Pömppömahaiset Plussaajat, vol 3

ONNEA Astarte-muru!!! :heart: :hug: :flower: Mahtavaa, sinä pieni reissuplussaajamme! :D Ja mitäs mä sanoin, hitaat hämäläiset saattaa yllättää ystäväiseni! Nyt otat iisisti ja hoidat työreissun hymyssä suin ja tulet sitten takaisin kotiin tuomaan niiiiiin hienoja uutisia. Voi kuinka mahtava juttu!! :flower:
 
Jättisuuret onnittelut sinulle Astarte :heart:
Uskon että olosi tuntuu erinomaisen upealta ja mikä parasta saat tosiaankin kulkea nyt kuta kuinkin tämännäköisenä :D siellä reissullasi.
Ja älähän hetkeäkään mieti, mitä työnantajasi sanoo, sillä sinä olet nyt tämän ansainnut!
 
lääkärissä tänään käyty. siirto olisi sitten ensi viikolla tiistaina klo 14:00! hyvä mieli tuli, kun kaikki "alakerrassa" siis loistavan hyvin. :LOL: jo perjantaille siirtoa jo suuniteltiin, mutta hoitopaikassa puolet henkilökunnasta koulutuksessa ja tungos kuulemma valtava. maanantai ei käynyt, koska meidän alkiot otetaan sulamaan poikkeuksellisesti jo edellisenä päivänä, siis maanantaina. viimeeksihän meillä oli kahden päivän alkiot siirtovaiheessa koska pääsiäinen sotki suunitelmat. nyt siis otetaan se yksi päiuvä tavallaan kiinni, kait!? päästääkin ihan uudelle lääkärille, ei kiva. mutta, pakkohan se on kun normi lääkäri ruvennut vetäytymään eläkkeelle.
 
WAU, onnea sylin täydeltä Astarte!!! :heart: Plussapuhuri on nyt käynnissä, kohta se saavuttaa loputkin pömppikset :wave:
Minkä soluinen/laatuinen alkio sulle siirrettiin? Kuinka monta päivää oli viljelty?
Aivan mahtava juttu, ota nyt tästä ilosta kaikki irti :hug:

Retulille tsemppiä uuteen hoitoon! Olkoon tämä viimeinen laatuaan =)

Helinäkeijulle myös, hyvä juttu että alkiot otetaan sulamaan päivää aikaisemmin, siinä käsittääkseni paremmin nähdään niiden jatkomahdollisuudet. Montako pikkuista teillä on pakkasessa?

mmm:lle ja Rouva Pikkumyylle halit hyvistä uutisista! Täällä myös jännäilin mmm sun puolesta, ihanaa että kaikki oli hienosti! Huomenna pääset sit np-ultraan, odottelen myös Kurren ultra-uutisia :wave: Onkohan siellä kaksi oravanpoikasta kasvamassa... :)

PeePee:lle paljon positiivista mieltä ja jaksamista pistämisten kanssa! Kovasti jännäilen sun mukana ja toivon että kaikki menee nyt nappiin!!! :heart: :flower:

(.) Tänne ei ihmeenpää, odottelen lähinnä ensi viikkoa jolloin on neuvola ja np-ultra. Keskiviikkona sokerirasitus ja neuvolalääkäri. Perjantaina sit np-ultra. Vielä on vähän epävarma olo, kun viimeisestä ultrasta on jo kuukausi :eek: Toivottavasti pikkuisella on kaikki ok... Oireita aika vähäisesti edelleen, masutuntemuksia välillä ja kuvotusta mut siinä se.
 


Tiistai 11.11 :wave:

Adeliini.......................välikierto................... ...kp20/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp13/-/siirto 18.11
PeePee77..................2.IVF.............................kp8/29-31/ktt
EllaElias.....................PAS...............................kp6/-/ktt
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp2/-/ktt
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
MinzuS......................3.PAS.............................kp/28-31/ktt
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt



Testailijat :p

Haamuillut ;)

[/url]

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D

 
PeePee, kuinkas on pistelyt sujuneet? Meneekö jo vanhalla rutiinilla? Millasin fiiliksin muuten olet ystävä?

HelinäKeiju, hienoa, siirtohan on ihan ovella. :) Täältä lähettelen kovasti hyvää onnea matkaan!

