Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Onnea PeePee huomiseen ultraan.

Mä en ainakaan vielä ole huomannut ovisoireita vaikka jo perjantai iltana pistin Pregnylin. Testejähän mulla ei kotona ole kun ei noita oviksia ole juuri tarvinnut bongailla. Eilen kuitenkin peittoja heiluteltiin ja tänään varmaan pitäisi jatkaa samaa linjaa :D

Sitronella: :hug: Kyllä se menkkojen alkaminen on joka kerta pieni pettymys vaikka kuinka sitä yrittää järkeillä.

PeePee:lle onnea huomiseen ultraan! Toivottavasti limis on kasvanut hienosti :wave: Näin viime yönä (enne)unen että lähetit mulle kännyllä kuvan plussatestistäsi =) Hyvä etten puhelinlankoja pitkin tullut sua kiljuen onnittelemaan!

Maanantai 19.1 :wave:

EllaElias.....................luomuilua....................kp38/-/ktt
Adeliini......................luomuilua.....................kp33/27-34/ktt
Retuli82.................... PAS.............................kp25/-/helmi
PeePee77..................PAS.............................kp14/29-31/ktt
Siisami.......................PAS.............................kp13/-/siirto 22.1
Sitronella..................2.IVF............................kp3/-/maalis
Stella08.....................luomuilua....................kp/27/ktt
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt

Testailijat :p

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

Hyvää tätä vuotta kaikille!

Sahranamille lämpimät tuplaonnittelut:heart: :heart: ! Aivan huippua, että makoilu teki tehtävänsä ja pojat pysyivät hienosti kasvamassa. Hih, kiireistä arkea toivottelen sinulle!

Meikkis ei oikein pääse "normaali" elämään millään. Mieltä ei kohenna mitenkään tämän hetkinen epätietoisuus joudunko kolmannen kerran kaavintaan... Viime keskiviikkona olin toisessa kaavinnassa, nyt se tehtiin tähystyksen kanssa, eli kameralla katsotaan ennen ja jälkeen ja mahdollisesti toimenpiteen välissäkin. Palanen istukkaa oli niin tiukasti kiinni, että kaavittaessa instumentti meni kohdun seinästä läpi ja sitten olikin kutsuttu jokin erikoislääkäri paikalle tarkistamaan tilanne. 10-15 min nukutuksen sijaan olin nukutettuna 35 min ja parin-kolmen tunnin päiväpoliknikkakäynti kestikin 9 tuntia:eek:. Toimenpiteen jälkeen lääkäri tuli kertomaan heräämöön, ja aloitti "tuli vähän komplikaatioita...", just niitä sanoja ei haluaisi kuulla:$ . Ehdin jo ajattelemaan, että kohtu jouduttiin poistamaan, kun kivut olivat aikamoiset. Edelleen kipua ja vuotoa, joten saapa nähdä mitä päättävät keskiviikon tarkastuskäynnillä. Toivottavasti ei kuitenkaan kohdun poistoa suunnitella :$

Tiistai 20.1. :wave:

EllaElias.....................luomuilua....................kp38/-/ktt
Adeliini......................luomuilua.....................kp2/27-34/ktt
Retuli82.................... PAS.............................kp25/-/helmi
PeePee77..................PAS.............................kp14/29-31/ktt
Siisami.......................PAS.............................kp13/-/siirto 22.1
Sitronella..................2.IVF............................kp3/-/maalis

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

[/quote]

Heipä hei pömppikset!

Täällä alkaa tosiaan olla tilanne hilajlleen se, että porukka on valunut plussapinoon!
Aatelkaa, kun Miruliini perusti Pömppikset, kukaan ei vielä ollut siellä.
Eli paljon hienoja asioita on tapahtunut. Eiköhän marssita letkassa perässä sinne kaikki!!

Aurigokukka, miksi ihmeessä Sinulle nyt kasaantuu noin ikäviä asioita?!! No eihän siihen ole vastausta, mutta ikävältä tuntuu puolestasi. Toivottavasti saat hyviä uutisia jälkitarkastuksessa ja kroppasi pääsisi oikeasti toipumaan.

PeePee, jospa NYT! =)
Sitkeyttä niille huurulaisillesi! Taatusti ovatkin sinnikkäitä tyyppejä, kun miettii millainen heidän äitinsä on.

