Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Minzu: Onnittelut hyvistä HCG lukemista. :heart:

Helinäkeiju: Ihanaa, että syke löytyi.

Mä soittelin tänään adoptioneuvontaan kysyäkseni marssijärjestystä ja sen marssin nopeutta. Helmikuussa pääsisi alkuinfoon minkä jälkeen voi ilmoittautua jonoon. Kun paperit on saatu sisään pääsee puolen vuoden sisällä neuvontaan ja siitä homma sitten lähtisi etenemään. En nyt vielä ole varma tosta adoptiosta mutta nyt on sekin pää avattu.

Kuinka PeePee, Retuli ja EllaElias jaksaa?
 
Kiitos kysymästä, Kurre! Hyvin täällä on jakseltu, ja kuten itsekin totesit - aika todellakin rientää. Viikot tuntuvat etenevän ihan hujauksessa... Massu on kasvanut ihan hirveästi viime viikkoina. Se piilotteli ensin omien massumakkaroiden kätköissä jonekin viikolle 18-19 saakka. Iltaisin lähinnä turvotti ja pömpötti, mutta muuten ei juurikaan huomannut mitään. Tavallisilla housuillakin pärjäilin ihan noille viikoille saakka. Kunnes sitten yhtenä aamuna heräsin, ja iltaturvotus oli jäänyt pysyväksi.... Massu ilmestyi kirjaimellisesti yhden yön aikana. Ja sen jälkeen on kasvettu huikeasti. Ja villiinnytty... Kertakaikkisen mahdoton jytinä on käynnissä päivittäin. Pippurin vuorokausirytmi alkaa ihan selvästi jo säännönmukaistua. Aamut ollaan rauhassa ja lepäillään (kenenköhän aamu-uniset geenit on mahtanut periä... :whistle: ), ensimmäinen vilkkaampi hetki on puolen päivän tienoilla, toinen alkuillasta ja kymmenen jälkeen illalla alkaakin sitten kunnon hytke. Potkut ja muljahtelut tuntuvat ja NÄKYVÄT jo ihan selvästi vatsan päältä. On se melkoisen ihmeellinen tunne... :heart:

Kuinkas oma vointisi on kehittynyt? Toivottavasti pahoinvointi hellittää jo otettaan!

Ihanaa ja rauhallista joulun aikaa teille kaikille pömppiksille. Ja onnea tuoreille plussanneille!
Tuokoon vuosi 2009 paljon lisää pömppisvauvoja ja täyttäköön Toivo kaikkien niiden mielet, jotka vielä tätä kivistä polkua tallaavat.

Isoilla rutistuksilla
Vappis+ Pippuri 26+6

...siellä, missä Pippuri kasvaa

 
Yksi ilmottautuu mukaan. Lapsettomuutta takana 5v, joista nyt kolmas ja vika ICSI toi plussan. Eilen oli 12+2 ultra ja kaikki oli vauvoilla hyvin :heart: Voi tätä helpotusta! Odotan siis kaksosia ja laskettuaika olisi kesäkuun lopulla. Omissa pussukoissa olivat ja yhteinen istukka. Ihmettelin eilen neuvolassa kun painoa oli tullut melkein 2kg 4viikossa ja sainkin siitä noottia!? Nyt siis 166cm ja 63kg, en kyllä ole edes mässäillyt mitään, maha toimii vaan huonommin, niin johonkinhan se ruoka pakkautuu :kieh: Pitää vissiin alkaa tarkkailla syömistä kybällä..miten muilla?
 
Säkkikaupalla onnea kaikille plussanneille ja isot rutistukset Helinäkeijulle hienoista ultrakuulumisista!

Kamilla, kyllähän tällä palstalla on tätä terapeuttista leveyttä ja kaistaa sen verran, että telepatiaa on sattunut useammankin kerran. Ihanaa, kun säkin olet jo noin pitkällä! Ja kaikki hyvin, paitsi tietty toi hemppa varmaan vaivaa melkein kaikkia. Täällä elellään pahoinvoinnin kanssa edelleen. Aika uuvuttavaahan se on, mutta tuopahan edes jotain turvaa siitä, että pienillä olisi kaikki hyvin. Np-ultra oli reilu viikko sitten ja siellä ne pienet ihmiset oli hienosti omissa pusseissaan ja hieroivat liikkiksesti kasvojaan. Niskaturvotukset ja kaikki oli kunnossa. Silti mun olo ei vaan ole henkisesti helpottanut, eli pelkään yhä kovasti, ja itse asiassa tästä raskaudesta kertominen on ollut tosi vaikeaa, kun pelkää, että ääneen sanominen vie sen kaiken pois. Ja sitten siihen pitäisi itsekin uskaltaa uskoa. Olet kyllä niin oikeassa, ja kuten Auriskin kirjoitti, niin tästä pitäisi osata nauttia ja todellakin ajatella, että tässä sitä vihdoin ollaan. Hetkittäin mullekin tulee onneks sellaisia uskonpuuskia, että jotenkin tiedän asioiden olevan hyvin, mutta ne ei kestä kovin kauaa. Niin, kaipa se läpikahlattu suo siellä taustalla kuitenkin vaikuttaa, hyvin vahvasti.

