Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Stella ja PeePee olisin toivonut teille sen plussaamisen onnen. Voin vaan omakohtaisesti antaa neuvon jolla itse olen aina pääni ja tunteeni laittanut järjestykseen. ensimmäiset päivät menee niin pohjamudissa, eikä päässä ole ainuttakaa hyvää ajatusta, mistään. sitten vaan yhtääkkiä tajuan, ettei näin voi jatkua. pakko ruveta toipumaan. ei ehkä suunnittelemaan uutta kierrosta, koska tiedän sen ahdistavan. kuitenkin hyvin pian huomaan taas, että en halua luovuttaa. kuitenkin kaikki vauvamahat ja pienet vauvat ahdistavat niin perkuleesti. siksi en ehkä ole tännekään kirjoitellut kuulumisia, koska ajattelen että joitakin saattaa ruveta ahdistamaan. joka kerrasta on joku jälki minuun jäänyt, kun sitä tikkua joutuu turhaan tuijottamaan ja paranemisprosessi on jokaisella niin yksilöllinen. mutta itse olen kaikki nyt ja heti- ihminen, niin se on pitänyt minut siinä uskossa kiinni, että joskus se plussa tulee...
toivottavasti ei ole kamalan sekavaa luettavaa.

Ellalle onnea piinailuun!
 
Hei! Olen pitkään jo lukenut teidän kirjotuksia nyt sitten uskaltauduin mukaan vähän vaihtamaan kuulumisia. Meillä on pitkä tausta lapsettomuudessa. Minulla on ollut paha endometrioosi joka oli levinnyt joka paikkaan, eniten oli peräsuolessa ja avannehan siintä sitten seurasi. Leikkaukset tehtiin loppuvuodesta 2006. Sen jälkeen ollaa juostu hoidoissa, nyt on 3 hoitoa takana. Ivf/Icsi. 3 kertaan ollaan päästy siirtoon asti ja tiistaina tuli taas negatiivinen tulos. Tämä on vaan niin rankkaa ja päätin kirjoitella tänne kun jotenkin sitä vaan tarvii tukea niiltä jotka ymmärtää. En voi ymmärtää miten lasten saanti on näin vaikeeta!! Kaverini ympärillä eivät tunnu kauheasti ymmärtävän miltä minusta tuntuu. PeePee jännitti samana päivänä kun minä tulosta. Todella ikävää että kumpikaan ei lähtenyt :( Pitää vain toivoa että me jokainen sitä ansaitseva sataisiin se pieni käärö

En taida oikein osata käyttää tätä. Kiitos kun sain vähän kirjoitella tänne teille.
 
Voi PeePee, jos minä nyt tästä kierrosta plussaisin, olisi se maailman kahdeksas ihme (vai montako niitä nyt ennestään taas olikaan olemassa). Joka tapauksessa ihmeiden ihme kuitenkin. Ja oikeasti, voisi olla todella rankkaa, jos niin kävisi. Sillä mun tapauksessahan piinailu todellisuudessa alkaa vasta, jos plussa testiin piirtyisi. Sitä hcg-rumbaa olisi minun kai tässä mielentilassa valtavan raskasta käydä läpi. :ashamed:
Mutta kävi miten kävi missä tahansa asiassa, jaksathan kanssani uskoa, että jonain kauniina päivänä meille vielä se käärö suodaan. Vaikka usko alkaakin olemaankin murusina ympärillä, niitä pitää vaan keräillä. Ja vielä, älä suotta pyytele anteeksi rumia sanoja, ne ovat nyt enemmän kuin sallittuja. Pukkaa vaan ne kaikki pihalle ja kerää tilalle niitä uskon ja luottamuksen lausahduksia. :hug:

:wave: HH09 Pitkän tien olette tekin kulkeneet. Tervetuloa vaan kanssamme jatkamaan tätä piinaavaa taistelua!
 
Stella ja PeePee,

Myös teistä on tullut minulle hirmuisen tärkeitä ja huomaan, että on
aivan pakko seurata edelleen rinnallanne näissä elämää suuremmissa
käänteissä, vaikka kuinka uin itse eri vesissä juuri nyt.

