Pitkään esikoista yrittäneiden löpinät jatkuvat täällä. Uudet tervetuloa mukaan!

Peppi, toisesta pinosta luin, että Synarelan kanssa saa käyttää nuhanenän suihketta :)

Täällä tuli eilen täti ja tänään alkaa pistämiset taas. Mulle oli merkattu vaan 5 päiväksi pistämisiä! Vissiin ku on niin hyvä vaste aina ja kierros 7pv pitäs mennä seurantaultraan, mutta koska se on sunnuntai niin meenki jo perjantaina, jollon oon pistäny 3 kertaa! Näkyyköhän siellä ees mitään :/ Varmaan uusintaultraan joudun joka tapauksessa maanantaina.

Kiva et meidänki pinossa saa seurata piinistelyjä kohta :)

Paijulle tsemppiä Passiin, onhan moni onnistunut niilläkin, mm. meidän pinon Rosetta =)

Pepille onnea ultraan, toivotaan et kaikki näyttää hyvältä ja pääset pistelemään :)

Duffy Ehkä lekuri haluaa vaan ottaa varman päälle ja ultraavat aikaisin. Ja luulis et siellä jotain näkyiskin. bd

).( Täällä vaan odotellaan tädin tuloa, toivon et alkaisivatki vähä aikaisemmin ku ollaan menossa lautaileen vkl, niin kiva sit rampata vessas kokojan :/
Ja muutenki osuis paremmin ne kierrot sit ku hoidot alkaa..

muoks. Olen muuten alkanut alkanut juomaan enemmän. joka tunti pitäs juoda se 2dl et sais juotua 3l päivässä.. Töissä pitäs juoda puolet siitä..Kääks kaippa se on hyvä aloittaa harjoittelu :)

kaz
Mukavaa kuulla, että hoidot etenee peppi, duffy ja paiju. Oikein paljon onnea teille :saint:

Minä soittelin tänään osastolle ja aikoivat lähettää postitse uuden puregon reseptin. Turhauttavaahan noita hoitoja on käydä, mutta kun se kuuluu julkisen kuvioon, niin samapa tuo on. Minua harmittaa, kun mies koko ajan sanoo, että ei onnistuta, kun ajattelen liian pessimistisesti, mutta olen yrittänyt olla vain realisti ja liika toivominenkaan ei sitten ole hyvästä. :ashamed: Toivottavasti meidänkin työpaikalla raskaana olevat menis nopeasti äitiyslomalle, niin ei tarvitsisi heitä koko ajan nähdä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja murppa86:
Pitäisiköhän mullakin rueta miettimään tuota vyöhyketerapiaa, jos siitä ois jotain apua...? Kertokaa ystävät hyvät tietämättömälle, että mitä se oikeestaan on ja ootteko kokenu siitä olevan sitä hyötyä?
Mä kävin noin kymmenen kertaa viimevuonna ja suosittelen! Mulla autto pms-vaivoihin, niska-hartia särkyyn, huimaukseen, stressiin yms..
En oo nyt käyny, ku on pitäny rahoja säästää

kaz toivotaan nyt sitten teille luomuihmettä!

on: mulla alko yk 28 ja tähän kiertoon eka inssi apuna clomit, pregnyl ja luget

Ensimmäinen ultra takana ja kaikki oli niin kuin pitikin.. tänään sit illalla alkaa pistokset.. aattelin sitten vasta pistoksen jälkeen puolittaa tuon nenäsumutteen.. se lääkäri kysyi, että tiedänkö siitä, että nenäsumutteen määrä puolittuu nyt sitten pistosten aikana.. sanoin siihen, että olin ainoastaan kuullut keskustelupalstalta siitä, muuten en olisi tiennyt.. lääkärikin ihmetteli,että noihin lappuihin sitä ei oltu vielä muutettu.. taitaa olla aika uusi asia..

