Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Voi perhana, suoraan sanottuna :kieh: Mulla loppu antibioottikuuri ja samantien nämä virtsaoireet palas! Täytynee mennä huomenna uudestaan lääkäriin hakemaan uus lääkekuuri tai jotain...toivottavasti ei oo missään emättimessä tai muualla se tulehus.
 
Duffy, no voihan paska minkä lykkäs!
Jos on virtsis niin sillonhan kannattais juoda tosi paljon ja karpalomehu on hyvä, myös niitä karpalotabuja saa luontaistuote kaupasta =)
Ja sellanen lämmitettävä kauratyyny masun päällä se vois ehkä auttaa.

kaz Niin pitkällä, ootko vielä testaillu?
Tsemppiä :heart:
 
Ansku Miten sinulle oli merkitty synarela annostus?
Mun reseptissä oli 1 suihke kumpaakin sieraimeen 4x päivässä.

Ihmetteleen vain miksi tälläinen käytäntö? Enemmän olen kuullut 2suihketta molenpii sieraimiin 2x päivässä..
Vaan liekkö tuolla väliä hoidon kannalta, mut pulloa vaan pitää roudata töissä mukana..
Ehkä käytännöllisempää olis 2 päivässä.

Ihmettelee milli
:/
 
Milli Mulle on määrätty Suprecur niminen sumute ohjeistuksella 1 suihke 4 kertaa päivässä molempiin sieraimiin. En mä tiiä onko sillä jotain merkitystä laittaako sitä 2 suihketta kaks kertaa päivässä vai 1 suihke neljä kertaa ku määrä on kuitenki ihan sama...
 
Ansku Jep, niin suprecur tuossa lukeekin :D
ajattelinkin et meillä on samalla tavalla kun on sama hoitopaikka.
Ihmettelin vaan, kun en muusta käytännöstä kuullutkaan kuin et otetaan 2 päivässä 2 suihkausta. Ilmeisesti tää on Oysin käytäntö, ehkä lääkemäärä pysyy tasaisempana verenkierrossa kun otetaan 4 kertaa..
 
kaz
Milli81 En ole testannut, kiitos kysymästä. Tänä aamuna laitoin viimeiset luget. Ekaa kertaa luget käytössä, niin varmaan niistä johtuu tädin viivästyminen. Eiköhän tuo loppuviikosta täti jo kolkuttele ovella. En jaksa laittaa rahaa hukkaan negatesteihin.
 
Kaz, kun mä joskus käytin hetken Lugeja, niin mulla piteni kyllä toi luteaalivaihe.. Parilla päivällä. Mulla sitten menkat kuitenkin tunki läpi, ei tarvinnut paljoakaan testejä tehä. :D Tsemiä kuitenkin, toivottavasti sulla ei menkat ala!!! :D
 
Minullakin on suprecur-suihke.. alkoi vain mietityttämään, että sain apteekista 2 pulloa niitä suihkeita, mutta eihän ne kestä ku vain 3 viikkoa, koska yksi pullo kestää noin 1,5 viikkoa tuolla annostuksella.. pregnyl-pistokseenkin on aikaa vielä kaksi ja puoli viikkoa.. pitääköhän minun sitten pyytää uusi resepti, kun käyn siellä ultrassa vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? aloitin eilen jo toisen pullon, koska ensimmäisessä ei ollut kuin vähän enää pohjalla, aattelin käyttää sen sitten loppuun, kun tää toinenkin pullo on lopuilla.. yritin lukea niitä lappuja ettei siellä sitten ollut mitään, että siinä käytössä pitäisi olla jokin tauko ja tutkin tarkkaan sen "piirroksenkin", jonka sain kun kävin lokakuussa juttelemassa lääkärin kanssa, jossa selitettiin tuota hoitoaikaa.. mutta siinäkin oli, että sitä suihketta käytetään pregnyt-pistoon asti.. onneksi ensi viikolla on jo se ultra.. tietää sitten samalla joutuuko sitä viimeisen ultran takia lähteä Ouluun asti.. kalliiksi tulee jos joutuu, koska sitten seuraavalla viikollakin joutuu kaksi kertaa käymään siellä.. olen kyllä miettinyt, että jos sitä voisi silloin punktio ja siirto ajan olemaan siskon luona, mutta sekin riippuu alkaako mun miehellä sillä viikolla jo työt..
 