Olen aika pihalla kuvioistanne ja jatkossa ei varmaan ihan heti tilanne muutu. Joudun nyt keskittymään oikuttelevan vatsani hoitamiseen. Yksi asia kerrallaan. Ja muutenkin on motivaatio ryhtyä hoitoihin aika ajoin kateissa monistakin syistä. Olen kuitenkin taustalla puhaltelemassa tasaiseen tahtiin tänne niitä plusmerkkisiä henkäyksiä.

Voikaa hyvin pömppissiskoset! :heart:

PeePee: Onnea hienoista ultra näkymistä. Muakin olisi harmittanut siirron lykkääntyminen seuraavaan viikkon vaikka kyse ei olekkaan kuin muutamasta päivästä ja mitä ne tässä vuosien rumbassa meinaa. Hassua kun mulle ei mene lugeja ollenkaan mutta kai noi pregnylit sitten tässä "luomukierrossa" sitten riittää.

Auringonkukka: Teille on kyllä vastoinkäymisiä kasattu oikein urakalla. Voimia jaksaa niiden läpi :hug:

Mulla ei ole ollenkaan semmoinen olo, että ylihuomenna pitäisi johonkin siirtoon mennä. Kaipa se jännitys sieltä taas iskee sitten torstaina.

Auris :hug:

Pikapika kommentit omasta navasta, eli mulla alkoi taas menkat etuajassa eli noin viikkoa aiemmin... missä mättää, ken tietäs :headwall: Labrarempan takia ei päästä vielä tässäkään kierrossa Passiin, kun se aukee vasta vkolla 7... eli ootellaan. Ja nyt sitten kp 6.

Ei mittään uutta auringon alla eli siirtoon ei päästy. Ilmeiseti alkiosta pakastuksen jäljiltä oli hengissä vain noin 10 % ja sekin sitten kuukahti hetken tarkkailun jälkeen.

Aika rauhallisesti mä olen asiaan suhtautunut. Olin niin varma siitä, ettei siirtoon päästä ettei pettymys ole ihan kamalan suuri. Mieluummin näin kuin kaksi viikkoa piinaa turhan takia. Nyt suunnataan ajatukset seuraavaan ICSI:n joka alkaa ihan kohta eli jos nyt menkat ei rupea ryttyilemään niin piikitykset alkaa noin 1 1/2 viikon kuluttua ja se sitten onkin meidän viimeinen omilla soluilla tehtävä hoito. Täytyy ensi viikolla soittaa lääkäriin ja varmistaa aikataulu.

Siisami: :hug: Olet varsinainen taistelija. Hienoa, että pystyt suhtautumaan asiaan noin rauhassa. Onneksi uudet hoitosuunnitelmat jo tiedossa ja keskittyminen niihin voi alkaa.

Aurikselle myös voima :hug: ! Mikäs vointi siellä päin - miten tarkastuskäynti sujui?

PeePeelle suuret tsempitykset tiistain siirtoon. :wave:

Tänne ei kuulu edelleenkään mitään uutta. Tädittömyys sen kun jatkuu . . :headwall:

Auris :hug: Kohtuuttomilta kuulostaa sun vastoinkäymiset, niinkuin pienten menettämisessä ei olisi ollut jo tarpeeksi :'( Toivottavasti oot saanut parempia uutisia eilisellä tarkastuskäynnillä, että kaavinnat olis nyt tässä. Kovasti voimia..!!

Siisami, kurjaa ettei siirtoon sit päästy mutta hienoa että pian pääsette jatkamaan eikä tuu turhaa odotusta! Tuleeko seuraavaan hoitoon jotain muutoksia edellisiin verrattuna?

Täti sit koettelee Ellan kärsivällisyyttä oikein kovalla kädellä :kieh: On toi nyt kumma, missä kummassa se akka viipyy!! Onko teillä inssi suunnitteilla nyt seuraavaan kiertoon?

Hyvät yöt rakkaille pömppisystäville! :wave:

:attn: Onpas täällä hiljaista, ettehän vaan ole jääneet lumivallien alle?

Mites Auris voit? Entä Siisami? PeePee? Ja kaikki muutkin?