Astartelle rutistukset takaisin! Aika mahtavaa, että osaat olla noin positiivinen ja terveen luottavainen. Oot siis mun täys vastakohta, onneks. Jatkathan samaan malliin! Ja kyllä sä pystyt nuttuun tarttumaan aivan varmasti, ja siitä tulee vielä tärkeä pieni nuttu. Siinä pienessä vaatteessa kiteytyy kaikki se, mitä olet joutunut käymään läpi, ja etenkin se, ettei se tuska ole ollut turhaa. Aika hienoa.

Tervehdys Vappis! Hienoa kuulla susta ja Pippurista! Ja hurjan pitkälle olet pärjännyt pienellä masulla, mutta nytpä se onkin sitten kirinyt ja vauhdilla. Ja Pippuri on tullut energisyydessään selkeästi äitiinsä. Täällä kovasti odotellaan vastaavia vaiheita ja viikkojen kulumista.

kk76, oikeen sydämellisesti tervetuloa mukaan pömppiksiin!! Ja tervetuloa tuplanaisten joukkoon myöskin! Itse siis odotan kaksosia ja la olisi myöskin kesäkuun lopulla, eli aika samoissa mennään. Nyt viikkoja kasassa 13+0.

En olekaan varmaan teille vielä asiasta maininnut, mutta olemme menossa naimisiin tammikuussa! :heart: Pienet talvihäät tulossa, ja päätös lienee oikea, kun yhteiseloa yli kymmenen vuotta on harjoiteltu. Eipä niihin olekaan enää kuin alle kuukausi. Jännää.

Lämpimiä ja tunnelmallisia joulunaluspäiviä kaikille, :xmas:
Kurre
 
Ihanaa että täällä on myös kaksosodottajia ja taidetaan mennä aikas samoilla viikoilla:)
KURRELIINI:eek:nko Teillä yhteinen istukka/pussukat? Miten olet jaksanut? Onko masu pullahtanut jo? Entäs miten Sinulla paino? Onko paljon noussut? Itsellä oli ongelmia myös hoitojen myötä tulleista ylisuurista munasarjoista, mutta vauvoille ei kuulemma haittaa siitä. Maha pullahtanut ihan nyt viikon aikana ja paljon. Sori kysymys tulva :ashamed: Ihanaa Jouluaikaa :xmas:
 
kk, meillä on selkeät omat pussit, mutta istukan osalta kätilö ei ollut ihan varma, että ovatko kasvaneet yhteen vai onko kaksi erillistä. Pahoinvointia on ollut ihan kahden edestä nyt sellaset 9 viikkoa, ja aika voimaton on olo. Entisenä lenkkeilijänä ja jatkuvasti liikkuvana ihmisenä on ollut aika kummalista, kun yhtäkkiä ei jaksa edes kävelyllä käydä. Mä olen vaan maannut kotona. Paino ei ole juurikaan muuttunut, ehkä hieman tippunut, mutta ihmekös tuo, kun kaikki lihakset on kadonneet.... Masua ei varmaan ulkopuoliset huomaa, mutta itse tuntee sellasen kovahkon alavatsan, joka vähän pömpöttää. Ei se mikään vauvamasu kyllä vielä ole.
Oikeen rentouttavaa ja suloista joulua myöskin toivotellen,
Kurre
 
...itse myös "himoliikkuja",sali käyntejä kertynyt tälle vuodelle vähän yli 100, vaikkakin lokakuisen hoitorumban jälkeen salikortti jäähyllä kun kiertoliike/fyysinen rasitus kielto. (munasarjoista, koko nyt n.8x5cm..). Nyt lihakset varmasti lähteneet tän parin kuukauden tauon jälkeen, väsy myöskin armoton. Tuntuu ankealta kun tottunut liikkumaan aktiivisesti ja nyt ei voi. Mutta vauvat tärkeintä :heart: En uskalla kyllä saleilla nyt tän raskauden aikana kun tilanne tämä, täytyykin soitella sinne ja laittaa katkolle ainakin syksyyn, onneksi oli sair.tod.näyttää kun ovat tarkkoja. Nyt saa riittää tunnin kevyt käppäily koiran kanssa ja kotoa löytyy käsipainot. Ja tosiaan toi tunnin ulkoilu väsyttää jo kybällä.
 
