Pömppömahaiset plussaajat, vol 4

Voi Ella :'( Niin kovasti olisin toivonut sitä plussaa sulle :hug: Jaksamista, ystäväni!!

Neilikalle tervetuloa! Laitatko vielä tän hetkisen kp:n ja mikä kierto yleensä on niin päivitän ne tuonne listalle! =)
 
Hei!
En ole nyt oikein jaksanut innostua kirjoittelemaan, olen kylläkin lähes joka päivä käynyt kuulumiset lukemassa. Olen edelleen hyvin negatiivisella tuulella tämän hoitokerran onnistumusen suhteen. Miksi se nyt onnistuis kun ei ole ennenkään...... No eteenpäin joka tapauksessa mennään ja toivoa hiukan antoi luennon tiedot että onnistuminen voisi vieläkin näin monennen ICSI:n jälkeen olla mahdollista.
ON: ensi viikolla alkaa sitten todella meillä tapahtua. Keskiviikkona 25.2 on punktio ja perjantaina pitäis päästä siirtoon jos kaikki menee hyvin. Tänää ultrassa näkyi n.16 follikkelia eli pitäis olla ihan ok määrä. Lääkäri vaikutti ihan tyytyväiselle kun ei tulut 40 kpl niin kuin ekalla kerralla :D ! Oli muuten aikas turpea olo silloin.

Mä olen ostellut tosi paljon kankaita ja suunnitellut tekeväni niistä hameita/housuja kesäksi kun edelliset on jääneet isoiksi, eli näin paljon mä luotan onnistumiseen. Ompeleminen on mulle sellaista ajatusten lepoa ja terapiaa, mieskin on nyt pois niin saan rauhassa surrutella yötä myöten koneella :LOL: .

Ja pahoittelut neganneille, tiedän tunteen erittäin hyvin. yritän jo nyt alkaa tsemppaamaan itseäni myös siihen josko se isku ei olis sit niin iso :/ .
 
EllaElias voimia sinulle tosi paljon, on se niin väärin että sieltä nega tuli :( On pahamieli puolsestasi. :hug:

Nyt on palattu ihanalta lepo lomalta, teki hyvää. Nyt vaan huuhtikuuta odotellessa.. Muistan kun eka hoitojen jälkeen ajattelin että en varmasti enää lähde hoitoihin, mutta nyt ois jo neljäs hoitojakso alkamassa. Kyllä sitä vaan jaksaa kun niin paljon sitä lasta toivoo.

Tiger: Jos saa kysyä niin onko sulle monta siirtoa tehty? Harmillista että hoitoja on kanssa kertynyt monta teille :(

Tosta endometrioosista sen verran että minä kun kävin vuosia julkisella lääkärillä vatsakipujeni kanssa, niin lääkäri aina vaa että kaikki näyttää hyvältä ja sitten rupesi jo vihjailemaan että oiskohan päässä vikaa. Olin sillon niin tyhmä enkä tajunnut mennä yksityiselle. Sit papa kokeessa hoitaja huomasi että minä vuodan ja sanoi mulle että "nyt kun menet kotia niin soita kyseiselle lääkärille ja sano että tarviit lääkäri ajan", vastahakoisesti antoi mulle ajan ja sitten kun menin niin lääkäri ihmeissään että "sinähän vuodat", olin et just niin sitä olen yrittänyt tässä sanoa!!! Sitten laitto kiireellisen lähetteen Naikkarille ja kutsu sinne tuli parin päivän päästä. Ja siellä lääkäri totesi että endometrioosi oli levinnyt ympäriinsä myös suolistoon. Mutta silloin ei vielä munasarjoihin, nyt hiukan toisessa munasarjassa. Sitä vaan tässä yritin sanoa että ei kannata uskoa mitä terveysaseman lääkärit sanoovat, olisin selvinnyt vähemmällä jos oisin heti tajunnut mennä yksityiselle.

