Pömppömahaiset plussaajat, vol 4



Keskiviikko 31.12 :wave:

PeePee77..................PAS.............................kp24/29-31/tammi
Siisami.......................PAS.............................kp19-/tammi
EllaElias.....................luomuilua....................kp19/-/ktt
Adeliini......................luomuilua.....................kp14/27-34/ktt
Retuli82.................... PAS.............................kp6/-/helmi
Stella08.....................luomuilua....................kp/27/ktt
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Pikainen iloviesti sairaalasta: kaksospojumme päättivät ponkaista maailmaan hienon vuoden 2008 puolella 30.12. :heart: rv35+6. Synnytys meni ihan hyvin, alateitse molemmat. Vauvat ovat pikkuruisia, mutta voivat hyvin ja ovat pirteitä.
t. Nami ja perhe

Hyvää uutta vuotta ja tsemppiä kaikille rakkaille pömpöille!
 
Nami, kaksinkertaiset onnittelut ihanista pojista!! :heart: :heart: Aatu ja Beetu siis päättivät olla vuoden 08 lapsia. ;) Lämpöiset rutistukset koko perheelle ja pienille vielä kovasti voimia kasvaa potriksi pojiksi! :flower:
 
Oikein paljon onnea Namille ja koko poppoolle :heart: :flower: Aivan mahtava juttu :D

Niin se vain vuosi vaihtui ja uusin kujein eteenpäin :D Vielä on tovin aikaa tuonne meidän ekaan passiin, mutta aloittelen tämän vuoden sopivasti harjoitellen eli tipattomalla tammikuulla =) Voihan tuota pikkasen ikävä tulla saunaolutta, mutta eiköhän se siitä suttaannu :p

Oikein hedelmällistä vuotta toivotan kaikille tämän vuoden hoidokeille :wave: Plussat vaan alkaa kohta ropisemaan, se on varppi se :heart: Ja jo raskautuneille pömppiksille oikein paljon onnea matkaan :heart:
 
Onnea Nami vaaveista :heart:

Hiukan laiskasti on tullut kirjoiteltua vaikka päivittäin käyn täällä kurkkimassa. Jostain syystä tää vuoden vaihde saa aina pohtimaan omaa elämäänsä ja varsinkin kun tänä vuonna ollaan suuren surun tai suuren onnen äärellä. Lapsettomuushoidot tulevat joka tapauksessa päättymään tähän vuoteen oli tulos mikä tahansa. Työntäyteinen vuosi on joka tapauksessa edessä koska aloitin opiskelut työn ohella.

Ensi viikolla olisi jo aika Fertinovaan vaikka en mä kyllä usko, että sieltä enää mitään taikakonsteja löytyisi millä tää saataisiin onnistumaan. Mun ajatukset siirtyy kokoajan vahvemmin adoptioon mutta armas ukkoni haluaa vielä yhden ICSI:n kokeilla. Kai sitten kuuden ICSI:n jälkeen voi sanoa kaikkensa kokeilleen.

PeePeellä rupeaa jo kohta PAS painamaan päälle. Mitkä on fiilikset? Mun pitäis kanssa käydä kiertoa hieman laskeskelemassa jotta osaisi tota kevättä aikatauluttaa.

 
Onnea Namille pikku prinsseistä, ihana juttu!! :heart: :flower: Mieletöntä, kuinka nopeesti aika menee, tuntuu kuin siitä olis vain muutama kuukausi kun ylläriplussasit!! Se on jäänyt mieleen, antoi toivoa silloin keväällä itsellekin kun plussat oli niin lujassa tässä pinossa.

Siisami, oonko päivittänyt listan oikein sun kohdalta? Onko teillä PAS tulossa seuraavaksi vai ICSI? Uskotaan ja luotetaan siihen, että tästä vuodesta tulee onnen vuosi sinulle ja miehellesi!! =) :hug:

Retulille jaksamista PAS:n odotteluun ja tsemppiä tipattomuuteen! :)

Astarte, iltakaffin jälkeen voisin hahmotella meille pinon alkua odotuspuolelle

Stella, sua ei oo unohdettu :wave: Tuuthan kertomaan kuulumisia kun on fiiliksiä! :hug:
 
Kamilla: Meillä ei ole kuin yksi ainoa pakkasessa ja koska aiemmasta neljästä pakastealkiosta on saatu tasan yksi siirrettyä en nytkään ole ihan kauhean positiivisella mielellä ton suhteen.