Peppi Eikös se sumutus annos pienenny puoleen pistosten aloittamisesta?
Näin olen täältä lueskellut. Mut riittääkö se 2pulloa siltikään?
Asutteko kuinka kaukana oulusta? Eikös kela korvaa ainaki vähän niitä matkakustannuksia? Ilmeisesti halvimman kulkuneuvon mukaan, usein bussilipun.
Mitä pistos hormonia sulla käytetään?

Vitsi et toivoin et 3kk menis nopeeta ja pääsis itekki aloittaan aksönit :D
Sitä vaan mietin et kun meillä oli se lekurikäynti ja täyteltiin ne hoitosuostumus laput siinä hoitajan luona, niin kysyin et onko mahdollista pyytää käytettäväksi menopuria kun sillä on vissiin saatu parempia tuloksia endo tapauksissa ja se olis vähä halvempaaki. No hoitaja aikoi laittaa lappuihin merkinnän lääkepyynnöstä, mut silti sain reseptin Gonalille.
Tiedän kyllä et menopuria pitää sekoitella ja on hankalampaa käyttää mut en usko sen olevan ongelma. Ku työn puolesta sekoittelen ja teen kaikenlaisia liuoksia eikä pistäminenkään kammota. No pitää sit pyytää toiseen hoitoon jos eka ei onnaa.

Kaz Toivotaan et täti loistaa poissaolollaan ja pääset testaileen plussan :heart:
 
Milli81: Sehän sitten selittääkin kaiken.. harmittaa vain, kun nyt luin noita lappuja uudelleen ja niissä sanotaan, että ensimmäinen ultra oisi jo 10-14 vrk nenäsumutteen jälkeen, mutta minulla se on vasta 20 vrk jälkeen.. alkuperäisenkin suunnitelman mukaan se olisi ollut vasta 18 vrk kuluttua.. oudon pitkään menee.. pistoksena meillä on Puregon.. viime keväänäkin käytin samaa ainetta enkä kyllä muista pahempia oireita.. pitää vain saada juotua se 2-3 litraa päivässä, ettei tule liikaa munasoluja.. talvisin vain tulee juotua vain niin vähän, hyvä että saan reilu litran juotua.. täytyy alkaa pitää jotain kirjaa paljonko milloinkin juo, niin tietäis, että tulee tarpeeksi juotua.. en halua saada huonolaatuisia munasoluja.. Ouluun meillä on välimatkaa reilu 200 kilsaa.. en ole kuullutkaan, että noistakin voisi saada jotain korvauksia..

Kaz: toivottavasti täti ei tulekaan ja saat plussan testiin..
 
Peppi Ai, oliko sulla sit tarkoitus aloittaa pistokset vasta tuon ekan ultran jälkeen?
Ompa pitkä sumutus aika sitten..
Onko tuolla välimatkalla sitten joku vaikutus, et ultrat on eriaikaan?
Mulla on sumujen aloitus 22.kiertopäivänä jonka pitäis olla välillä 27.3-2.4 ja eka ultra on 14.4 et tuo menee siihen aika väliin 10-14 vrk sumuista

En oo kyl ihan satavarma tuosta matkakorvauksesta, sitä vois kysyä kelasta. Jos sen sais edes punktiopäivältä..
 
Milli81 Tulin vaan kommentoimaan tuota sumuttteen kestoa.Mulla tehdään toinen ivf pitkällä kaavalla ja sumutteen aloituksen ja ekan ultran välillä on 17 päivää sumuttelua.....en tiedä miksi noin pitkä aika.ja punktio on viikolla 4.
 
Milli81: Matka voi olla syynä.. en tiedä varmistetaanko sillä se, että varmasti sillä sovitulla viikolla on se punktio ja siirto.. luulisi, että saan helposti sen uuden reseptin, jos tuo aine ei kestäkään sinne viimeiseen pistokseen asti..

shenda81: onneksi en ole sitten ainoa, jolla on noin pitkä sumutteluaika.. olen tässä alkanut jo vähän epäilemään, että kuulinhan mie oikein ne päivät, kun puhuin sen hoitajan kanssa niistä uusista ajoista.. piti tarkistaa myös, että olihan niissä alkuperäisissäkin hoito-ohjeissa yhtä pitkä sumuttelun ja ensimmäisen ultran väli..
 