Kuinka Retulin, Ellan, Stellan ja Haaveen kp:t? =)

kk76, hmm, en oikein tiedä mihin sut lisäisin... Plussanneisiin tietysti, mutta oot varmaan ymmärtänyt pinon nimen väärin. Tää pinohan ei olisi lapsettomuuspuolella jos tässä olis vaan plussanneita. Toi plussanneiden pitkä lista on lähes 10 kuukauden pinoilun tulos. Miruliini tän pinon maaliskuussa perusti ja lapsettomuushoidoista ollaan plussattu. Pinon aloittaja olikin ensimmäinen plussannut. Mutta tän pinon päätarkoitus on lapsettomien saada plussa testiin ja on edelleen. Me "vanhat pinolaiset" kuten mm. Kurre ja minä kirjoitellaan tänne edelleen rakkaille pömppisystäville mutta tän pinon tarkoitus ei oo plussanneiden vaihtaa kuulumisia vaan tsempata vielä piinailulistalla olevia. Itselle tulee mieleen, jos kirjoitan kuulumisiani etten missään tapauksessa halua pahoittaa hoitoja vielä läpikäyvien mieltä raskaushehkutuksilla kun tiedän kuinka rankkaa hoidoissa käyminen ja pettyminen on.
En todellakaan millään pahalla tätä kirjoita, tuli vaan mieleen, että onko pinon nimi johtanut nyt vähän harhaan... Ehkä oikeampi paikka ajatusten vaihdolle olis ketju "Vastikään plussanneet lapsettomat" jos et vielä odotuspuolelle oo valmis siirtymään.
En tarkoita nyt olla mitenkään tyly :ashamed:
 
Anteeksi pyydän jos "väärään pinoon"tuppauduin. Anteeksi jos alku oli "omaa napaa", kyllä oli tarkoitus tsemppailla muitakin kun paremmin ehdin kunkin tilanteeseen perehtymään. Ja mielestäni kyllä tämä 5vuotta lapsettomuutta, takana rv 12 keskenmeno sekä 3inssiä,3ICSIä ja 6PASsia "oikeuttaisi"lapsettomuuspuolen plussanneisiin.
Mutta poistun pinosta ja tod.toivon kaikille tsemppiä hoitoihin, missä vaiheessa kukin parhaillaan on :heart:
 
En missään tapauksessa väheksy lapsettomuustaustaasi kk76, kovat hoidot sulla takana ja olen iloinen plussastasi!!
Ihan sillä kirjoitin edellisen viestini, kun tuli mieleen, että ootko erehtynyt pinosta/sen tarkoituksesta.. En todellakaan halua häätää uusia tulijoita pois, tänne vaan ollaan yleensä liitytty siinä vaiheessa kun hoidot on vielä meneillään eikä plussan jälkeen. Pyydän anteeksi, en tarkoittanut pahaa :ashamed:
 
Kiitti Siisami :hug: Vaikka itse oon plussannut, niin lapsettoman identiteetti istuu vieläkin vahvasti ja muistan kuinka välillä tuntui pahalta lukea plussanneiden kuulumisia. Se vaan on väistämätöntä ja luonnollista kun oma usko onnistumiseen on kovilla. Vaikka meillä siirtoja ehti olla vain kaksi, niin usko oli täysin kateissa kesällä varsinkin. Tulokset kun ei ollu oikein lupaavia, alkiot vähä heikkolaatuisia ja jakaantuivat laiskasti. Yhtään aikataulussa olevaa alkiota ei ollu kummallakaan kerralla.

Niin sydämestäni toivon kaikille hoidoissa käyville onnistumista ja uskon että se tuleekin. Joillakin se vaan kestää syystä tai toisesta kauemmin :/
 
Hellurei kaikki armaat pömppis-tontut :xmas:

Siisami , kyllä täällä jaksellaan ihan ok, ihmeen hyvin tilanteeseen nähden. Ehkäpä tämä joulu saa ajatuksia vähän muuallekkin... Minäkin olen pikkasen jo urkkinu netistä tietoa tuosta adoptiosta, vaikka sinällään tullaan hoitoja tekemään julkisella niin monta kuin sallittu + tarpeen mukaan yksityisellä. Aikaisemmin olin aikas kielteisellä mielellä tohon adoptioon, mutta ei sekään enää niin kaukaiselta ajatukselta tunnu jos ei omaa biologista lasta saadakkaan. Mutta aika näyttää.