PeePee: Ilmeisesti vasta maaliskuussa siirto mutta katsotaan nyt vielä kun ollaan lekurissa käyty.
 
Hei!
Teillä taitaa olla tiivis ja toisillenne tuttu porukka, mutta kysyvä ei tieltä eksy, eli pääsisinkö mukaan pömppiksiin? Oon taustaillu jonkin aikaa ja nyt PeePee siun ajatukset kolahti niin, että uskaltauduin kirjoittelemaan tähän ketjuun. Ite oon ihan samassa tilanteessa, mietin oonko valmis uuteen hoitoon. IVF vasta maaliskuussa tosin, mutta mietityttää ihan tosi tosi paljon, että kannattaako miun siihen oikeasti ryhtyä? Syli on äärimmäisen tyhjä - ollut jo vuosia. Äitiys ja perhe on The haave. Mutta nyt on elämäntilanne vähän keikallaan monelta kantilta. Stressiä on riittämiin. Onko siis edes mahdollista tulla raskaaksi, kun ei jaksa edes ajatella mitään, saati keskittyä hoitoihin positiivisella asenteella? Ja miten kestän mahdollisen negan tai sen, ettei päästä edes punktiota pidemmälle (niin kävi viimeksi)? Entä jos oonkin ihan toivoton tapaus olemattomine kiertoineni yms.?

Vai voisinko kenties keskittyä raskautumaan isolla R:llä ja yrittää unohtaa kaiken muun mieltä painavan?

Ainoa keino, jolla oon jaksanu pitää toivoa yllä, on ollu lukea täältä palstoilta onnistumisia! Joka kerta, kun joku plussaa/on nähnyt pikku yntyn ultrassa/saanut nyytin syliin, niin tulee ihanan lämmin olo. :heart: Tässä asiassa, jos missä, vertaistuki luo sen perustan, jolta jaksaa sitten ponnistaa, kun aika on. Kun vaan uskaltais taas ottaa sen askeleen.

Samoin ajatuksin siis PeePee: mitä kannattais tehdä ja muuttuuko lopputulos, jos siirretään hoitoja myöhemmäksi? Toisaalta, en kai voi jäädä oottamaan, että maailma on valmis? Tuntematta siun taustaa sen tarkemmin, niin mitä lääkärisi tuumaa Pas'sin siirtämisestä kuukaudella? Olisiko siitä hyötyä/haittaa?

t. Sitris
 
Tervetuloa Sitronella. Kyllä tänne mukaan mahtuu. Teilläkin taitaa olla jo pitkä hoitohistoria takana?

PeePee:Voi kun tohon sun kysymykseen olisikin joku viisasten kivi joka kertoisi kannattaako yrittää heti vai vasta parin kierron päässä. Varmaan myös syytä kuunnella omaa kehoa ja kuinka on palutunut edellisestä hoidosta. Lääketieteellisesti tuskin on mitään syytä miksi ei heti perään voisi tehdä koska ei niitä hoitoja varmaan muuten tehtäisi putkeen. Meillä syy lykätä hoitoa johtuu ihan puhtaasti siitä, että mulle tulee töissä työharjoittelija ja ajattelin karsia ylimääräistä stressiä. Kivempi harjoittelijallekkin kun ohjaaja ei saa hepuleita ihan turhista :LOL: No joo, nyt kuitenkin rupee toi mun kärsimättömyys painamaan päälle ja just eilen sanoin miehelle et mitäs jos kuitenkin kokeiltaisiin heti. Meillä on huhtikuussa reissu tiedossa ja silloin en halua, että hoidot on millään muotoa päällä joten sekin hieman rytmittää.