Oletteko hoidoissa yksityisellä vai julkisella? Me ollaan julkisella ja nyt sitten ollaan mietitty väestöliittoa. Meillä ollu niin ihana lääkäri julkisella et oikein harmittaa vaihtaa lääkäriä. Sen olen kuullut yksityisestä että ne ei kuulemma pahemmin käytä sitä nenäsumutetta että ne alottas suoraa piikityksellä, voin tietty olla ihan väärässäkin.

Neilikka78: Älä stressaa hoidoista. Tää kuulostaa varmaan hassulta kaikista, mut hoitojakso oli ihan kiva miusta. Pelkäsin aluksi piikittämistä (olen piikki kammonen), mutta sitä vaa jotenkii aina ootti iltaa et on piikitys vaihe. Onhan se elämä aikataulutettu niin noiden hoitojen aikaa, mut mulle se sopi hyvin :) Punktioo muista pyyttää esilääke, pyysin aina eikä mulla ollut mitään tuntemuksia punktiossa. Laita paperille ylös mitä sulla lääkäriltä kysyttävää, koska kun menet vastaanotolle niin unohdat kysyy tai mulle ainakii kävi niin.

Oikein mukavaa lauantai päivää kaikille! :flower:
 
EllaElias: :hug:

Kauheesti ole jaksanut nyt kirjoitella kun ei oikein mitään ihmeellistä ole tapahtunut =) Pari viikkoa pitäisi vielä menkkoja odotella ja sitten alkaisi piikittäminen. Silloin varmaan tulee taas aktivoiduttua tän kirjoittelunkin kanssa.
 
Hei HH, kyllä meille on jo niin monta tehty että laskut meinaa mennä sekaisin. Aluksi 3xinssi josta 1km. Ja kaikkiaan muistaakseni olis 13 alkiota (osa Pas:ja) siirretty, useimmiten kaksi kerralla ja kaikki olleet hyviä, jotku 8 soluisia TOP-luokkaa. Yksi ku tuloksena ja seurauksena toisen tuuban poisto, eli toiveet ei tosiaankaan ole suuret. Me ryvetään kaikkien tilastojen pohjalukuja..... :/

Mutta kokeillaan nyt vielä ja sitten jatketaan elämää.
 
Kiitokset mukaan huolimisesta =)
Minulla on nyt kp 1...mrr.. ;)
HH09: :) minua nuo piikitykset juuri kammottaa..ja jännittää..En ole aiemmin ikinä pistänyt..
Yritin eilen lukea noita lappusia ym icsi ja ivf.
Tuntuu että olen ihan sekaisin vielä noista,mutta kai ne selviää,askel askeleelta
:) Hinnoistakaan minulla ei ole yhtään tietoja.(?)
Paljonko teillä on mennyt yhtään hoitokertaan?
Luin jostain muutama päivä sitten,että hoidoissa syntyneissä lapsissa voi olla suuremmin prosentein jotain vammaa..Huolestuin tuostakin :ashamed:
Tuntuu nyt kaikki nii-iin pelottavalta/huolestuttavalta.. :(
Pelkään myös ,ettei eläviä löydy tai jotain...
Outoa,kun olen nyt jo kauan innolla odottanut tähän hoitoon pääsyä..nytkö iski paniikkia kun hoito alkaa.. :) (normaalia/ko??)
Noin viikko vielä aikaa panikoida ;) Ja miettiä mitä pitää osata kysyä lääkäriltä :D
Ihana paikka tämä :flower: Omassa ystäväpiiristä ei muita löydy,vertaistuki kateissa..Eli kiitokset teille kaikille tästä paikasta! :hug:
Ps.Pee pee,minulla ei ollut kipuja tuossa tutkimuksessa.Minulla yritettiin seurata kuplia,osan matkasta näkyi..osaa ei,hävisi(?)mutta vesi tuli ulos-eli sanoivat että auki ovat,kun vesi tulee ulos.Mä oon kai vähän hämärä :D
 
Mukavaa alkavaa viikkoa! =)