Ihana lukea Vappis kuulumisianne :heart: Hieno juttu että kaikki on sujunu hyvin ja pippuri senkuin vain kasvaa :heart:

Kamilla , sinä ahkera listan päivittäjä =) Täällä mennään kp9 eli ovis tulisi kylään mukavasti joulunpyhinä :D Ja minäkin ymmärsin kyllä ajatuksesi siitä, että onko ihmisiä eksynyt väärään pinoon. Vaikka tervetulleita tänne ovat kaikki meidän kanssa höpisemään, on sitten missä tilanteessa kukakin =)
 
No voih, eka tekstini hävisi taivaan tuuliin, koitanpa ottaa uusinnat.

Eli ekaksi Kamillalle tiedoksi, että kp7 täällä suunnalla elellään. Ja yv:tä tulossa vielä tänään.

Hienoa Retuli ja Siisami, että olette päässeet negan jälkeen taas hyvään vauhtiin ja valoisin mielin ja suunnitelmin kohti tulevaa. Itse olen negasta kyllä selvinnyt, kun siihen tavallaan jo varhain aloin valmistautua. Mutta ollaan täällä kyllä melko maassakin käyty, eikä jaloillaan kyllä vieläkään ainakaan suoraselkäisenä seistä. Kuulin nimittäin, että meidän seuraava hoidon suunnitteluaika on vasta maaliskuulla ja se tuntuu niin hyvin kaukaiselta. :ashamed:

Kaikesta huolimatta haluan koko :heart: mestäni toivottaa teille kaikille oikein tunnelmallista joulun aikaa! Vaikka itselläni ei hoitoihin liittyvää kirjoteltavaa nyt pitkään aikaan olekaan, tuskin silti kokonaan täältä katoan. Pakkohan minun on käydä teidän kuulumianne lueskelemassa. ;)
 
Toivon että luet tuon ensimmäisen lauseesi viimeisestä viestistäsi. Pätee myös täysin itseeni. Olen pahoillani että yritin tulla joukkoonne, se oli näköjään virhe, ja virhe oli alkuun kertoa omaa napaa. Siitä anteeksi. Ketään en tarkoittanut loukata. Pitkään olen taustaillut ja myöskin oma tilanne ollut niin vaikea että en ole pystynyt palstailemaan vaikka olen halunnutkin. Itse olisin joskus toivonut että "kuulen"jonkun plussaanneen useiden vuosien ja hoitojen jälkeen, se olisi itselleni antanut toivoa. Anteeksi jos nyt ajattelin jollekin luoda toivoa ja samalla "innostuin"kun tapasin toisen joka odottaa kaksosia. Olen myös lukenut muiden kuulumisia, surrut epäonnistumisia ja iloinnut Sinun sekä muiden hyvistä uutisista. Myöskin tuntenut vaikeina aikoina "kateutta"siitä että meille ei lasta ole suotu ja jotkut plussanneet jo ekasta hoidosta ja itse vuosia rämpinyt suossa. En ajatellut että pinonne on niin tiivis että mukaan ei mahtunut/joukkoon ei kuulu jos alusta lähtien ei ole messissä ja taustailee. Mutta toivon että tiedät sen että varmasti käyn/olen käynyt samaa tunneskaalaa läpi kuin muutkin ja oikeasti tiedän miltä tuntuu pettyä ja yrittää jaksaa vuodesta toiseen. Anyway: Onnea hoitoihin/adoptioon/masun kasvatteluun/tilanteen hyväksymiseen ja kaikille parempaa vuotta 2009!
 
Oh my... Tunnen itseni ihan roistoksi :ashamed: :kieh: :snotty: Enhän minä ole mikään sanomaan kuka pinoon voi liittyä ja kuka ei eikä täältä oo pääsyä koskaan keltään evätty. Tää ehkä vaan oli uus tilanne että plussannut olis liittymässä. Noh, turha tätä enää jauhaa. Selvästi kk76 pahoitin mielesi vaikka varmaan ymmärrät mitä alunperin tarkoitin.. Tottakai olet tervetullut joukkoon kirjoittelemaan ja luomaan toivoa!!! Sitä vielä hoitorumbassa olevat varmasti tarvitsevat.
 


