varmaan tosi omituiselta! Nyt kuitenkin otan rennosti ( :LOL: niin vissiin) ja keskityn vain odottelemaan tuota keskiviikon punktiota.

PeePee : Hienoa että olet taas kuvioissa mukana, täällä sinua jo kaipailtiinkin. Suuret tsempitykset sinullekiin tähän kiertoon ja kyllä ne huurunessut kohta köllöttelee sun mahassasi ja viihtyvätkin siellä sitten erinomaisesti tuonne vuoden vaihteen tienoille asti. Näinhän me joskus sovittiin!

Auringokukka Kirjoitit noista vain toispuoleisista ovistuntemuksista. Mulla on myös aina niin, että vain toisella puolella, oikealla on tuntemuksia oviksen aikoihin. Joskus sitä ihan lääkäriltä kyselin ultrassa, kun jotenkin ultratilanne taas kerran oli sellainen, että oikealla oli toimintaa, vasemmalla ei, mutta eipä lääkäri ottanut siihen mitään kantaa. Vaikkei sillä tiedolla mitään teksisikään, niin kaipa minä vielä joskus ihan huvikseni kysäisen, josko vanhoista papruista näkisi, onko rakkulat aina olleet juuri oikealla. Voipi tietty olla, että jostain syystä toinen puoli kroppaa on vain jollain lailla herkempi tuntemaan kipua.

Namille :hug: ja voimia tälle päivälle!

Nyt tämä nuhanenä lähtee juomaan jotain lämmintä, mutta pitää pään kuitenkin kylmänä!

Tulin just kotiin siirrosta. 9munasolusta 8 oli kypsiä. Icsillä hedelmöitettiin ja 6 hedelmöittyi. Näistä kaksi oli hyviä. Toinen 4-soluinen ja toinen 6-soluinen muutti nyt pehmoiseen kämppään molemmat :heart: Loput neljä meni roskikseen. Pakkaseen ei siis taaskaan saatu mitään.

Ella Miten sun punktio meni? montako tuli? kysymyksiä, kysymyksiä... Ei sitä aina tarvi olla pää kylmänä =)

Miruuu, Namiii! :wave:

Hengissä ollaan! Ihan ensiksi pitää todeta, että kokemus oli kammottava - ehkä oma jännittäminen pahensi asiaa, mutta enpä voi yhtyä monen muun toteamukseen: sehän meni kivuttomasti. Jännitin siis niin, että jalat tutisivat ja rauhoittava lääke ei auttanut siihen asiaan. Sen sijaan olin niin tokkurassa, että lähes torkahtelin toimenpiteen aikana, tuntien silti nippailut punktioneulasta. Tokkura ja sekavuus aiheutti sen, että en pystynyt millään lailla kommunikoimaan, joten kysymykset kivuista ym meni ihan ohi. Mies piti kädestä, silitteli ja supatteli mukavia korvaan, mistä piti kuitenkin jälkikäteen kysyä, mitä sanoitkaan.. Ja sitten hysteerinen naurukohtaus kesken kaiken kun lääkäri lopetteli hommiaan ja hoitsua ja biologia viuhtoi menemään, kaikki tapahtui kuin sumuisessa unessa... Kaikki kummissaan, että mitä nyt, ja itsekin ihan ihmeissäni että mitä mitä, ei hajuakaan, minäkö täällä hörötän. :LOL:

Mutta siis. Soluja saatiin 13, mikä on hieno määrä. Laadusta ei kukaan osaa arvioida mitään, ja huomenna iltapäivällä soitetaan ja kuullaan tuomio... Oikein hyvillä mielin olen nyt ja yritän olla pelkäämättä tulevaa. Kiitos kaikki ihanat tsemppauksesta ja rauhoittelusta, oli huomattavasti helpompaa mennä toimenpiteeseen kun oli saanut lukea omista kokemuksistanne. :heart:

Ella, uskon, että kaikki menee sinullakin hyvin. Nyt tosiaan rauhallisin mielin. Vaikka mulla oli ne tuntemukset vähentyneet olemattomiin, oli rakkuloita paljon ja ne olivat hyvän kokoisia. Siitä ei siis voi vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Voimahalaus :hug:

Namille hurjasti onnea lapaan! Täällä jännään mukana ja saikulla köllöttelen kolme päivää, eli ollaan yhteyksissä!