Meillä oli siis Naistenklinikan ultra eilen, ja kaksi pientä ihmisenalkua siellä näkyi sekä kahdet sykkeet. Ovat selkeästi erillisissä pusseissaan ja lääkäri epäili, että yksi munasolu on irronnut kummaltakin puolelta ja hedelmöittyneet. Vastasivat kuulemma viikkoja, vaikkakin siis eilen oli 7+3 ja alkioiden koon mukaan olivat kumpikin 7+0. Asiat siis toistaiseksi kunnossa. :flower: Vaikea tätä on siltikään ymmärtää ja uskoa, enemmänkin tässä koitetaan hoitaa työt pahoinvoinnilta, eikä se raskaus varsinaisesti muuten mielessä liiku. Täytyy vaan odottaa vielä useampi viikko.

Kamilla, sulla on siis jo ens viikolla np-ultra, vau. Hienosti on viikkoja kertynyt. =)

Kamala keli ja jotenkin tänä syksynä musta toi pimeys ja kylmyys ja kosteus on olleet tosi masentavia, en mä aikaisempina vuosina ole huomannut, että ne ois vaikuttanut muhun. Nyt ei huvita yhtään mennä tonne ulos. Hui. Onkos muilla samaa?

Kurre ja oravanpojat
 
Astarte
Viestini katosi bittiavaruuteen joten nyt laitan vain tärkeimmät. Kiitos kaikille onnitteluista! Olette niin rakkaita.

Kurreliini, ihanaiset oravaiset!

PeePee, mullakin oli joku 10 munista, ja tulos niistä on nyt nähty. Mulle lääkäri sanoi että optimimäärä oli. Onnea punktioon!

Kamilla, me saatiin neljä alkiota 3-päivän viljelyllä, kaikki toisiksi parasta eli 2-luokkaa. Kaksi 7-soluista (tuoresiirto ja 1. PAS) epäonnistuivat. Nyt oli tarkoitus siirtää 4- ja 5-soluiset mutta pienempi ei selvinnyt sulatuksesta. 5-soluinen tarrasi kiinni. Kiitos jälleen listan päivityksestä. Vähänkö tuntuu kummalliselta olla alimmaisena jonossa. Tuntuu jopa vähän etten ole sitä ansainnut, kun pömppiksenmetsästyskausi jäi näin lyhyeksi. 6/2007 alettiin yrittää vauvelia. No, koen silti varmasti itseni loppuelämäni aidosti lapsettomaksi. Ehdittiin laittaa itsemme jo adopioneuvontajonoonkin.

Vauvaa en osaa vielä ajatella yhtään, enkä uskalla. Ehkä sen aika on sitten muutaman viikon päästä. Tai muutaman kuukauden.
 
pakkasessahan meillä on 3 alkiota kahdessa oljessa. vielä en tiedä kuinka montaa koitetaan siirtää, lääkärini pitää palaveriä muiden lääkäreiden kanssa asioista ja siellä sitten päättävät sen. itse toivon kahden alkion siirtoa, viime aikoina se kaksi siirrettykin. en tiedä milloinka normaalisti ottavat alkiot sulamaan felicitaksessa. mutta ainakin nyt otetaan siksi edellisenä päivänä sulamaan, koska olivat kahden päivän "ikäisiä" pakkaseen mennessä. tuoresiirron seuraava päivä oli pitkäperjantai, joten nyt koitetaan ottaa yksi päivä kiinni ennen siirtoa. olikohan pikkasen vaikeasti kirjoitettu... olen niin onnellinen kun synarela loppuu lauantai iltaan, aamukahvikin rupeaa maistumaan taas paljon paremmalta. mulla kun se litku holahtaa tonne suuhun ja nieluun lähes heti suihkuttamisen jälkeen. niin, ja sunnuntai aamuna alkaa ne ihanat luge pallerotkin... noh, kaiken tämän kestän kunhan kaikki menisi kuten oppikirjasta ja saisin liittyä plussajonoon. jotenkin sitä ei uskalla edes ajatellakaan koko asiaa... ehkä kuitenkin salaa... mutta ei ihan tosissaan... eilen en olisi taas tiennyt miten töissä olisin pomolle asian sanonut, että olen päivän poissa, meillä kun kamala häslinki koko ajan ja porukkaa sairaslomalla. otti asian asiallisesti ja tietää kyllä syynkin poissaoloihini, ei turhia kysele, mutta on erittäin kiinnostunut tosta itse lääkityksestä ja punktiosta ja kaikesta nippelitiedosta ja olen sitten kertonut kaikki mitä tiedän.
ASTARTElle onnea plussasta!
 
mmm
Hip Hei, täällähän hyviä uutisia riittää :)

Kurre tuplaonnittelut teille ja oravanpojille, IHANAA! :heart: :heart: Näinhän se menee, kun tarpeeksi odottaa, pettyy ja toivoo niin onnea tulee ja tuplasti :LOL:

Astarte jättionnittelut sinne rapakon taakse :heart: ja toi PeePee:n kommentti oli tosi osuva. Ihan rapakon taakse plussaamaan...jotku ne tekee asiat näyttävästi :LOL: vielä kerran onnea teille!