Ahkeralle yölliselle päivittäjällemme Kamillalle terveisiä ja tiedoksi, että täti sitten viimein löysi tämänkin maailmankolkan, joten mulle saa laittaa kp1. JEE! :p Eipä sitä juuri viime aikoina ole tullut iloittua tädin saapumisesta, sainpahan kokea tämänkin.
Olettehan huomanneet miten paljon uusia asioita me saammekaan hoitojen aikana kokea! Voi niitä raukkoja, jotka jäävät näiltä paitsi. :LOL: Nyt toivotaan että Tamofenit toimivat tässä kropassa kuten Clomit ennen muinoin ja pienoinen mahdollisuus "kerta kiellon päälle" inssiin vielä olisi. Sitä hyvin matalalla profiililla toivoen ja odotellen! :ashamed:

Lumista ja valoisaa vkloppua kaikille! :wave:

Lauantai 24.1. :wave:

PeePee77..................PAS............................kp18/29-31/siirto 27.1
Siisami.......................6.ICSI.........................kp17/-/helmi
Retuli82.................... PAS.............................kp8/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp7/-/maalis
Adeliini......................luomuilua.....................kp6/27-34/ktt
EllaElias.....................inssi............................kp2/-/ktt

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Onnittelut EllaEliakselle tädin saapumisesta :flower: Välillä täällä kyllä saakin iloita aika oudoista asioista =)

Mä lupaan kyllä syödä hattuni jos meidän peiton heiluttelusta tulosta tulee mutta onpahan sitäkin yritetty. Meillä sitten pienen perhekriisin aiheutti tää epäonnistunut sulatus. Purkautui pettymys sitten pienoisena perheriitana aiheesta tehdäänkö uusi hoito heti perään. Ukko haluaisi odottaa jos vaikka joku asia kuukauden tai kahden odotuksella muuttuisi :headwall: ja mä haluaisin ihan ehdottomasti tehdä heti perään uuden. :kieh: Taitaa olla niin että mä olen paremmin käsitellyt ton hoitojen päättymisen omilla soluilla kun mies taas ei haluaisi millään uskoa. Mä en pysty uskomaan, että mikään asia kuukaudessa muuttuisi niin, että siitä mitään ratkaisevaa hyötyä olisi. Noh, ukko soittaa huomenna lääkäriin ja kysyy. Sekin ärsyttää, että mä olen hoitanut kaiken tiedon etsimisen, varaillut lääkäri yms. jutut ja nyt sitten kun ollaan ihan loppumetreillä niin pitäisikin yhtäkkiä keksiä joku saatanan viisasten kivi kun sitä tietoa olisi voinnut äijäkin hakea jo monta vuotta. :headwall: Mä olen hieman hiilenä tästä asiasta edelleen vaikka rauha ollaankin jo saatu rakennettua.

Kohta pitää lähteä veljen lapsia vahtimaan. Niitä on onneksi aina kiva nähdä.

PeePee, paljon onnea sinulle vuorostaan huuru-ukkojen hakuun. Niinhän se on, että jos ne selviävät sulatuksestakin, ovat todella sitkeitä vauvan alkuja! :heart:
Koko Pömppispoppoolle paljon plussia tälle keväälle!
T. Hillevi lahjamunasolupinosta

Siisami: Kuulostaa kyllä kovin tutulta tuo kuvailemasi perhekriisi epäonnistumisten jälkeen. Täälläkin suunnalla niitä "harrastetaan". :headwall: Pitkä tie teillä takana, toivon kuitenkin koko :heart: :mestäni, että seuraava kerta on teille juuri se oikea!

PeePee: Paljon onnea tiistain siirtoon! Sitkeitä huurulaisia nyt tarvitaan, mutta kyllähän ne teidän ovatkin. :p Ovat äitiinsä tulleita! ;)

Hei!

Oli pakko tulla ilmoittamaan, että hengissä ollaan leikkauksen jäljiltä! :wave:
Mulla oli silloin mennessä liika kovat odotukset tuolle leikkaukselle, onneksi kirurgi sitten jo esikäynnillä ystävällisesti korjasi ne ja sen vuoksi leikkaus olikin omasta mielestäni menestys!
Ei, ei tämä kuitenkaan vielä ollut se viimeinen leikkaus, kahden kuukauden päästä on enää "pieni" leikkaus josta 4 viikon kuluttua pääsisimme PAS:iin... TAYS:issa oli erittäin osaavat lääkärit ja ihanat hoitajat :heart: nyt jatkot vain siirtyvät omaan Keskussairaalaani ja sitä kohtaa tunteeni eivät ole kamalan ruusuiset... :kieh: No olo on ensi kertaa vuoteen toiveikas, että saatan päästä jopa avanteesta eroon! (Sen näkee kun tekevät tässä jonkun viikon kuluttua varjoainekuvauksen...) Kun mies minut haki sunnuntaina kotiin, niin sanoin matkalla, että meidän elokuinen tuoresiirto ei onnistunut sen vuoksi että tämän piti tapahtua ensin... Leikkausten jälkeinen PAS onnistuu varmasti, tiukkaa tosin tekee ehtiikö juhannukseksi... Niin ja muuten, ensimmäiset luomu menkat viiteen kuukauteen alkoi sopivasti päivää ennen leikkausta... Juuri minun tuuria! |O :eek: :LOL:

PeePee: Onnittelut loistavasta siirrosta :D Nyt on kummallekkin Peelle oma napero kyydissä. Pidetään peukkuja :heart:

Haave: Hienoa, että leikkaus sujui hyvin ja eikö luomumenkat ole hyvä merkki vaikka ajoitus ei ihan parhain mahdollinen ollutkaan.

Meillä ukolla on huomenna soittoaika lääkärille ja eiköhän sitten illalla ole pakko tehdä päätös hoitoaikataulusta. Mä vähän odottelen menkkoja sunnuntaiksi kun ovis tehtiin hieman normaaliaikataulua aikaisemmin.

PeePeelle onnittelut superhienosta siirrosta myös tämänkin pinon kautta. Tsemppiä piinapäiville! ;)

Haave: Kiva kuulla susta ja hienoa, että leikkaus on takana ja sujui hyvin. Peukkuja jatkoon!

Siisamille: Toivottavasti pääsette huomenna molempia osapuolia miellyttävään päätökseen. :hug:

Auris suuri halaus ja voimia! Toivottavasti siulla asiat jo paremmin?

PeePee ihanaa, että siirto onnistui upeasti! Naperoille hyvää kotiutumisaikaa!

Haave Mukava kuulla, että leikkaus meni hyvin. Oot suuri taistelija! Kaikkea parasta siulle tulevaan!

Siisami komppaan ellaa ja toivon myös, että pääsette yhteisymmärrykseen jatkosta. Meillä sama juttu. Itekseni oon saanu kaikki maailman asiat selvittää. Tähän asti on tuntunut, että tää on vaan miun projekti. Mies on kyllä tukena, kun polikäynnit, mutta toivon, että hän olisi vähän enemmän sisällä kaikessa. Toisaalta ymmärrän, kun hänellä jo yksi lapsi on, niin ei ole niin suurta painetta ja toivetta. Niinpä ei tunnu olevan myös mitään kiirettä. Lapsi tulee jos on tullakseen, katsotaan se seuraava hoito ja mietitään sitten - on hänen tapansa kommentoida. Haluaisin yhdessä suunnitella ja edetä esim. sijaisvanhemmuusasioissa, enkä vaan odottaa ja odottaa..

Sori tämä valitus. Huono päivä. :ashamed: Kyllä tämä taas tästä!

Tervehdys rakkaat pömppikset!

Olen lueskellut kuulumisianne, mutta kirjoittelu on jäänyt vähemmälle.... Ensiksikin valtaiset rutistukset PeePeelle kahdesta kyytiläisestä, aivan mahtava juttu ystäväiseni! :hug: Nauti nyt olostasi ja koita pysyä positiivisella mielellä, siellä ne pikkuisetkin huomaavat, kuinka ihanaan paikkaan ovat päässeet ja tarraavat tiukasti kiinni. =)

Haave, hienoa, että leikkaus meni hyvin ja olet positiivisella mielellä. Ja varmasti olet oikeassa siinä, että ensin on tärkeintä saada sinut kuntoon ja sitten vaan heti passiin ja se plussa sinne juhannuksen nurkille. =)