Nyt menen huilimaan ja palaan teidän kuulumisiin vielä uudelleen!

Ulpu, miten meni??

Loistavat uutiset Ulpu! Nyt vaan laulelet pikkuisille, syöt ja juot lämmintä ja hyvää... niin kyllä toinen/molemmat kyytiläiset muuttaa teille vakituiseksi. Mulla on hyvät fiilikset sun osalta.

Just kun olen päässyt kertomasta, että eipä tässä mitään kummempia tuntemuksia - niin nyt on ollut hankala päivä :/ Jomottaa (sitä ainoaa toimivaa vasenta) munista niin maan... sanonko! Istuminen on niin ja näin. Liekö yltynyt ultrauksesta vai mikä on. Tai jos sai päähänsä alkaa tehtailemaan ne muutamat pienetkin soluset isoiksi. No, mutta ainakin tuntuu toimivan :D

Kiitos, osanottonne mun "äititilanteeseen" tuntuu hyvältä. Se kun on aika iso taakka ja näin huonoina hetkinä ihan melkein ylitsepääsemätön. Murrosikäisestä asti olen ollut äidilleni äiti. Ja edelleen kasvatus jatkuu. Tiedän jo valmiiksi, että tästä viikosta ja ensi viikosta tulevat rankat äidin kanssa. Ja kuitenkin samaan aikaa koitan olla rento ja stressaamatta mistään :whistle: Mutta asioita, jotka on jo tapahtunut tai ei ole vielä tapahtunut, niitä ei kannata tässä hetkessä surra tai murehtia. Kaikki tulee ja tapahtuu omana hetkenään ja omalla painollaan.

Kyllä, lataan akkuja niin paljon kuin pystyn aurinkovaloisina hetkinä B) Suosittelen teillekin!

Miru Onnittelut! Sullahan oli hieno saalis. :flower: Ehkä sun omalääkäri ei ollut kertonut susta tarpeeksi tietoja, kun olivat ihmeissään naurukohtauksesta. Paperereissahan olisi pitänyt lukea, että tältä naiselta voi odottaa ihan mitä tahansa. :LOL:

Auringokukka Kiitos! Laatu sulla siellä kasvaa. Niinkuin sanoit, yhteen vauvaan tarvitaan yksi munasolu.

Kurre Sä vaikutat muutenkin tosi rautahermolta, mutta nyt vielä sellaiselta tyynemmältä. Ihana, että oot pystynyt nauttiin myös tästä elämästä.

Mun tosihyvä kaveri synnytti tänään rv30 pienen vauvan 1600g :heart:

Pitkästä aikaa täällä.. rentoutuslomalta etelän auringosta kotiuduttiin, primolutit lopetin lauantaina, joten jospa ensi yönä alkaisi menkat.. Yleensä alkaa jo 1,5 vuorokauden jälkeen, mutta nyt varmaan menee pitkään.. Kp taitaa olla 108 niin saisi jo tulla ne himputin menkat..

Ulpu: Onnittelut kahdesta kyytiläisestä! :heart:
Mulla siis aiemmin tälle päivälle suunniteltu punktio siirtyi keskiviikolle, joten tänään vasta tuplaPregnylin vuoro.
Miru: Loisto saalis! Upeaa! Nyt vaan loikoilet rauhassa siirtoon asti. Kohta on sullakin jo kyytiläiset mukana. Ja huomisia kuulumisiasi mielenkiinnolla odotellen.

