Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Meikku - :heart: :heart: Kyyneleet silmissä täällä olen. Luin sun viestiä ja jotenkin ihan kylmät väreet kulki farkkujen alla joka suuntaan. Pieni tyttö. Oi mikä maailman suurin ihanuus on sinulla nyt sylissäsi... Jotenkin voin jotenkin jo nyt etukäteen (.) tajuta tuon tunteen - että miten ihanaa onkaan, että lapsi on syntynyt eikä enää riippuvainen kohdusta ja omasta kropasta, jolle raskautuminen oli niin vaikeaa.

Halaan ja rutistan. Ja kiitän tsempityksistä. Ihanaa kun tulit tänne kirjoittamaan. Jotenkin tarvitsin sitä juuri nyt.
 
Rakkaat ystävät, kuten Meikku juuri äsken totesi, niin sanaton olo... Halusin kovasti kirjoittaa teille jotakin, mutta nyt tuntuu, etten tiedä mistä aloittaa. Ja mitä voisin teille sanoa. Vaikka täällä käydessä ja kirjoituksia lukiessa sitä tuntee vaan hurjan lujaa yhteyttä teihin, mihinkä sellainen yhteinen kokemusmaailma olisikaan kadonnut. Silti ne sanat vaan häviää välillä...

Sanomattakin selvää on se, ettei varmaan sopivampia plussaajia ole kuin te täällä pinossa. Stella ja PeePee, teillä on kummallakin nyt menossa varmasti raastavimmat päivät. :hug: Mitä tulee track-recordeihin, niin uskokaa pois, ei niihin ole luottamista. Ei hyvässä eikä pahassa. Ne on tehty vaan rikottaviksi, ja jokaisen kohdalla erilaiset asiat tulevat toteutumaan. Yhteistä tietä ei siinä mielessä ole, vaikkei tämä taisto toisaalta sitten muutakaan ole kuin juurikin niitä samoja askeleita ja tuntemuksia. :heart: Kummasti tuntuu vatsan pohjassa jännitys teidän puolestanne muruset.....

Ella, onnea inssistä, ja sinulle erityisesti sanoisin, että hyvillä mielin vaan eteenpäin. Omasta kokemuksesta sanon, ettei sitä tiedä, millä tavoin asiat ratkeavat. Usko ja Toivo mukana ehdottomasti! :heart:

Meikku, :heart: Suuren suuret onnittelut siitä pienestä ja täydellisestä prinsessastasi. Se on totta nyt!
 
Kiitos teille ymmärtämyksestä! Tämä on paikka missä uskaltaa todella kertoa miltä tuntuu. :heart:

Meikku :heart: Yhtä aikaa piinailtiin toukokuussa. Lämmin onnentoivotus sinulle pienen ihmeen syliin saamisesta!

Tiger samanlaisia "vialliseksi" kokemiani ajatuksia minullakin. Ihan kummaa miten sitä välillä jo epäilee omaa haluaan tulla äidiksi, vaikka juuri nyt pitäisi olla kaikista positiivisimmillaan asian suhteen. Ehkä on ollut liikaa aikaa ajatella ja todella suojelee itseään ylivoimaiselta pettymykseltä. Oon myös miettiny, että oonko liian vanha. Jaksanko olla hyvä äiti ja lapselle läsnä? Kuitenkin sitten toisten lapsia hoitaessa se touhu tuntuu niin "omalle".

Siisamille erityisen paljon voimia! :hug: Joskus aikoinaan ajattelin minäkin, että en koskaan edes uskaltaisi lähteä mihinkään koeputkihedelmöitykseen. Enpä olisi uskonut, että näin pitkällä ja syvällä ollaan näissä asioissa. Mitenkä sitten käy jos lasta ei meille suoda ja olen dumpannut useampaan kertaan kroppani täyteen hormonia jos toistakin? Kyttään varmaan lopun elämääni terveyden tilaa ihan liikaa... :headwall:

No, tämä nyt oli TAAS jännittyneen odotuksen odottajan jaaritusta. Jonain päivän toivottavasti tsemppi korkeammalla!