Tiger Kyllä sitä kannattaa vielä yrittää, ei pidä periksi antaa. Kyllä se vielä joku päivä onnistuu, usko pois, jokaisen meidän vuoro tulee vielä tavalla tai toisella tulla äidiksi :)

Neilikka78Itse olin kanssa ihan sekasin aluks kun luin tietoa ivf:stä, tunutu että en pysty noihin hoitoihin, mut todellisuudessa se on ihan muuta. Ja tosiaan se piikittäminen ei kotona tuntunu missä mutta harjottelu kun oli lääkärissä niin tuntu että en pysty piikittämään. Itse laitoin piikin ihonläpi ja mieheni halusi painaa lääkkeen, kun yhteinen projektihan nämä hoidot on olleet meille :) Elä jännitä, huomasin että itsekin jänskätin ihan turhaan :) Tottakait jokainen kokee sen eri tavalla.
Julkisellahan maksaa noi lääkäri käynnit 25,60/per käynti ja sitten lääkkeet päälle. Lääkkeet ovat eri hintasia, riippuu mitä sulle on määrätty. Mutta onneksi on kelalla tämä lääkekatto, eli maksat vaa 630? asti (muistaakseni summa oli toi). Yksityisellä on sitten kallimpaa lääkärikäynnit.

PeePee Kertoisin mielelläni kokemuksia kyseisetä tutkimuksesta, mutta tosiaankaa mulle eivät ole tehneet sitä. Kerran soitin väestöliittoon ja pyysin tota tutkimusta, mutta sanoivat että eivät tee pelkkää tutkimusta, tarviin ensi kerta käynnin ja se ois mennyt kauas se aika. Hoitojen välillä kyselin, kun huomasin että julkinen ei sitä oikein mielellään tee..
 



Keskiviikko 25.2 :wave:


Siisami.......................6.ICSI.........................kp18/-/ktt
Tiger.........................5.IVF/ICSI....................kp16/-/punktio 25.2
Sitronella..................2.IVF............................kp13/27-29/maalis
PeePee77..................tauko..........................kp12/29-31/ktt
Stella08.....................PAS.............................kp12/27/maalis
Retuli82.................... PAS.............................kp9/-/maalis
EllaElias.....................2.IVF...........................kp5/-/huhti-touko
Neilikka78.................1.IVF/ICSI....................kp3/26/ktt
HH09.........................4.IVF/ICSI...................kp/28/huhti
Haave........................PAS.............................kp/30/ktt



Testailijat :p

Haamuillut ;)

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D s.5.12.2008
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D s.30.12.2008
Meikku :D s.25.01.2009
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Astarte :D
Helinäkeiju75 :D
MinzuS :D
Auringokukka km :'(
Rouva Pikkumyy km :'(
Rouva Puh km :'(

 
Hei!

Onpa tämä meidän ketju hiljentynyt kummasti! :eek:

No täällä on asiat nytkähtäneet taas eteenpäin. Vihoviimeinen leikkaus on 19.3 ja siitä kuukauden päästä päästään PAS:iin. Olen laskenut (kun pakkomielteinen suunnittelija olen), että siirto ajoittuisi aivan toukokuun alkupäiviin, ja testaus osuisi juuri sille viikolle kun ollaan äitin kanssa siellä Kreikassa... En tiedä onko tuo Kreikan reissu hyvä vai huono asia viimeisille piinapäiville... Joko pilaan lomani piinatessa tai sitten saan hyvin ajatukset pois asiasta kun on niin paljon muuta tekemistä ja nähtävää.

Onko toukokuulle tulossa mahdollisesti muita piinailijoita? Viimeksi koko kaksi viikkoa meni jotenkin sumussa, nyt aijon ottaa siitä kaiken irti! Ajatella, että kolmen viikon päästä pääsen avanteesta eroon! Jihuuu!
 
Niin ja se tuli mieleeni, että jos yrittäisin venyttää tuota testaamista sitten että pääsen kotiin, niin voiko lugeja jatkaa yli sen pp 16 vaikka ei olisikaan testannut? En nimittäin haluaisi vuotoa tuolloin lomalla (jos siis nega) ja ainakin viimeksi luget piti mulla vuodon poissa... Ja haluaisin testata miehen kanssa yhdessä...