Vau :whistle: , että täällä menee nyt kaikki vauhdilla eteenpäin! Positiivisia tuulenpuuskia kaikille!

Ella uups, tosiaan niinhän kirjoititkin ihan selkeästi. Oma pääkoppa junnaa ja olin niin jumittunut tuohon ajatukseen, että teillä Mirun kanssa punktio samana päivänä. Ihmettelinkin lukiessani, että miksi ei mitään sun tuntemuksista :LOL:

mmm
Ihania uutisia täällä.
Ulpu onnittelut kyytiläisistä :heart: :heart:

Miru hieno saalis kerrassaan, vau! Vähän pelottava tuo sun kertomus ja itekkin oon varsinainen jännittäjä, joten tuleva alkaa jo jännittämään :) Kiitoksia muuten yksityisviestistä ja "tarjouksesta", määrä ei olisi riittänyt. Tosi kaunis ajatus, kiitos siitä :heart:

Nami :hug: täältäkin

EllaElias tsemppiä keskiviikon punktioon

Ja kaikille muillekkin paljon iloa tälle viikolle

mmm

Pidetään pömppikset näin yhtä kuin nuo tanssivat pikkuiset :D

o.n Minulla on huomenna se johtofollikkeli-ultra, vähän jänniittää, mutta toivottavasti sieltä löytyy... tulen huomenna kertomaan miten kävi.

terveisin yksi "pömppispossuista"

mmm, arvelinkin, että sieltä voisi tulla vastakaikuja heikkohermoisen punktiopelkurin tuntemuksiin. :D Mutta vakavasti puhuen, nyt kun ilta on jo pitkällä ja koko toimenpide kuin unta voin todeta, että eipä tuo koettelemus ollut lopulta kuin murto-osa siitä mitä olisin valmis antamaan tuhisevasta nyytistä sylissäni. Menisin vaikka huomenna uudestaan, jos sen se vaatisi, mutta uskotaanpa vielä toistaseksi ettei sinne enää tarvitse itseään kammeta.

Ulpu, totta, taisipa sijaislääkäri hypätä potilaskertomuksestani sen piiitkän liitteen "Mitä MIrulta voi odottaa?" ja keskittyi ehkä sen sijaan liitteeseen "Mirun kauhuskenaariot", sillä sen verran hyvin yritti kyllä rauhoitella.

Olo on nyt oikein hyvä. Vatsaan koskee kaikki pienikin liike, mutta mullepa ei tuota lainkaan vaikeuksia maata liikkumatta sohvalla. :LOL: Mies ihanuus pitää vapaata/ tekee töitä kotona vielä huomisenkin, joten palvelu pelaa..

Auringokukka, kovia joudut kokemaan äitisi vuoksi. Todella vaikea tilanne varmasti yrittä auttaa ilman, että antaa imeä energiat omasta elämästä samalla. Ja koska olet hänen läheisin ihminen, saat kaiken omaan niskaasi ja varmaan usein siinä pahassa.. Oletko keskustellut sellaisessa tukiryhmässä, jossa on samassa tilanteessa olevia?

Mukavaa illanjatkoa! Saa nähdä milloin uni koittaa koko päivän makoilun jälkeen..

on nyt leikattu halki ja kursittu takaisin kasaan (kirjaimellisesti). Lisäksi on kaksi muuta pientä reikää, mutta eiköhän nuo ihan siisteiksi parane. Skopia meni ihan ok, vaikka pelotti ihan vietävästi ja jälkeenpäin kipuja, oksetusta ja nestehukkaa niin, että kotiin pääsin vasta myöhään yöllä. Uutisia oli sekä hyviä että huonoja: huonoa, että löytyi endoa laajasti. hyvää, että oli siisteissä paketeissa ja saatiin kaikki pois (sanoi lääkäri), ja samoin tuli iso myoma (se möykky). Eli voisinkohan nyt siirtää meidät pois selittämättömien kategoriasta: eihän tuonne olis mikään vauva mahtunut edes kasvamaan, kun muuta ylimääräistä tavaraa oli vaikka siat söis! Urhea mies katseli mun oksentelua illan ja hoiti parhaansa mukaan. Aamulla ennen aikaista töihin menoa oli hakenut kaupasta vielä superniagaramaxisiteitä, kun eilen manasin, että pitää jotenkin sellaisia saada. Varmasti aika iso kynnys tuollaiseen. No, nyt sit lepäillään ja pohditaan jatkoa.