ainoa ikävä asia mikä tänään selvisi, että jos se viimeinen ultra on silloin perjantaina, joudumme ajamaan Ouluun asti sitä varten.. se lääkäri kyllä sanoi, että jos se Puregon vaikuttaa paremmin, niin sitten voisi olla se viimeinen ultra jo torstaina, jolloin ei tarvitsi lähteä ajamaan Ouluun asti tai huonommin, jolloin viimeinen ultra olisi vasta maanantaina.. se näkee sitten tiistaina.. ainakin viime keväänä se Puregon tehosi todella hyvin jo inssissä ja tuli se yksi liikaaki, joten en usko, että ultra siirtyisi maanantaihin.. toivottavasti pääsisimme jo torstaina ultraan..

Halle onnea matkaan. Eiks se luteaalivaihekin ollut nyt ihan kelvollinen? Siis onnea matkaan sekä inssiin, hiihtoon että häihin?!

Peppi mainiota! ja tutunkuuloista matkustussäätämistä.

Milli mun mielestä niiden piikkien kanssa tuli sen verran ufo olo, että se juominen tuli ihan itsestään mukaan. Apua, millainen olo minulle sitten tulee jos en juo tarpeeksi. Tämä oli vain sillä ajatuksella, että en huolehtisi ettei sitä juomista opi.

Ansku sillä lailla!

Duffy eiks tuo aikainen ultra voi olla annoksen säätämistä varten? En tiedä, veikkaan vaan.

Mie olen myös laskenut, että se pari desiä tunnissa pitäisi juoda.. ei se määrä tunnu vaikealta, mutta se että muistaa juoda on asia erikseen.. :whistle: tänään vain se lääkäri sanoi, että miettiä tarkemmin sitä juomista, jos alkaa tulemaan ikäviä oireita tuosta Puregonista.. no, hän ei ollut se sama lääkäri, jonka luona me käytiin silloin lokakuussa juttelemassa, joka siis sanoi, että pitää juoda se 2-3 litraa päivässä, eikä siis perehtynyt tarkemmin noihin lapsettomuushoitoihin.. sen takia meillä ei ole kuin yksi lääkäri, joka voi tehdä sen viimeisen ultran.. sain juotua töissä eilen vähän alle litran neljässä ja puolessa tunnissa.. laskin aamulla paljonko tuohon mun vanhaan juomapulloon menee ja sen lisäksi on yksi puolen litran pullo.. tuli juotua enemmän kuin normaalisti töissä tään flunssan takia..

vähän tuntuu tuolla vasemmalla puolen jotain nipistelyjä.. johtuu varmaan tuosta "jarruhoidosta".. ja onneksi ultrassa ei näkynyt mitään epämääräistä oikealla puolen.. viime kevään jälkeen on tuolla oikealla puolen tuntunut nipistelyjä välillä, varsinkin ovulaation aikana ja olen miettinyt, että johtuukohan se siitä punktiosta.. pelkäsin vähän, että jos siellä on jotain häikkää, mutta ei ainakaan tuossa ultrassa näkynyt mitään.. enkä sitten muistanut kysyä siitä siellä lääkärissä..

Ihanaa ku Hallellaki alkaa tositoimet :D Toivotaan, että eka inssi tärppää!

Paiju, se hoitaja sano, että nimenomaan siksi pitää ultrata jo perjantaina ku viimeksi tuli niin kiire sen orgalutranin kanssa, vissiin että nyt näkee kuinka huimaa vauhtia ne solut tuolla kasvaa :D Niin ja ettei isommat solut ehdi irtoilla siellä, hui!

Peppi, mehän mennään suht samoissa noiden hoitojen kanssa :)

Mua jotenki otti päähän alkaa taas pistelemään :( Ensimmäisessä hoidossa olin ihan innoissani ja kaikki oli jotenki jännää, mut nyt vaan vituttaa. Jotenki sellanen tunne, että paskaako tässä näitä hoitoja tahkoaa ku ei ne kuitenkaan auta mitään.
Ai niin! Lainasin kirjastosta pari rentoutus-cd:tä, luin jostain pinosta että koeputkihedelmöityksen onnistumisen mahdollisuus kaksinkertaistuu, jos tekee säännöllisesti noita harjoitteita!