Lauantai 20.12 :wave:

PeePee77..................PAS.............................kp13/29-31/tammi
Retuli82.................... PAS.............................kp10/-/helmi
Siisami.......................PAS.............................kp8-/tammi
EllaElias.....................luomuilua....................kp8/-/ktt
Adeliini......................luomuilua.....................kp3/27-34/ktt
Stella08.....................luomuilua....................kp/27/ktt
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Hei!

Olen vain taustaillut täällä, kun oma tilanne on taas niin sekava... Halusin kp:t tulla kertomaan kun kysyttiin eli täällä hetkellä 36/30 menossa ja menkkoja ei kuulu eikä näy taaskaan. Edellisiä hartaasti odoteltiin kolme kuukautta ja vihdoin Divinen avulla saatiin tulemaan.
Viimeinen (toivonmukaan) leikkaus on heti tammikuun puolivälin tienoilla jonka jälkeen n. 4-6 viikkoa toipumisaikaa ennenkuin PAS:ia voidaan ruveta suunnittelemaan. En sitten tiedä kuinka kauan tätä kiertoa joudutaan sorvaamaan kun aina ennen kellon tarkka kierto on nyt ruvennut ryppyilemään. Kaikki hormooni arvot on kyllä mitattu, ja kaiken pitäisi olla kunnossa... Kai sitä vain tuota leikkausta hermoilee niin, että ne menkat jää tulematta.

Ei hätää, kävin tänään ostamassa raskaustestin, sillä gynekologin neuvo oli testata ennen leikkausta varmuuden vuoksi. Yleensä vuoto on alkanut sillä sekunnilla kun apteekissa olet testin maksanut ja siihen luotamme nytkin. Vielä ei ole tuottanut tulosta, mutta vielähän tässä ehtii.

Paras ystäväni sai viime viikon maanantaina ihanan tyttövauvan... Käytiin miehen kanssa häntä katsomassa tiistaina ja aivan ihana kullan nuppu oli tämä tomera tyttö! Tahtoo oman...
Psyk.polilla kerkesin käydä pari kertaa juttelemassa oma hoitajan kanssa, kunnes hän jäi sairaslomalle... Tarjosivat tosta hoitajaa, mutta en jaksa kaikkea ruveta alusta selostamaan joten sanoin odottavani kunnes oma hoitajani palaa töihin. Vielä ei ole mitään kuulunut...

Työ loppuu myös vuoden lopussa... Uutta työtä on vaikea löytää sillä tuo leikkaus sotkee kaiken. Kuka haluaa palkata työntekijän joka heti kättelyssä jää 6 -10 viikkon sairaslomalle? Minusta ei ole valehtelemaan tuollaisessa asiassa, jos työhaastatteluun asti pääsen (olen silti hakenut muutamaa paikkaa) niin varmaan se tulee kuitenkin kerrottua... Tässäpä näitä kuulumisia nyt vähäksi aikaa.

Haluaisin vielä väittää syvimmät osaanottoni suuren menetyken kokeneille :hug:

Ja onnitteluni plussauksesa/hyvästä ultrakuulumisesta/syntyneistä pikku aarteista :flower: :heart:

Tuo hoidoissa olevien lista on kiitettävän lyhyeksi kutistunut ja plussanneiden jono ihanan pitkäksi paisunut... Itse tuolla hoidoissa olevien/hoitoja odottavien listalla viihdyn olosuhteiden pakosta vielä pitkään, mutta perästä tullaan, näin uskon!

Rauhallista joulun odotusta ja kaikkea ihanaa tulevalle vuodelle toivottaen: Haave
 
mmm
Täällä salaa työajalla netissä :whistle: Pakko oli kommentoida kun on niiiin hyviä uutisia :heart:

Miljoonasti onnea Minzu, Hunajabubu, Saga :heart: :heart: :heart:

Helinäkeijulle onnea ihanista ultra kuulumisista :heart:

Kylläpä on ihania uutisia näin joulun alla!

kk tervetuloa kirjoittelemaan minunkin puolesta ja uskon kyllä vahvasti, että Kamilla ei todellakaan tarkoittanut mitään pahaa.