PeePee nyt haudot kunnon "saaliin" vaikka uskon, että yksikin riittää. Täällä on meinaan niin kova plussapuhuri päällä, että siitä ei jää kukaan ilman.

Retulille onnea alkavaan koitokseen :heart:

Helinäkeijulle onnea siirtoon :heart:

Kamilla tuttu tunne tuo epävarmuus, joo :D Mutta toivotaan, että siitä pääsisi eroon jossain vaiheessa, tai ainakin oppisi elämään sen kanssa. Ne oireet mullakin aina epäilyttää, mutta kai niiden tarkoitus on vähentyäkin jo pikkuhiljaa. Koeta kestää, kyllä se viikko pian vierähtää ja pääset näkemään sen teidän ihmeenne :heart:

(.)olo tollainen varsinkin iltaisin Eli nt-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Vauvalla oli kaikki raajat, sormet ja varpaatkin näkyi, nenäluu oli näkyvissä, niskaturvotus 0,7 mm ja kauhea vauhti päällä :) Kuviakin oli vähän vaikea kuulemma saada kunnollisia kun pyöri ja hyöri niin kovasti. Jalat ja kädet heilui ja tuntui uskomattomalta, että tollainen meno mahassa ja mä en tunne mitään :LOL: Istukka näyttäisi olevan takaseinässä. Joten kaikki niinkuin tässä vaiheessa kai pitää ollakkin. Ihanaa, olo taas niin helpottunut ja pieni kyynelkin vierähti ultran aikana, no ehkä toinenkin....No tunne oli joka tapauksessa sanoinkuvaamaton ja olo erittäin onnellinen :heart: Rakenne ultra-aika on sitten tammikuun 8. päivä, joten pitkä on aika taas odotella, että saisi taas kurkata sinne kohtuun. Niin sain kuulla ne sydänäänetkin nyt sitten eka kerran ja mikään ei kyllä voi kuulostaa yhtä ihanalta. Täytyy varmaan nyt lopetella tää siirappimainen höpötys, sorry vaan :) Ottiko muut muuten näitä seulonta verinäytteitä? Mä otatin ja nyt ne lähtee sit eteenpäin (sinne Helsinkiin) näiden ultra tulosten kanssa. Sit tulee parin viikon päästä "laskelma" tulos mikä mahdollisuus on down:iin jne. Mullahan tota ikää on jo päässyt kertymään, joten jos lukema on 1:250 tai yli niin ei tehdä lapsivesi punktiota mut jos menee alle ton niin sitten se tehdään(siis jos suostun). Mut ton niskaturvotus lukeman mukaan ei pitäis olla mitään hätää.

Terveisiä kaikille pömppiksille ja hyvää yötä :wave:

mmm
 


Torstai 13.11 :wave:

Adeliini.......................välikierto................... ...kp22/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp15/-/siirto 18.11
PeePee77..................2.IVF.............................kp10/29-31/ktt
EllaElias.....................PAS...............................kp8/-/ktt
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp4/-/ktt
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
MinzuS......................3.PAS.............................kp/28-31/ktt
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt



Testailijat :p

Haamuillut ;)

[/url]

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D

 
Kurrelle onnittelut ja halit kaksista sykkeistä!! :hug: :heart: Aivan mielettömän hyvältä tuntuu sun puolesta, samoissa pinoissa ollaan "rämmitty" täs vuoden ajan ja nyt ollaan tässä, wau...
Jaksuja pahoinvointiin!!