Mukavaa pakkasviikonloppua kaikille!
Sitris
 



Lauantai 7.2 :wave:

PeePee77..................PAS............................kp32/29-31/ktt11
Stella08.....................3.IVF..........................kp/27/ktt9
Siisami.......................6.ICSI.........................kp31/-/helmi
Retuli82.................... PAS.............................kp22/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp21/-/maalis
Adeliini......................luomuilua.....................kp20/27-34/ktt
EllaElias.....................inssi............................kp16/-/ktt3
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp/-/helmi
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

Stella08 9.2
PeePee77 10.2
EllaElias 18.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 



Lauantai 7.2 :wave:

PeePee77..................PAS............................kp32/29-31/ktt11
Stella08.....................3.IVF..........................kp/27/ktt9
Siisami.......................6.ICSI.........................kp31/-/helmi
Retuli82.................... PAS.............................kp22/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp21/-/maalis
EllaElias.....................inssi............................kp16/-/ktt3
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp/-/helmi
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

Stella08 9.2
PeePee77 10.2
EllaElias 18.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

[/quote]

 
Päivitin jo kertaalleen päivitetyn listan, aivan kuten tein myös tuossa toisessa pinossa, jossa olen kirjoitellut (siis juuri se pino, jolla ei ole edelleenkään ytimekästä nimeä, mutta sitäkin osuvammat ihmiset!!)

Olen tullut oman elämäni ja parisuhteeni kanssa siihen pisteeseen, että Operaatio Vauva nostetaan aika korkealle hyllylle. Syyt ovat mutkikkaat ja moninaiset; en ymmärrä niitä sataprosenttisesti itsekään. Ajoittain vaivannut tunne siitä, että en kuulu täysin näille palstoille on entistä vahvempi. Luulen, etten juuri nyt kuulu mihinkään listalle, vaan ihan omaan lokerooni... On niin vaikea analysoida, johtuuko meidän sekava tilanne näistä kokemuksista - hoidot ja keskenmenot vai onko niin, että tilanne on liian sekava, että jaksaisi enää tätä lapsettomuusrumbaa. Mutta analyysit sikseen, nyt on aika keskittyä niihin kysymyksiin, jotka on pakko työstää ennen kuin voidaan jatkaa hoitoja - jos ylipäätään jatketaan.

Haikein, mutta ehkä vähän kirkastunein mielin toivotan kaikille teille viisautta, voimia, rakkautta ja ystävyyttä. On hyvä tietää, että tällaisia keitaita kuin Pömppikset on löydettävissä pahimmassakin erämaassa.

Stella-ystävä, minäkin haluaisin sanoa sulle jotain Aivan Erityistä.
Paitsi että toivon sinulle joka solullani plussaa, olen onnellinen huomatessani, että olet Stella palannut tänne. Kuten olet huomannut, Sinua on kaivattu!! Jos minä tänne vielä tulen uusine hoitokuvioineni, toivon että sinut tavoittaa tuolta äitien puolelta syvällisine, koskettavine ajatuksinesi. Ja jos ei tavoita, toivon joka tapauksessa, että taskusi ovat pullollaan elämän kultahippusia, joita on niin paljon, etteivät ne edes mahdu sinne.

Kaikki rakkaat pian jo äideiksi tulevat Pömppikset kuten Kurre ja Kamilla: Oli ilo ja kunnia jakaa näitä hetkiä kanssanne!

Elämässäni ei ole ketään, joka olisi kokenut edes lähes samaa kuin minä ja mieheni ja on vaikea kuvitella, miten suossa olisinkaan ollut ilman teitä Pömppikset (ja tietenkin sen toisen pitkänimisen palstan naiset!!)

Valoa elämäänne, törmäillään taas! :heart:

Adeliini
 
Rakas Ade, kyyneleet silmissä täältä vastailen, ja samalla ihailen sinua ja päätöstäsi, joka selvästi on harkittu ja tällä hetkellä teille se oikea. Se tunne, mikä tulee sisimmästä ja mikä tuntuu siltä omalta ja oikealta, sen mukaan on helpompi tehdä ratkaisuja.

Kunnia ja suuren suuri ilo on kyllä tällä puolella - on ollut aivan mahtavaa elää näitä vaiheita kanssasi rakas ystävä! :heart: Saada kaikkea sitä ymmärrystä, lämpöä, viisautta ja välittämistä. Kiitos!