Kurre, Kamilla, Hobe, Astarte jne nauttikaa masuistanne näin joulun aikana ja karkoitetaan ne pelot kauas kauas pois ;)

Rutkasti onnea tuleviin hoitoihin teille TULEVAT PLUSSAAJAT :heart: :heart:

(.) Täällä odotellaan 8.1 0levaa rakenne ultraa yllätys yllätys jännityksellä ;) tosin positiivisella sellaisella. Keskiviikkona oli neuvolakäynti ja kaikki tuntui olevan ok, sydänäänet jumputti ja vauva liikkui kovaa vauhtia, hemppakaan ei ole pahasti laskenut. Liikkeet tuntuu jo, epämääräisiä muljahteluja ja muksahduksia :) Viikoja nyt jotain 17+3 ja vatsasta kyllä jo huomaa :whistle: painoa tullut muutamia kiloja, mutta onneksi asettuneet tuohon mahan seudulle, vanhat housut mahtuu kaikki vielä jalkaan. Onhan sitä tietty täytynyt jo hankkia äitiysvaatteitakin ;) Töissä asia on jo yleisesti tiedossa kun ei tuota masua voi enää piilottakaan, varsinkin iltaisin pullistuu uskomattomiin mittoihin....Vointi siis kaiken kaikkiaan hyvä. Toivottavasti näin myös jatkuu(tämän kirjoitti pelko olkapäällä).

Toivotan vielä kaikille rakkaille pömppiksille ihanaa joulua ja vielä ihanampaa uutta vuotta. Paljon, paljon, paljon vauvaonnea vuodelle 2009!

mmm
 
Siisami ja retuli, saako kysyä millaista palvelua olette saaneet adoptioasiassa? Me mietimme asiaa myöskin viime kesänä ja kun itse kyselin adoptiosta ja mahdollisuuksistamme sen suhteen enemmän, niin vastaus oli jotenkin aika masentava. Kun kuulemma Helsingissä adoptioneuvontaankin on vuoden jono, ja koska emme ole vielä naimisissa, niin emme siis olisi päässeet ilmeisesti edes tähän jonoon. Toivottavasti te olette saaneet rohkaisevampia vastauksia ja pääsisitte asian kanssa etenemään. :flower:

Ella, :hug: . Tiedän kuinka hirveetä on, kun hoito siirtyy eteenpäin useamman kuukauden päähän. Ja vaikka ne kuukaudet nyt meniskin sitten jotenkin, niin silti tässä vaiheessa se ajatuskin on ihan sietämätön. Onko teillä mahdollista käydä tässä välissä yksityisellä? Eri paikoissa vaihtelee aika paljon se, että saako välissä käydä yksityisellä, muttei sitä tarvitse kertoa. Riippuu toki aika pitkälle siitä, millaista hoitoa tehtäisiin eli ehditäänkö se tehdä kokonaan ennen kuin aika julkiselle sitten taas tulisi. Kovasti jaksamista ikuisuudelta tuntuvan odottelun kanssa! Etkös sinäkin aloittanyt alkusyksystä uuden työn, miten olet siellä viihtynyt?

Haave, ihanaa kuulla sinusta pitkästä aikaa! :hug: Kovin rankalta kuulostaa tuo teidän tilanne, ja vielä työn loppuminenkin siihen päälle. Ymmärrän hyvin, ettet halua valehdella asiasta työhaastatteluissa. Olisiko mahdollista, että hakisit/aloittaisit uuden työn vasta sitten leikkauksen jälkeen? Sitten pääsisit paremmilla mielin töiden kimppuun ja samalla kohti passia myöskin. Sydämellistä joulua ja kaikkea hyvää alkavalle vuodelle toivottelen!

kk, olen ihan varma siitä, ettei Kamilla todellakaan tarkoittanut pahoittaa mieltäsi, vaan koitti vain kertoa, että meidän plussanneiden pömppisten olisi kyllä syytä siirtyä tuonne odotuspalstalle, mitä emme ole kyenneet vielä tekemään. :ashamed: Olen asiaa miettinyt itsekin monen monta kertaa, mutta tämä oma palsta tuntuu niin kovin rakkaalta ja turvalliselta paikalta, eikä sitä askelta odotuspuolelle ole uskaltanut tehdä. Ja itsestä tuntuu pahalta kovasti kirjoitella omia raskauteen liittyviä asioita tänne, sillä niiden lukeminen pahojen vastoinkäymisten kanssa samaan aikaan ei vain ole helppoa. Sen tiedämme itse kukin ihan varmasti. Toisaalta toki positiiviset uutiset tuovat myös uskoa siihen, että kenen tahansa vuoro voi olla seuraavaksi ja vaikeistakin karikoista vaan lähes ihmeen tavoin selviydytään. Toistemme voimalla!

Kamilla, ymmärsin myös täysin mitä halusit sanoa. Olisiko sinusta perustamaan meille oma pino odotuspuolelle? :wave: Voisimme kirjoittaa täällä rakkaiden pömppisystäviemme kanssa ja sitten tarpeen tullen vaihtaa kokemuksia myös odotuspuolella. Emmekä ehkä aiheuttaisi pahaa mieltä kenellekään.