Täällä koneella istuessa ja ajatuksianne lukiessa mut valtaa viiltävä ja jomottava suru ja myötätunto. Samoin pieni huoli siitä, miten jaksatte kokonaisina. Vaikka tiedän, että selviätte, mutta tämä kaikki nakertaa liikaa, liian monta kerrosta ja isoja paloja kerrallaan.

Ja PeePee, ei mikään ruma sana ole liikaa eikä varmasti ruminkaan sana riitä kuvaamaan edes kourallista siitä paskasta, jota juuri nyt lapioit.

Stella sanoit taas niiiiin kuolemattomasti:
"Itse me joudutaan päättämään, jäädäänkö tämän pskn alle vai yritetäänkö nostaa pää siihen sonnan pinnalle hengittelemään. "

Älkää jääkö sen alle, ettehän?!!

Ja pitäkää huoli niistä miehistänne sekä Rakkaudesta, joka toivottavasti vain kasvaa ja kantaa tältä sontakasalta pois, eteenpäin, niin että se haju hälvenee ja voitte taas hengitellä vapaasti.

Teitä rakkaudella rutistaen Ade

p.s. Kiitos kaikille rohkaisevista ja mieltä lämmittävistä sanoista.
Ja HH09; löysit oikeaan osoitteeseen, jos kaipaat tukea ja tsemppiä sekä lämpöä näille kylmille taipalille.

 
mmm
PeePee ja Stella :hug: sydän itkee teidän puolesta :'( en vain löydä sanoja teitä lohduttamaan :hug: Toivon ja uskon sen päivän tulevan milloin teidänkin raskaat koettelemukset palkitaan pienellä kääröllä.

Ella peukut pystyssä sun puolesta. Voi kun se plussa nyt tulisi. Voimia sinne surun keskelle :hug:


mmm
 
PeePee: Mulla on tullut endometrioosia vasempaan munasarjaan vähän. Mulle ei ole koskaan annettu mitään muuta hoitoa kuin nämä ivf ja icsi, hoitoihin laittoivat meidät suoraan. Eli ei olla yritetty saada endoa pienemmäksi, en ole ikinään edes kuullut tollaisista mahdollisuuksista.. Viimeks siirrettiin pakaste alkio ja nyt pakkanen on tyhjä :(

Kaikkein hauskinta tässä on se että minulta ei ole koskaan katsottu munajohtimia eli onko tukoksia, ei edes leikkauksessa mikä oli laaja. Ja olen monesti kysynyt että eikö voisi edes kokeilla clomifenejä, mut vastaus on aina että yritetään näillä hoidoilla vain. Mistä sitä tietää auttasko ne jos ei yritetä. Mulle on kolmen hoidon aikana tehty vain 2 kunnon alkiolla siirtoa. Icsi on meidän kohdilla todettu parhaaksi hoidoksi, niillä tuli noi kaksi. Miehessä ei ole mitään vikaa.

Sitä vaan aina miettii mitä on tehnyt elämässä vääriin, eikö ole jo tarpeeksi kärsinyt. Minulla on ihana mies josta saan olla onnellinen :) Meiltä ei tosiaan puutu kuin se pienen pieni käärö, kuten jo tossa kirjottelin kyllä me kaikki se saadaan ennemmin tai myöhemmin meidän kaikkien pitää ajatella niin. (tiedän se ei aina ole helppoa).

Olen ajatellut mennä kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Kaikki keinot pitää yrittää. Ootteko käyneet? Greippimehut ja vitamiinit kokeiltu.

EllaElias toivon niin että sulle plussa tulis, olet ansainnut sen kuten me kaikki :)

Oikein mukavaa päivää kaikille :hug:
 
Voi Kyynel :'( Stella ja PeePee Olin työreissussa ja nettimaailman ulkopuolella muutaman päivän ja miten ikäviä uutisia täältä löytyi. Luja halaus teille molemmille ja kovasti voimia siihen päivä kerrallaan etenemiseen, kohti voimaantumista ja uutta toivoa sitten kun sen aika on.

Ella osanottoni sinulle. :hug:

HH09 tervetuloa minunkin puolesta! :wave:
 
Kiitos Kamilla! :) Kierto on 28 päivää. 4 ivf/icsi ois näillä näkymin huuhtikuussa alkamassa.