Enpä mie taaskaan pystynyt pistämään.. melkein jo pistin, mutta taas meni jarru päälle.. mietin siinä muutaman minuutin kynä pistämis asennossa, kunnes mies sitten otti sen ja törkkäsi.. ärsyttää, kun sitä pitää olla niin arka.. :ashamed:

välillä minulla on tullut ajatuksia, että tää saa olla viimeinen hoito, jos ei tulosta tule, niin sitten adoptiota miettimään.. varsinkin näitä ajatuksia oli tuossa alkutalvesta, kun mietin mitä kaikki oireita noista lääkkeistä tulee ja miltä se punktio tuntuu.. välillä stressaa sekin, kun töissä pitää olla hiljaa tästä.. nytkin mietin, että mitähän se meidän MP sanoo, kun ilmoitan, että olen sairaslomalla kolme päivää sillä viikolla.. aattelin ilmoittaa sitten viimeisen ultran jälkeen.. meillä on just sillä viikolla iso juttu, jossa tarvittais varmaan kaikki työntekijät, ja mie sitten ilmottaudun sairaslomalle.. myös kaksi työntekijää on ulkomaillakin sillä viikolla.. aattelin sanoa, jos MP kyselee syytä, että se on henkilökohtainen ja tuon sitten sairasloman jälkeen sen todistuksen..

Peppi, ite huomasin, ett mitä kauemmin sitä kynää piti kädessä, niin sitä vaikeempi oli pistää. Ite sain pistetty, kun vaan tein homman mekaanisesti. Kynä valmiiksi, nahasta kiinni ja tumps. Noin mä onnistuin.

Piti tulla nostamaan tätä pinoa, et ei toiselle sivulle häviä!:D

Ansku tsemppiä odotteluun!

Peppi :hug: oot vaan ihan hyvällä omalla tunnolla sieltä töistä poissa! Ei näille asioille mahda mitään.. toivottavasti saatte suuren hyvänlaatusen saaliin! nii ja yhden tai kaks hyvänlaatusta kyytiin:)

kaz kiitos :)

Paiju siis mihi hiton hiihtoon? :LOL:
kiitos:) joo nyt mul oli kp 14 ovis ja siitä 13 päivän jälkeen alko menkat, eli lähes oppikirjamainen kierto!

Duffy kiitti:) onhan näitä tositoimia jo odoteltuki..hohhoijjaa..muaki v-tutti viel keskiviikkona, koko tää inssi-homma, mut nyt oon saanu itteni jopa innostuneeksi, clomitki on napsittu..
mä tilasin punasenristin sivuilta syksyllä sellasen "joogaa aloittelijoille"-dvd:n, makso muistaakseni 4,90e..tulee ihanan ryhdikäs, puhdas ja rento olo:)
tulehan kertomaan mitä ultrassa näky!

Inssi edessä. Lääkärien kädenvääntö siitä saako meille tehdä hoitoja/ei päättyi enemmistön puoltamiseen, ja näin ollen aloitin kuukausien tauon jälkeen kielletyt clomit uudelleen. Eilen 6 h tabun ottamisen jälkeen tuli ensimmäinen hysteerinen itkukohtaus, joka kesti puol yötä. Tänään n. 4 h tabun ottamisen jälkeen alkoi kuumat aallot+hikoilu ja pahoinvointi+oksentaminen. Ihanaa, tätä lapsen yrittämisen onnea.