Itsellä rupee olemaan sellainen olo, että mahdollisimman nopeasti hoidot loppuun ja sitten kohti seuraavaa vaihetta elämässä. Lasta on nyt tehty 3 1/2 vuotta ja mulle alkaa riittää. Lisäksi meillä on nyt helmikuun alkuun varattu aika adoptioinfoon ja jos heti siitä haluaisi ilmoittautua neuvontajonoon olisi hoidot saatava kevään aikana plakkariin.

Keskiviikkona on lääkäri eli silloin viimeistään varmaan olisi hyvä päättää missä tahdissa hoitoja tehdään.
 
Tervetuloa Sitronella pömppiksiin! :heart: Lisäsin sut tuonne listalle =)
Monesko IVF teillä on tulossa, entä onko sulla mikä kp meneillään ja minkä pituinen kierto yleensä? Voin sit lisätä ne vielä tuohon listalle.

Onnea hoitoihin, et varmasti ole toivoton tapaus, näissä peleissä on kaikki mahdollista!!
Tän sanon oman kokemuksen valossa, itse raskauduin clomeilla kaikkia odotuksia vastaan kahden nega-ICSI:n jälkeen.
 
Ihan ensiksi suuren suuret tuplaonnittelut pienistä miehistä Namille ja perheelle! :heart: :heart:

:wave: Tervehdys sinulle Sitronella!

Sinulla Sitronella ja monella muullakin on parhaillaan menossa pohdinnat siitä, milloin uuteen hoitoon pitäisi lähteä. Itselläni seuraava hoidonsuunnittelu on vasta maaliskuussa. Kun tämän kuulin ennen joulua, olin ihan rikki. :ashamed: Mutta nyt joulun aikaan olen pikemminkin ollut jollain tavalla huojentunut, että on hetki hengähdystaukoa, vaikka nämä asiat luonnollisesti mielessä koko ajan pyöriikin. Eniten koko jutussa mietityttää se, niin kuin teitä muitakin, että miten voisi parantaa mahdollisuuksia seuraavassa hoidossa. Pahinta nimittäin uuden hoidon aloittamisessa on, ei niinkään piikit yms., vaan se negan vastaanottaminen tai omalla kohdallani vähintään yhtä pelottavaa saada plussa, joka osoittautuukin vain "huijaukseksi", eikä johda vauvan syliin saamiseen. Jotenkin nyt on sellainen olo, että jos vain tietäisi, millä mahdollisuuksia voisi parantaa, sen eteen olisi valmis tekemään töitä, jottei sitten myöhemmin harmittele omaa saamattomuutta. :ashamed:

Näistä synkistä mietinnöistä huolimatta haluan toivottaa teille kaikille valoisaa alkavaa pakkasviikkoa!
 
Kiitos Kamilla, Siisami ja EllaElias tervelotoivotuksista! =)

Taipaletta tosiaan on takana.. Vuoden 2006 alusta ollaan raskautumista toivottu, joten nyt lähti neljäs vuosi käyntiin. Takana teroja, clomeja, metuja, laparoskopia, 1x IUI, 2 x IVF. Nyt tulossa 3. IVF, laskennallisesti kai vasta toinen, ku edellisessä ei saatu yhtään solua eli ei päästy varsinaiseen IVF:ään ollenkaan. Ekalla kerralla saatiin 1 solu (+ hyperi...), joka onneksi hedelmöittyi. Se siirrettiin ennen jakautumista, joten ei vielä mitään tietoa tuleeko meiän aineksista pikku solukimppuja vai ei.