Milli ja peppi: hurjasti tsemppiä

Miehän summuttelin silloin syksyllä jotain 3-4 viikkoa ennen piikityksiä, kun ei vuoto alkanut kunnolla silloin kun ois pitänyt. Kävin 0-ultrassakin sen takia 3 kertaa. Eka 0-ultra mulla oli muistaakseni reilut kaksi viikkoa sumujen alotuksesta. Mulla on normaallistikin pitkä kierto ja sain sumujen lisäksi primolutitkin että vuoto tulisi, mutta sekään ei saanut kuin tuhrua aikaan, lopulta vuoto tuli kp42. Piikitysten aikaan ei sitten tarvinnut kuin kerran käydä ultrassa, kun munikset kasvoi niin nopeasti ja loppu hoito meni muutenkin tosi hyvin =) .

Milli ja peppi: hurjasti tsemppiä:D
 
Rosetta ja Pipopi suuuuret onnitteluhalaukset teille. Ihana juttu!!! :hug: :hug:
Ja hyvää vuoden alkua!

Minäkin palailen listoille tauon jälkeen kun päätettiinkin yrittää saada eka PAS ensi viikoksi. Venytettiin päättämistä niin en ole ehtinyt hermoillakaan, ja kun luonnolliseen kiertoon tulee niin ei ole kummemmin säätämistäkään. Voi kun tämä nyt jollain ihmeen ihmeellä toimisikin! Vaikka vähän hirvittääkin, niin toisaalta helpottavaa, ettei tarvi jaksaa yrittää ilman apuja, kun se nyt on vielä mahdottomampaa. Hehheh.

Tuosta endometrioosista vielä. Mullahan epäiltiin endoa kuukautisten aikaisten ulostuskipujen takia niin paljon, että tehtiin laparoskopia. Mitään endoa ei ollut, vaan kiinnike siellä suolen tuntumassa, joka kuulemma on naisilla aika yleinen, eikä syytä tiedetä. Ottivat sitten kiinnikkeen pois, ja sillä lähtivät oireetkin. Mutta lapsettomuuteen ei sitten tietenkään auttanut ;)
 
Paiju, ahaa eli siis kiinnike voi tulla ilma endoa! Mun äitiki sano samaa, mut mää vaan jankutin sille että ei voi, endo aiheuttaa kiinnikkeitä :D Ja siis tietty leikkaukset ja tulehdukset, mutta kun eipä juurikaan oo ollu kumpiakaan. Mulla on ollu ulostuskipua joskus, nuorempana se oli muistaakseni tosi pahaa vielä, että ulostaminen oli taitolaji kuukautisten aikaan, mutta ei kyllä enää juurikaan oo ollu. Onhan ne paikat tietysti vähän hellinä, mutta ihan pystyy tavaran toimittamaan...voi jeesus mitkä jutut taas :LOL:

Jahas, täällä yritetään heräillä yövuoron jäljiltä, kahdeksi pitäs mennä miehen kanssa vyöhikseen, ei oo piiiitkään aikan käyty siellä ku mulle tuli se sikatauti ja sitten tuli joulu ja kaikkea. Mä toivon, että siitä ois ollu ees vähän apua, mulla tulis laadukkaampia muniksia ja miehellä laadukkaampia siimaveikkoja.
 
Oi..Eilen just mietin, et mitäköhän Paijulle kuuluu, ku ei oo kuulunu vähään aikaan..TOIVOTTAVASTI tuleva pas tuo toivotun tuloksen :heart:

Tsemppiä Milli ja Ansku odotteluun!:)

Peppi onnea hoitoon! :)

kaz :hug: (luin toisesta pinosta miten kävi :( ) mites jatko? tuleeko kolmas inssi?