Tällaisia miettii Haave
 
Haave: Mä olen ainakin jatkanut lugeja vaikka olin negankin jo testannut ja ihan sillä mielellä ettei menkat iskeneet reissuun mihin lähdin heti seuraavana päivänä testin jälkeen. Mulla ei kuitenkaan aina ole luget pitäneet vuotoa pois. Mistäköhän sekin johtuu, että välillä pitää ja välillä ei? Onnea muuten, että pääset avanteesta eroon.

Kieltämättä ollut aika hiljaista. Mäkin käyn joka päivä kurkkaamassa mutta ei vaan ole jaksanut kirjoittaa. Nyt mä olen ihan kamalassa flunssassaja en pysty poistumaan nenäliinapaketista kahta metriä kauemmaksi.

Oletteko te muuten lukeneet siitä uudesta siittiöiden DNA-testauksesta minkä Felicitas on ottanut käyttöön? Mä soitin sinne tänään ja kysyin sitä ukolle. Siihen täytyy olla erikoislääkärin lähete joten soitin sitten omalle lääkärille Fertinovaan ja selvisi, että niillekkin tulee ne testijutut muutaman päivän päästä. Nyt sitten mennään sinne tarkastamaan ettei miehen siittiöiden DNA pilkkoudu.
 
Heippa!
Tulin ihan pikaseen kommentoimaan noista lugeista. Mulle lääkäri sanoi että niitä ei saa käyttää kun se 12 päivää, kuulemma se on sitten jo sen jälkee vaaraallista sikiölle. Ja paketissakin tais lukea siintä. Että tämmöistä.

Mulla pitäs kanssa olla piina viikot toukokuussa, ilmeisesti loppu puolella. Tuntuu että ikuisuus pitää odottaa :(

Nyt pitää kiiruhtaa töihin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja HH09:
Heippa!
Tulin ihan pikaseen kommentoimaan noista lugeista. Mulle lääkäri sanoi että niitä ei saa käyttää kun se 12 päivää, kuulemma se on sitten jo sen jälkee vaaraallista sikiölle. Ja paketissakin tais lukea siintä. Että tämmöistä.
:eek: :eek: Mutta niitähän käytetään todella monessa paikassa rv 10 saakka. Johan siitäkin tulee yli 12 päivää kun ne aloitetaan ennen siirtoa ja sitten pp päiviä on 14. Mä en kyllä oikein jaksa uskoa tota :/

*muoks* Kävin vielä lääkelaitoksen sivuilta lukemassa Lugesteronin käyttöohjeita ja siellä oli tämmöinen pätkä

"Vaginaalinen annostus:

Vaginaalinen annos on yleensä 300-600 mg päivässä, ja se jaetaan kahteen tai kolmeen osa-annokseen. Hoito tapahtuu työntämällä yksi tai useampi kapseleita käsin syvälle emättimeen.

Vaginaalinen annos lapsettomuuden hoidossa, esim. koeputkihedelmöityksen yhteydessä, on 300-600 mg/vrk jaettuna kolmeen annokseen kolmannesta ovulaation jälkeisestä päivästä lähtien 9.-11. raskausviikolle, mutta ei pidemmälle, tai kunnes vuoto alkaa. "