Toinen ultra takana ja Oulun reissu edessa perjantaina.. ultrassa kaikki oli niin kuin pitikin.. pitää nyt toivoa, että noi munasolut kasvavat ja maanantaina pääsemme punktioon..

kävin hakemassa lauantaina sen sikainfluenssa rokotteen ja sain sitten siitä lämpöä ja käden kipeäksi.. onneksi ei tullut sen kummempia oireita.. harmitti kyllä todella paljon, kun se lämpö nousi, mutta onneksi se alkaa olemaan ohi.. kysyin sitten näin jälkikäteen siltä lääkäriltä, että ei kait siitä nyt voi tulla mitään ongelmia, eikä kuulemma voi tulla.. mietin kyllä pitkään otanko sen rokotteen kesken hoidon vai en..

kaz
Peppi Minä kävin sikapiikillä viime viikolla. Seuraavana yönä nousi lämmöt ja paleli ja käsi oli pistokohdasta pari päivää kipeä.. Mulle ei lapsettomuuslääkäri inssihoidon aikana antanut lupaa ottaa rokotetta.

tervehdys.!
jotkut varmaan muistaakin mut tuolta kuumeilu puolelta..
ajattelimpa siis tulla kysymään teiltä neuvoja, että kuinka edetä tässä raskautumis asiassa.. nyt siis meillä menossa yk25 ja sitä pientä ihmettä ei ole alkanut vieläkään kuulua... kaksi varhaista keskenmenoa takana, jotka tietysti harmittaa hirveästi.!
lääkärillä kävin silloin kesällä, joka määräsi teroja. ne eivät kuitenkaan tuottaneet tulosta raskautumiseen asti. nyt on muutettu ja paikkakunta vaihtunut ja taas tuntuu hirveältä kynnykseltä ottaa yhteys lääkäriin.. tossa yksipäivä sain itseäni niskasta kiinni ja soitin terkkariin, jossa sanottiin, että jonot omalle lääkärille ovat älyttömän pitkät.. niin eiköhän se sitten jäänyt.
kertokaahan siis mulle, mitkä ovat niitä ensiaskeleita sitten KUN sinne omalle lääkärille saan ajan varattua.?!

YP

Peppi, hei mehän mennään melkein samassa aikataulussa! Mulla on perjantaina punktio :D Ja maanantaina siirto, jos siis joku muniksista hedelmöittyy :/ Saadaan piinailla sittne yhdessä :)

yöpee, se tk-lääkäri laittaa lähetteen isompaan sairaalaan, jossa sitten tehdään tutkimukset. Joihinkin sairaaloihin pääsee hyvinkin nopeasti, toisiin taas täytyy odottaa. Ensimmäisellä käynnillä yleensä mies antaa siemennestenäytteen ja sinut ultrataan. Ootko työelämässä? Jos oot niin työterveyslääkärihän voi kirjottaa lähetteen myös lapsettomuus-tutkimuksiin. Tai sitten jos vaan varaa niin yksityiseltähän sen saa samantien.

Täällä pistelty piikkejä niin maan perkeleesti :D Viimesin ultra oli maanantaina ja toinen munasarja laiskempi ku toinen :/ Gyne arveli että 10 munasolua saatas, itellä vähän skeptisempi arvio. Jos niitä joku 6-7 tulee niin sillai ihan ok, mutta sitten se, että miten ne hedelmöittyy! Huomenna pitäs pistää se ällö pregnyl ja töissä vieläpä :/ No täytyy käydä se jossain välissä tuikkaamassa nahkaan.

Hei Yöperhonen Minä kyllä muistan sinut. Kuumeiltiin tuolla Vauvakuume puolella samassa pinossa. Mä varasin ajan yksityiselle joka sitten laitto lähetteen keskussairaalan puolelle jotta saatiin lapsettomuushoitoja julkisella. Se oli nopea ja helppo tapa päästä hoidoissa eteenpäin. Nyt ollaan menossa viikolla 10 ekaan IVF:n! Rohkeesti vaan eteenpäin! :heart:

Duffy: no, niinpä ollaan.. =)