Miru, sullakin aika hurja keikka eilen! Tulehan tänne saikkupäivän kirjoittelukaveriksi mulle, kun vointi antaa myöten. Kommentoin muiden juttuja myöhemmin - kiva, että kirjoittelette kaikki paljon. Tsemppiä teille ja kiitos kannustuksesta. :heart:

Huomenta Nami! Eipä mun keikka ollut mitään kokemaasi verrattuna. Kuulostaa kyllä rankalta toimenpiteeltä ja hui, miten paljon tuntematonta kehomme voikaan kätkeä sisäänsä. ONNEKSI kuitenkin asiat nyt selvisivät ja ennen kaikkea kaikki ylimääräinen poistettiin sieltä viemästä kasvutilaa vauvelilta. Oliko lääkärillä mitään arviota, kauanko endoa, myoma ym on ollut siellä?? No, nyt tosiaan keho tasapainoon ja toipuminen rauhassa. Jatkoa ajatellen tämä kammottava kokemus oli kuitenkin isojen lukkojen avaamista. Ehkä ne tuulimyllyt nyt pikkuhiljaa alkavat pyöriä toivottuun suuntaan eikä tarvitse niitä vastaan enää taistella. Iso hali sinne ja mikäs siellä on maatessa - maxiside pöksyissä kyllä takaa sen, ettei pahemmin tee mieli käyskennellä ympäriinsä =)

Täällä alkaa pikkuhiljaa jännitys nousta pintaan.. pelkään niin, että mekin kohta pääsemme pois selittämättömien kategoriasta, kun meille sanotaan, ettei näistä nyt yksikään hedelmöittynyt.. :eek:

Kuumaan suihkuun nyt tämä nainen, jospa se pelko valuisi edes hetkeksi viemäristä alas.

Nami, onpa sinulla ollut raskas päivä eilen ja tuommoisen toimenpiteen jälkeen olo on varmasti aika väsynyt niin henkisesti kuin fyysisestikin. Hienosti selvisit kuitenkin! :flower: :hug: Ja tosi hyvä, että uutiset oli kuitenkin hyviä, sillä nyt sinulta saatiin sieltä monta estettä ja ongelmaa poistettua, ja voisin kuvitella, että olo on helpottunut ja mieli kevyempi. Ja mikä parasta, niin nyt ainakin selvisi osittain se, miksi raskautuminen ei ole toistaiseksi onnistunut, joka varmasti kääntää omatkin ajatukset jälleen hurjan toivokkaiksi ja se vaunu kulkee taas paikkoin kovasti ylämäkeä. =) Tosi hienoa, että toimenpide meni hyvin ja nyt olet todellakin ansainnut sen kaiken huomion ja hellyyden, mitä mieheltäsi jo oletkin saanut. :heart: Otathan ystäväiseni rauhallisesti ja annat kaikkien voimien palata siellä sohvan perukoilla. :hug:

Miru, hieno saalis teillä eilen! Mahtava juttu! :D Ja tosiaan jälkikäteen se punktio ei tunnu mitenkään pahalta jutulta, sillä toimenpiteen aikana vaan tuppaa se jännitys tekemään tepposia eikä tiedä itsekään mitä ajatella. Pelottaa ja kauhistuttaa ja sattuu eikä oikein tiedä mitä seuraavaksi. Onneks lääkkeet sitten turruttaa ja taitaapa nuo tohtorit olla kaiken nähneet siinäkin tilanteessa, me kun tunnumme reagoivan kaikki omalla tavallamme niin hormoneihin kuin rauhoittaviinkin. ;) Nyt sinäkin nainen vain makoilet ja annat omahoitajan tehdä parhaansa, jotta olet siirtoa varten hyvissä voimissa huomenna. =) Ja tuo pelko hedelmöittymisestä kuuluu asiaan, täällä myös allekirjoittanut kädet täristen soitti silloin omista tuloksistaan. Ehkä siihenkin voisi yrittää suhtautua niin, että se ei ole nyt omissa käsissä eikä jännityksen ylläpitäminen auta jälleen yhtään mitään, vaan tilanne kehittyy siellä itsestään ja hyvin se kehittyykin. Älä siis ystäväiseni huoli! :hug:

Huomenta kaikille!
Namille Mukavaa loikoilupäivää eilisen raskaan kokemuksen jälkeen. Hienoa että sulla on kiltti ja huolehtivainen omahoitaja! :heart:

Miru, toivottavasti suihku teki tehtävänsä. Mihin aikaan saat tänään kysellä labrakuulumisia? Vitsi, että osaakin olla jännitävää aikaa koko tämä IVF-hoito alusta loppuun.
Pitäisköhän itsekin kokeilla, suihkua meinaan? Eilinen tuplaPregnyl annos täällä suunnalla toi lisää tuntemuksia, heti ylösnoustessa jopa tosi reippaasti. No sittenpähän mieleen juolahti aihe, josta aiemmin oli puhetta eli kunhan nyt vaan ne rakkulat viihtyisivät siellä tallessa punktioon asti. Mutta siinäpä sitten saa olla tämän päivän pohdinnan aihe, jotta ei itse toimenpidettä edelleenkään tarvitsisi etukäteen miettiä/pohtia/panikoida/pelätä. :D

Sahramille :hug: ja pikaista toipumista eilisestä toimenpiteestä!! Onpa hyvä juttu, että kaikki endopesäkkeet saatiin poistetuksi! Voin kuvitella että pää hieman pyörällä, kun lapsettomuudelle ei ole aiemmin löytynyt mitään syytä,mutta nyt pääsette etenemään oikeasti kohti määränpäätä eli raskautta!

Kurrelle kiitos rauhoitteluista. Kyllä tämä valitettavasti on sellaista kauhuelokuvaa, ettei sitä kummosempaa extremeä elämäänsä tämän lisäksi kaipaa. :headwall: Ella, toistelin noita kysymyksiä siinä ennen toimenpidettä hoitsulle, joka osasi rauhoitella ja viime kädessä tietty rauhoitti se, että siellä ne rakkulat edelleen olivat. Ja Pregnyl oli tehnyt hienosti tehtävänsä, niin, että solut olivat irronneet rakkulan seinämästä ja lilluivat nestessä punktioneulan kyytiin pääsyä odottelemassa. Kyyti olikin melkoisen kova, kuskina varalääkäri oli tehokas ja taitava, kuten minulle Stella ja Kurre tiesikin etukäteen kertoa. Eipä voi kuin ihmetellä lääketiedettä taas.

Kuulumisia kyselen labrasta iltapäivällä, 14-15 maissa. Nyt täytyy hehkuttaa miestä vielä lisää tässä. Tuntuu, että vihdoin on oppinut tuntemaan minut, sillä otti omalle vastuulleen tuon soittamisen iltapäivällä (vaikkei silti muistanutkaan, mihin aikaan sinne saa soitella, senhän minä järjestelmällisenä naisena olin lääkehuuruissa painanut mieleen :kieh: ).. Mutta en tiedä sitten onko pahempaa soittaa itse ja kuulla kaikki hetkessä VAI katsella miehen ilmettä ja arvuutella äänensävyjä "ahaa", "just", "okei" lausahduksista. Ai miten niin mulla on tapana tehdä asioista aika ISOJA?? Eikä kotona kökkiminen juurikaan helpota asiaa...