Täällä oli keskustelua jokin aika sitten siitä, että kuinka pian edetä seuraavaan hoitoon ja milloin taas olisi viisainta odottaa, vaikka itsestä tuntuisi, ettei kykene siihen. Tota asiaa joutuu pohtimaan aina aika ajoin, ja itsellä on suurimman osan ajasta ollut se pakottava tarve mennä eteenpäin ja sillä uudella hoidolla saada hieman helpotusta siihen tuskaan, jonka edellinen pettymys on aiheuttanut. Ja yleensä on mentykin eteenpäin. Meillä se pakottava tarve pitää "taukoa" oli viime kesänä, kun vaihdettiin yksityiseltä julkiselle, eikä siinä voinut asioita itse juurikaan nopeuttaa. Ja näin jälkikäteen se tauko oli mulle hyvästä, enkä itse asiassa sillon kesälläkään ollut täysin hermoraunio ollenkaan, vaan se hetken hengähdys ja työhön keskittyminen tuli oikeastaan hyvään väliin. Mutta silti mielestäni ei yleistäen voi sanoa, millon tauko tekee hyvää ja milloin ei. Mulle on jotenkin tullut se fiilis, että itse sen sisimmässään tietää, milloin vaan ei jaksa painaa eteenpäin ja nostaa päätään alttiiksi uusille pettymyksille, ja milloin taas uuden hoidon sumpliminen on se ainut ratkaisu jaksaa eteenpäin. Jotenkin luottaisin siihen, että sitten kun ei enää jaksa ja ole valmis eteenpäin, niin sen jotenkin vaan tietää. Ja se ajatus hetken hengähdyksestä tuntuu ihan hyvältä, ei rangaistukselta. Luottakaa ihanat pömppikset siihen, miltä siellä sisimmässä tuntuu.

Nyt alkaa muuten taas olemaan aika laittaa plussalistaan vauhtia ja vipinää, sillä kevättä kohti mennään ja kaikkea upeaa on varmasti pinoon luvassa. :flower:

Omassa navassa edetään tasaisesti eteenpäin, ja huomenna olisi rakenneultra. Oravanpojat voivat viimeisen tiedon mukaan ihan hyvin, mutta silti vaan alkaa jo taas kovasti jännittää. Masu on kasvanut, mutta mitään liikkeitä ei siltikään tunnu. En tiedä sitten minne ne oikein potkivat. Mutta eipä tässä silti nyt muuta voi tehdä kuin vaan odottaa ja antaa ajan kulua. Jälleen kerran.

Kovasti voimia ja lämpöisiä ajatuksia teille kaikille!! :heart:

Kurre ja oravanpojat 18+5

PeePee:lle onnittelut vielä tätä kautta nappiin menneestä siirrosta! :heart: :flower:
Oon niin iloinen puolestasi ja peukutan sormet krampissa että nyt tulis se kauan kaivattu plussa!!!!!!

Haave, hieno juttu että leikkaus onnistui! Kovia oot joutunut kokemaan, toivotaan että tästä suunta on vain ylöspäin ja tietysti kohti plussaa!!

Sitronellalle ja Siisamille tsemppiä ukkojen kans. Miehillä tapaa välillä olla omalaatuinen tyyli käsitellä näitä lapsettomuusasioita. Itse en aina oikein saanut selvää et mitä miehen päässä liikkui kun oltiin hoidoissa, pysyi vähä niinkuin taustalla.

(.) Rakenneultra takana ja siellä kaikki kunnossa. Se vähän murehduttaa ku sain tulokset toisesta verikokeesta jonka mukaan mun rokko oli sittenkin vesirokkoa.. Kirjoittelin siitä enemmän tuonne odotuspuolen Pömppis-pinoon.

Onnea Kamilla hienoista rakenneultra kuulumisista. :heart:

Kiitos kaikille tsempityksestä. Lääkäri ei nyt ihan kamalasti ottanut kantaa siihen voiko kuukauden odotus parantaa mahdollisuuksia. Mä en kyllä uskonutkaan, että se ottaisi. Oli kuitenkin sanonut, että eihän hyvistä elämäntavoista ainakaan haittaa ole joten mies sitten haluaa vielä kuukauden odottaa sitä hoitoa. Ei kuulemma voi luovuttaa ennenkuin kaikki on kokeiltu. Optimi olisi sen mielestä lykätä syksyyn mutta siihen mä en suostu. Kesän jäljiltä muutenkin olisi varmaan kaikki elämäntavat huipussaan. Huhtikuussa ei olla koko kuuta paikalla ja mulla rupee kouluhommat kaatumaan siinä niskaan joten maaliskuu on nyt ainoa aika mihin mä enää suostun lykkäämään. Ottaa ihan hulluna päähän ja nyt on koko ilta mennyt tätä lapsettomuutta parkuen vaikka olisi pitänyt koulujuttuja tehdä. Henkilökohtainen opintosuunnitelma on siis ketuillaan huomenna aamulla mutta nyt mulla ei riitä keskittyminen ja energia. Mä olisin halunnut jo saada tän päätökseen. :/ Eihän se kuukausi pitkä aika ole mutta nyt sekin tuntuu liialta. :'(

Yhteistyössä