Miten te ootte saaneet juotua sen 2-3 litraa päivässä ja jos ette ole juoneet, onko teillä alkanut nipistämään tuonne munasarjojen paikkeille? Eilen mie join vähän väliä, ja sen takia alkoi vesikin maistumaan jo puulta, vaikka joinkin välillä mehua ja limukkaa.. tänään sitten ei ole tullut juotua niin paljoa ja huomaa kyllä, että nyt nipistelee oikealta puolelta ja välillä vasemmalta.. juon nyt limukkaa ja vettä, jotta tuo nipistelyt loppuisi.. ikävintä tuossa juomisessa on se, että öisinkin joutuu heräämään vessaan.. muutenkin unet ovat jääneet nyt sumuttelun aikana lyhyemmiksi, koska sitä ei osaa mennä ajoissa nukkumaan.. silmänaluset ovat jo aika tummat.. :whistle:

Peppi, huonosti oon saanu juotua, eilen en kyllä varmaan juonu ku 1,5l. Hmm en oo ees aatellu tuota pistämis-juttua...Mä oon sen 2l yrittäny juoda, ei mulla mee 3 vaikka kuinka yrittäs. Pisteleekö sulla muuten kohdun seudulle? Tai siis mulla sellasta menkkamaista tuntemusta aina välillä ja oon miettiny, että liittyykö munarakkuloiden kasvuun vai mihin.

Duffy: ei minulla oo muuta tuntunut kuin tuo nipistely.. olen kylä koittanut "kuunnella" kroppaani, että millaisia tuntemuksi tulee, mutta ilman tuota nipistelyä, en huomaisi mitään..

pitäis alkaa valmistautua pistämiseen.. soitin tuossa jonkin aikaa sitten miehelle, että missä hän on, kun hän on tähän asti hoitanut nuo pistokset.. onneksi soitin, kun hän ei ollut muistanut ko hommaa ja aikoi tulla kohta kotia.. sanoin tänään sille lääkärille, että mies joutuu pistämään mua, kun itse en pysty, niin hän vain nauroi, että hyvä, että mieskin pääsee sillä tavalla mukaan tähän hommaan..

Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
tervehdys.!
jotkut varmaan muistaakin mut tuolta kuumeilu puolelta..
ajattelimpa siis tulla kysymään teiltä neuvoja, että kuinka edetä tässä raskautumis asiassa.. nyt siis meillä menossa yk25 ja sitä pientä ihmettä ei ole alkanut vieläkään kuulua... kaksi varhaista keskenmenoa takana, jotka tietysti harmittaa hirveästi.!
lääkärillä kävin silloin kesällä, joka määräsi teroja. ne eivät kuitenkaan tuottaneet tulosta raskautumiseen asti. nyt on muutettu ja paikkakunta vaihtunut ja taas tuntuu hirveältä kynnykseltä ottaa yhteys lääkäriin.. tossa yksipäivä sain itseäni niskasta kiinni ja soitin terkkariin, jossa sanottiin, että jonot omalle lääkärille ovat älyttömän pitkät.. niin eiköhän se sitten jäänyt.
kertokaahan siis mulle, mitkä ovat niitä ensiaskeleita sitten KUN sinne omalle lääkärille saan ajan varattua.?!

YP
Ei oo totta! Tänään just ajattelin, et laitan kohta vauvakuume-puolelle alotuksen jossa huutelen sua, et missä oot!! Mukava lukea sun kuulumisia..oisin kyl toivonu, et olisit jo onnellisesti raskaana..
:/ :hug: Nyt vaan otat itteäs niskasta kiinni ja varaat ajan vaik sinne yksityiselle, ni saat lähetteen sinne lapsettomuuspolille! Tsemppiä ja voimia tulevaan:)

peppi ja Duffy hui, kohta teil on jo toivottavasti pikkuinen/pikkuiset kyydissä! b:)d

Duffy mikä siin Pregnylissä on ällöä? Mulle ainaki tuli siitä niin "raskaana-olo", et tuntu ihanalta olevinaan olla raskaana :eek: :LOL:

bittersweet tervetuloa kerhoon! Mä oon noitten clomien ansiosta aivan kauhee :ashamed: siis AIVAN KAUHEE...
ja tänään koira viel hajotti mun silmälasit |O

Yhteistyössä