Ihanaa tänään lähdetää mieheni kanssa viikoks reissuun. On kiva kun saa muuta ajateltavaa ja saan viettää laatu aikaa mieheni kanssa :)

Oikein ihanaa viikonloppua ja ystävänpäivää kaikille! :flower:
 
Hyvää ystävänpäivää Rakkaat Pömppisystävät! :flower: :heart:

Täällä suunnassa vielä sairaslomalla lusitaan, mutta pikkaisen on asiat nytkähtäneet eteenpäin. Kävin Römpsälääkärillä (Gynellä) torstaina ja näyttäisi siltä, että oma kierto on vihdoinkin palautumassa. Varoitteli, että on muhkea limis, joten saa varautua niagaraan. Kävin eilen ostamassa pamppersseja (hitsin vitsi, unohdin ostaa suklaata! :headwall: ) ja siivosimmekin jo eilen, jos ja kun kuukautiset tulevat niin en kykene muuta kuin kuolemaan sohvalle... Tietenkin takaraivossa toivo yrittää vallata alaa, sillä tunnistin oviksen ja peitot heiluivat juuri oikeaan aikaan... Ja koska endo on poistettu taas hetkeksi, ja ja... Mutta tuskin mitään toivoakaan on, tässä on eletty ilman mitään ehkäisyä jo kohta kolme vuotta, eikä edes viivanpaikkaa oo ikinä testiin tullu.
Nyt on leikkauksesta sen verran aikaa, että voin aloittaa sen laihiksen josta puhuin. Täytyy tosin lusia nämä menkat ensin, mutta sen jälkeen alkaa dieetti. Suunnittelin että kaivan vanhat paikkarin pistevihkoset jemmasta ja alkaisin laskea pisteitä taas. Sain pisteiden avulla tiputettua 10 kg vuonna 2006, tosin kolme leikkausta (ja kolme piiiiiiitkäää sairaslomaa liikuntakieltoineen) kaiken maailman hormoonihoidot endon takia ja tietenkin rakkaus hyvään ruokaan ja löhöäminen sohvan pohjalla ovat tuoneet joka ainoan takaisin... Eli samassa lähtötilanteessa olen kuin 2006, muuta ei onneksi yhtään korkoja vielä ole tullut. Nyt kun ottaisi niskasta kiinni niin Hanian reissulla saattaisi olla sen 10 kg kevyempi Haavis.

Stella ja PeePee :'( :hug:

HH09 Tervetuloa mukaan! Täällä toinen endon uhri, jolla suolistoa leikattu kolme kertaa ja avanne on vielä tällä hetkellä. Toivon mukaan maaliskuun lopulla olisi viimeinen leikkaus, jolla tuo ohutsuoliavanne saataisiin pois. Vielä en ole uskaltanut edes ajatella että avanteen saisi pois, viimeisimmän leikkauksen jälkitarkastus on maaliskuun alussa, siellä se viimeistään selviää pääsenkö tästä ikään eroon vai en. Mulle endo diagnoosi tehtiin 03/07 ja silloin jo sanottiin että IVF/ICSI ainoa mahdollisuus saada lapsia. Näiden kaikkien leikkausten takia ollaan voitu tehdä vain yksi IVF hoito, josta tuoresiirto tehty (nega) ja PAS on vuorossa seuraavaksi kunhan tämä suoliasia saadaan päätökseen. Pakkasessa kuusi palleroa, toivottavasti joku niistä tärpää, kunhan sinne asti päästään...

EllaElias Onko mitään oireita havaittavissa suuntaan taikka toiseen? Entä onko itsellä mitään fiilistä kuinka käy? Itselläni siinä ainoassa tuoresiirrossa ei mitään oireita, ja kolme päivää ennen testausta tuli sellainen varmuuden tunne että negaa näytää testi, ja niinhän se näytti...

Rouva Pikkumyy Kaikkea hyvää haluan sinulle toivottaa jatkoon, käy silti meitä täällä moikkamassa välillä! Joohan? :wave:

Kaikki raskautuneet (ja käärönsä saaneet) pömppikset, käykäähän kertomassa kuulumisia välillä, toisten onnistumiset saavat ainakin minulle hyvän mielen ja on ihana kuulla miten raskausaika ja vauva arki sujuu.