 
Hei!
Punktiossa on nyt käyty ja kaiki meni hyvin. Saatiin 20 kpl munasoluja ja niistä 11 hedelmöittyi, me oltiin oikein tytyväisiä. Nistä sitten 10 jakautui ja lopuksi 8 jaksoi jatkaa matkaa. Eilen sitten siirrettiin kaksi ja loput pakastettiin 2+3 (yhden kohtalo oli eilen vielä vähän epävarma). Mietimme kovasti tehdä plastokystaviljelyä mutta kun osa oli jo lopettanut jakautumisen ja pelkäsimme että jos ei sitten päästäkään siirtoo niin....niin.. se olis aika kova takaisku. Kun tulimme vielä Suomeen tätä varten ja päätös on tehty että tämä on nyt vika kerta. Laskin huvikseen niin meille on jo tehty 15 alkoin siirtoa!!!!!!!! Pistäkää tytöt paremmaksi Anteeksi tämä ironia . tämä oli nro 16 ja 17.nyt toivotaan taas parasta ja pelätään pahinta. Onneksi saatiin pakkaseen edes pienet toivonrippeet vielä. Olo on ollut hyvä aiempiin kertoihin verrattuna eli lääkitys on ainakin kohdallaan. Ai niin ne oli kuulemma sievän näköisiä 4-5 soluisia alkoioita aivan oikeassa aikataulussa jakautuneita. Pari hylättiin sen takia kun oli jakautunut kuulemma liian nopeasti. On tämä aikamoista tiedettä. Sovimme että jos joudumme käyttämään pakastettuja niin teemme sitten niille pidemmän viljelyn. Mutta nyt sit piinaillaan ja yritetään elää normisti. Testipäivä osui sopivasti pe 13.3 ! Toivotaan että se on nyt meidän onnenpäivä, onhan me silloin tehty isot asuntokaupatkin.

Viikonloppuja kaikille, oli nyt hiukan ON viesti . :wave:
 
HH09: Kieltämättä toi teidän lääkäri hieman ihmetyttää. Mutta kyllähän se on nähty, että välillä lääkäreillä on asioihin aivan eri katsontakannat.

Tiger: Onnea hienosta saaliista ja tsemppiä piinispäiviin. Kylläpä teille on noita siirtoja tehtykkin. Mä johdan sua yhdellä ICSI:llä mutta meille on siirtoja tehty vaan 5 kpl. Välillä olisi kyllä kivempi päästä enemmän kun kerran siirtämään hoidosta. Onko lääkärit osannut yhtään sanoa missä voisi olla vika? Mä en nyt yhtään muista oliko teillä keskenmenoja taustalla.

Mulla rupee flunssa helpottamaan ja viikon päästä odottelen tätiä kylään ja sitten piikkejä. Tänään kyllä teki siihen malliin mieli siivota, että voisi kuvitella sen olevan jo ihan nurkan takana vaikka tänään on vasta KP 21.
 
Hei Siisami, eipä ne lääkärit ole osanneet mitään sanoa. Epäilys on kiinnittymisen puolella ja sillehän ei voi mitään. Tietty eihän kaikki alkiot jatka jakautumista mutta luulis että tosta joukosta edes joku olis jatkanut. Kaikki alkiot on olleet hyviä joten tämä on toisaan jonkun muun kuin meidän käsissä. Mulla on kaksi km takana, toinen inssistä (ihme )ja toinen oli ku (poistettiin munanjohdin). Inssistä alkanut raskaus on ihme sinänsä koska miehen simpat ei hedelmöitä muuten kuin icsillä. No nyt kun toinen johdin on poissa niin eipä se alkoi voi ainakaan sinne mennä, tietty onhan se toinen vielä jälellä :/ . No näillä mennään ja jos nyt tästä saldosta ei onnistu niin ollaan ainakin tosiaan yritetty ja meille ei sitten vain ole lasta tarkoitettu.
 
Naapuriketjusta tulin kommentoimaan lugeasiaa. JOs keinoalkuinen raskaus alkaa niin lugesteron pitää yllä raskautta niin kauan kun istukka on täysin kehittynyt jatkamaan sitä tehtävää. Lugesteronhan on keltarauhashormonia ja sillä on tärkeä tehtävä raskauden ylläpidossa sen alkuvaiheessa. Jos sen lopettaa liian aikaisin raskaus keskeytyy mitä todennäköisemmin.
Bardolino
 
Moi!