Ja sitten kun tulet takaisin, niin tiedät kyllä mistä meidät löytää. Odotamme haikein mielin, mutta samalla toivon sinulle ja miehellesi kaikkea sitä, mistä haaveilette ja mikä tuottaa teille iloa ja onnea. Aurinkoa tähän kevääseen sekä lämpöisiä ajatuksia! :flower:

Kurre ja oravanpojat
 
Ade, kyyneleet valuen luin kirjoitustasi.. Jään kaipaamaan kirjoituksiasi, joista huokui lämpö, viisaus ja empaattisuus :hug: Se on paistanut niin kirkkaasti ja ulottunut tänne asti :heart: Niin monta kertaa oon saanut lohdutusta ja ymmärrystä sulta ja koko Pömppisporukalta silloin kun oli vaikeaa, kiitos siitä!! En tietenkään haluaisi luopua yhdestäkään rakkaasta virtuaaliystävästä, mutta varmasti on viisasta keskittyä suhteen hoitamiseen ja laittaa hoidot tauolle kun siltä tuntuu. Toivon sulle sydämestäni onnea ja iloa ja toivon että miehenne kanssa saatte
kaiken mistä haaveilette :hug:
 
Adeliini en ehtinyt sinuun täällä pinossa tutustua, mutta kirjoituksesi kosketti syvästi. Samoja pohdintoja on täälläkin käyty. Ja varmasti tullaan tulevan hoidon jälkeen käymään keskusteluja siitä mihin kaikkeen rahkeet pariskuntana ja yksilöinä riittävät. Arvostan todella päätöstänne ja vahvuuttanne tehdä sen. Toivon teille kaikkea hyvää.
 
Ade: :hug: Kaikkea hyvää sinulle ja toivon koko sydämestäni että kaikki kääntyy parhain päin.

Stella ja PeePee: Koko pienestä :heart::mestäni toivon teille molemmille oikein positiivista testipäivää!

Täällä suunnalla piinapäivät muuttuivat torstai-aamulla ihan toisarvoisiksi. :ashamed: Läheisen ihmisen poismeno pysäytti ja nyt on vain jaksettava kahlata päivät läpi läheisten seurassa itkien ja asioita järjestellen. Tällaisiin ei koskaan osaa varautua, vaikka iäkkäämmästä ihmisestä olikin kyse. Omalle lapselle isopappan poismenosta kertominen oli myös hirvitävän tuskallista. :hug:
 
EllaElias: :hug: jaksamista

Ade:Voimia myös sinulle rohkea ihminen joka osaa ottaa aikaa silloin kun sitä tervitaan :heart:

PeePee ja Stella: Testailitteko te tänään? Täällä pidetään peukkuja.

Täällä täti alkaa vihdoin ja viimein ilmoittelemaan tulostaan eli eiköhän viimeistään huomenna aamulla hanat aukea ihan kunnolla. Nyt mä lähden pistämään kaupan pullat uuniin ja jään odottelemaan veljeä perheineen kylään. Kohta on siis tässä torpassa hulinaa. Ihanaa :D
 
Kamilla: Mulla testipäiväksi määrättiin vasta 20.2. Miksi? Sitä en tajunnut kysyä, mutta kun tämä piinailu ei nyt ole päälimmäisenä ajatuksena, niin toivon, etten sorrukaan testaamaan ennen tuota päivää. Saa nähdä miten sitten käy. Tänään mulla olisi kuitenkin jo pp4.

Oikein valoisaa alkavaa viikkoa teille kaikille! :wave:
 
Hei kaikille!
Taas viikonlopu takana ja nopeasti meni. Ajatuksia on kasattu ja miehen kanssa juteltu. Päätös vielä kokeilla syntyi jo ennen joulua koska parempi toisaalta käydä koko prosessi kerralla loppuun ja katsoa kaikki kortit heti kuin sitten katua parin vuoden pääsät että miksi ei vielä yritetty. Asian kanssa on tosiaan tahkottu jo viisi vuotta ja tuloksena km ja ku (jolloin toinen tuuba poistettiin :( ).

Mieli ei ole vielä sen toiveikkaampi kuin aiemminkaan mutta etenpäin mennään. Tämän kerran jälkeen voi sit sulkea koko paketin ja jatkaa elämää eteenpäin. Toisaalta odotan jo sitäkin, tulis edes jonkinlainen päätös tälle touhulle. Adoptioon tai sijaisvanhemmuuteen emme lähde, se ei tunnu oikalta meille, kunnioitan kyllä heitä jotka siihen päätyvät. Me jatkamme elämää näin ja tulemme varmaan matkustelemaan vielä enemmän, se on se meidän juttu. Ja onhan meillä loppujen lopuksi hyvä olla kahdenkin, näin on oltu ja näin on totuttu olemaan. Raskasta varmaan tulee olemaan kun pitää todellakin nostaa tämä luku elämästä hyllylle. Täytyy sitten vain keskittyä harrastuksiin.