Mitä tulee kiertoon, ni miulla ei kai ole omaa kiertoa ollenkaan. E-pillereillä, teroilla ja clomeilla on pitäny kroppa aina käynnistää, jos oon pitäny hormoneista taukoa. Nyt on menossa kp 14 ja täti houkuteltiin kylään tällä kertaa Primolutilla. Nyt nappailen Divinaa sinne maaliskuulle asti. Vähän jännittää mahtaako tulla mummotaudin oireita, ärh! :kieh:

Ja samoin Ella, tauko on tehnyt hyvää henkisesti. Ihanaa, kun ei tarvii jännittää ja kytätä aikatauluja kokoajan. Yritin kyllä saada meille aikaa jo helmikuulle (ed. IVF lokakuussa 08), mutta eipä mahduttu. Toivoisin vaan niin kovin, että seuraava hoito toisi ratkaisun tuohon solujen tuotantoon. Että mahdollisen negan jälkeen voisi jatkaa Pas'silla. Nyt mennään pitkällä kaavalla.

Mukavaa alkavaa viikkoa! Aurinkoinen paistakoon mielet pirteiksi ja positiivisiksi!
 
Astarte
Stressiä pohdiskelitte, niin täytyy vähän tsempata teittiä sen suhteen. Mulla oli alkionsiirtoviikolla töitä kolmen hengen edestä, koska oli viimeinen työviikko kyseisessä työpaikassa ja muutto viikonloppuna, jonka hoidin kahdestaan mieheni kanssa kahden kaupungin välillä. Seuraavalla viikolla alkoi uusi työ.

Stressaavampia viikkoja minulla ei ollut ollut muutamaan vuoteen, ja sieltäpä se plussa tuli.

Suosittelen siis kaikille hoitokeinona superhyper-stressiä alkionsiirtoviikolle :LOL:
 
Astarte
Täytyy kyllä myöntää lisähuomautuksena edelliseen, että jos PAS ei olisi onnistunut, olisi otettu muutaman kuukauden hengähdystauko. Kyllä nuo hoidot sen verran koville ottavat henkisesti (ja fyysisesti).
 
Astarte kiitos tsempityksestä! Taisin joskus lukea jostain, että stressillä ei ole tutkitusti vaikutusta raskautumiseen. Luotetaan siihen.

Olikohan täällä palstoilla joskus joku listaus onnistumismahdollisuuksien maksimoinnista? Ite en oo aiemmin juuri kiinnittänyt huomiota, kun oon aatellu, että oikeesti ihmiset tulee raskaaksi mitä ihmeellisimmissä tilanteissa sen kummemmin siihen panostamatta. Oon lähinnä yrittäny elää "normaalia" elämää. Hoidoissa olevana vois tietysti rauhoittaa mieltä, kun tekis kaiken mahdollisen asian eteen. Ananasmehu, öljyt, punaviini, hapokkaiden juomien välttäminen... Mitä ihmettä kaikkee niitä on ja missä ihmeen järjestyksessä? :/
 
Sitris, omalta kohdaltani oli ehkä muutama tekijä jotka oli eri lailla edeltävässä kierrossa ja tärppikierrossa. Mulla oli silloin dieetti päällä eli söin terveellisemmin (paljon enemmän kuituja, vihanneksia ja hedelmiä kuin yleensä ) ja tein kolme tunnin kävelylenkkiä viikossa. Sit normaali vitamiinisatsini (2 omega3:sta, 1 monivitamiini ja 1 foolihappotabu päivässä ) lisäksi söin paketillisen isokarpalo-valmistetta ennen tärppiä. Siinä on ilmeisesti jotain hyviä ainesosia+parantaa aineenvaihduntaa. Sit tietysti join enemmän vettä, kun olin dieetillä. Mutta enhän mä tiedä oliko näistä mistään merkittävää apua raskautumisessa vai oliko meillä vaan mieletön säkä. Meillähän taustalla oli mun ovuloimattomuus (lievä PCO, monirakkulaiset munasarjat) ja miehen vähäiset ja huonosti liikkuvat simpat. Pesujen jälkeen jäi vaan 0.4-4 milj. uimaria käyttöön. Siks pidän ihmeenä et me onnistuttiin pelkillä clomeilla ICSI:en jälkeen. Nää on kyllä niin mystisiä juttuja, et ei tiedä mikä vaikuttaa ja mikä ei. Hapokkaita juomia ainakin join runsaasti ennen tärppiä, light-juomia kun sai juoda vapaasti dieetilläkin :)
 

Yhteistyössä