Onpas täällä Tiger ollut mahtimunijana menossa! Kaikkea hyvää toivotaan myös täältä: kyllä tosiaan antaisi toivoa jos plussan päräyttäisit, vihdoin. Vähän vaan sydäntä kylmää kun sullakin tollainen "syy". Tai siis että ei muuta järkevää syytä kuin se, että hyvät alkiot eivät vaan kiinnity. Piti kysyä, että oliko sulla käytössä mitään kortisoneja tai muita? Meinaan että oliko sulla kaikki immuniteettiasiat tutkittu? Niitähän muuten tutkitaan muualla kuin Suomessa hiukan ahkerammin ja laajemmin kuin täällä.Jotain siis sellaisia, että hylkiikö oma kroppa omaa jälkeläistä tai jopa miehen geneettistä perimää.

Siisami: kohti hoitoa siis, millä mielellä olet? Miltä "tauko"kk on tuntunut? Eikö loppujen lopuksi ole tavallaan ihanan kevyttä, kun ei ole mitään lääkemurheita tai muita piinailuja. Miten sun mies?


Haave: Tsemppiä! Mahtaa olla ihanaa, jos nyt tosiaan pääset avanteesta eroon! :hug:

(.) Huomenna lääkäriin juttelemaan viime kerran epäonnistumisesta (tuntuu jännästi jo aika kaukaiselta tai ainakin jotenkin arkiselta) ja tarkoitus on siis palata työpöydän ääreen reseptipinon kanssa. PAS:siin siis, ensi kierrosta. Kahta pyydetään, katsotaan nyt miten käy. Vaikea se on tietysti omalla kohdalla luottaa siihen ihmeeseen, mikä niin monella muulla on kieltämättä tapahtunut - että PAS:lla tärppää vaikka tuoresiirrosta sillä parhaalla mahdollisella alkiolla ei.Mutta ei auta: asenteella eteenpäin ja Toivo aina mukana. Tuosta sloganista tuli väkisinkin mieleeni, missähän on Auris ja mitä Aurikselle kuuluu. Lämpimiä ajatuksia sulle lähettelen, niin kuin kaikille muillekin pömppiksille missä ikinä olettekin.

Stella
 
Hei Stella,

kyllä multa on tutkittu kaiki vasta-aineet ja keliakiakokeet ja kaikki on ok. Eli lääkäri tosiaan epäilee ongelman olevan kiinnittymisen puolella. Nyt mulla on rinnalla kortisonikuuri juuri tuota hylkimistä varten. Mutta ei me enään jakseta lähetä muihin kokeisiin tai testeihin. Saatiin pakkaseen pienet toivonrippeet jos nyt TAASKAAN ei onnistu. Tämä kana tosiaan munii mutta mitään valmista se ei näytä saavan. Salaa olen lasin punaviiniä nauttunut illalla, ajattelin että tuskin siitä haittaakaan on. ja eikös siinä ole hyviä flavonoideja ja sen pitäis kohentaa verenkieroa. Tiedän että toiset ovat moista vastaan mutta eiköhän se ole jokaisen oma asia. Ja jos tosiaan tärppää niin tiedän että mitään riskejä sitten ei oteta ja mieskin joutuu selibaattiin :LOL: !Mutta tällä hetkellä mennään hyvin oireettomana, eivät edes progestronit ole tehneet sivuvaikutuksia :/ .
 
Tiikerikulta, ihan oikein, punkkulasillinen ei näitä hommia kaada, sen verran korkeammassa kädessä se onnistuminen on. Olen vähän sillä kannalla, että jos jotain, niin se rentouttaa ja sehän taas ei ole mitään muuta kuin hyvä juttu.

Oireettomuudesta: eikö sulla edes kortisonikuurista ole tullut mitään? Mullahan oli se tossa äskettäisessä IVF:ssä ja mä kyllä huomasin ainakin kun aloitin sen, että olin pari päivää ihan ylipirteä...Progesteroneista mullakaan ei ole tullut ikänä oikein mitään huomattavaa, paitsi väsyä ja tietysti ällöä mönjävuotoa öisin :p

Se on moikka, palaan telkun ääreen.
 

Yhteistyössä