Nyt täytyy lähteä vessaan kurkkaamaan joko menat alkoi, vatsassa kyllä jomottaa siihen malliin että hanat aukeaa ihan justiinsa... :/ |O
 



Lauantai 14.2 :wave:

Hyvää ystävänpäivää! :heart: :flower:

Retuli82.................... PAS.............................kp29/-/helmi-maalis
Sitronella..................2.IVF............................kp28/-/maalis
EllaElias.....................inssi............................kp23/-/ktt10
Siisami.......................6.ICSI.........................kp7/-/ktt
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp5/-/ktt
PeePee77..................tauko..........................kp1/29-31/ktt
Stella08.....................PAS.............................kp/27/maalis
HH09.........................4.IVF/ICSI...................kp/28/huhti
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

EllaElias 20.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Olen suunnattomaton pahoillani Peepee . Halaan lujaa ja toivon täydestä sydämestä jaksamisia sinulle ja miehellesi.

Ensinnäkin ANTEEKSI. Kun olen ollut teillä tietämättömillä enkä ole käynyt raportoimassa itseäni... Pakko oli ottaa pieni hengähdystauko, koska tuntui että meidän Pas vaan siirtyy ja siirtyy. Yksinkertaisesti aina ei jaksa miettiä näitä vauvaunelmia, vaikka aina ne kuitenkin jossain luuraa... ja tulee ajatuksiin päivittäin :( voi helvata. olen sanaton. Kuitennii odotan nyt menkkojen saapuvan ens vkon alkuun, tämä kierto tuleekin näemmä olemaan normimittanen, onneksi! jospa sitä nyt seuraavaan kiertoon päästäs piiniksiä viettämään!

Olette ihania! Ja toivotan teille kaikille ihanaa ystävänpäivää :heart:
 
Haave & Sitronella Kyselitte tuntemuksista - No eipä mulla ole mitään oireita ilmaantunut, joten siksikin todella matalin odotuksin kohti ensi viikon loppua täällä suunnalla kuljetaan. Ei siis kerta kaikkiaan yhtään mitään! Ei edes Lugejen aiheuttamia rintatuntemuksia, ei pahoinvointia. . . :ashamed: Tässä täytyy vähitellen ihan tosissaan alkaa valmistautumaan 2.3 olevaan hoidon suunnittelukäyntiin. 2. ivf varmasti edessä, mutta milloin julkisella on meidän mentävä aukko, sitä en uskalla yhtään ennustaa. Joskus viime vuoden puolella hoitajat "lupasivat" että vielä ennen kesätaukoa jotain ehtisi tapahtumaan, mutta nopeasti ne kuukaudet tässä näyttää menevän.

Sitronella: Teillä siis alkamassa myös 2.ivf. Millä mielellä?

Leppoisaa sunnuntai-iltaa teille kaikille!

 
Tästä sivusta pari endo-lapajuttua - omalla kohdallani tuo lapaan pääsy oli jotenkin niin automaattista ja olikin ihan häkellyttävää kuulla Stella sun kokemuksesta, eli että niin nihkeästi julkisella puolella pääsisi. Omalla kohdallani tarina meni niin, että kävin ensin yksityisellä gynellä, joka mainitsi endon (tutkittiin mahakipuja ja valitin, jälleen kerran, runsaita menkkoja, samalla mainitsin, että lastakin ollaan yritetty jo vuosi). Hän laittoi lähetteen Naistenklinikan hedelmöityispolille. Kun sinne sitten pääsin ekalle käynnille (kesti joku 4-5 kk odottaa ekaa käyntia), siellä suoraan todettiin, että laitetaan sut laparoskopiaan ja sitä ennen ei mitään hoitoja. Leikkausjono oli sen 6 kk, tehtiin lapa ja todettiin taas ettei mitään hoitoja vieläkään aloiteta, koska nyt sitä endoa on leikattu ja seuraavat 6 kk mennään luomuna. Olin ihan rikki, kun meni vuosi siinä lapan kanssa. Mutta silloin musta tuntui ettei niitä kiinnostanut sen enempiä mua tutkia vaan pääsivät musta hetkeksi eroon kun laittoivat lapajonoon... siltä se tuntui.