Astarte, tosi hienosti kyllä kun 5-soluisella onnistuitte! Meille siirrettiin ekas ICSI:ssä yksi 6-soluinen (3 päivän viljelyllä ) tuoresiirrossa joka ei edes yrittänyt kiinnittyä. Tämä teidän "hidas hämäläinen" on varmasti sitkeä tapaus ja pysyy kyydissä loppuun asti =)

mmm, liikuttavaa lukea ultra-kuulumisiasi :) Pikkuisella tosiaan vauhti päällä, ihanaa että kaikki on hyvin ja niskaturvotus lukukin noin pieni. Mulla se verikoe np-ultraa varten otettiin kaksi viikkoa sitten. Minkä ikäinen olet kun kirjoitit lapsivesi punktiosta?
 
mmm
Kurre Nyt mennään vko:lla 12+2, joten kohta alkaa eka kolmannes olemaan ohi. Pahoinvointia tuskin enää havaittavissa, onneksi, tosin en ole kyllä oksentanut kertaakaan. Etovaa oloa on kyllä riittänyt. Koeta sä jaksaa sen pahanolon kanssa. Se ei oo kyllä helppoa ja rajoittaa elämääkin aika lailla, mutta se menee varmaan ohi, toivotaan ainakin :)

Kamilla 38 v plakkarissa :ashamed: eli ikää on jo karttunut. Tosin en ole eka synnyttäjä, tyttö on jo 9v, mutta siitä on jo niin pitkä aika, että tuntuu kaikki muuttuneen. Tossa just eilen mietin, että niille tulis 10-vuotta ikäeroa :eek: Tytölle ei olla kyllä vielä kerrottu. Se on niin kauan jo toivonut pikku siskoa tai veljeä, että odotus käy tosi pitkäksi, enkä oikein uskalla kertoakaan sen viime vuotisen takia. Silloin ehdittiin jo kertoa. Kyllä hän jo pikkaisen katteleen tota mun vatsan seutua ja yksi päivä jo kommentoikin, että olen vähän vatsakas :LOL: Minkä ikäinen muuten itse olet, jos saa kysyä? :D

Hyvää viikonloppua kaikille! Täällä muuten lunta maassa ja 10 astetta pakkasta :)

mmm
 
Olen ollut niin kiinni tiukasti töissäni, etten olen ehtinyt/jaksanut lukea kuulumisianne ja kun olen niitä lukaissut, en vain ole saanut aikaiseksi kirjoittaa...
Mutta nyt on pakko vihdoin lähettää TUHAT ONNITTELUA! Onnea Rva Puh, Väre, Kurreliini, Rva Pikkumyy ja Astarte! Ihanaa, naiset ihanaa! Hih, jonkun piti sitten oikein Ameriikkaan asti lähteä testaamaan (no, onhan testi siellä isompia ja parempia) ja eräs sitten päätti hommata pesällisen poikasia ;) Todella hienoja ultrakuulumisiakin luin, ihan huippua, ja plussalista senkun kasvaa, eikö?

Olen tosiaan niin kiinni ollut työssäni, työpäivän aikana ei juuri ylimääräistä ehdi lausua - siihen kuvotus ja tuplaraskaus - illat on menneet ihan sohvalla, kun sinne olen päässyt. Olen vastuussa n. 1000 hengen parin päivän tapahtumasta ja samalla kun sitä taas valmistelen, koitan opettaa homman seuraajalleni. Onneksi se on jo viikon päästä... Tämä mun työsuhde asiahan on sikäli selvää pässinlihaa, etten tänne voi jäädä. Töitäni on jo jaettu kovalla kiireellä, melkein mun käytössä olevista ohjelmista jo tapellaan ja parin viikon päästä mulla pitäisi olla kattava ja täydellinen lista työtehtävistä, jotka neuvon ja ohjeista kahdelle muulle. Just joo, ei taida olla :kieh: Äitiysloma siirsi tätä työsuhde ongelmaa vuoteen 2010, tai siis mulle tuli lisäaikaa hakea uutta työtä.

No, voipi olla että työnhaku onkin ajankohtaista jo kovin pian. Meidän Mustikoilla ei nimittäin ole kaikki ihan hyvin. Tämä tieto juuri siis kun vihdoin kuvotusvaihe on ohi... Identtisillä kaksosilla on 10-15% mahdollisuus saada Fetofetaalitransfuusio, eli toinen vauvoista kasvaa toisen kustannuksella, toinen siis paisuu ja toinen kuihtuu. Tietenkin meille kävi tälläinen "lottovoitto". (Miksei muuten koskaan oikeassa Lotossa onni potki yhtälailla??). Painoeroa oli jo eilen ja pienemmällä ei ollut juurikaan lapsivettä. Maantaina mennään taas ultraan. Tyks konsultoi Oulun Aydin Tekayta tilanteesta, mutta koska viikkoja on vasta 16 ei suuria toiveita voida pitää yllä. Hoidoilla saadaan 4(-6) viikkoa lisäaikaa, mutta se ei meidän pienille riitä. Kyllä meidän vaan pitää asennoitua niin, että Mustikat eivät kotiin asti tule. Tässä kohtaa ei voida kuin odottaa ja katsoa miten nopeasti tilanne kehittyy. Se voi huonota päivissä tai muutamassa viikossa. Elämä antaa ja ottaa. Näin se nyt vaan menee.