Jotain kivaakin, avasimme viikonloppuna golf-kauden! Asumme tällä hetkellä Budapestissä, joten täällä pääsee pelaamaan.

Aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 
(.) Oma tulos tuli juuri ja se oli negatiivinen. Onneksi tähän osasi varautua - eilen juteltiin tämä vaihtoehto jo ikään kuin valmiiksi läpi kotona, pohdittiin sitä sylikkäin ja oltiin vaan: jotenkin tuntui kovin selvästi siltä, että minä en ole se, joka plussaa oireettomana. Enkä ollutkaan. Ehkä vielä joskus olen - ja jos niin käy, en pistä pahakseni. T

ässä ei nyt ole kauhean montaa vaihtoehtoa: joko hyppään rypemään surun syövereihin ja piskaan itseäni sillä, kuinka kammottavan säälittävää on, että olen piiskannut kroppaani karmealla määrällä erilaisia lääkkeitä ja kaikki loppujen lopuksi tyhjän takia, tai sitten vain hyväksyn sen, että näin vain nyt taas kerran kävi, 8-soluinen top-alkio ei kiinnittynyt. Vaikeaahan se on näihin tuloksiin asiallisesti suhtautua, mutta Siperia opettaa.

PeePee: se, ettet ole vielä testannut, kielii toivottavasti hyvistä oireista ja tulevasta (tai jo testatusta???) plussatestistä. Nyt on todellakin sun vuorosi. Ja kyllä: mä tulen olemaan hyvin onnellinen positiivisesta tuloksesta, jos sitä saadaan sun kohdalla juhlia.

Ade: Kiitos sinulle. Kiitos, että perustit kerran pinon (juuri sen. ) jota luin kauan, ennen kuin uskaltauduin kirjoittamaan. Kiitos monesta oivalluksesta ja lohdutuksesta, hauskuutuksesta ja kipeästä huomiosta. Toivon Sinulle Erityisen Paljon Kaikkea Hyvää. Ennen puhelinsoittoa klinikalle katselin taivaalle ja huomasin miettiväni, että tuohonko tuo iso tumma pilvi nyt sitten jää. Mutta kun katsoin tarkemmin, tajusin, että kyllä se sittenkin liikkuu. Ja nyt se on jo mennyt matkojaan, vain hennon harmaat rääpälepilvet näkyvät tuolla jossain kaukana. Niin se menee. Aika parantaa kaikki haavat. Toivottavasti mutkikkaat tienne oikenevat - tai ainakin niiden päässä avautuvat pellot ja pientareet ovat teille lohdulliset. Ja toivottavasti tulet vielä joskus takaisin. Olit usein valo yössä.

Ja vielä lopuksi: palaan kuvioihin ehkä vasta pas:in aikaan ja se siis vasta varmaankin joskus maaliskuussa. Jos tämä pino vielä on olemassa, tulen tänne. Jos ei, sitten on uuden aika.

Kuten lupasin, säästän kyllä kaikki onnenkultahippuset kaikilta teiltä ihanilta kannustajilta, kiitos. Kyllä niiden kanssa on helpompi jatkaa matkaa.

Halauksin, kirkkain katsein,
Stella
 
Voi Stella kulta, niin mielelläni olisin teille sen plussan suonnut :hug: Kirjoituksestasi huokuu kuitenkin seesteinen mieli joka on valmis jatkamaan tätä kirotun pitkää matkaa. Mä ainakin olen sua täällä odottelemassa maaliskuussa omine hoitoineni joten tervetuloa sitten takaisin.

Kamilla: Mulle voi tälle päivälle jo päivittää KP 2. Ilmeisesti tää kierros jää tämmöiseksi niukaksi joten täytyy jo eilinenkin laskea.

Päivän positiivinen uutinen on se, että mä sain Madonnan lipun vaikka aika tiukille menikin. :D :D
 
Stella, en tiedä mitä sanoisin :ashamed: Niin hurjasti toivoin et piinailut olis sun kohdalta päättyneet tähän siirtoon :hug: Täällä ollaan, kerää voimia rauhassa miehesi kanssa ja tuu palstailemaan taas kun siltä tuntuu. Oot ajatuksissa :heart:
 



Maanantai 9.2 :wave:

PeePee77..................PAS............................kp34/29-31/ktt13
Retuli82.................... PAS.............................kp24/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp23/-/maalis
EllaElias.....................inssi............................kp18/-/ktt5
Siisami.......................6.ICSI.........................kp2/-/ktt
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp/-/helmi
Stella08.....................PAS.............................kp/27/maalis
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

PeePee77 10.2
EllaElias 20.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Voi PeePee :'( :'( :hug: Jos voisin tehdä jotain hyväksesi niin tekisin :ashamed:
On niin paha mieli sun ja miehesi puolesta, oot ollut mun mielessä rakas ystävä :hug:
En edes tiedä kuinka lohduttaisin, ihan liikaa teitä nyt koetellaan... Mutta silti uskon että se onnistuminen vielä tulee, ehkä silloin kun sitä vähiten odottaa.
 
PeePeelle suuren suuret pahoitteluni ja lämmin voima :hug: ! Elämä ei todellakaan ole tasapuolinen kaikille. Sinä olet sen saanut jo aivan liian monta kertaa kokea. Olisin niin kovasti toivonut teille nyt sitä parasta mahdollista tulosta. Mutta ystäväiseni, koitetaan jaksaa ja taistella. Eihän me muuta voida! Periksikään ei voida antaa! :hug:

Ja Stella: Sinä se olet varsinainen taituri pukemaan sanoiksi niitä tunteita, mitä näiden hoitojen, ja erityisesti epäonnistuneiden sellaisten, pyörteissä päässä liikkuu. :hug:
 
PeePee: :hug: Mitä tähän nyt enää osaa sanoa. Mä olen pahoillani teidän puolesta. Stella puki sanoiksi munkin tuntemukset epäonnistuneiden siirtojen jälkeen. Kuitenkin aina jostain se voima löytyy jatkaa elämää eteenpäin ja kokoajan paremmin hyväksyy sen ajatuksen, että omassa masussa kasvanutta lasta ei todennäköisesti ikinä saa. Silti mä odotan aika kovaa romahdusta viimeisen hoidon jälkeen mutta myös mulla on usko siihen, että sieltä suosta taas ylös rämmitään.
 
Heippaus kaikille! :heart: :flower:

maanantaina sitten laitatutin Mirena hormonikierukan, joten tämä aika vauvahaaveiluneen on päättynyt.

Nyt odotamme innolla tyttären vauvan syntymää, hänellä siis mennyt kaikki oikein hyvin, Onneksi! :heart:

Oli ilo elää kanssanne, nämä 1,5 vuotta, mitä pinoissa olin, mutta nyt on aika jatkaa sii muualle..Tosin kyllä minä käyn teitä välillä tervehtimässä.

Ja Blogiani kirjoittelen edelleen, siitä en luovu! :D :heart:

Oikein mahtavaa alkavaa ja toivottavasti oikein plussakasta kevättä kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Hei kaikille!
Kyllä näiden hoitojen aikoina voi riemuita ihmeellisistä asioista.... Eilen wc:stä tultua hyppäsin hihkuen miehen kaulaan ja kiljuin "jippii Jippii" menkat alkoi :LOL: ! Miesparka oli ihan ihmeissään. Enpä muista koska olisin niin niitä odottanut ja iloinnut niiden tulosta. Nyt sit alkaa lääkearsenaalin droppaus, coctai on seuraava; femar-menopur-prednison-orgalutran-pregnyl ja lisänä meformin, berex, C- ja E- vitamiinit. Miehellä on kanssa ollut berex, C- ja E- vitamiini kuuri.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
ps. mistä muuten hauska nimi ketjulle juontaa juurensa?
 
Rakkaat Stella ja PeePee, :hug: .

Luin viestiäsi PeePee, ja kovin, kovin hiljaiseksi menin. Kysyit, että millä päästä eteenpäin ja mistä sitä toivoa lähtisi etsimään. Rakas ystävä, ihan hetkeen sinun ei tarvitse sitä ajatella, ei se ehkä ole vielä mahdollista. Mutta kuten viisastakin viisaampi ja ihana Stellamme kirjoitti, niin arvet jäävät, mutta minä uskon että haavat silti paranevat. Ja samassa paranemisprosessissa sitten jaksaa katsoa taas myös eteenpäin - kohti sitä toivoa ja uusia mahdollisuuksia. Luotattehan siihen, että te molemmat ihanat naiset selviätte! :hug:

Stella, kiitos tekstistäsi, se kosketti taas ja niin kovin syvältä. Olet aivan ihana. :flower: :hug:

Ella, otan kovasti osaa. :hug:
 

Yhteistyössä