Ellaa täällä jännään - voimia!
Supervoimia kaikille pinolaisille ja Stella, sun pitää saada siirtoon seuraavalla kerralla kaksi alkiota! Ihan oikeesti, pitää sitäkin kokeilla. Miksei ne antais? Tuttumme N. antoi (no joo, ehkä olis nikoteltu jos alkiot olis olleet toppeja, mutta hitto, silti, nyt vaaditte kaksi siirtoon) kyllähän ne Felicitaksessakin asiakasta kuuntelee?
 



Keskiviikko 18.2 :wave:


EllaElias.....................inssi............................kp27/-/ktt14
Siisami.......................6.ICSI.........................kp11/-/ktt
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp9/-/ktt
Sitronella..................2.IVF............................kp6/27-29/maalis
PeePee77..................tauko..........................kp5/29-31/ktt
Stella08.....................PAS.............................kp5/27/maalis
Retuli82.................... PAS.............................kp2/-/maalis
HH09.........................4.IVF/ICSI...................kp/28/huhti
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

EllaElias 20.2

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Täällä kp 2 ja voi pirkule, ei vieläkään siirtoon tässä kierrossa :'( Labra kiinni juuri silloin vkolla 10, jonne siirto ajoittuis... hajoaakohan kohta pää?! koko ajan siirtyy ja siirtyy, toivottavasti tällä kaikella on tarkoituksensa :|
 
Voi Retuli miten teitäkin nyt koetellaan. Mutta totta varmaan tuokin, että kaikella on tarkoituksensa eli sitten seuraavasta kierrosta ja positiivisella lopputulosella, eikö vain?

Meikku: :wave: Kiva kuulla susta! Ja kiitos voimatoivotuksista.

PeePeelle myös kiitoksia tsempeistä. Valitettavasti mulla on nyt sellainen fiilis, että viimeisetkin toivon rippeet on nyt heitetty yli laidan. Edes testiä ei perjantaina varmaan tarvitse tehdä. Tänä iltana alkoi niin selvät menkkajuilinnat, että tätikin taitaa kurvata paikalle hyvinkin pian. :'(

Kaikille oikein mukavaa viikon jatkoa!
 
Ella :hug: toivomme edelleen parasta ktt.
Kiitos kysymästä olo 2. IVF:ää odottaessa on aika sekava. Tuntuu, että pitäisi tsempata ja toivoa hulluna, mut en uskalla. Nää nyt olleet menkatkin oli niin kummalliset. Ihan tosi niukat. Mitäköhän sekin teettää sit hoidon alkaessa.. Laskennallisestihan tää on jo meiän kolmas kerta. Edellinen totaalinen epäonnistuminen ja kesken jäänyt hoito kaivaa mieltä ja ei se ekakaan mennyt ihan putkeen, kun tuli vaan 1 kypsä solu. Vähän väliä käy mielessä, että jos miun kroppa ei vaan pysty tuottamaan sopivia munasoluja. Jos nyt ei onnistuta, niin tää oli sitten tässä. En jaksa enää neljättä kertaa temppuilla solutuotannon kanssa. Lahjasoluja en oo vielä edes miettiny.

Rietu :hug: voimia odottamiseen. Niin kurjaa, että teiän PAS siirtyi! Eiks ne vois tehdä sitä yksityisellä, kun vika ei oo hoidokissa vaan klinikan toiminnassa?

Siisu Happy for you, että otitte ison askeleen tiellä vanhemmiksi! :heart:

Lapaan pääsyn vaikeutta ihmettelen myös. Itelle se tehtiin jokseenkin heti alkuun ja vielä julkisella. Syynä PCO ja rakkuloiden rei'ittäminen. Samalla tehtiin aukkari.

Tsemppiä jokaisella missä vaiheessa olettekin! :heart:
 
Täällä taas,kirjoittaen :) Taustaillut ja odottanut muutamat kk:det..Odottamiseenkin tarvitaan odotusta |O ;)
Meillä ensi kuussa alkaa taas toiminta,odotuksen odotus loppuu.. :)
Alku kuusta alkaa aivan uusi rumba meille (ivf/icsi,jompi kumpi)..(inssi vai aiemmin ollut)
Jos joku jaksaisi hieman valoittaa näistä hoidoista,mitä huomioda,muistaa..olisi aivan ihanaa! :) Stressiä alkaa jo tulemaan.. :ashamed:
Että,jos,kumpa,saisin taas tulla takaisin teidän seuraan piinailemaan?? :)

Ellalle :hug:
 

Yhteistyössä