Muistakaahan naiset, että tänään on aprillipäivä.. onkos makoisia huijauksia tullut vastaan? Voi olla, että meidän läheisemme ovat niin tietoisia herkkyydestämme, ettei juuri uskalla kokeilla kepillä jäätä.. "no hei kulta, se oli vaan aprillipilaa.." :LOL:

Sahrami:
todella hyvin kävi siis kaikki: saivat kaiken pois ja tuli tehtyä lapa ennen raskasta IVF:ää. Olen iloinen puolestasi. Mahtavaa, että jaksoit kirjottaa kuulumisiasi!! Niitä jo odoteltiin. Nyt lepäät rauhassa ja keräät voimat huippuun ja kohti uusia myötätuulia!! :heart: :heart:

Sahrami:
todella hyvin kävi siis kaikki: saivat kaiken pois ja tuli tehtyä lapa ennen raskasta IVF:ää. Olen iloinen puolestasi. Mahtavaa, että jaksoit kirjottaa kuulumisiasi!! Niitä jo odoteltiin. Nyt lepäät rauhassa ja keräät voimat huippuun ja kohti uusia myötätuulia!! :heart: :heart:

Sahrami:

Tiistai 1.4.

Ulpu78.......................2.ivf.....................................kp17/-/pp1
Kamilla.......................pas......................................kp28/-/pp
Kurreliini....................Pupuilua...............................kp26/- /pp
Ukkovalta..................Pupuilua/clomit.....................kp24/-/pp
mmm.........................4.inssi/clomit/puregon..........kp18/27-31/pp
Hobelix......................1.ivf......................................kp18/30-32/pp
Miruliini......................1. ivf.....................................kp15/-/pp
Stella75.....................2.ivf.....................................kp9/-/pp
Soleil76.....................1. inssi / Arimidex.................kp8/30-35/pp
PeePee77..................pas/zumenon......................kp6/29-31/pp
Minea81.....................inssi....................................kp3/-/pp
Sahrami73.................rentoutumista.....................kp/26-28/pp
Taivaansilpoja............pas.....................................kp/-/pp
Auringokukka.............odottelee viljelyhommia......kp/-/pp
Simmu.......................2. inssi.................................kp/-/pp
Iines75......................3.ivf.....................................kp/-/pp
EllaElias.....................1.ivf.....................................kp/-/pp
Haave........................pupuilua..............................kp/-/pp
Milja71.......................icsi.......................................kp/-/pp
Kinky cat....................ivf........................................kp/-/pp
Krisseli79...................ivf........................................kp/-/pp
Nippe81.....................inssi....................................kp/-/pp
Dreamer-88................pupuilua.............................kp/-/pp

Plussanneet :heart:

Miru, teillähän oli sitten ollut eilen oikein hyvä saalis hurjasta kokemuksesta palkkioksi. Nyt on tosi jännät paikat, voin kuvitella, mitä piinaa on odottaa hedelmöittymistietoja. Onkohan miehesi siellä jo luuri kädessä parhaillaan... bd bd bd Lukuisille laatualkioille peukkuja!

*Kiitos kaikille ihanille ystäville kannustuksesta!! :heart: *

iiiiiks!! Tärisen tutisen itken ja nauran... 11 hedelmöittyi! Tämä oli tähän astisista jännityksistä kaikkein pahin ja meni näin hienosti... Olen täysin pihalla enkä pysty oikein vielä tajuamaan - ilo on huipussaan! Eiköhän tuosta määrästä löydy normaalisti jakautuviakin huomista siirtoa varten. Hysteriaa... :LOL: :'( B) :D :LOL:

Yhteistyössä