Tunnelmallista joulunalusviikonloppua kaikille naisille!:xmas:
Kurre
 
Heippa rakkaat! Riipustanpa tänne nopeat piparintuoksuiset terveiset vanhoille ystäville. Taustalla seuraan edelleen aktiivisesti ja elän mukana pinon tapahtumissa.

Valtavasti onnitteluja tuoreille plussanneille! :heart: :heart: Jännää aikaa elätte ja varmasti mielessä myllertää kovasti raskauden alkumetreillä. Kuten muutkin ovat kannustaneet, rohkaisen teitä nauttimaan näistä päivistä, vaikka kuinka mielessä epävarmuus kalvaisi. Hyvä mieli ja usko pieneen on parasta, mitä voitte itsellenne ja uudelle elämänalulle tehdä. Säilötään hyviä fiiliksiä yksi hetki kerrallaan - ne on rikkauksia, joita mikään ei voi koskaan ottaa pois.

Seuraava voimahalaus lähtee alkumetreillä kovia kokeneille. :hug: Niin epäreilua ensin antaa ja sitten ottaa pois. Jaksamista! Toivon, että löydätte voimia ja jaksatte läpi rankimman vaiheen. Ja jossain vaiheessa sitten annatte Uskon taas koputella oveen...

Hoitopinolaisille jättitsempit! Uusi tuore vuosi on alkamassa ja monella tuntuu olevan jo suunnitelmat kasassa jatkon suhteen. Tärkeintä on kulkea eteenpäin ja uskoa huomiseen! Ja huonoina hetkinä antaa kanssapömppisten tehdä se uskominen ja toivominen puolestanne. Niitäkin päiviä tulee, tiedän, mutta onneksi mikään ei kestä ikuisesti - voi olla varma, että kulman takana maisema taas muuttuu. Siisami, onnittelut tuosta adoptiohomman selvittelystä. Se tuntuu tavallaan isolta askeleelta, vaikka mitään konkreettista ei vielä ole tapahtunut ja päätöksiähän ei tarvitse tehdä tässä vaiheessa. Nyt tuokin mahdollisuus on selkeästi olemassa ja sitä voi rauhassa haudutella hoitojen ohella. Tuntuu, että monen kohdalla adoptio on harkinnassa ihan tosissaan, mutta rohkeus ei riitä tuohon ensimmäiseen askeleeseen. Toivottavasti saatte hyvää ja mukavaa palvelua asian tiimoilta. Haave, tsemppiä sulle tiukkaan tilanteeseen! Tavallaan haluaisi sanoa, että älä kerro haastatteluissa, mutta ymmärrän hyvin tarpeen rehellisyyteen. Kurrella oli hyvä ehdotus tuo tauon pitäminen. Entä olisiko sellainen mahdollista hakemissasi paikoissa, että ehdottaisit aloittavasti vasta päivänä x - joskus sitten leikkauksen jälkeen?

Vielä pömppispinoista: olen kovasti toivonut ja odotellut, että muita plussanneita pömppömahaisia alkaisi valua tuonna odotuspuolelle. Tuo plussapino on kasvanut niin upeisiin mittoihin! Tämän oman tiiviin porukan kanssa olisi ihana jatkaa kirjoittelua, vaikka piinan aihe vähän muuttukin. Lapsettomuus tosiaan ei helpolla lähde ajatusprosesseista ja myös raskauden aikana huolen aiheita riittää terapeuttisen leveyden laastaroitavaksi. Kurrea peesaten ehdottaisin, josko tuonne toiselle puolelle avaisi oman pinon pömppiksille? Lapsettomuuspuolelta plussanneiden pinoonkin toki ovat kaikki valtavan tervetulleita. Itse alan olla tässä loppusuoralla jo, mutta muiden raskauksien etenemistä seuraisin kyllä mielelläni.

No, joka tapauksessa haluan toivottaa kaikille oikein lämmintä ja onnellista joulua rakkaimpien parissa. Olkoon uusi alkava vuosi yhtä tuottoisa pömppisplussille kuin tämä päättynyt. Halauksia kaikille! :heart:

T. Nami kera Aatun ja Beetun rv 34+4
(kolme kuukautta vuodelepoa takana ja turvallisilla viikoilla vihdoin. vielä jos pojat jaksaisivat ensi vuoden puolelle...)
 