Duffy toivottavasti vaivasi paranee hoidon alotukseen mennessä! :hug:

on: dpo 8..saas nähä miten pitkä luteaalivaihe tällä kerralla tulee :/
Ihanaa on se, et lähetää hiihtolomalla etelään tosi mieluisan matkaseuran kanssa B) kaikilla sattu loma järjestyy samaan kohtaan..
häistä näin jo aiemmin painajaisia, mut mies oli eilen sopinu juhlapaikan kanssa jo melkee kaiken ja tehny laskelman paljonko menee rahaa..kyllä helpotti stressi, ku kuulin miten hoidossa asiat on..*huokaus* :heart:
 
Heippa kaikille ja oikein hyvää uutta vuotta!! :D

On vähä jääny tämä kirjoittelu, kun ei tapahdu ei niin yhtään mitään :/ Sen marraskuun jälkeen on menny tämä diabeteksenkin hoito vähän alamäkeä, kun oli ensin viimeiset koulujutut ja valmistuminen ja nyt sitten uuden työn aloitus. On siis ollu jännitystä ihan tarpeeksi. Nyt pitää sitten tammikuussa ottaa itteensä niskasta kiinni ja aloittaa oikein kunnolla ensin verensokeritason laskeminen ja sitten toiveet hoitoon pääsystä :)

kaz, pahoitteluhalit täältä :hug: Millainen on olo? Tai siis surkeahan se varmasti on, mutta kuitenkin.. :(

Pitäisiköhän mullakin rueta miettimään tuota vyöhyketerapiaa, jos siitä ois jotain apua...? Kertokaa ystävät hyvät tietämättömälle, että mitä se oikeestaan on ja ootteko kokenu siitä olevan sitä hyötyä?

Tsemppiä hoidoissa oleville! Jospa tämä jossain vaiheessa alkava kevät toisi niitä ilonaiheita tähänkin meijän pinoon :)
 
kaz
Kiitos Halle ja murppa halauksista.. Pitäis ottaa itteään niskasta kiinni ja soittaa polille, että ei taaskaan mitään tulosta. Nyt on ainakin luomukierto tämä, kun olin reissussa ku täti alkoi, enkä ottanut clomeja mukaan ja puregoneillekin pitäisi saada uusi resepti. Ainaski yksi turha inssi on vielä edessä ennen oikeita hoitoja. Oikeestaan mulla nyt insseissä on ollut se hyvä puoli, että kun täti on tullut niin en ole ollut kotona, vaan olen ollut sellaisten ihmisten seurassa jotka ei tiedä näistä hoidoista mitään niin ei ole tarvinnut surkutella itseään tai näyttää miltä tuntuu.

Murppa Minä kokeilin vyöhyketerapiaa vajaa vuosi takaperin. Meni kierrot ihan sekaisin.. Ensin oli kierto 37 päivää ja seuraava kierto 24.. Että jäi minulla vyöhyketerapiat kyllä siihen.
 
Kaz Pahoittelut vielä tädistä :hug:


Murppa Mä olen käynyt vyöhiksessä noin vuoden päivät. Siinä hoitaja käy läpi heijaste alueet käsistä, niskasta, korvista ja jaloista joskus myös selästä. Itse olen kokenut hoidot tosi rentouttavaksi ja minulla hoidot tasoittavat kiertoa. Vaihdellut 24-29päivää, tasaantunut noin 27 päivään. Käyn hoidossa edelleen.

Duffy sehän oliski hienoa et siel olis vaan tuollainen melkein harmiton kiinnike, eikä mikään endo pirulainen

Paijulle ja muillekkin hoitoihin paljon tsemppiä ja plussatuulia :whistle:
 
Hui, pikku hiljaa alkaa jännittämään.. huomenna on ensimmäinen ultra ja silloin selviää, olenko onnistunut sumutteen käytössä ja pääsemmekö pistoksiin.. ja eilen sitten sain sen mitä olen pelännyt koko sumuttelun ajan eli nuhan.. tänä aamuna toinen sierain oli ihan tukossa ja toinen vuosi koko ajan.. yritin olla sumutteen jälkeen niistämättä tunnin, ettei se aine lähtisi samantien pois.. olen sitten hengitellyt yrttihöyryjä ja niistellyt, että saisin nuo sieraimet auki ja nyt olen onnistunut toisen saamaan.. onko muilla ollut nuhaa samaan aikaan ja onko sumuttelu kuitenkin onnistunut? no, jos pääsemme pistelyyn ja sumutteen käyttö puolittuu voi valita sitten sen sieraimen, joka on auki.. huomenna pitää pyytää se uusi resepti tuota sumutetta varten.. soitin eilen tuonne sairaalaan ja varmistin, että saan tuolta sen reseptin kun käyn ultrassa, ettei tarvitse Ouluun soitella..

Kaz: Pahoitellut kun se inssi ei tuonut toivottua tulosta.. :hug:
 

Yhteistyössä