Halit teille kaikille!
 
Voi auringokukka: Kiitokset onnitteluistasi! :heart: :flower: Miten ikävältä kuulostaakaan sinun oma tilanteesi! Nyt vaan kaikki toivomme parasta, että käy kuitenkin hyvin asian suhteen , mitään muutahan emme kukaan voi! Luottaa ja Uskoa, että On Toivoa! :heart: :saint:

Pidän ainakin peukkuja pystyssä, että asiat menisivät hyvin! :hug:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Auris, ensin tulee iiiiiso :hug: ja sitten tulee niin kovasti jaksamista, ettet uskokaan. :whistle: Tuli ihan kamalat kylmät väreet, kun luin viestiäsi eteenpäin. Tilanne kuulostaa todella vakavalta ja aivan kamalalta, enkä osaa edes kuvitella, miltä sinusta ja miehestäsi tilanne tuntuu. Toivoa ja uskoa pidän minäkin yllä! Auris-kulta, elämä toki ottaa ja antaa, mutta kukaan meistä ei kyllä pidä tätä mitenkään kohtuullisena. Edes ajatusta tuosta asiasta. Kovasti jaksamista ystävä! :hug:

PeePee, herranen aika sentään, 20 rakkulaa! :D Kyllä ne kypsyy, en epäile sitä hetkeäkään. Nyt rakas ystävä otatkin sitten kovin rauhallisesti, sillä tuolla menolla olosi on varmaan jo nyt tukala, eikä se follien kasvaessa ainakaan helpotu. Ja ens viikolla sitten punktio ja jopa siirto. =) Onko ollut puhetta viljelyn pituudesta?

Kaikille tasapuolisesti rentouttavaa viikonloppua,
Kurre
 


Sunnuntai 16.11 :wave:

Adeliini.......................välikierto................... ...kp25/27-34/ktt
Helinäkeiju75.............PAS...............................kp18/-/siirto 18.11
PeePee77..................2.IVF.............................kp13/29-31/ktt
EllaElias.....................PAS...............................kp11/-/ktt
Retuli82.................... 2.IVF.............................kp7/-/ktt
Stella08.....................luomuilua......................kp/27/ktt
Haave........................PAS...............................kp/30/marras-joulu
MinzuS......................3.PAS.............................kp/28-31/ktt
Hertta73...................3.IVF..............................kp/-/ktt



Testailijat :p

Haamuillut ;)

[/url]

Plussanneet =)

Miruliini + Pappu & Nupu :D
Krisseli79 :D
Sahranami + Aatu & Beetu :D
Meikku :D
Soraya :D
Vappuviuhka :D
Auringokukka :D
Hanneli -78 :D
Ulpu78 :D
mmm :D
Hannele :D
Kamilla :D
Hobelix :D
Rouva Puh :D
Väre :D
Kurreliini + oravanpojat :D
Rouva Pikkumyy :D
Astarte :D

 
Hiljaista täällä tosiaan on ollut, mutta eikö niin sanota, että hiljaa hyvää tulee.

Auris: Jättisuuret :hug: teille. On se niin väärin, että kun vihdoin koittaa onni, niin sitten saa ison kasan huolta kannettavakseen. Uskotaan, toivotaan ja luotetaan! Jaksamista!

PeePee: Ihan oikein, että lähdit kavereittesi kanssa juhlimaan. Kunpa vaan osaisikin elää ns. normaalisti. Musta tuntuu, että näiden hoitojen myötä ei juurikaan normaalia elämää enää osaa viettää, kun koko ajan asiat pyörii mielessä ja se luonnollisesti vaikuttaa ihan kaikkeen mitä tekee.

Nyt lähden pistämään päätä tyynyä kohti, mutta sitä ennen puhelimeen hälyä huomisaamun laastarin vaihdosta. Vaikka juuri sanoin, että nämä hoitoasiat pyöriikin mielessä koko ajan, niin silti vai juuri siitä johtuen joskus saattaa unohtaa tuollaiset ei tavalliseen elämään liittyvät asiat. Ja välillä sitä unohtaa milloin mitäkin. Joskus varmaan itsensäkin jonnekin. No toivottavasti ei sentään sitä! :LOL: Öitä kaikille!
 

Yhteistyössä