Heissan - komppaan Namia eli odotuspuolella ainakin kaksi lapsettomuushoidoista plussanneiden pinoa - vuoden 2008 hoidoista plussanneissa ainakin itse ja Nami, Miru ja moni muukin mukana. Tosin muistan että taisin uskaltaa odottajien puolelle kunnolla vasta joskus 16+ aikoihin (mitä nyt kävin kyselemässä alkuraskauden vuodoista, kun niistä kärsin kuukauden verran alkutaipaleella) . Siellä on pino alkuraskauden hermoilijoille (johon itse tukeuduin kovastikin ensin) . Pakko myöntää että piina ja hermoilun määrä on suurenkinlainen näiden hoitojen ja kovien kokemusten jälkeen... Epävarmuus kun ei tunnu hälvenevän (itselläni taas nostamassa hieman päätään, vaikka pitkällä olenkin) . Kuten Kurrekin mainitsi, ei uskalla oikein sanoa asiaa edes ääneen, kun pelkää sen katoavan - juuri näin itsekin ajattelin... ja nyt en uskalla vieläkään mitään vauvantarvikkeita hankkia... äitiyspakkauskin meinasi mennä takaisin Kelaan, kun viivyteltiin sen hakua postista :)

Kaikille Pömppiksille toivottelen rentouttavaa ja positiivisia yllätyksiä täynnä olevaa joulun ja uuden vuoden aikaa!!!. Matkassa on ollut loppuvuonna suruja (voimahaleja Puh, Pikkumyy, PP ja moni muu!) , mutta onneksi myös ihania uusia plussauutisia (Minzu, Astarte... ) . Voimia koko pinolle!
Tätä pinoa ei unohda koskaan :)

halein
meikku (joka odottaa äitiyslomansa alkavan ensi viikolla, huh)
 
PeePee Mulle on tehty 1.IVF:stä tuoresiirto + 4 PAS ja nyt 2.IVF:n tuoresiirto tuotti toivotun lopputuloksen :) 6 alkiota jäi vielä pakkaseen.

Kyllä tämä on jännittävää, vähän liikaakin koittaa kuullostella itseään ja hakemalla hakee niitä raskausoireita vaikka hirmu alussahan tässä ollaan ja välttämättä kauhiasti oireita ei edes ole vielä näin aikaisin. Mulla on edelleen menkkamaisia kipuja, mutta vuodosta ei tietoakaan. Rinnat on arat ja välillä vähän huonoa oloakin. Mutta, nuo oireetkin tuntuu välillä tulevan ja menevän, välillä ei tunnu mitään missään ja sitten välillä taas kaikki oireet päällä yhtaikaa. Melkein jo olin soittamassa lääkärille ja pyytämässä, että pääsisin vielä toiseen verikokeeseen katsomaan onko hcg noussu niinku pitää, mutta maltoin mieleni. Lugeista sain ohjeet käyttää testipäivän jälkeen 3pv annoksella 2kpl 3krt vuorokaudessa ja sitten 3pv annoksella 1kpl 3krt vuorokaudessa ja sitten ne loppuis. Tänään sitten ensimmäisen kerran mennyt tuo 1kpl kerrallaan. Tiistain jälkeen sitten loppuu luget, mua kyllä jotenkin pelottaa niidenkin käytön lopettaminen, mutta tottelen hoitopaikan ohjeita.
12.1. ultraa odotellessa, enkä pistäis vahvempia oireitakaan pahitteeksi :D

Minzu 4+6
 
Pikainen kurkistus kuulumisiinne:

Kurre: Kiitos vinkistä ;) ! Saa nyt nähdä miten kärsivällisesti sitä jaksaa odottaa tai jos ei jaksa, niin pakko kai jotain varasuunnitelmiakin on kohta alkaa tekemään tai ainakin suunnittelemaan tulevaisuuden varalle. Uudesta työpaikasta kyselit. Olen viihtynyt siellä erinomaisesti. Jokainen päivä on ollut todella työntäyteinen, mutta mahtavan työyhteisön voimin selviää näemmä melkein mistä vaan. Nyt on loman aika ja siitä pitäisi ottaa myls kaikki irti ja kerätä voimia niin ikään työntäyteiseen kevääseen.

PeePee: Voi kunpa tuo sinun toivotuksesi pitäisikin paikkansa ja me kaikki loput saisimme siirtyä tuolta piinaajien listasta onnistuneiden puolelle ja sitä kautta kai pomppisketjukin olisi oman tehtävänsä saanut päätökseen.

Tuohon toiveeseen yhtyen ja kaikille lämmintä joulumieltä toivotellen,
Ella
 

Yhteistyössä